*

Αποστολέας Θέμα: Σχολική χρονιά 2014-2015 ΠΕ04.02  (Αναγνώστηκε 60767 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος KERY12

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 709
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04 02
    • Προφίλ
Απ: Σχολική χρονιά 2014-2015 ΠΕ04.02
« Απάντηση #252 στις: Μάιος 26, 2015, 06:59:15 μμ »
Με μια προσεκτικότερη ανάγνωση: έξω και οι τύποι Lewis, αντί να μπουν και τα σχήματα ... :-X

Καλή επιτυχία στους ηρωικούς μαθητές μας  ;)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σχολική χρονιά 2014-2015 ΠΕ04.02
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:27:01 »

Αποσυνδεδεμένος KERY12

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 709
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04 02
    • Προφίλ
Απ: Σχολική χρονιά 2014-2015 ΠΕ04.02
« Απάντηση #253 στις: Μάιος 27, 2015, 12:30:17 μμ »

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Σχολική χρονιά 2014-2015 ΠΕ04.02
« Απάντηση #254 στις: Ιούλιος 04, 2015, 09:51:40 πμ »
KERY12 θα έπρεπε να είχαν αυξήσει τουλάχιστον 2 ώρες τη χημεία στη Γ λυκείου.
Έτσι δε θα προλάβουμε να τα διδάξουμε.
Διαφορετικά θα έπρεπε να ξαναμπεί η χημεία στη β λυκείου θετικής.

Αποσυνδεδεμένος KERY12

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 709
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04 02
    • Προφίλ
Απ: Σχολική χρονιά 2014-2015 ΠΕ04.02
« Απάντηση #255 στις: Ιούλιος 04, 2015, 01:41:10 μμ »
Αναδεικνύεται το δυσαναπλήρωτο κενό που αφήνει η απώλεια των δύο ωρών κατεύθυνσης της Β ́ Λυκείου, κενό που έχει αρνητικές συνέπειες:

α) στην επαρκή προετοιμασία των μαθητών στη Χημεία, τόσο σε ότι αφορά στις ελλείψεις σε κεφάλαια, όσο και στη εξοικείωση με τις τεχνικές και τις μεθόδους της Χημείας (π.χ. στοιχειομετρία)

β) στον  υποστηρικτικό  ρόλο  της  Χημείας  στη  Βιολογία (διαμοριακές δυνάμεις, οσμωτική πίεση)

γ) στο γνωστικό υπόβαθρο των φοιτητών που εισάγονται στις σχολές Θετικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας.


Τα παραπάνω από την ανακοίνωση της ένωσης.

Εγώ καταλαβαίνω ότι πέρα από τη μία ώρα που χάθηκε (και πολύ δύσκολα θα επανέλθει) η χημεία σιγά σιγά εξαφανίζεται από το σχολείο.

Στη πρώτη λυκείου είναι η πρώτη επαφή των παιδιών με το αντικείμενο (τα παραμύθια του γυμνασίου δε τα θεωρώ χημεία, ούτε καν γνωριμία).
Είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνήσετε ότι μέχρι το δεύτερο κεφάλαιο στο δημόσιο σχολείο το ενδιαφέρον είναι αρκετά υψηλό, μπαίνει και το διαγώνισμα και όλα βαίνουν καλώς. Από ‘κει και πέρα όσοι μάθαν τους Α.Ο. προχωρούν και οι υπόλοιποι απλά κάνουν υπομονή να τελειώσει η χρονιά.
Κάπου εκεί χάνουμε το παιχνίδι και ξεχωρίζουν οι μαθητές που θα ασχοληθούν με τη χημεία στο μέλλον και οι μαθητές που απλά θα παρίστανται στη τάξη. Προφανώς δε μπορούσαμε να πείσουμε τα παιδιά ότι θα χρειαστούν τους Α.Ο. και τις χημικές αντιδράσεις ή τη στοιχειομετρία στο μέλλον όχι απαραίτητα από δική μας αδυναμία (ίσως και αυτή βέβαια να είναι υπαρκτή) αλλά γιατί η πληθώρα των μαθητών είχε ήδη πληροφορηθεί ότι η χημεία δεν ήταν απαραίτητη για την επίτευξη των στόχων τους.

Στη Δευτέρα Λυκείου πλέον με το νέο σύστημα πως θα κρατήσουμε το ενδιαφέρον σε μεικτές τάξεις με το παρόν σχολικό βιβλίο; Αλήθεια κατάφερε κανείς να κρατήσει το ενδιαφέρον των μαθητών του μέχρι το τέλος; Μήπως όλοι στις τελικές εξετάσεις αρκούμαστε σε μια αντίδραση καύσης με την ανάλογη στοιχειομετρία ώστε να γράψουν κάτι τα παιδιά; (Το αντίστοιχο θέμα που εμείς ως μαθητές το κάναμε στη Β και Γ γυμνασίου). Ο πιο σκληρός βάζει και καμιά αντίδραση προσθήκης. Ουσιαστικά μια χρονιά χαμένη για τους μαθητές που θέλουν να ασχοληθούν.

Στη Τρίτη λυκείου κάνουμε ένα πασάλειμμά κάποιων βασικών εννοιών και εμπρός για τη κανονική ύλη.

Τα τελευταία χρόνια χάνονται συνεχώς κομμάτια από την ύλη μας είτε ολοκληρωτικά (π.χ. τύποι Lewis, οξέα, βάσεις, άλατα, οξείδια, προσθετικές ιδιότητες) είτε μεταπηδούν σε άλλα μαθήματα (δεσμοί Η, διαμοριακοί δεσμοί γενικά, ώσμωση, διάχυση και …)
Άλλοι αυξάνουν την ύλη τους (και σιγά σιγά τις ώρες τους) και εμείς μειώνουμε την ύλη μας (και σιγά σιγά μειώνουμε και τις ώρες μας)

Μην ανησυχείς λοιπόν του χρόνου θα εξαφανίσουν και τα περιττά από τη Τρίτη Λυκείου και οι τρεις ώρες θα φτάνουν και θα περισσεύουν .
Κοιμόμαστε και ονειρευόμαστε διορισμούς και αναπληρώσεις. Οι οργανικές μας θα λιγοστεύουν όπως και οι θέσεις μας για αναπλήρωση.

Αντιγράφω ξανά:
Με απόφαση της, η Επιτροπή Ένταξης σε κλάδους Εκπαιδευτικών του ΙΕΠ γνωμοδότησε θετικά για την ένταξη των πτυχιούχων του Τμήματος Βιοχημείας και Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ανεξαρτήτου έτους εισαγωγής σε αυτό, στον κλάδο ΠΕ04.04 (Βιολόγοι) με την δυνατότητα διδασκαλίας των εξής μαθημάτων:
 Α ανάθεση:
Βιολογία των τάξεων Α, Β, Γ Γυμνασίου
Βιολογία Γενικής Παιδείας των τάξεων Α, Β, Γ Γενικού Λυκείου
 Βιολογία Κατευθύνσεων των τάξεων Β, Γ Γενικού Λυκείου
 Βιολογία Ι και ΙΙ της Γ Λυκείου του ΕΠΑΛ
 Κλινική Βιοχημεία της Γ τάξης του ΕΠΑΛ και των τάξεων

 Επίσης δύναται να διδάξουν σε Β ανάθεση τα εξής μαθήματα:
 Φυσική, Χημεία και Γεωγραφία στο Γυμνάσιο
 Φυσική και Χημεία Γενικής Παιδείας στην Α, Β Γενικού Λυκείου
 Φυσική και Χημεία Κατεύθυνσης στην Β, Γ Γενικού Λυκείου





Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σχολική χρονιά 2014-2015 ΠΕ04.02
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:27:01 »

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Σχολική χρονιά 2014-2015 ΠΕ04.02
« Απάντηση #256 στις: Ιούλιος 04, 2015, 09:13:55 μμ »
KERY12 συμφωνώ απόλυτα.. Κάποια πράγματα θα έπρεπε να γίνονται στο γυμνάσιο με δίωρο στη Β και δίωρο στη Γ γυμνασίου.
Πρέπει να επανέλθει η χημεία της Β θετικής γιατί τα προβλήματα ήδη έχουν αρχίσει να διογκώνονται..

Αποσυνδεδεμένος mmetaxari

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σχολική χρονιά 2014-2015 ΠΕ04.02
« Απάντηση #257 στις: Οκτώβριος 07, 2015, 12:34:37 πμ »
Καλησπέρα σας,
Καθότι καινούργια στο forum, αλλά χρόνια στην εκπαίδευση θα ήθελα να συμφωνήσω ότι δυστυχώς η χημεία μια τόσο όμορφη επιστήμη με τόσα πολλά αντικείμενα και τόσες μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης και ποικιλομορφίας κατά τη διδασκαλία αρχίζει να εξαφανίζεται σιγά σιγά!! Το μεγάλο ερώτημα είναι τι κάνουμε εμείς ? θα το αφήσουμε να περάσει έτσι? Η ένωσή μας τι κάνει? Τόσα χρόνια παρακολουθώ τις ενώσεις των Φυσικών και τώρα των Βιολόγων να επιμένουν και τελικά να κερδίζουν ώρες ενώ ποτέ μέχρι τώρα δεν είδα την ΕΕΧ να κάνει κάτι.. Το μόνο που έκανε ήταν να γίνει τρίωρο το μάθημα στη Γ λυκείου και να χαθεί το δίωρο στη Β όπως πολύ σωστά αναφέρατε..Μήπως θα πρέπει να απευθυνθούμε στην ΕΕΧ ομαδικά εκφράζοντας τις σκέψεις και τους φόβους μας???????

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 887
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 840
Σύνολο: 840

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.09 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.