*

Αποστολέας Θέμα: Σχέδιο "Αθηνά": σχέδια επί χάρτου από άσχετους και ιδιοτελείς παράγοντες...  (Αναγνώστηκε 774 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος PANAS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 171
  • Φύλο: Άντρας
  • Run to the hills, run for your lives
    • Προφίλ
Μπορεί το θέμα αυτό να μην έχει άμεση σχέση με τη Μέση Εκπαίδευση αλλά δυστυχώς δείχνει ότι για άλλη μια φορά δε πρέπει να τρέφουμε φρούδες ελπίδες για σοβαρή αντιμετώπιση των θεμάτων της Παιδείας από το Υπουργείο...
Καταρχήν να πω ότι είμαι σφόδρα υπέρ της αναδιάρθρωσης της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι κάτι που έπρεπε να έχει ξεκινήσει από το 2010 όταν χρεοκοπήσαμε.
Έριξα μια πρώτη ματιά στο σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» (ατυχέστατη ονομασία). Παρότι έχει κάποια θετικά στοιχεία, ολοκληρώνοντας το διάβασμα με κατέλαβε απογοήτευση. Ατολμία και λανθασμένα ακαδημαϊκά κριτήρια σε πολλές εξόφθαλμες περιπτώσεις. Κλείνουν μαζικά τα ΤΕΙ (λογικό σε ένα βαθμό) αλλά αποφεύγουν τις συγχωνεύσεις σε Τμήματα ΑΕΙ που όλοι γνωρίζουν ότι έγιναν για να βολευτούν κάποιοι καθηγητάδες. Πχ. στο Πανεπιστήμιο Πάτρας (για το οποίο έχω προσωπική αντίληψη): θα έπρεπε τα Τμήματα Φιλολογίας και Φιλοσοφίας να συγχωνευτούν. Επίσης το Τμήμα Επιστήμης των Υλικών (ένα Τμήμα απάτη!) να κλείσει και να απορροφηθεί από τα Τμήματα Χημείας, Φυσικής και Χημικών Μηχανικών.
Γενικά στα ΑΕΙ υπήρχε τεράστιο περιθώριο για εξορθολογισμό αλλά προτιμήθηκε να παραμείνουν εν ζωή διάφορα «εξωτικά» Τμήματα όπως το Τμήμα Επιστημών της Θάλασσας στη Μυτιλήνη (γιατί να μην συγχωνευτεί με το Τμήμα Περιβάλλοντος της ίδιας πόλης;), ή το Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης στην Αθήνα κλπ. Ποιος ο λόγος να υπάρχουν πέντε διαφορετικά Τμήματα Πληροφορικής σε Αθήνα και Πειραιά; Γιατί στη Θεσσαλονίκη παραμένουν δύο διαφορετικά Τμήματα Οικονομικών Επιστημών; Τι δουλειά έχει το Τμήμα Νοσηλευτικής στη Σπάρτη (που έχει ένα πολύ μικρό νοσοκομείο); Γιατί δεν συγχωνεύτηκαν τα Τμήματα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας με τα Τμήματα Θεολογίας (όλοι θυμόμαστε τα σκάνδαλα που είχε αποκαλύψει ο Πανάρετος); Η μόνη μεγάλη σε κλίμακα συνένωση που έγινε στα ΑΕΙ είναι όλες οι ξένες φιλολογίες να πάνε σε ένα υπερτμήμα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας (πώς θα εισάγονται και τι απόφοιτους θα βγάζει αυτό το Τμήμα;)…
Αντίθετα στα ΤΕΙ έχει γίνει ένα τεράστιο μακελειό που πολλές φορές οδηγεί σε κλείσιμο Τμημάτων που είχαν αντικείμενο και μέλλον. Θα αναφέρω μόνο 2-3 χαρακτηριστικά παραδείγματα: το Τμήμα Τεχνολογίας Περιβάλλοντος και Οικολογίας της Ζακύνθου απορροφάται από το Τμήμα Φυτικής Παραγωγής του Μεσολογγίου! Τα γνωστικά αντικείμενα των δύο τμημάτων δεν έχουν καμία σχέση (Τεχνολόγοι Μηχανικοί Περιβάλλοντος-Περιβαλλοντολόγοι με Τεχνολόγους Γεωπονίας). Το Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων των Σερρών απορροφάται από το Τμήμα Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου της Καρδίτσας. Είναι προφανές ότι οι φοιτητές που μπήκαν στο Τμήμα των Σερρών δεν ήθελαν να σπουδάσουν σχεδιασμό επίπλων και θα προτιμούσαν να συγχωνευτούν με το ομώνυμο Τμήμα της Αθήνας. Θα πρέπει να προβλεφθούν μεταβατικές διατάξεις για αυτούς τους φοιτητές και όχι να αλλάξουν βίαια γνωστικό αντικείμενο.
Θέμα επίσης υπάρχει και με την χωροταξική κατανομή των τμημάτων. Σημαντικές πληθυσμιακά πόλεις της περιφέρειας μένουν χωρίς κανένα Τμήμα (Βέροια, Έδεσσα, Νάουσα, Αίγιο, Αμαλιάδα κλπ.). Περιμένω με ενδιαφέρον να δω τι θα γίνει στην Κεφαλονιά όπου κλείνουν όλα τα Τμήματα στο Αργοστόλι αλλά παραμένει ένα Τμήμα στο Ληξούρι! Είναι προφανές πάλι ότι θα πρέπει να υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις για τους φοιτητές που υποχρεούνται να αλλάξουν πόλη (πχ. ένας φοιτητής από το Αίγιο υποχρεούται να πάει Αθήνα ή ένας φοιτητής της Ζακύνθου στο Μεσολόγγι κλπ).
Συνοψίζοντας, η πρόθεση του υπουργείου για αλλαγή του ακαδημαϊκού χάρτη είναι θεμιτή. Δυστυχώς, εντυπωσιάζει αρνητικά η έλλειψη βούλησης για ουσιαστικές αλλαγές, η υιοθέτηση μη ακαδημαϊκών κριτηρίων, η αναλγησία για τους χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενους και πάνω απ' όλα η ασχετοσύνη και η ιδιοτέλεια των ανθρώπων του υπουργείου…

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος tabacaria

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 84
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η πλατεία θα μείνει έρημη.
    • Προφίλ
Κι εδώ προκύπτει ξανά το ζήτημα της αξιολόγησης...
Είναι δυνατόν να προχωρούμε σ' ένα τέτοιο βήμα χωρίς να υπάρχει μια, έστω υποτυπώδης, επιστημονική μελέτη, τα συμπεράσματα της οποίας θα έπρεπε να αξιολογηθούν; (και μιλώ για πολυεπεπίπεδη αξιολόγηση). Επίσης, δεν υπήρξε καμιά θεσμική διαδικασία διαλόγου.

Σίγουρα όλα αυτά είναι προβλήματα που έχουν παγιωθεί εδώ και χρόνια αφού ιδρύθηκαν ΑΕΙ και ΤΕΙ χωρίς ακαδημαϊκά, αναπτυξιακά και κοινωνικά κριτήρια, ωστόσο αυτές οι "οι λύσεις" δεν μπορούν ν' αποτελούν παρα βεβιασμένες κινήσεις, λόγω πιέσεων (Τευτόνες, λεω τώρα.. ::))

Στόχος δεν είναι ο εξορθολογισμός, αλλά οι μειώσεις εισεκτέων, οι απολύσεις, οι κτηριακές εγκαταστάσεις των ΑΕΙ και ΤΕΙ (βλ. ΤΕΙ Χαλκίδας), η αδιαφάνεια, ο ελέυθερος χώρος στα ιδιωτικά, τα δίδακτρα στη "δημοσια παιδεία" κ.α που τα ζούμε τα τελευταία χρόνια κυριολεκτικά.

Και σίγουρα η εκπαιδευτική κοινότητα που τα παραλακολουθεί όλα με κλειστά μάτια, δε βοηθά..

Ας προσπαθούμε να σκεφτόμαστε κριτικά και ας συλλογιστούμε και τις δικές μας ευθύνες, κάτι μπορεί να βγει ;)
"Η εκπαίδευση είναι μια πράξη αγάπης, επομένως μια πράξη θάρρους. Δεν πρέπει να φοβάται την αντιπαράθεση, την ανάλυση της πραγματικότητας, τη δημιουργική συζήτηση, αν δε θέλει να καταλήξει σε παρωδία". (Paulo Freire).

Αποσυνδεδεμένος talaiporos

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 145
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Έχει κανείς σας την εντύπωση ότι αυτές οι συγχωνεύσεις θα είναι και οι τελευταίες; Απλώς ξεκινούν τον χορό με τα εύκολα θύματα που είναι τα έτσι κι αλλιώς απαξιωμένα ΤΕΙ. Απλά δείτε τι γίνεται με τις συγχωνεύσεις των σχολείων και θα καταλάβετε...

Αποσυνδεδεμένος lio13

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
    • Προφίλ
Φίλε Πάνα, ποια η ένστασή σου σχετικά με το "Τμήμα Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης στην Αθήνα" ?

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162152
  • Σύνολο θεμάτων: 19241
  • Σε σύνδεση σήμερα: 573
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 500
Σύνολο: 515

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.056 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.