0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Τι δουλειά έχουν τα κόμματα στις μαθητικές τάξεις;
Συμφωνώ με όλα όσα λέει το άρθρο, αλλά η επίσημη ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία είναι πάντα θέμα επιλογών που εξυπηρετούν τις επιδιώξεις των κρατούντων κάθε φορά.
Είναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!
το σχόλιο της Ρεπούση
Παράθεση από: LK στις Μαΐου 29, 2009, 12:44:34 pmΕίναι εκπληκτικό, αλλά δεν έχουμε καταλάβει ότι όποια επιστήμη και να μελετάς, στην ουσία ιστορία μελετάς. Για παράδειγμα, όταν μελετάς τους νόμους της κληρονομικότητας του Medel τι νομίζετε ότι μελετάς παρά ιστορία, κάτι που συντελέστηκε στο παρελθόν και καθόρισε τη μοίρα πολλών ανθρώπων. Ιστορικά πρόσωπα δεν είναι μόνο ο Μ. Αλέξανδρος, αλλά και ο Δαρβίνος και ο Νεύτωνας, γιατί ήταν άνθρωποι που άλλαξαν τον κόσμο. Είμαι ιστορικός, αλλά δε συμφωνώ ότι οι απόφοιτοι του ιστορικού είναι οι πιο κατάλληλοι για να διδάξουν αυτό το μάθημα. Η διδασκαλία της ιστορίας θέλει ευρύτητα γνώσεων, μεράκι και φαντασία και σας διαβεβαιώ ότι είναι το πιο συναρπαστικό μάθημα για τα παιδιά. Η ιστορία δε διδάσκεται μέσα από σχολικά εγχειρίδια, σχεδιαγράμματα και ημερομηνίες. Την ουσία της ιστορίας την είχε αντιληφθεί ο Θουκυδίδης που χρησιμοποίησε την αφήγηση του παρελθόντος ως αφορμή για φιλοσοφία. Το να μάθεις ένα γεγονός ως γεγονός δεν προσφέρει τίποτα στα παιδιά. Χειρότερη από την παραποίηση της ιστορίας είναι η άγνοια και να θυμάστε όταν μπείτε στα σχολεία και χρειαστεί να διδάξεται αυτό το μάθημα (είστε δεν είστε ιστορικοί) ότι δεν είναι ένα δίωρο για να συπληρώσετε το ωράριό σας!Τι; να μάθουν τα παιδιά να μελετούν την ιστορία με κοινονικούς και οικονομικούς όρους; και να καταλαβαίνουν ποιες είναι οι διαδικασίες που κινητοποιούν τα γεγονότα σε κάθε τόπο και χρόνο; και ν αρχίσουν να καταλαβαίνουν τι κινητοποιεί τα γεγονότα στο παρόν και στο μέλλον; πας καλά συνάδελφε ;;;;!!!