PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Σχέδιο "Αθηνά": σχέδια επί χάρτου από άσχετους και ιδιοτελείς παράγοντες...
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Σχέδιο "Αθηνά": σχέδια επί χάρτου από άσχετους και ιδιοτελείς παράγοντες... (Αναγνώστηκε 906 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
PANAS
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 176
Φύλο:
Run to the hills, run for your lives
Σχέδιο "Αθηνά": σχέδια επί χάρτου από άσχετους και ιδιοτελείς παράγοντες...
«
στις:
Φεβρουαρίου 11, 2013, 07:50:04 pm »
Tweet
Μπορεί το θέμα αυτό να μην έχει άμεση σχέση με τη Μέση Εκπαίδευση αλλά δυστυχώς δείχνει ότι για άλλη μια φορά δε πρέπει να τρέφουμε φρούδες ελπίδες για σοβαρή αντιμετώπιση των θεμάτων της Παιδείας από το Υπουργείο...
Καταρχήν να πω ότι είμαι σφόδρα υπέρ της αναδιάρθρωσης της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι κάτι που έπρεπε να έχει ξεκινήσει από το 2010 όταν χρεοκοπήσαμε.
Έριξα μια πρώτη ματιά στο σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» (ατυχέστατη ονομασία). Παρότι έχει κάποια θετικά στοιχεία, ολοκληρώνοντας το διάβασμα με κατέλαβε απογοήτευση. Ατολμία και λανθασμένα ακαδημαϊκά κριτήρια σε πολλές εξόφθαλμες περιπτώσεις. Κλείνουν μαζικά τα ΤΕΙ (λογικό σε ένα βαθμό) αλλά αποφεύγουν τις συγχωνεύσεις σε Τμήματα ΑΕΙ που όλοι γνωρίζουν ότι έγιναν για να βολευτούν κάποιοι καθηγητάδες. Πχ. στο Πανεπιστήμιο Πάτρας (για το οποίο έχω προσωπική αντίληψη): θα έπρεπε τα Τμήματα Φιλολογίας και Φιλοσοφίας να συγχωνευτούν. Επίσης το Τμήμα Επιστήμης των Υλικών (ένα Τμήμα απάτη!) να κλείσει και να απορροφηθεί από τα Τμήματα Χημείας, Φυσικής και Χημικών Μηχανικών.
Γενικά στα ΑΕΙ υπήρχε τεράστιο περιθώριο για εξορθολογισμό αλλά προτιμήθηκε να παραμείνουν εν ζωή διάφορα «εξωτικά» Τμήματα όπως το Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας στη Μυτιλήνη (γιατί να μην συγχωνευτεί με το Τμήμα Περιβάλλοντος της ίδιας πόλης;), ή το Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης στην Αθήνα κλπ. Ποιος ο λόγος να υπάρχουν πέντε διαφορετικά Τμήματα Πληροφορικής σε Αθήνα και Πειραιά; Γιατί στη Θεσσαλονίκη παραμένουν δύο διαφορετικά Τμήματα Οικονομικών Επιστημών; Τι δουλειά έχει το Τμήμα Νοσηλευτικής στη Σπάρτη (που έχει ένα πολύ μικρό νοσοκομείο); Γιατί δεν συγχωνεύτηκαν τα Τμήματα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας με τα Τμήματα Θεολογίας (όλοι θυμόμαστε τα σκάνδαλα που είχε αποκαλύψει ο Πανάρετος); Η μόνη μεγάλη σε κλίμακα συνένωση που έγινε στα ΑΕΙ είναι όλες οι ξένες φιλολογίες να πάνε σε ένα υπερτμήμα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας (πώς θα εισάγονται και τι απόφοιτους θα βγάζει αυτό το Τμήμα;)…
Αντίθετα στα ΤΕΙ έχει γίνει ένα τεράστιο μακελειό που πολλές φορές οδηγεί σε κλείσιμο Τμημάτων που είχαν αντικείμενο και μέλλον. Θα αναφέρω μόνο 2-3 χαρακτηριστικά παραδείγματα: το Τμήμα Τεχνολογίας Περιβάλλοντος και Οικολογίας της Ζακύνθου απορροφάται από το Τμήμα Φυτικής Παραγωγής του Μεσολογγίου! Τα γνωστικά αντικείμενα των δύο τμημάτων δεν έχουν καμία σχέση (Τεχνολόγοι Μηχανικοί Περιβάλλοντος-Περιβαλλοντολόγοι με Τεχνολόγους Γεωπονίας). Το Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων των Σερρών απορροφάται από το Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου της Καρδίτσας. Είναι προφανές ότι οι φοιτητές που μπήκαν στο Τμήμα των Σερρών δεν ήθελαν να σπουδάσουν σχεδιασμό επίπλων και θα προτιμούσαν να συγχωνευτούν με το ομώνυμο Τμήμα της Αθήνας. Θα πρέπει να προβλεφθούν μεταβατικές διατάξεις για αυτούς τους φοιτητές και όχι να αλλάξουν βίαια γνωστικό αντικείμενο.
Θέμα επίσης υπάρχει και με την χωροταξική κατανομή των τμημάτων. Σημαντικές πληθυσμιακά πόλεις της περιφέρειας μένουν χωρίς κανένα Τμήμα (
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Σχέδιο "Αθηνά": σχέδια επί χάρτου από άσχετους και ιδιοτελείς παράγοντες...
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 00:54:54 »
tabacaria
Νέο μέλος
Μηνύματα: 84
Φύλο:
Η πλατεία θα μείνει έρημη.
Απ: Σχέδιο "Αθηνά": σχέδια επί χάρτου από άσχετους και ιδιοτελείς παράγοντες...
«
Απάντηση #1 στις:
Φεβρουαρίου 11, 2013, 08:33:27 pm »
Κι εδώ προκύπτει ξανά το ζήτημα της αξιολόγησης...
Είναι δυνατόν να προχωρούμε σ' ένα τέτοιο βήμα χωρίς να υπάρχει μια, έστω υποτυπώδης, επιστημονική μελέτη, τα συμπεράσματα της οποίας θα έπρεπε να αξιολογηθούν; (και μιλώ για πολυεπεπίπεδη αξιολόγηση). Επίσης, δεν υπήρξε καμιά θεσμική διαδικασία διαλόγου.
Σίγουρα όλα αυτά είναι προβλήματα που έχουν παγιωθεί εδώ και χρόνια αφού ιδρύθηκαν ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς ακαδημαϊκά, αναπτυξιακά και κοινωνικά κριτήρια, ωστόσο αυτές οι "οι λύσεις" δεν μπορούν ν' αποτελούν παρα βεβιασμένες κινήσεις, λόγω πιέσεων (Τευτόνες, λεω τώρα..
)
Στόχος δεν είναι ο εξορθολογισμός, αλλά οι μειώσεις εισεκτέων, οι απολύσεις, οι κτηριακές εγκαταστάσεις των ΑΕΙ και ΤΕΙ (βλ. ΤΕΙ Χαλκίδας), η αδιαφάνεια, ο ελέυθερος χώρος στα ιδιωτικά, τα δίδακτρα στη "δημοσια παιδεία" κ.α που τα ζούμε τα τελευταία χρόνια κυριολεκτικά.
Και σίγουρα η εκπαιδευτική κοινότητα που τα παραλακολουθεί όλα με κλειστά μάτια, δε βοηθά..
Ας προσπαθούμε να σκεφτόμαστε κριτικά και ας συλλογιστούμε και τις δικές μας ευθύνες, κάτι μπορεί να βγει
Καταγράφηκε
"Η εκπαίδευση είναι μια πράξη αγάπης, επομένως μια πράξη θάρρους. Δεν πρέπει να φοβάται την αντιπαράθεση, την ανάλυση της πραγματικότητας, τη δημιουργική συζήτηση, αν δε θέλει να καταλήξει σε παρωδία". (Paulo Freire).
talaiporos
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 145
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Σχέδιο "Αθηνά": σχέδια επί χάρτου από άσχετους και ιδιοτελείς παράγοντες...
«
Απάντηση #2 στις:
Φεβρουαρίου 11, 2013, 08:58:13 pm »
Έχει κανείς σας την εντύπωση ότι αυτές οι συγχωνεύσεις θα είναι και οι τελευταίες; Απλώς ξεκινούν τον χορό με τα εύκολα θύματα που είναι τα έτσι κι αλλιώς απαξιωμένα ΤΕΙ. Απλά δείτε τι γίνεται με τις συγχωνεύσεις των σχολείων και θα καταλάβετε...
Καταγράφηκε
lio13
Νέο μέλος
Μηνύματα: 3
Απ: Σχέδιο "Αθηνά": σχέδια επί χάρτου από άσχετους και ιδιοτελείς παράγοντες...
«
Απάντηση #3 στις:
Μαΐου 13, 2013, 02:15:20 am »
Φίλε Πάνα, ποια η ένστασή σου σχετικά με το "Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης στην Αθήνα" ?
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Σχέδιο "Αθηνά": σχέδια επί χάρτου από άσχετους και ιδιοτελείς παράγοντες...