1
Κλάδος ΠΕ70 Δασκάλων / Απ: Πε70-Διορισμοί 2024
« στις: Ιουλίου 23, 2024, 10:45:34 am »Να δούμε μέχρι πότε. Κυβέρνηση που έχει χάσει την εμπιστοσύνη του κόσμου, που έχει αποδείξει το μαγείρεμα αριθμών – βλέπε το 41% των τελευταίων εθνικών εκλογών – με τις εκλογές τις οποίες δεν μπορεί να επέμβει για να επηρεάσει το αποτέλεσμα – ευρωεκλογές, 29%, δεν είναι να την εμπιστεύεσαι. Κανείς δε μας εγγυάται ότι δεν έχουνε δρομολογηθεί γεγονότα τα οποία δεν θα εφαρμοστούν άμεσα, αλλά σε βάθος χρόνου - και που καμιά κατοπινή δεν θα αναιρέσει γιατί δεν θα την βολέψει, δεν την ενδιαφέρει κ.λπ..
Επίσης έχει μπει ως επιλεγόμενο μάθημα η εκπαίδευση ενηλίκων στο παιδαγωγικό του ΕΚΠΑ – που είναι χρήσιμο με την προοπτική ότι έχει και ένα σκέλος που αφορά στην διαχείριση των γονέων των μαθητών, αλλά δεν είναι η βασική επιδίωξη του μαθήματος, διότι είναι αυτή που δηλώνει ο τίτλος του - και έχει συζητηθεί χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει λόγω της έλλειψης κονδυλίων και της ευρύτερης συρρίκνωσης του τμήματος από άποψη προσωπικού οι δάσκαλοι να κάνουν μαθήματα γλωσσολογίας, όπως ακριβώς γίνονται τις φιλολογίες, με το βαθύ θεωρητικό υπόβαθρο το οποίο παρουσιάζεται εκεί σε αντίθεση με τον πιο πραγματολογικό - πραγματιστικό χαρακτήρα και εστιασμένο στην ελληνική γλώσσα που έχουν αυτά τα λίγα μαθήματα στο παιδαγωγικό.
Υπάρχει ένας μετεωρισμός γενικώς με το τι θα απογίνουν οι δάσκαλοι.
Όσο αυξανόταν η δυσκολία της ύλης και οι διδακτικές απαιτήσεις τα παιδαγωγικά από διετείς ακαδημίες αναβαθμίστηκαν σε πανεπιστημιακά τμήματα τετραετή. Το μόνο που απομένει προς τα πάνω πλέον είναι να αποκτήσουν και πέμπτο έτος ειδίκευσης σε κάποιον γνωστικό τομέα. Δεν ξέρω πώς αλλιώς θα μπορούσε να οργανωθεί ο οδηγός σπουδών τους για να μην τίθενται καν θέματα συζήτησης – άσχετα από το αν εφαρμόζονται ή όχι, αλλά δημιουργούν εντυπώσεις – αντικατάστασής τους - κάτι που πρέπει να το διεκδικήσει ο ίδιος ο κλάδος για να μπορεί να θέσει και τους όρους του και να μην έρθει ως έξωθεν ανεξέλεγκτη παρέμβαση (πριν του ορίσουν άλλοι τους όρους).
Αυτό που η δευτεροβάθμια έχει άποψη για την πρωτοβάθμια, ενώ το αντίθετο δε βλέπω να συμβαίνει, με ξεπερνάει!
Επίσης, όσοι καθηγητές έχουν βλέψεις για πρωτοβάθμια, γιατί πολύ απλά δε δίνουν κατατακτήριες στο παιδαγωγικό να τελειώνουμε με αυτή την ιστορία;
Με την ίδια λογική, κάποιος δάσκαλος απόφοιτος του ΠΤΔΕ Ιωαννίνων (αναφέρω αυτό γιατί μόνο αυτή την περίπτωση γνωρίζω) με τον παλιό οδηγό σπουδών ο οποίος είχε κατευθύνσεις, γιατί να μη διδάξει τα θετικά ή τα φιλολογικά μαθήματα αντίστοιχα, έστω στο γυμνάσιο; Όχι βέβαια! Δε γίνονται αυτά συνάδελφε.
Καλό θα ήταν, λοιπόν, να μην μπαίνει ο ένας στα ''χωράφια'' του άλλου γιατί ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι.