*

Αποστολέας Θέμα: Λατινικα β΄λυκειου 2018  (Αναγνώστηκε 11364 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #42 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 05:34:30 μμ »
Να προσθέσω επίσης την εγκληματική πρακτική να διδάσκεται η λατινική γλώσσα χωρίς ίχνος ρωμαϊκής ιστορίας.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:26:48 »

Αποσυνδεδεμένος Venus1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 36
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #43 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 09:55:25 μμ »
Να προσθέσω επίσης την εγκληματική πρακτική να διδάσκεται η λατινική γλώσσα χωρίς ίχνος ρωμαϊκής ιστορίας.

Γι' αυτό χρειάζονται αλλαγες στο σχολικό βιβλίο με προσθήκη της ρωμαϊκής ιστοριογραφίας αλλά και με ενσωμάτωση άλλων  κειμένων (με ελκυστικό περιεχόμενο και διαχρονικές αξίες ).
Αυτό για μένα θα ήταν μια πιο λογική λύση από την κατάργησή τους. Πέραν τούτου δε θεωρώ λανθασμένη την πρόταση της κοινωνιολογίας. Απλά θα μπορούσε να υπάρχει ως μάθημα γενικής παιδείας στη Γ' κι όχι να αντικαταστήσει τα λατινικα.
Αυτό όμως που κυρίως με προβληματίζει είναι γιατί να ξεκινά ένας διχασμός και να υπάρχει το δίλημμα "το ένα ή το αλλο";
Γιατί κάποιο από τα δύο μαθήματα  να θυσιαστεί στο βωμό των κάθε λογης συμφερόντων;


Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #44 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 10:02:58 μμ »
Γι' αυτό χρειάζονται αλλαγες στο σχολικό βιβλίο με προσθήκη της ρωμαϊκής ιστοριογραφίας αλλά και με ενσωμάτωση άλλων  κειμένων (με ελκυστικό περιεχόμενο και διαχρονικές αξίες ).

Δεν μιλάω για τη ρωμαϊκή ιστοριογραφία, αλλά για την ιστορία της Ρώμης. Είμαι σίγουρη ότι αν ρωτήσεις ένα παιδί που έχει εξεταστεί στα λατινικά της Γ' λυκείου βασικά πράγματα δεν έχει ιδέα. Ούτε καν για τη ρωμαϊκή περίοδο στον Ελλαδικό χώρο. Για αυτό ωστόσο δεν έχει διαμαρτυρηθεί κανείς.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #45 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 10:08:56 μμ »
Είμαι σίγουρη ότι αν ρωτήσεις ένα παιδί που έχει εξεταστεί στα λατινικά της Γ' λυκείου βασικά πράγματα δεν έχει ιδέα. Ούτε καν για τη ρωμαϊκή περίοδο στον Ελλαδικό χώρο.

Άσε τι μου θύμισες... Μας είχε ρωτήσει πότε έγιναν κάποια γεγονότα ο καθηγητής που μας έκανε θεματογραφία στα Λατινικά στο α' εξάμηνο. Δεν ξέραμε την τύφλα μας. Μιλάμε για μεγάλη ξεφτίλα.  :P :P :-[
Ο άνθρωπος αναγκάστηκε να αφιερώσει ένα μάθημα, για να μας μάθει βασικούς σταθμούς της ρωμαϊκής ιστορίας.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:26:48 »

Αποσυνδεδεμένος Venus1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 36
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #46 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 10:20:59 μμ »
Δεν μιλάω για τη ρωμαϊκή ιστοριογραφία, αλλά για την ιστορία της Ρώμης. Είμαι σίγουρη ότι αν ρωτήσεις ένα παιδί που έχει εξεταστεί στα λατινικά της Γ' λυκείου βασικά πράγματα δεν έχει ιδέα. Ούτε καν για τη ρωμαϊκή περίοδο στον Ελλαδικό χώρο. Για αυτό ωστόσο δεν έχει διαμαρτυρηθεί κανείς.
Ας αλλάξουν τα βιβλία... Τι περιμενουν;;

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #47 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 10:29:31 μμ »
Άσε τι μου θύμισες... Μας είχε ρωτήσει πότε έγιναν κάποια γεγονότα ο καθηγητής που μας έκανε θεματογραφία στα Λατινικά στο α' εξάμηνο. Δεν ξέραμε την τύφλα μας. Μιλάμε για μεγάλη ξεφτίλα.  :P :P :-[
Ο άνθρωπος αναγκάστηκε να αφιερώσει ένα μάθημα, για να μας μάθει βασικούς σταθμούς της ρωμαϊκής ιστορίας.

Αμ, εμείς με τη ρωμαϊκή αρχαιολογία να δεις τι πάθαμε. Ήταν το πρώτο μάθημα που παρακολούθησα. Να αραδιάζει η καθηγήτρια ονόματα που δεν τα είχαμε ξανακούσει και να κοιταζόμαστε μεταξύ μας με το βλέμμα της αγελάδος. Και την προηγούμενη χιλιετία δεν είχαμε και ίντερνετ να τα ψάξουμε και ξεροσταλιάζαμε στις βιβλιοθήκες, τα έρμα :P

Ας αλλάξουν τα βιβλία... Τι περιμενουν;;

Να καταργηθεί το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο. Αναλυτικό πρόγραμμα και επιλογή υλικού από τον διδάσκοντα, όπως γίνεται σε όλες τις πολιτισμένες χώρες του κόσμου. Άμα περιμένουμε από άλλους να μας ορίσουν πάλι ποιες σελίδες να διδάξουμε μη μας φύγει κανένα κόμμα, το 'χουμε χάσει το παιχνίδι πριν αρχίσει.

Αποσυνδεδεμένος Venus1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 36
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #48 στις: Σεπτέμβριος 08, 2018, 11:25:36 μμ »
Συνάδερφοι καλησπέρα.Θα αναλάβω μια μαθητρια στα Λατινικά της β΄λυκειου κ ενω κανω χρονια β΄κ γ΄λυκειου Λατινικα δεν εχω κανει β΄Λυκείου με το νεο σύστημα(Λατινικα μονο στη γ΄).Ακολουθειτε το διαχωρισμό κεφαλαιο 1-20 'οπως ηταν παλαια στην β΄ή κανετε μονο γραμματική όλων των κεφαλαίων κ καθόλου καθόλου κειμενα;

Περίμενε...να δούμε τι θα γίνει τελικά.

Αποσυνδεδεμένος proypiresia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1291
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #49 στις: Σεπτέμβριος 14, 2018, 10:34:52 πμ »
 Κανένας δρόμος δεν οδηγεί (πια) στη Ρώμη
Πολλοί δεν θα καταδεχτούν να το θεωρήσουν καν ως είδηση, αλλά και όσοι το θεωρήσουν ας μη μιλήσουν για είδηση «που έσκασε σαν βόμβα», γιατί πρόκειται μάλλον για το χρονικό μιας προαναγγελθείσης «μεταρρυθμιστικής» κίνησης. http://www.tovima.gr/printed_post/kanenas-dromos-den-odigei-pia-sti-rwmi/

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5717
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #50 στις: Σεπτέμβριος 14, 2018, 11:31:07 πμ »
Κανένας δρόμος δεν οδηγεί (πια) στη Ρώμη
Πολλοί δεν θα καταδεχτούν να το θεωρήσουν καν ως είδηση, αλλά και όσοι το θεωρήσουν ας μη μιλήσουν για είδηση «που έσκασε σαν βόμβα», γιατί πρόκειται μάλλον για το χρονικό μιας προαναγγελθείσης «μεταρρυθμιστικής» κίνησης. http://www.tovima.gr/printed_post/kanenas-dromos-den-odigei-pia-sti-rwmi/

Σε κάποια σημεία έχει δίκιο, σε κάποια τον βρίσκω υπερβολικό.

Τι σημαίνει λχ πως αν τα Λατινικά ενταχθούν ως μάθημα σε κάποια άλλη τάξη του Λυκείου, θα είναι "δίωρο πασατέμπο" και ενταγμένο στη "ζώνη του μαθητικού χαβαλέ"; Τι απαξίωση είναι αυτή του Λυκείου; Δηλ. ό,τι αξίζει στην εκπαίδευση είναι η Γ΄ Λυκείου και όλα τα υπόλοιπα είναι χαβαλές; Τα ομηρικά έπη στο Γυμνάσιο, ας πούμε, είναι μάθημα χαβαλέ από το οποίο δεν αποκομίζουν τίποτα τα παιδιά; Ή μήπως όταν πρωτοαντικρίζεις τα έπη στο πρωτότυπο στο πανεπιστήμιο, δεν μπαίνεις στη διαδικασία να μάθεις από την αρχή τη γραμματική και το συντακτικό του Ομήρου, το "Λόλα, να ένα μήλο" σε μια άλλη διάλεκτο και μια γλωσσική μορφή άλλης εποχής από αυτήν που διδάχθηκες στο σχολείο;

Έπειτα, από τη στιγμή που πολύ σωστά λέει ότι η κλασική αρχαιότητα τείνει να ταυτιστεί στα μυαλά κάποιων μόνο με την ελληνική, γιατί θεωρεί ως ιδανικό να διδάσκονται τα λατινικά μόνο στη θεωρητική κατεύθυνση και όχι ως μάθημα γενικής παιδείας σε όλους τους μαθητές; Γιατί το δεύτερο το απορρίπτει εκ προοιμίου ως χαβαλέ; Ας θέσει προϋποθέσεις ώστε να είναι μάθημα με κάποιο κύρος.

Έχει δίκιο επίσης ότι οι πανεπιστημιακοί θα φορτωθούν ανυποψίαστα πρωτάκια. Ως έναν βαθμό ήδη τα φορτώνονται, αφού μπαίνουν στη διαδικασία να τους μάθουν την ιστορία της λατινικής γραμματείας από το μηδέν και να τους επαναλάβουν το λατινικό συντακτικό. Από την άλλη, είναι μια πρόκληση γι' αυτούς, αφού πιστεύουν τόσο στην αξία των Λατινικών...

Πάντως, αυτό που κυρίως θα περίμενα προσωπικά, ειδικά από πανεπιστημιακούς καθηγητές, είναι, αντί να ολοφύρονται για την καταστροφή μιας "Ρώμης" που εδώ και δεκαετίες δεν είναι όπως την έχουν στο μυαλό τους, να προτείνουν λύσεις για διάσωση και αναβάθμιση του μαθήματος έστω υπό άλλη μορφή (και καλό θα ήταν και το Υπουργείο να ρωτήσει τη γνώμη τους, αν τελικά κρατήσει το μάθημα σε άλλη τάξη).
Γιατί ώρες-ώρες αναρωτιέμαι: Αν για κάποιον λόγο (π.χ αλλάζει ο υπουργός ή αλλάζει γνώμη ο υπάρχων υπουργός) το μάθημα παρέμενε ως έχει, τότε θα ήταν όλα εντάξει; Θα διατηρούνταν η επαφή με το ρωμαϊκό πολιτισμό, θα σταματούσε η κλασική παιδεία να ταυτίζεται μόνο με την ελληνική ή θα σταματούσε η υποβάθμιση των κλασικών σπουδών;  ??? ::)

« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 14, 2018, 12:39:03 μμ από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος proypiresia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1291
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #51 στις: Σεπτέμβριος 17, 2018, 11:39:20 πμ »

Αποσυνδεδεμένος Venus1

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 36
    • Προφίλ
Απ: Λατινικα β΄λυκειου 2018
« Απάντηση #52 στις: Σεπτέμβριος 18, 2018, 04:08:20 μμ »
Αν γνωρίζει κάποιος πότε θα ψηφιστεί για τα λατινικα ας το αναρτήσει.  Ευχαριστώ.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 24, 2018, 02:59:29 μμ από Venus1 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32310
  • Τελευταία: Alex.pe83
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160985
  • Σύνολο θεμάτων: 19226
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 23
Επισκέπτες: 605
Σύνολο: 628

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.135 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.