*

Αποστολέας Θέμα: Η κοροϊδία των ολοήμερων  (Αναγνώστηκε 5298 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 22, 2011, 10:34:55 μμ »


Ακου εκεί κλαμπατσίμπανα... Μόνο τα μαθηματικά και η Ελληνική γλώσσα. Τα άλλα στην ΠΥΡΑ!!!

Αααα...καλά...αυτό καταλάβατε....ντιρλανταντά,ντιρλανταντά!!

Δεν γίνεται κουβέντα έτσι...!! Εγώ απομόνωσα την παρατήρηση του άρθρου της alfavita που έλεγε για την μη ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των παιδιών...η οποία σας αρέσει δεν σας αρέσει σχετίζεται πολύ πιο άμεσα με το μάθημα της γλώσσας και γιατί η γλώσσα αποτελεί εργαλείο για την σκέψη όπως προείπα και επίσης όταν λέμε μάθημα γλώσσας εννοούμε και την έκθεση,τον σχολιασμό κειμένων,άρθρων,δοκιμίων κ.τ.λ...
Καλώς ή κακώς...αυτά σχετίζονται άμεσα με την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης...όχι μόνο αυτά,αλλά πιο άμεσα...αυτό είπα!!

Και επειδή στις μέρες μας που μας θέλουν όλους πειθήνια όργανα...η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης είναι πολύ περισσότερο απαραίτητη...θα πρεπε να προσανατολίζονται και εκεί...αλλά δεν το κάνουν...η καλλιτεχνική έκφραση τους βολεύει...είναι κάτι άλλο...
Το άρθρο αυτό ήθελε να θίξει και αυτό εξήγησα κι εγώ...τα μαθήματά σας είναι απαραίτητα...δεν είπα το αντίθετο,αλλά αυτό δεν έχει να κάνει καθόλου με αυτό που θίχτηκε...πως θα πρεπε να βρουν τρόπο να αναπτυσσεται περισσότερο η κριτική σκέψη των παιδιών...
Και αυτό δεν έχει να κάνει με τον κλάδο μου αποκλειστικά,γιατί μιλάμε για δημοτικά άρα το μπαλάκι πέφτει στους δασκάλους....

Ίσως απλά έπρεπε να περιοριστώ να μιλήσω για την κριτική σκέψη και όχι για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας...αν είναι κάτι στο οποίο βοηθάν τα μαθήματά σας είναι σ'αυτό ακριβώς...στην ολόπλευρη ανάπτθξη της προσωπικότητας....αλλά δυστυχώς οι καιροί που περνάμε θέλουν οξύνοες ανθρώπους μπας και αποφύγει η νέα γενιά την υπουδούλωση νέου τύπου που την περιμένει...
Αυτά...και να συνενοούμαστε....να διαβάζουμε λίγο καλύτερα!!
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:16:25 »

Αποσυνδεδεμένος puella

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 267
  • Lilacs out of the dead land
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #15 στις: Ιανουάριος 22, 2011, 11:08:43 μμ »
"Αντιθέτως είδαμε τα 800 ολοήμερα που πνίγουν τα παιδιά και μ'άλλες "δεξιότητες" λίγο πολύ περιττές..."

Εκεί βασίστηκα Λωρα και είπα αυτά που είπα... Ξέρεις βέβαια, τη σημασία της φράσης "λίγο-πολύ περιττές"....
Ξέρω πολύ καλά να διαβάζω. Περιττός είναι εκείνος που πλεονάζει. Κατ΄επέκταση εκείνος που δε χρησιμεύει σε κάτι... ΚΑΝΕΙΣ δεν αμφισβητεί την αξία της εκμάθησης της γλώσσας και του γραπτού τρόπου έκφρασης. Το πρώτο μου μεταπτυχιακό είναι στη Λογοτεχνία. Το δεύτερο στο εκπαιδευτικό Θέατρο. Αν μπορούσαν οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων να παρακολουθήσουν μια σειρά βιωματικών μαθημάτων δε θα είχαν παρωπίδες... Οι μαθητές δεν αγαπούν το σχολείο όχι επειδή ΕΧΕΙ θεατρικά, μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα, αλλά επειδή ΔΕΝ έχει.
Για να ανοίξω λίγο το επιχειρημά μου, σχολείο δίχως γυμναστήριο και γυμναστή με όρεξη να βοηθήσει τα παιδιά να γυμνάσουν το σώμα τους και να τα μάθει να αγαπούν τη γυμναστική και τη σωστή διατροφή ΔΕΝ είναι πραγματικό σχολείο.
Βάλτε τα παιδιά να κάθονται στα θρανία και γεμίστε το μυαλό τους με γνώσεις... Μπουκώστε τα με λέξεις κι αριθμούς και αφήστε τα ατροφικά τους σωματάκια να κρέμονται άψυχα απο τα θρανία.
Τρέμε, Μπρεχτ!

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 22, 2011, 11:27:44 μμ »
"Αντιθέτως είδαμε τα 800 ολοήμερα που πνίγουν τα παιδιά και μ'άλλες "δεξιότητες" λίγο πολύ περιττές..."

Εκεί βασίστηκα Λωρα και είπα αυτά που είπα... Ξέρεις βέβαια, τη σημασία της φράσης "λίγο-πολύ περιττές"....
Ξέρω πολύ καλά να διαβάζω. Περιττός είναι εκείνος που πλεονάζει. Κατ΄επέκταση εκείνος που δε χρησιμεύει σε κάτι... ΚΑΝΕΙΣ δεν αμφισβητεί την αξία της εκμάθησης της γλώσσας και του γραπτού τρόπου έκφρασης. Το πρώτο μου μεταπτυχιακό είναι στη Λογοτεχνία. Το δεύτερο στο εκπαιδευτικό Θέατρο. Αν μπορούσαν οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων να παρακολουθήσουν μια σειρά βιωματικών μαθημάτων δε θα είχαν παρωπίδες... Οι μαθητές δεν αγαπούν το σχολείο όχι επειδή ΕΧΕΙ θεατρικά, μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα, αλλά επειδή ΔΕΝ έχει.
Για να ανοίξω λίγο το επιχειρημά μου, σχολείο δίχως γυμναστήριο και γυμναστή με όρεξη να βοηθήσει τα παιδιά να γυμνάσουν το σώμα τους και να τα μάθει να αγαπούν τη γυμναστική και τη σωστή διατροφή ΔΕΝ είναι πραγματικό σχολείο.
Βάλτε τα παιδιά να κάθονται στα θρανία και γεμίστε το μυαλό τους με γνώσεις... Μπουκώστε τα με λέξεις κι αριθμούς και αφήστε τα ατροφικά τους σωματάκια να κρέμονται άψυχα απο τα θρανία.
Τρέμε, Μπρεχτ!


Αυτό σκεφτόμουν και εγώ. Τη περασμένη Παρασκευή η κόρη μου (Β' Δημοτικού) πήγε ανόρεχτη στο σχολείο γιατί, όπως μου είπε, "θα είχαν μόνο μάθημα" και όχι "δραστηριότητες" όπως θεατρική αγωγή και Μουσική... Μάθημα σαν αυτό που λέει ο Μπρεχτ, σαν αυτό που κάνω και εγώ τις περισσότερες φορές στο σχολείο... :(
Στο θέμα μας...
Φυσικά η γλώσσα και τα μαθηματικά είναι δύο βασικά εργαλεία και η εκμάθηση τους είναι απαραίτητη. Η ουσιαστική ικανότητα χρήσης αυτών των εργαλείων αποκτάται με την χρήση τους. Η εφαρμογή αυτών των εργαλείων σε μαθήματα όπως η θεατρική αγωγή, η ιστορία και κυρίως στις φυσικές επιστήμες  δείχνει στους μαθητές τον λόγο για τον οποίο μαθαίνουν γλώσσα και μαθηματικά… :) :)
Η ανάπτυξη της αναλυτικής, συνθετικής και κριτικής σκέψης γίνεται με την εφαρμογή της γλώσσας και των μαθηματικών στα υπόλοιπα μαθήματα και κυρίως στα μαθήματα που χαρακτηρίζονται από την επιστημονική σκέψη...  ;)

ΥΓ. Φυσικά οι περισσότεροι καταλάβατε πως προσπαθώ υποχθόνια και δολερά να αφήσω να φανεί η υπεροχή των φυσικών επιστημών... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 23, 2011, 01:16:23 μμ από panos2 »

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 22, 2011, 11:39:57 μμ »
"Αντιθέτως είδαμε τα 800 ολοήμερα που πνίγουν τα παιδιά και μ'άλλες "δεξιότητες" λίγο πολύ περιττές..."

Εκεί βασίστηκα Λωρα και είπα αυτά που είπα... Ξέρεις βέβαια, τη σημασία της φράσης "λίγο-πολύ περιττές"....
Ξέρω πολύ καλά να διαβάζω. Περιττός είναι εκείνος που πλεονάζει. Κατ΄επέκταση εκείνος που δε χρησιμεύει σε κάτι... ΚΑΝΕΙΣ δεν αμφισβητεί την αξία της εκμάθησης της γλώσσας και του γραπτού τρόπου έκφρασης. Το πρώτο μου μεταπτυχιακό είναι στη Λογοτεχνία. Το δεύτερο στο εκπαιδευτικό Θέατρο. Αν μπορούσαν οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων να παρακολουθήσουν μια σειρά βιωματικών μαθημάτων δε θα είχαν παρωπίδες... Οι μαθητές δεν αγαπούν το σχολείο όχι επειδή ΕΧΕΙ θεατρικά, μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα, αλλά επειδή ΔΕΝ έχει.
Για να ανοίξω λίγο το επιχειρημά μου, σχολείο δίχως γυμναστήριο και γυμναστή με όρεξη να βοηθήσει τα παιδιά να γυμνάσουν το σώμα τους και να τα μάθει να αγαπούν τη γυμναστική και τη σωστή διατροφή ΔΕΝ είναι πραγματικό σχολείο.
Βάλτε τα παιδιά να κάθονται στα θρανία και γεμίστε το μυαλό τους με γνώσεις... Μπουκώστε τα με λέξεις κι αριθμούς και αφήστε τα ατροφικά τους σωματάκια να κρέμονται άψυχα απο τα θρανία.
Τρέμε, Μπρεχτ!
Γιατί συνεχίζουμε να μην συνεννοούμαστε...;;;Το εξήγησα αναλυτικά...εσύ μιλάς για την χρησιμότητα των καλλιτεχνικών μαθημάτων γενικά στα σχολεία ενώ εγώ μίλησα για την αναγκαιότητα περαιτέρω ανάπτυξης της κριτικής σκέψης!! Καλά κάνεις και σχολιάζεις το θέμα του "περιττού"...δεν είναι περιττά και δεν είπα εγώ πως είναι....άλλο είπα...
Και η κριτική σκέψη δεν έχει να κάνει με "μπούκωμα των παιδιών με γνώσεις" όπως λες...αντιθέτως έχει να κάνει με επιχειρηματολογία,επεξεργασία δεδομένων και γνώσεων και όχι αποκλειστικά με περισσότερες γνώσεις....

Και επίσης για να το θέσω πιο απλά...αν και θα βγείτε απ'τα ρούχα σας..."άρτος και θεάματα"...αντιστρόφως ανάλογα με την κριτική σκέψη στην υπερβολή τους...και αυτή την στιγμή στα δημοτικά γίνεται απ'τη μία υπερβολή αυτών και απ'την άλλη πολύ λανθασμένη διδασκαλία της γλώσσας...
ΥΓ: Pano....μόνο οι φυσικές επιστήμες λείπανε τώρα για να ολοκληρωθούμε  ;D ;D ;D ;D
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 23:16:25 »

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 22, 2011, 11:46:27 μμ »
Για περαιτέρω διευκρίνιση...ναι...όταν αποτυγχάνει το σχολείο παταγωδώς  στους βασικούς στόχους του...τις επιπλέον δεξιότητες τις θεωρώ περιττές...και τις θεωρώ "στάχτη στα μάτια"...άλλα λόγια ν'αγαπιόμαστε για να μην βλέπουν οι γονείς και η κοινωνία πως βγαίνουν μαθητές χωρίς βασικά εφόδια...στην προκειμένη την κριτική σκέψη!!

Αν τα πράγματα ήταν αλλιώς...δεν θα ήταν καθόλου περιττά...τώρα για μένα είναι κάπως σαν το "να σε κάψω Γιάννη,να σ'αλείψω λάδι..."
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος puella

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 267
  • Lilacs out of the dead land
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #19 στις: Ιανουάριος 22, 2011, 11:58:54 μμ »
αν θέλεις, panos2, αυτό που ξεχωρίζει τις φυσικές επιστήμες απο άλλα μαθήματα είναι το οτι μπορείς να ανακαλύψεις απο μόνος σου την αλήθεια των "κανόνων" μέσω των πειραμάτων. Αυτού του είδους η μάθηση είναι πολύτιμη γιατί βοηθάει τους μαθητές να γίνουν συνδιαμορφωτές γνώσης. Το πείραμα είναι αυτό που θα σηκώσει το μαθήτή απο την καρέκλα, θα του δώσει την ευκαιρία να δει απο μόνο του οτι η φυσική και η χημεία δεν είναι μόνο αριθμοί και γράμματα αλλά έχουν σύνδεση με άλλες ύλες, με κάτι που μπορούν να αγγίξουν, να μυρίσουν. Ακόμα και αν είναι κάτι που μυρίζει άσχημα... Οι μαθητές ΔΕΝ έχουν μάθει να μαθαίνουν με τις αισθήσεις. Κι έτσι ξαναγυρνάμε σε αυτά που έλεγα εξ αρχής...
Λώρα, ο Μπρεχτ ήταν εκείνος που βρήκε στο θέατρο ένα όχημα ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και όχι της παθητικής θέασης... Μέσω του θεάτρου στην εκπαίδευση ο μαθητής μπαίνει σε καταστάσεις αυτοσχεδιαστικές που καλείται να χρησιμοποιείσει τη φαντασία σε συνδιασμό με την κριτική σκέψη για να αναλύσει με το σωμα και το λόγο θέματα που προκαλούν προβληματισμό: πχ ενδοσχολική βία, δικαιώματα του παιδιού, διαφυλικές σχέσεις.... Διάβασε σχετική βιβλιογραφία D.Heathcote, G. Bolton, αλλά και Paulo Freire, Augusto Boal και άλλους.
Αν εφαρμοστούν σωστά οι πρακτικές του θεάτρου και των άλλων καλλιτεχνικών μαθημάτων θα είναι πιο πολύτιμα απο πολλά άλλα μαθήματα, ειδικά το θέατρο που ως εργαλείο χρησιμοποιείται και διαθεματικά.
Αλλά μου φαίνεται "δε θα σε πείσω ακόμα κι αν σε πείσω"...

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #20 στις: Ιανουάριος 23, 2011, 12:14:15 πμ »
Η κοροϊδία των 800 ολοήμερων δεν έχει να κάνει με τα νέα μαθήματα που συμπεριλήφθηκαν αλλά με τον τρόπο που και τα νέα και τα παλιά διδάσκονται. Ποια αναλυτικά προγράμματα υπαρχουν, τι βιβλία έχουμε, τι ωρολογια προγράμματα. Σε ποιες παιδαγωγικές έρευνες και διδακτικές εμπειρίες στηριζόμαστε. Τι κτηριακές υποδομές, τι υλικό, τι υποδομή γενικότερα. Με άλλα λόγια λείπει ένας σχεδιασμός μεσο-μακροπρόθεσμος που στόχο να έχει πραγματικά το μαθητή κι όχι τον βραχυπρόθεσμο στόχο που έχει σχετικά με τα 800 η κυβέρνηση (ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κ@λος μας).

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #21 στις: Ιανουάριος 23, 2011, 12:39:27 πμ »

Αλλά μου φαίνεται "δε θα σε πείσω ακόμα κι αν σε πείσω"...

Δεν είμαι τόσο κολλημένη...ούτε πορωμένη...κι εγώ εξάλλου μίλησα για την σωστή λειτουργία του σχολείου...και αν ήταν σωστότερη η διδασκαλία σε πολλά μαθήματα θα είχαμε καλύτερα αποτελέσματα...ενδεχομένως και στην θεατρικη αγωγή...και ευχαρίστως να διαβάσω αυτά που μου είπες...δογματική δεν ήμουν ποτέ...απλά σε καιρούς που λείπουν τα βασικά...κάποια πράγματα φαίνονται λίγο περίεργα...
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος belw

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 793
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #22 στις: Ιανουάριος 23, 2011, 02:32:38 πμ »
Moνο μην βαλουν  μαθημα φωτογραφιας γιατι δεν θα σταματουν να βγαζουν φωτο με ποζες για να τις ανεβασουν στο facebook και ολα θα θελουν να γινουν μοντελα .Ηδη υπαρχει επιδημια σ αυτο.

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #23 στις: Ιανουάριος 23, 2011, 12:10:26 μμ »
Η κοροϊδία των 800 ολοήμερων δεν έχει να κάνει με τα νέα μαθήματα που συμπεριλήφθηκαν αλλά με τον τρόπο που και τα νέα και τα παλιά διδάσκονται. Ποια αναλυτικά προγράμματα υπαρχουν, τι βιβλία έχουμε, τι ωρολογια προγράμματα. Σε ποιες παιδαγωγικές έρευνες και διδακτικές εμπειρίες στηριζόμαστε. Τι κτηριακές υποδομές, τι υλικό, τι υποδομή γενικότερα. Με άλλα λόγια λείπει ένας σχεδιασμός μεσο-μακροπρόθεσμος που στόχο να έχει πραγματικά το μαθητή κι όχι τον βραχυπρόθεσμο στόχο που έχει σχετικά με τα 800 η κυβέρνηση (ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κ@λος μας).

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Παλιά είχαμε ένα σχολείο χωρίς "δραστηριότητες", αν και δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ αυτόν τον όρο για επιστήμες και τέχνες όπως η θεατρική αγωγή, η πληροφορική, η μουσική, τα εικαστικά κλπ. Το αποτέλεσμα άρεσε σε κανέναν;; Έδινε διεξόδους στους μαθητές; Άνοιγε το μυαλό τους;; Ανέπτυσσε την κριτική σκέψη;;
Τώρα έχουμε ένα σχολείο με δραστηριότητες. Το θέμα δεν είναι να το απορρίψουμε, αλλά να παλέψουμε να μην γίνεται μπακαλοδουλειά. Να διατηρηθεί και να ενισχυθεί με όσα αναφέρει η rozy4 παραπάνω. Όσο για την κριτική σκέψη....δεν αναπτύσσεται παίρνοντας πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα;; Αλληλεπιδρώντας με διαφορετικούς ανθρώπους;;; Όταν έρχεται το παιδί σε επαφή με πολλά αντικείμενα και μάλιστα τέτοιου είδους (τέχνες και επιστήμες) δεν διευρύνεται το μυαλό του;; Δηλαδή υπάρχει ένας και μόνο τρόπος ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και αν ναι ποιός είναι αυτός;; Τα φιλολογικά μαθήματα και τα μαθηματικά; Αν ναι θα μου επιτρέψετε να πω πως δυστυχως τόσα χρόνια που είχαμε στηριχθεί αποκλειστικά σε αυτά δεν λειτουργησαν και ιδιαίτερα.

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #24 στις: Ιανουάριος 23, 2011, 12:54:54 μμ »
Η κοροϊδία των 800 ολοήμερων δεν έχει να κάνει με τα νέα μαθήματα που συμπεριλήφθηκαν αλλά με τον τρόπο που και τα νέα και τα παλιά διδάσκονται. Ποια αναλυτικά προγράμματα υπαρχουν, τι βιβλία έχουμε, τι ωρολογια προγράμματα. Σε ποιες παιδαγωγικές έρευνες και διδακτικές εμπειρίες στηριζόμαστε. Τι κτηριακές υποδομές, τι υλικό, τι υποδομή γενικότερα. Με άλλα λόγια λείπει ένας σχεδιασμός μεσο-μακροπρόθεσμος που στόχο να έχει πραγματικά το μαθητή κι όχι τον βραχυπρόθεσμο στόχο που έχει σχετικά με τα 800 η κυβέρνηση (ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κ@λος μας).

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Παλιά είχαμε ένα σχολείο χωρίς "δραστηριότητες", αν και δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ αυτόν τον όρο για επιστήμες και τέχνες όπως η θεατρική αγωγή, η πληροφορική, η μουσική, τα εικαστικά κλπ. Το αποτέλεσμα άρεσε σε κανέναν;; Έδινε διεξόδους στους μαθητές; Άνοιγε το μυαλό τους;; Ανέπτυσσε την κριτική σκέψη;;
Τώρα έχουμε ένα σχολείο με δραστηριότητες. Το θέμα δεν είναι να το απορρίψουμε, αλλά να παλέψουμε να μην γίνεται μπακαλοδουλειά. Να διατηρηθεί και να ενισχυθεί με όσα αναφέρει η rozy4 παραπάνω. Όσο για την κριτική σκέψη....δεν αναπτύσσεται παίρνοντας πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα;; Αλληλεπιδρώντας με διαφορετικούς ανθρώπους;;; Όταν έρχεται το παιδί σε επαφή με πολλά αντικείμενα και μάλιστα τέτοιου είδους (τέχνες και επιστήμες) δεν διευρύνεται το μυαλό του;; Δηλαδή υπάρχει ένας και μόνο τρόπος ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και αν ναι ποιός είναι αυτός;; Τα φιλολογικά μαθήματα και τα μαθηματικά; Αν ναι θα μου επιτρέψετε να πω πως δυστυχως τόσα χρόνια που είχαμε στηριχθεί αποκλειστικά σε αυτά δεν λειτουργησαν και ιδιαίτερα.
Δεν γίνεται κουβέντα έτσι....3 φορές το εξήγησα...πόσες να το εξηγήσω...;;
Το θέμα δεν είναι να εξοστρακίζονται τα άλλα μαθήματα,αλλά πριν μπούνε να είχε γίνει καλή δουλειά στα ήδη υπάρχοντα!!
Έχετε δει κανέναν επιχειρηματία να ανοίγεται σε νέα επιχείρηση πριν βεβαιωθεί πως όσα έχει ήδη του αποφέρουν κέρδος...;;!!! Και μάλιστα αρκετό για να στηρίξει και την νέα επιχείρηση;;
Αλλιώς είναι μπακαλοδουλειά...αυτό λέω επί 2 σελίδες τώρα και όχι πως δεν είναι χρήσιμα τα άλλα μαθήματα!!
Φυσικα κάνοντας παραλληλισμό του σχολείου με επιχείρηση δεν σημαίνει πως το αντιμετωπίζω ως επιχείρηση...απλός παραλληλισμός είναι...
Δεν μπορείς όταν δεν έχεις βάσεις να φορτώνεις κι άλλο το οικοδόμημα με πρόσχημα πως θα γίνει πιο όμορφο...πώς να το κάνουμε;;
Και η rosy φυσικά και έχει δίκιο...και επειδή ακριβώς έχει δίκιο και επικρατεί η κατάσταση που περιέγραψε...όταν έγινε η είσοδος τόσων μαθημάτων σε ένα ήδη ρημαγμένο εκπαιδευτικό σύστημα φάνηκε πολύ οξύμωρο..και είναι!
Και ναι Χριστίνα...όταν δεν μπορούν οι μαθητές να μάθουν-χειριστούν σωστά την γλώσσα δεν μπορεί κανένα ερέθισμα να τους οδηγήσει σε οξύνοια...καλώς ή κακώς,σας αρέσει δεν σας αρέσει αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια της γλωσσολογίας και της παιδαγωγικής που την επισήμανε και ο panos...
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #25 στις: Ιανουάριος 23, 2011, 01:34:53 μμ »
Η κοροϊδία των 800 ολοήμερων δεν έχει να κάνει με τα νέα μαθήματα που συμπεριλήφθηκαν αλλά με τον τρόπο που και τα νέα και τα παλιά διδάσκονται. Ποια αναλυτικά προγράμματα υπαρχουν, τι βιβλία έχουμε, τι ωρολογια προγράμματα. Σε ποιες παιδαγωγικές έρευνες και διδακτικές εμπειρίες στηριζόμαστε. Τι κτηριακές υποδομές, τι υλικό, τι υποδομή γενικότερα. Με άλλα λόγια λείπει ένας σχεδιασμός μεσο-μακροπρόθεσμος που στόχο να έχει πραγματικά το μαθητή κι όχι τον βραχυπρόθεσμο στόχο που έχει σχετικά με τα 800 η κυβέρνηση (ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κ@λος μας).

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Παλιά είχαμε ένα σχολείο χωρίς "δραστηριότητες", αν και δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ αυτόν τον όρο για επιστήμες και τέχνες όπως η θεατρική αγωγή, η πληροφορική, η μουσική, τα εικαστικά κλπ. Το αποτέλεσμα άρεσε σε κανέναν;; Έδινε διεξόδους στους μαθητές; Άνοιγε το μυαλό τους;; Ανέπτυσσε την κριτική σκέψη;;
Τώρα έχουμε ένα σχολείο με δραστηριότητες. Το θέμα δεν είναι να το απορρίψουμε, αλλά να παλέψουμε να μην γίνεται μπακαλοδουλειά. Να διατηρηθεί και να ενισχυθεί με όσα αναφέρει η rozy4 παραπάνω. Όσο για την κριτική σκέψη....δεν αναπτύσσεται παίρνοντας πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα;; Αλληλεπιδρώντας με διαφορετικούς ανθρώπους;;; Όταν έρχεται το παιδί σε επαφή με πολλά αντικείμενα και μάλιστα τέτοιου είδους (τέχνες και επιστήμες) δεν διευρύνεται το μυαλό του;; Δηλαδή υπάρχει ένας και μόνο τρόπος ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και αν ναι ποιός είναι αυτός;; Τα φιλολογικά μαθήματα και τα μαθηματικά; Αν ναι θα μου επιτρέψετε να πω πως δυστυχως τόσα χρόνια που είχαμε στηριχθεί αποκλειστικά σε αυτά δεν λειτουργησαν και ιδιαίτερα.
Δεν γίνεται κουβέντα έτσι....3 φορές το εξήγησα...πόσες να το εξηγήσω...;;
Το θέμα δεν είναι να εξοστρακίζονται τα άλλα μαθήματα,αλλά πριν μπούνε να είχε γίνει καλή δουλειά στα ήδη υπάρχοντα!!
Έχετε δει κανέναν επιχειρηματία να ανοίγεται σε νέα επιχείρηση πριν βεβαιωθεί πως όσα έχει ήδη του αποφέρουν κέρδος...;;!!! Και μάλιστα αρκετό για να στηρίξει και την νέα επιχείρηση;;
Αλλιώς είναι μπακαλοδουλειά...αυτό λέω επί 2 σελίδες τώρα και όχι πως δεν είναι χρήσιμα τα άλλα μαθήματα!!
Φυσικα κάνοντας παραλληλισμό του σχολείου με επιχείρηση δεν σημαίνει πως το αντιμετωπίζω ως επιχείρηση...απλός παραλληλισμός είναι...
Δεν μπορείς όταν δεν έχεις βάσεις να φορτώνεις κι άλλο το οικοδόμημα με πρόσχημα πως θα γίνει πιο όμορφο...πώς να το κάνουμε;;
Και η rosy φυσικά και έχει δίκιο...και επειδή ακριβώς έχει δίκιο και επικρατεί η κατάσταση που περιέγραψε...όταν έγινε η είσοδος τόσων μαθημάτων σε ένα ήδη ρημαγμένο εκπαιδευτικό σύστημα φάνηκε πολύ οξύμωρο..και είναι!
Και ναι Χριστίνα...όταν δεν μπορούν οι μαθητές να μάθουν-χειριστούν σωστά την γλώσσα δεν μπορεί κανένα ερέθισμα να τους οδηγήσει σε οξύνοια...καλώς ή κακώς,σας αρέσει δεν σας αρέσει αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια της γλωσσολογίας και της παιδαγωγικής που την επισήμανε και ο panos...

Χμ...
 Με τα γραφόμμενά μου απ' ότι ξαναδιάβασα σ' αυτά που έγραψα συμφωνώ μάλλον με την Χριστίνα...
Η διδακτική ανεπάρκεια στην διδασκαλία της γλώσσας και στα μαθηματικά δεν μπορεί να αποκλείσει τα άλλα. μαθήματα. Το αντίθετο μάλιστα, η διδασκαλία των πρόσθετων μαθημάτων μπορεί να βοηθήσει και στην εκμάθηση - εμπέδωση της γλώσσας και των μαθηματικών. Παράδειγμα:
 Στο μάθημα της φυσικής πιστεύω πως οι μαθητές κατανοούν καλύτερα την έννοια της συνάρτησης και της γραφικής παράστασης, ενός σημαντικού μαθηματικού εργαλείου. Ακόμη στο μάθημα της φυσικής όταν καθοδηγώ την τάξη στην εξαγωγή ενός  νόμου ή συμπεράσματος, ξέρω συνειδητά πως κάνω και μάθημα γλώσσας. Προσπαθώ να ανακαλέσω στην μνήμη των μαθητών γραμματικούς κανόνες και σχήματα, ενεργοποιώ τους καλούς μαθητές να με διορθώσουν  :) και έτσι χαίρονται και μαθαίνουν οι πιο μέτριοι...    ;)
Μπορώ να φανταστώ τις άπειρες δυνατότητες που δίνει το μάθημα της θεατρικής αγωγής. Μόνο η αναφορά στο έργο του Μρεχτ και στον παιδαγωγικό ρόλο του θεάτρου -σε όλα τα επίπεδα- μου προκαλεί δέος..., Θέατρο και ποιήση..., μουσική και ποίηση και τόσα άλλα...

ΥΓ. Φυσικά στο τέλος δεν θα διαφωνήσω τώρα με την Λώρα, γιατί γνωρίζω πως τώρα δεν σκέφτεται νηφάλια και μπορεί να μου έρθει μια καταιγίδα  αντεπιχειρημάτων, λόγω των νεύρων από την έλλειψη νικοτίνης...

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η κοροϊδία των ολοήμερων
« Απάντηση #26 στις: Ιανουάριος 23, 2011, 01:49:43 μμ »
Άστα pano....δύσκολοι καιροί για να κόψεις το τσιγάρο...!  :o :o :o

Αλλά εγώ δεν εννοώ να αποκλείσει η διδακτική ανεπάρκεια της διδασκαλίας της γλώσσας τα άλλα μαθήματα,αλλά το ότι έπρεπε να κάνουν το παν για να διορθωθεί αυτή η ανεπάρκεια πριν προχωρήσουν σε άλλα μαθήματα...
Θες με σεμινάρια σοβαρά και πιο αναλυτικά απ'τα ΠΕΚ,θες με αναμόρφωση των καθηγητικών σχολών εδώ και χρόνια που θα πρεπε όλοι να κάνουν μαθήματα διδακτικής,θες με αναμόρφωση των βιβλίων,θες με αξιολόγηση του διδακτικού έργου...; Εγώ είμαι υπέρ αυτού της αξιολόγησης...έφερε καλά αποτελέσματα στην Αγγλία...δεν ξέφραγο αμπέλι η διδασκαλία...και δεν εννοώ την αξιολόγηση την λεπτομερειακή,αλλά όταν υπάρχουν ακόμη φιλόλογοι (της παλαιάς κοπής) που γράφουν την θεωρία και τις ασκήσεις στον πίνακα για να τις αντιγράψουν τα παιδιά....ε...τι να πω;;
Όταν τα παιδιά αντιγράφουν μέσα στην τάξη το μάθημα λογικότατο είναι να επικεντρώνονται στο να αντιγράψουν σωστά και εγκαίρως παρά στις επεξηγήσεις της καθηγήτριας! Κι όμως τέτοια σκηνικά υπάρχουν ακόμη εν έτει 2011...

Λοιπόν...η αναμόρφωση και το ξεσκούριασμα των διδασκόντων ήταν απαραίτητο να γίνει και δεν έγινε....πάνω σ'αυτές τις σαθρές βάσεις...όλα άρπα κόλλα δουλειά θα είναι μονίμως στην Ελλάδα...
Αν και όποιος κατάλαβε τι λέω...κατάλαβε... 
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161198
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 785
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 730
Σύνολο: 741

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.064 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.