0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ακου εκεί κλαμπατσίμπανα... Μόνο τα μαθηματικά και η Ελληνική γλώσσα. Τα άλλα στην ΠΥΡΑ!!!
"Αντιθέτως είδαμε τα 800 ολοήμερα που πνίγουν τα παιδιά και μ'άλλες "δεξιότητες" λίγο πολύ περιττές..."Εκεί βασίστηκα Λωρα και είπα αυτά που είπα... Ξέρεις βέβαια, τη σημασία της φράσης "λίγο-πολύ περιττές"....Ξέρω πολύ καλά να διαβάζω. Περιττός είναι εκείνος που πλεονάζει. Κατ΄επέκταση εκείνος που δε χρησιμεύει σε κάτι... ΚΑΝΕΙΣ δεν αμφισβητεί την αξία της εκμάθησης της γλώσσας και του γραπτού τρόπου έκφρασης. Το πρώτο μου μεταπτυχιακό είναι στη Λογοτεχνία. Το δεύτερο στο εκπαιδευτικό Θέατρο. Αν μπορούσαν οι καθηγητές όλων των ειδικοτήτων να παρακολουθήσουν μια σειρά βιωματικών μαθημάτων δε θα είχαν παρωπίδες... Οι μαθητές δεν αγαπούν το σχολείο όχι επειδή ΕΧΕΙ θεατρικά, μουσικά και καλλιτεχνικά μαθήματα, αλλά επειδή ΔΕΝ έχει. Για να ανοίξω λίγο το επιχειρημά μου, σχολείο δίχως γυμναστήριο και γυμναστή με όρεξη να βοηθήσει τα παιδιά να γυμνάσουν το σώμα τους και να τα μάθει να αγαπούν τη γυμναστική και τη σωστή διατροφή ΔΕΝ είναι πραγματικό σχολείο.
Αλλά μου φαίνεται "δε θα σε πείσω ακόμα κι αν σε πείσω"...
Η κοροϊδία των 800 ολοήμερων δεν έχει να κάνει με τα νέα μαθήματα που συμπεριλήφθηκαν αλλά με τον τρόπο που και τα νέα και τα παλιά διδάσκονται. Ποια αναλυτικά προγράμματα υπαρχουν, τι βιβλία έχουμε, τι ωρολογια προγράμματα. Σε ποιες παιδαγωγικές έρευνες και διδακτικές εμπειρίες στηριζόμαστε. Τι κτηριακές υποδομές, τι υλικό, τι υποδομή γενικότερα. Με άλλα λόγια λείπει ένας σχεδιασμός μεσο-μακροπρόθεσμος που στόχο να έχει πραγματικά το μαθητή κι όχι τον βραχυπρόθεσμο στόχο που έχει σχετικά με τα 800 η κυβέρνηση (ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κ@λος μας).
Παράθεση από: rozy4 στις Ιανουαρίου 23, 2011, 12:14:15 amΗ κοροϊδία των 800 ολοήμερων δεν έχει να κάνει με τα νέα μαθήματα που συμπεριλήφθηκαν αλλά με τον τρόπο που και τα νέα και τα παλιά διδάσκονται. Ποια αναλυτικά προγράμματα υπαρχουν, τι βιβλία έχουμε, τι ωρολογια προγράμματα. Σε ποιες παιδαγωγικές έρευνες και διδακτικές εμπειρίες στηριζόμαστε. Τι κτηριακές υποδομές, τι υλικό, τι υποδομή γενικότερα. Με άλλα λόγια λείπει ένας σχεδιασμός μεσο-μακροπρόθεσμος που στόχο να έχει πραγματικά το μαθητή κι όχι τον βραχυπρόθεσμο στόχο που έχει σχετικά με τα 800 η κυβέρνηση (ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κ@λος μας).Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Παλιά είχαμε ένα σχολείο χωρίς "δραστηριότητες", αν και δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ αυτόν τον όρο για επιστήμες και τέχνες όπως η θεατρική αγωγή, η πληροφορική, η μουσική, τα εικαστικά κλπ. Το αποτέλεσμα άρεσε σε κανέναν;; Έδινε διεξόδους στους μαθητές; Άνοιγε το μυαλό τους;; Ανέπτυσσε την κριτική σκέψη;;Τώρα έχουμε ένα σχολείο με δραστηριότητες. Το θέμα δεν είναι να το απορρίψουμε, αλλά να παλέψουμε να μην γίνεται μπακαλοδουλειά. Να διατηρηθεί και να ενισχυθεί με όσα αναφέρει η rozy4 παραπάνω. Όσο για την κριτική σκέψη....δεν αναπτύσσεται παίρνοντας πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα;; Αλληλεπιδρώντας με διαφορετικούς ανθρώπους;;; Όταν έρχεται το παιδί σε επαφή με πολλά αντικείμενα και μάλιστα τέτοιου είδους (τέχνες και επιστήμες) δεν διευρύνεται το μυαλό του;; Δηλαδή υπάρχει ένας και μόνο τρόπος ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και αν ναι ποιός είναι αυτός;; Τα φιλολογικά μαθήματα και τα μαθηματικά; Αν ναι θα μου επιτρέψετε να πω πως δυστυχως τόσα χρόνια που είχαμε στηριχθεί αποκλειστικά σε αυτά δεν λειτουργησαν και ιδιαίτερα.
Παράθεση από: Χριστίνα στις Ιανουαρίου 23, 2011, 12:10:26 pmΠαράθεση από: rozy4 στις Ιανουαρίου 23, 2011, 12:14:15 amΗ κοροϊδία των 800 ολοήμερων δεν έχει να κάνει με τα νέα μαθήματα που συμπεριλήφθηκαν αλλά με τον τρόπο που και τα νέα και τα παλιά διδάσκονται. Ποια αναλυτικά προγράμματα υπαρχουν, τι βιβλία έχουμε, τι ωρολογια προγράμματα. Σε ποιες παιδαγωγικές έρευνες και διδακτικές εμπειρίες στηριζόμαστε. Τι κτηριακές υποδομές, τι υλικό, τι υποδομή γενικότερα. Με άλλα λόγια λείπει ένας σχεδιασμός μεσο-μακροπρόθεσμος που στόχο να έχει πραγματικά το μαθητή κι όχι τον βραχυπρόθεσμο στόχο που έχει σχετικά με τα 800 η κυβέρνηση (ό,τι φάμε, ό,τι πιούμε κι ό,τι αρπάξει ο κ@λος μας).Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Παλιά είχαμε ένα σχολείο χωρίς "δραστηριότητες", αν και δεν μου αρέσει να χρησιμοποιώ αυτόν τον όρο για επιστήμες και τέχνες όπως η θεατρική αγωγή, η πληροφορική, η μουσική, τα εικαστικά κλπ. Το αποτέλεσμα άρεσε σε κανέναν;; Έδινε διεξόδους στους μαθητές; Άνοιγε το μυαλό τους;; Ανέπτυσσε την κριτική σκέψη;;Τώρα έχουμε ένα σχολείο με δραστηριότητες. Το θέμα δεν είναι να το απορρίψουμε, αλλά να παλέψουμε να μην γίνεται μπακαλοδουλειά. Να διατηρηθεί και να ενισχυθεί με όσα αναφέρει η rozy4 παραπάνω. Όσο για την κριτική σκέψη....δεν αναπτύσσεται παίρνοντας πολλά και διαφορετικά ερεθίσματα;; Αλληλεπιδρώντας με διαφορετικούς ανθρώπους;;; Όταν έρχεται το παιδί σε επαφή με πολλά αντικείμενα και μάλιστα τέτοιου είδους (τέχνες και επιστήμες) δεν διευρύνεται το μυαλό του;; Δηλαδή υπάρχει ένας και μόνο τρόπος ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και αν ναι ποιός είναι αυτός;; Τα φιλολογικά μαθήματα και τα μαθηματικά; Αν ναι θα μου επιτρέψετε να πω πως δυστυχως τόσα χρόνια που είχαμε στηριχθεί αποκλειστικά σε αυτά δεν λειτουργησαν και ιδιαίτερα.Δεν γίνεται κουβέντα έτσι....3 φορές το εξήγησα...πόσες να το εξηγήσω...;; Το θέμα δεν είναι να εξοστρακίζονται τα άλλα μαθήματα,αλλά πριν μπούνε να είχε γίνει καλή δουλειά στα ήδη υπάρχοντα!! Έχετε δει κανέναν επιχειρηματία να ανοίγεται σε νέα επιχείρηση πριν βεβαιωθεί πως όσα έχει ήδη του αποφέρουν κέρδος...;;!!! Και μάλιστα αρκετό για να στηρίξει και την νέα επιχείρηση;; Αλλιώς είναι μπακαλοδουλειά...αυτό λέω επί 2 σελίδες τώρα και όχι πως δεν είναι χρήσιμα τα άλλα μαθήματα!!Φυσικα κάνοντας παραλληλισμό του σχολείου με επιχείρηση δεν σημαίνει πως το αντιμετωπίζω ως επιχείρηση...απλός παραλληλισμός είναι...Δεν μπορείς όταν δεν έχεις βάσεις να φορτώνεις κι άλλο το οικοδόμημα με πρόσχημα πως θα γίνει πιο όμορφο...πώς να το κάνουμε;; Και η rosy φυσικά και έχει δίκιο...και επειδή ακριβώς έχει δίκιο και επικρατεί η κατάσταση που περιέγραψε...όταν έγινε η είσοδος τόσων μαθημάτων σε ένα ήδη ρημαγμένο εκπαιδευτικό σύστημα φάνηκε πολύ οξύμωρο..και είναι!Και ναι Χριστίνα...όταν δεν μπορούν οι μαθητές να μάθουν-χειριστούν σωστά την γλώσσα δεν μπορεί κανένα ερέθισμα να τους οδηγήσει σε οξύνοια...καλώς ή κακώς,σας αρέσει δεν σας αρέσει αυτό είναι μια μεγάλη αλήθεια της γλωσσολογίας και της παιδαγωγικής που την επισήμανε και ο panos...