PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί
Διάφορα θέματα αδιόριστων
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
nikolopol
,
victor123
,
Stelios
)
ΣΕΚΕΑ
Τελευταία νέα
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2025-2026
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2025-2026
Προσλήψεις 127 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για το διδακτικό έτος 2025-2026
Προσλήψεις 284 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών για το διδακτικό έτος 2025-2026
Προσλήψεις 9.445 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: ΣΕΚΕΑ (Αναγνώστηκε 1695 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
bilstef
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 137
Φύλο:
Να είμαστε όλοι καλά
ΣΕΚΕΑ
«
στις:
Αυγούστου 09, 2007, 12:46:39 pm »
Tweet
Σύλλογος Επιτυχόντων Εκπαιδευτικών στον Α.Σ.Ε.Π. (Σ.ΕΚ.Ε.Α.)
Α.Μ. Σωματείου: 26758
(Απόφαση υπ' αριθμ. 389/2007 του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών)
Ιστοσελίδα:
www.sekea.gr
e-mail:
info@sekea.net
Υπόμνημα
Η επιλογή των καθηγητών που θα στελεχώσουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, και η αντιμετώπισή τους μετά το διορισμό τους, είναι το κρίσιμο μέγεθος για ένα ποιοτικό άλμα της Μέσης Εκπαίδευσης, γεγονός που αποτελεί στόχο και ελπίδα όχι μόνο των μαθητών και των γονέων τους, αλλά όλης της κοινωνίας.
Πέρασαν 10 χρόνια από την κατάργηση της επετηρίδας το 1997. Σκοπός της κατάργησης διακηρύχθηκε πως ήταν, οι προσλήψεις των καθηγητών στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση να γίνονται με τρόπο περισσότερο αξιοκρατικό, μέσα από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Αντί όμως γι’ αυτό οι προσλήψεις σήμερα γίνονται με τρόπο ολοένα και πιο θολό και περίπλοκο, τα αξιοκρατικά στοιχεία συνεχώς περιορίζονται και ο αδιάβλητος χαρακτήρας τους υπονομεύεται.
Ενώ αρχικά προβλεπόταν (ότι μετά το 2003) οι προσλήψεις να γίνονται σε ποσοστό 100% μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, το 2002 το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 75% και το 2004 μειώθηκε ξανά στο 60%, ενώ ακόμα και τα ποσοστά αυτά παραβιάζονται συστηματικά τα τελευταία χρόνια, σε βάρος των επιτυχόντων του ΑΣΕΠ. Αυτό γίνεται παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που διεκδικεί την πρόσληψή του μέσω του ΑΣΕΠ αυξάνει συνεχώς και στον τελευταίο διαγωνισμό έφτασε τις 70.000.
Οι «ειδικές» επετηρίδες εκπαιδευτικών που διορίζονται χωρίς να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (16μηνίτες, 30μηνίτες, ενιαίος πίνακας) διαδέχονται η μία την άλλη και διεκδικούν ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό των προσλήψεων. Πληθαίνουν οι καταγγελίες για τον τρόπο απόκτησης της πολυπόθητης προϋπηρεσίας, τόσο παλιότερα (Εκκλησιαστικά Λύκεια, φυλακών, δεύτερης ευκαιρίας κ.ά.), όσο και τελευταία με την πρόσθετη διδακτική στήριξη (ΠΔΣ). Αυξάνονται οι κατηγορίες των εκπαιδευτικών που διεκδικούν τον διορισμό τους χωρίς καν να συμμετέχουν στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Τέλος, σημαντικός αριθμός καθηγητών διορίζεται ή διεκδικεί το διορισμό του με δικαστικές αποφάσεις, που αξιοποιούν τα κενά που αφήνουν οι περιστασιακές αποφάσεις της διοίκησης. Δικαιολογημένα κανείς αναρωτιέται αν η επετηρίδα καταργήθηκε στο όνομα της αξιοκρατίας ή για ν’ ανοίξουν «παραθυράκια» διορισμών με «χαλαρά» κριτήρια.
Πιστεύουμε ωστόσο ότι πραγματικά χρειάζεται το σύστημα των προσλήψεων των καθηγητών της Μέσης Εκπαίδευσης να γίνει αξιοκρατικό και ταυτόχρονα δίκαιο και αδιάβλητο. Γι’ αυτό διατυπώνουμε τα παρακάτω αιτήματα:
Α) Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί να μη χωρίζονται σε κατηγορίες. Ο τρόπος πρόσληψης να είναι ένας και μοναδικός, κάτι που είναι και συνταγματική επιταγή.
Στις σημερινές συνθήκες ο τρόπος αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Έτσι οι διορισμοί των καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης να γίνονται κατά 100% από τον πίνακα επιτυχόντων του ΑΣΕΠ. Κανένας εκπαιδευτικός από καμία κατηγορία να μη διορίζεται στη Μέση Εκπαίδευση, αν δεν είναι επιτυχών στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Γνωρίζουμε και από το ρόλο μας ως εκπαιδευτικοί ότι μια εξέταση δεν μπορεί ποτέ να είναι ο καλύτερος τρόπος αξιολόγησης. Αυτό επιβάλλει την ανάγκη ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, με τη βοήθεια και των ειδικών, να ξεφύγει από τα πλαίσια ενός τυπικού διαγωνισμού ελέγχου γνώσεων και να προσαρμοστεί στην απαίτηση επιλογής των κατάλληλων εκπαιδευτικών.
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί
Διάφορα θέματα αδιόριστων
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
nikolopol
,
victor123
,
Stelios
)
ΣΕΚΕΑ