0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ειλικρινά, λυπάμαι ειδικά με τους συναδέλφους ιστορικούς που "καταπίνουν αμάσητες" τις θεωρίες σύγχρονων ιστορικών λες και η ίδια η ιστορία δε μας έχει διδάξει πως οι θεωρίες υπάρχουν για να κρίνονται και να ανατρέπονται. Για όσους υποστηρίζουν πως δεν υπήρχαν Τούρκοι την εποχή της Άλωσης, θα παραθέσω μόνο μια πηγή: "Γίνωσκε τά τοῦ πολέμου ἤδη ἀπηρτίσθαι, καί καιρός ἐστίν ἀπό τοῦ νῦν πρᾶξαί τό ἐνθυμηθέν πρό πολλοῦ παρ' ἡμῖν νῦν, τήν δέ ἔκβασιν τοῦ σκοποῦ τῷ θεῷ ἀφίεμεν. Τί λέγεις; Βούλει καταλείπειν τήν πόλιν, καί ἀπελθεῖν ἔνθα καί βούλει μετά καί τῶν σῶν ἀρχόντων καί τῶν ὑπαρχόντων αὐτοῖς, καταλιπών τόν δῆμον ἀζήμιον εἶναι καί παρ' ἡμῶν καί παρά σοῦ, ἤ ἀντιστῆναι, καί σύν τῇ ζωή καί τά ὑπάρχοντα ἀπολέσεις, σύ τε καί οἱ μετά σοῦ, ὁ δε δήμος αἰχμαλωτισθείς παρά τῶν Τούρκων διασπαρῶσιν ἐν πάσῃ τῇ γῇ" (ΔΟΥΚΑΣ, Ιστορία, κεφ. 39) Αλλά φυσικά η μαρτυρία του Δούκα που έζησε εκείνη την εποχή δεν είναι τόσο αξιόπιστη όσο οι θεωρίες των προαναφερθέντων σύγχρονων ιστορικών εγκεφάλων! Όμως, επειδή φύγαμε απ' το θέμα, προσωπικά πιστεύω πως αν υπάρχει μίσος μεταξύ των δυο λαών δεν υπάρχει ούτε λόγω των βιβλίων, ούτε λόγω της Κωνσταντινούπολης, ούτε λόγω της μικρασιατικής καταστροφής. Η Ελλάδα έχει ξεπεράσει τη "μεγάλη ιδέα" προ πολλού. Το ενδεχόμενο μίσος, από την πλευρά μας τουλάχιστον, καλλιεργείται από τις συνεχείς παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου, από τις διεκδικήσεις των Τούρκων στη Θράκη και το Αιγαίο και από την κατοχή της Κύπρου. Επ' αυτού έχετε να απαντήσετε κάτι ή μήπως η πρότασή σας είναι να τους τα παραδώσουμε όλα στο όνομα της αγάπης λαι της αλληλεγγύης των λαών;
Ειλικρινά, λυπάμαι ειδικά με τους συναδέλφους ιστορικούς που "καταπίνουν αμάσητες" τις θεωρίες σύγχρονων ιστορικών λες και η ίδια η ιστορία δε μας έχει διδάξει πως οι θεωρίες υπάρχουν για να κρίνονται και να ανατρέπονται. Για όσους υποστηρίζουν πως δεν υπήρχαν Τούρκοι την εποχή της Άλωσης, θα παραθέσω μόνο μια πηγή: "Γίνωσκε τά τοῦ πολέμου ἤδη ἀπηρτίσθαι, καί καιρός ἐστίν ἀπό τοῦ νῦν πρᾶξαί τό ἐνθυμηθέν πρό πολλοῦ παρ' ἡμῖν νῦν, τήν δέ ἔκβασιν τοῦ σκοποῦ τῷ θεῷ ἀφίεμεν. Τί λέγεις; Βούλει καταλείπειν τήν πόλιν, καί ἀπελθεῖν ἔνθα καί βούλει μετά καί τῶν σῶν ἀρχόντων καί τῶν ὑπαρχόντων αὐτοῖς, καταλιπών τόν δῆμον ἀζήμιον εἶναι καί παρ' ἡμῶν καί παρά σοῦ, ἤ ἀντιστῆναι, καί σύν τῇ ζωή καί τά ὑπάρχοντα ἀπολέσεις, σύ τε καί οἱ μετά σοῦ, ὁ δε δήμος αἰχμαλωτισθείς παρά τῶν Τούρκων διασπαρῶσιν ἐν πάσῃ τῇ γῇ" (ΔΟΥΚΑΣ, Ιστορία, κεφ. 39)
Παράθεση από: nikgre στις Μάιος 18, 2010, 04:10:57 πμΗ Οθωμανική Αυτοκρατορία δε βασιζόταν στην καταγωγή αλλά στη θρησκεία των υπηκόων της (μιλλέτια). ΕΘΝΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ!!! ΥΓ Ορίστε τι έλεγε/έγραφε ο πρώτος Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης μετά την Άλωση, ο Γεννάδιος Σχολάριος: "Έλλην ων τήι φωνήι, ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες' αλλ' από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης. Και ει τις έροιτό με τις ειμί, αποκρινούμαι χριστιανός είναι". Αυτά...Ο...Οικουμενικός-Γεννάδιος ήταν φαντάζομαι συνάδελφος και συναγωνιστής στις απόψεις ξέρετε ποιανού.. ναι, αυτού που αποκήρυξε την Επανάσταση και αφόρισε του Επαναστάτες και΄χαρακτήρισε την ελληνική φυλή αχαριστη και αναιδή....Ναι, αυτού του συναφιού που έλεγαν ότι τους Τουρκους τους έστειλε ο Παντοδύναμος για "το καλό μας"....
Η Οθωμανική Αυτοκρατορία δε βασιζόταν στην καταγωγή αλλά στη θρησκεία των υπηκόων της (μιλλέτια). ΕΘΝΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ!!! ΥΓ Ορίστε τι έλεγε/έγραφε ο πρώτος Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης μετά την Άλωση, ο Γεννάδιος Σχολάριος: "Έλλην ων τήι φωνήι, ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες' αλλ' από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης. Και ει τις έροιτό με τις ειμί, αποκρινούμαι χριστιανός είναι". Αυτά...
Παράθεση από: rodos5 στις Μάιος 18, 2010, 12:05:35 μμΠαράθεση από: nikgre στις Μάιος 18, 2010, 04:10:57 πμΗ Οθωμανική Αυτοκρατορία δε βασιζόταν στην καταγωγή αλλά στη θρησκεία των υπηκόων της (μιλλέτια). ΕΘΝΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ!!! ΥΓ Ορίστε τι έλεγε/έγραφε ο πρώτος Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης μετά την Άλωση, ο Γεννάδιος Σχολάριος: "Έλλην ων τήι φωνήι, ουκ αν ποτέ φαίην Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες' αλλ' από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης. Και ει τις έροιτό με τις ειμί, αποκρινούμαι χριστιανός είναι". Αυτά...Ο...Οικουμενικός-Γεννάδιος ήταν φαντάζομαι συνάδελφος και συναγωνιστής στις απόψεις ξέρετε ποιανού.. ναι, αυτού που αποκήρυξε την Επανάσταση και αφόρισε του Επαναστάτες και΄χαρακτήρισε την ελληνική φυλή αχαριστη και αναιδή....Ναι, αυτού του συναφιού που έλεγαν ότι τους Τουρκους τους έστειλε ο Παντοδύναμος για "το καλό μας"....O Γεννάδιος είχε ένα «κόλλημα» με τον Πάπα και τους καθολικούς, όπως και πολλοί βυζαντινοί, γιατί φοβόταν ότι πέρα από την υλική κατάκτηση της αυτοκρατορίας (που είχε ξαναγίνει το 1204) θα προχωρούσαν και στην πνευματική υποδούλωση ή αφομοίωση των ορθοδόξων. Με αυτήν τη λογική κάποιοι έλεγαν ότι προτιμούσαν το τουρκικό φέσι από την τιάρα του Πάπα. Γι’ αυτό ο Γεννάδιος πολέμησε με πάθος την ένωση με τη δυτική εκκλησία και μαζί μ’ αυτήν την όποια βοήθεια θα μπορούσαμε να είχαμε λάβει από τη δύση πριν την Άλωση.Ο Γρηγόριος (φαντάζομαι σ’ αυτόν αναφέρεσαι) αφόρησε τους επαναστάτες, γιατί φοβόταν ότι με την επανάσταση θα έχανε και τη θέση και το κεφάλι του. Παρόμοια λογική είχαν και αρκετοί πρόκριτοι που δεν ήθελαν την επανάσταση, γιατί φοβόντουσαν ότι θα έχαναν τα προνόμια που είχαν αποκτήσει. (Και μετά λύπης μου παρατηρώ ότι και αρκετοί σύγχρονοι Έλληνες παρόμοιες αντιλήψεις εκφράζουν).Η στάση που κράτησαν ήταν παρόμοια, αλλά κατέληξαν σ’ αυτήν με διαφορετική συλλογιστική.
Αναρωτιέμαι.. πως από τα σχολικά βιβλία ιστορίας και τα περί μίσους, καταλήξαμε να μιλάμε για το πόσο του έκοβε και το πόσο άντρας ήταν ή δεν ήταν ο Αλέξανδρος; Στο τέλος θα καταλήξουμε ότι για όλα έφταιγε ο Στάλιν, για να λήξει η συζήτηση Υ.Γ. Έμαθα από εδώ ότι είμαι "διαφωτιστής"... Τα ακούς Αναστασία; Διαφωτιστής είμαι! Εσύ τι είσαι;