0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Προεκλογικό ΜΠΑΜ φίλτατοι και φίλτατες?https://www.especial.gr/diorismoi-sto-dimosio-2026-egkrithikan-schedon-20000-sin-10000-monimoi-diorismoi-stin-paideia/
Εννοεί τους 10.000 που έγιναν φέτος. Ψάξτε το λίγο και θα δείτε ότι έτσι είναι.Αγαπητέ Patreas δεν υπάρχει προγραμματισμός για 10.000 διορισμούς στην παιδεία το 2026 και 10.000 διορισμούς το 2027 με βάση το σχεδιασμό που είχες αναφέρει στο παρελθόν;
Έτερον εκάτερον. Υπάρχει αυτό το πλάνο/πρόθεση για 2026 και 2027, αλλά οι 10.000 διορισμοί που αναφέρονται στο άρθρο αφορούν τους διορισμούς που ήδη έγιναν τον Αύγουστο του 2025. Το λέει ξεκάθαρα στο:https://www.youtube.com/watch?v=j1i53PBWGwE&t=0m45s"Είμαστε στις 19.300 που εκεί μπορούμε να προσθέσουμε και τις 10.000 που κάναμε στο Υπουργείο Παιδείας. Άρα γι' αυτό βγαίνει το νούμερο το οποίο είπατε νωρίτερα."
Σας ευχαριστούμε πολύ! Είναι επιτακτική αναγκαιότητα οι τουλάχιστον 20.000 διορισμοί μονίμων στην εκπαίδευση κατά τα επόμενα δύο έτη (2026 & 2027) για να υπάρξει και συνακόλουθη μείωση αναπληρωτών έως το 2027.
Καλά, αν δεν υπάρξει σωστός σχεδιασμός δεν θα υπάρξει συνακόλουθη μείωση των αναπληρωτών, αλλά συνακόλουθη αύξησή τους, όπως συνέβη φέτος (βλ. την ιστορία με τα Τμήματα Ένταξης). Αν και είναι πολύ νωρίς για να ανοίξουμε μια τέτοια κουβέντα, το λογικό θα είναι να καλυφθούν με διορισμούς τα υπόλοιπα Τ.Ε. που ιδρύθηκαν φέτος (με τους νέους οριστικούς πίνακες ειδικής θα καταστεί εφικτό σε όλους τους κλάδους) και να συνεχιστεί η ίδρυση νέων Τ.Ε., ούτως ώστε να εγκαταλειφθεί οριστικά ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης (λογικά σειρά θα πάρουν τα δημοτικά που απασχολούν και το μεγαλύτερο ποσοστό αναπληρωτών Π.Σ.). Το θέμα είναι ποια προγράμματα ΕΣΠΑ θα θυσιαστούν στον βωμό των νέων διορισμών. Γιατί αν δεν επιλεγούν τα σωστά, θα υπάρξει ζήτημα με τις πρόσληψεις αναπληρωτών (βλ. τα φετινά νήματα φάσεων αναπληρωτών). Και να μην ξεχνάμε πως του χρόνου θα είναι εκλογική χρονιά. Οπότε δεν τους παίρνει να συμβούν τα φετινά. Μένει να δούμε λοιπόν αν έχουν σκοπό να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη (γιατί αλλιώς δεν βγαίνει), ή αν θα επιλέξουν την οδό των περικοπών και του εξορθολογισμού αναγκών (όπως έχει ήδη ξεκινήσει φέτος στο ολοήμερο). Βέβαια η δεύτερη επιλογή έχει επίσης πολιτικό κόστος και δεν ξέρω κατά πόσο θα τους βγει σε καλό αν π.χ. του χρόνου τον Μάρτιο θεσπίσουν εκ των προτέρων κριτήρια για τις εγγραφές των μαθητών στο ολοήμερο. Κάποιοι ίσως θεωρήσουν το παρακάτω ερώτημα άσχετο με το νήμα αλλά, αλήθεια, εκείνη η περιβόητη ρύθμιση του καθεστώτος λειτουργίας των κέντρων μελέτης θα προχωρήσει ποτέ, ή πρώτα θα πρέπει να διαλυθεί εντελώς ο θεσμός του ολοήμερου σχολείου, με την ευκαιρία του τερματισμού του αντίστοιχου ΕΣΠΑ; Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πίσω από τους διορισμούς υπάρχουν και παράπλευρες απώλειες, που μάλλον λίγο τις δίνουμε σημασία. Απόδειξη όσα συμβαίνουν μετά τους φετινούς 10.000 διορισμούς. Αν λοιπόν φέτος έγινε η αρχή για το τέλος του ολοήμερου σχολείου, σκεφτείτε ποιου θεσμού το τέλος θα σηματοδοτηθεί με τους επόμενους διορισμούς...