0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Θα σου απαντούσα αγαπητέ συνάδελφε ότι αφού νοιάζεσαι μόνο για την εκπάιδευση των μαθητών όταν κάνεις ιδιαίτερα τότε κάν' τα όλα αφιλοκερδώς - έχεις άλλωστε το μισθό σου για να ζήσεις..Όλοι σαν πρώτιστο στόχο στην εκπαίδευση έχουμε την πρόοδο των παιδιών που αναλαμβάνουμε αλλά παράλληλα πρέπει κάπως να ζήσουμε...Το ζήτημα με τα ιδιαίτερα για μένα είναι σύνθετο. Από τη μια είναι η μόνη πηγή εσόδων για τους αδιόριστους(μαζί με το οργανωμένο φροντηστήριο) από την άλλη ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να ασχολείσαι με κάθε είδους παρόμοια εκπαιδευτική δραστηριότητα εαν σε καλέσουν στο δημόσιο σχολείο οποιαδήποτε χρονική στιγμή. Δηλαδη (σύμφωνα με το κράτος πάντα) ένας εκπαιδευτικός που θέλει να διοριστεί στο δημόσιο σχολείο πρέπει από τη στιγμή που θα πάρει πτυχίο να μένει με τους γονείς του και να τον θρέφουν, να διαβάζει για να δίνει ΑΣΕΠ και να μην ασχολείται με ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ώστε να είναι διαθέσιμος όποτε τον καλέσουν. Εάν τώρα θέλει να κάνει ιδιαίτερα πρέπει να πληρώνει ΟΑΕΕ και να κόβει αποδείξεις (καλώς ως εδώ) αλλά αν τον καλέσουν (έστω και για μια ώρα) πρέπει να ΚΟΨΕΙ το μπλοκάκι, να σταματήσει από κάθε δραστηριότητα και να μπει στο ΙΚΑ , με όλες τις χρονικές καθυστερήσεις και τη γραφειοκρατία του δημοσίου με επιπτώσεις και στην υγειονομική του περίθαλψη..(ακύρωνε το ένα βιβλιάριο, περίμενε το άλλο , ένσημα εδώ εκεί παραπέρα...)Για μένα ένας μόνιμος που κάνει ιδιαίτερα για να ενυσχύσει το εισόδημά του επειδή το έχει πραγματικά ανάγκη , ηθικά είναι μεν δικαιολογημένος αν και νομικά απαγορέυεται. Πόσοι πραγματικά είναι αυτοί όμως ;; Μήπως μαζί με τα "ξερά" καίγονται και τα "χλωρά";; Και από την άλλη πόσο ηθικό είναι να πλουτίζει ένας μόνιμος και να εκμεταλλεύεται την υπεροχή της θέσης του εις βάρος των αδιόριστων συναδέλφων του που ΖΟΥΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από αυτό;;
Συνάδελφοι να θέσω υπόψιν σας ένα υποθετικό σενάριο να μου πείτε την άποψη σας .Σε μικρό επαρχιακό σχολείο είναι ένα καθηγητής ο οποίος έχει τμήμα με 8-10 παιδιά τα οποίαθα δώσουν πανελλήνιες εξετάσεις . Τα περισσότερα παιδιά έκαναν φροντιστήριο με αδιόριστο ο οποίος όμως έφυγε για αναπληρωτής (γονείς και παιδιά γνώριζαν από πριν αυτό το ενδεχόμενο ).Άλλος καθηγητής της ειδικότητας δεν υπάρχει.Δυνατότητα για βοήθεια σε γειτονική έστω πόλη δεν υπάρχει λόγω απόστασης και δυσκολίας μετακίνησης.Από το σύνολο των μαθητών 2 είναι αυτό που λέμε καλοί μαθητές και έχουν καλές πιθανότητεςνα πιάσουν τους (υψηλούς) στόχους τους με επιπλέον βοήθεια . Ο αδιόριστος - αναπληρωτής πλέον σε άλλο μέρος -τους έκανε καλή προετοιμασία η οποία όμως έμεινε στη μέση.Οι γονείς των 2 αυτών παιδιών παρακαλάνε τον μόνιμο να αναλάβει -παράνομα- τα παιδιά τους κάποιες ώρεςγια να έχουν έξτρα βοήθεια.Ο μόνιμος τώρα είναι μπροστά (και) σε ηθικό αδιέξοδο.Δεν θέλει να αναλάβει μαθητές για ιδιαίτερα πόσο μάλλον μαθητές που τους έχει σε τμήμα του σχολείου.Από την άλλη βλέπει ότι τα παιδιά αυτά έχουν δυνατότητες και είναι κρίμα να μην τα βοηθήσει.Προσπαθεί να κάνει ποιοτικό μάθημα στο σχολείο με έξτρα ασκήσεις και σημειώσεις αλλά το όλοθέμα κολλάει στους πιο αδύνατους μαθητές που κρατάνε όλο το τμήμα πίσω.ΠΔΣ δεν θα υπάρξει οπότε σκέφτηκε να κάνει άτυπα ΠΔΣ αλλά έτσι κι αλλιώς πάλι θα ήταν χαμηλό το επίπεδο λόγω των αδύναμων μαθητών που θα έρθουν και αυτοί.Να κάνει περισσότερα δωρεάν τμήματα για διαφορετικά επίπεδα αφιερώνοντας 6-8 ώρες την εβδομάδα ;Να αναλάβει (επί πληρωμή) ιδιαίτερα τους 2 καλούς μαθητές ; και πως θα αξιολογήσει αυτούς τους μαθητές από την στιγμή που τους κάνει ιδιαίτερα ; Να κάνει ιδιαίτερα δωρεάν μόνο σε αυτούς τους 2 ;Και αν κάνει ιδιαίτερα σε αυτούς τους 2 (επί πληρωμή ή δωρεάν) τι θα κάνει αν ζητήσουν - απαιτήσουν και οι υπόλοιποι μαθητές του ;Να τρέξει το μάθημα στο τμήμα για τους 2 καλούς μαθητές και οι άλλοι "ότι πιάσουν" ;Να προσαρμόσει το μάθημα του στο μέσο όρο ;Κάτι άλλο ;Εσείς τι θα κάνατε στη θέση του ;
Αυτό με τον διαχωρισμό τμημάτων ανάλογα με την επίδοση/δυνατότητα των μαθητών, θυμάμαι ότι το είχαμε κάποτε σε φροντιστήριο αγγλικών, όταν ήταν να μας προετοιμάσουν για το "lower".Τώρα, σε σχολείο.. μπορώ να φανταστώ τις διαμαρτυρίες ορισμένων γονιών: "ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ! ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ! ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΤΑΓΓEIΛΟΥΜΕ!" και άλλα τέτοια ωραία
Με αφορμή κάποιο μήνυμα συναδέλφου (δεν προσδιορίζω θέμα και πρόσωπο, γιατί δεν στοχοποιώ κάποιον) και μιας και βρισκόμαστε σε θέμα με νομικές προεκτάσεις, κάνω την εξής παρατήρηση, που ίσως διαφεύγει σε ορισμένους:Το παρόν φόρουμ (όπως και κάθε φόρουμ, blog, ή οποιαδήποτε άλλη διαδικτυακή τοποθεσία) είναι ΔΗΜΟΣΙΑΣ πρόσβασης.Αυτό σημαίνει, ότι οποιοσδήποτε έχει πρόσβαση σε ότι γράφεται και μπορεί να το χρησιμοποιήσει κατά πώς νομίζει.Επίσης, ενώ πολλοί υποσυνείδητα θεωρούμε ότι "κρυβόμαστε" πίσω από την ανωνυμία μας, η ταυτότητά μας προδίδεται από το IP μας, καθώς και από τυχόν προσωπικές πληροφορίες που έχουμε αναφέρει σε άλλα θέματα (όπως π.χ. τόπος διορισμού, τόπος κατοικίας, σχολείο στο οποίο εργαζόμαστε, κλπ).Είναι ΠΑΝΕΥΚΟΛΟ να κατηγορηθεί κάποιος για δυσφήμιση (συκοφαντική ή μη), διασπορά ψευδών ειδήσεων, κλπ. ακόμα και αν δεν ήταν τέτοιος ο στόχος του.Το φόρουμ προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα του καθενός μας, αλλά θα υποχρεωθεί να τα διαθέσει, σε περίπτωση υπηρεσιακού ή νομικού ελέγχου.(Αν κάνω λάθος σε αυτό, ας με διορθώσει κάποιος admin - Νομίζω αναφέρονται όλα αυτά στους κανόνες λειτουργίας του φόρουμ, αλλά ίσως να μην έχω καταλάβει σωστά).Επειδή σε πολλούς εδώ μέσα διακρίνω μια καφενειακή άνεση στις συζητήσεις (την οποία είχα κι εγώ αρχικά, άλλα πλέον έχω αναθεωρήσει), κρίνω σκόπιμο να το τονίσω.Για να προλάβω ορισμένους, ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Ή ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ.Απλά θεωρώ ότι είναι κάτι το οποίο από πολλούς περνάει στο ντούκου, ενώ δεν θα έπρεπε.Αν διαφωνείτε, ή σας είναι αδιάφορο, ΑΠΛΑ ΑΓΝΟΗΣΤΕ ΤΟ.Αν οι διαχειριστές θεωρούν ότι κακώς υπάρχει, ας το διαγράψουν.Γνώμη μου είναι ότι πρέπει να γίνει σαφές σε όλα τα μέλη του φόρουμ.(Η επιλογή του θέματος είναι σχεδόν τυχαία. Δεν απαντάω σε κάποιον, ούτε έχω κάποιον συγκεκριμένο συνάδελφο στο μυαλό μου.)
Μόνιμοι καθηγητές κάνουν ιδαίτερα σε μαθητές του τμήματος τους με μόνο κέρδος για τους μαθητές έναν καλό βαθμό. Περιμένω τα σχόλια σας.