1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απριλίου 26, 2025, 04:49:17 pm »
Η πρόθεση cum με αφαιρετική μπορεί να εκφράσει την εχθρική διάθεση; Υπάρχει παράδειγμα στα υπό εξέταση κείμενα;
Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση. 1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Απριλίου 26, 2025, 04:49:17 pm »
Η πρόθεση cum με αφαιρετική μπορεί να εκφράσει την εχθρική διάθεση; Υπάρχει παράδειγμα στα υπό εξέταση κείμενα;
2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Απριλίου 05, 2025, 01:02:02 pm »
Το επίθετο "inops" θα σχηματίσει επίρρημα " inopiter" ή από το "egens", άρα "egenter";
3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Απριλίου 04, 2025, 09:04:46 pm »
Στο 27 το "videri" είναι προσωπικό ή απρόσωπο; Αν προσωπικό, ποιο είναι το υποκείμενό του;
4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Απριλίου 01, 2025, 11:57:13 pm »
Clarā voce Scipioni nuntiaverunt (incredibile auditu!) virtutem eius admiratum se venisse. (34)
Η μετατροπή σε ευθύ γίνεται “Virtutem tuam admiratum (nos) venimus". Αν, όμως, επιχειρούσαμε να μετατρέψουμε τον ευθύ σε πλάγιο, δε θα έπρεπε να αλλάξουμε την αντωνυμία tuam σε illius, αφού από οποιονδήποτε τύπο της tuus γίνεται illius; 5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μαρτίου 18, 2025, 01:24:29 am »
Εκτός από την πρόταση "quo intendit" που εκφέρεται με Οριστική, διότι λειτουργεί ανεξαρτήτως του πλαγίου λόγου, υπάρχει άλλη παρόμοια περίπτωση στα υπό εξέταση κείμενα;
6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μαρτίου 06, 2025, 12:46:27 am »
Στις εξετάσεις άραγε τι "πρέπει" να γράψει ένας μαθητής για τη συντακτική αναγνώριση του "versa"; Ότι είναι απαρέμφατο συμφωνώ, αλλά μου φαίνεται ακραίο να γραφεί και δεν ξέρω κατά πόσο το γνωρίζουν οι διορθωτές.
7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μαρτίου 06, 2025, 12:41:09 am »Τότε ίσως είναι καλύτερα σε επίπεδο διατύπωσης να πούμε ότι το versa (esse) είναι απαρέμφατο. 8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Μαρτίου 04, 2025, 08:41:24 pm »
Πώς χαρακτηρίζετε τη μετοχή "versa" στο κείμενο 18;
9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουαρίου 15, 2025, 09:32:00 pm »
Postquam in hostes miserunt. Ο εμπρόθετος μπορεί να χαρακτηριστεί και εχθρικής κατεύθυνσης;
10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουαρίου 13, 2025, 04:30:40 pm »
Όντως στο 37 αναφέρεται ξεκάθαρα ότι η υποτακτική είναι δυνητική. Δεν ήμουν σίγουρος κατά πόσο ισχύει και στην περίπτωση των ουσιαστικών συμπερασματικών.
11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουαρίου 13, 2025, 12:31:09 am »
Η υποτακτική στις δευτερεύουσες ουσιαστικές συμπερασματικές προτάσεις είναι δυνητική; Το λέω, γιατί από το σχολικό βιβλίο δεν προκύπτει από πουθενά.
12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουαρίου 06, 2025, 05:42:50 pm »
Τι χρόνο θα βάλω στο "sum", αν αναλυθεί ο επιθετικός προσδιορισμός "ligneo" στο κείμενο 36 σε αναφορική πρόταση; Παρατατικό "erat" ή Παρακείμενο "fuit". Ή και τα δύο είναι ισόκυρα;
13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουαρίου 04, 2025, 11:34:55 am »
Η λέξη "ιδεολογία" είναι ετυμολογικά συγγενής με το "intellego";
14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου« στις: Φεβρουαρίου 03, 2025, 11:31:00 pm »
Την πρόταση "num ad hostem veni?", αν θέλουμε να την μετατρέψουμε σε πρόταση με το εγκλιτικό -ne, δηλώνοντας ότι ο ερωτών δε γνωρίζει την απάντηση, πού θα προσαρτηθεί το -ne; Θεωρώ στο ρήμα. Αλλά, γιατί όχι στο hostem; Τι ισχύει και με βάση ποιον κανόνα επιλέγω;
|