*

Αποστολέας Θέμα: εξομοίωση των αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ)  (Αναγνώστηκε 2395 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 689
    • Προφίλ
Την εξομοίωση των αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) προς τους πτυχιούχους των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής  Εκπαίδευσης των ΑΕΙ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή. (είναι το άρθρο 6).

τι σημαίνει αυτό; τι επιπτώσεις θα έχει για τους πτυχιούχους των ΠΤΔΕ;
δεν είναι κατάφωρη αδικία εις βάρος των πτυχιούχων ΠΤΔΕ;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος stelma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 592
  • Έχω αφίσα τον διευθυντή μου!
    • Προφίλ
Την εξομοίωση των αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) προς τους πτυχιούχους των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής  Εκπαίδευσης των ΑΕΙ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή. (είναι το άρθρο 6).

τι σημαίνει αυτό; τι επιπτώσεις θα έχει για τους πτυχιούχους των ΠΤΔΕ;
δεν είναι κατάφωρη αδικία εις βάρος των πτυχιούχων ΠΤΔΕ;


Οι απόφοιτοι της ΕΠΑΘ διδάσκουν μέχρι τώρα μόνο το τούρκοφωνο κομμάτι του ωρολογίου προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία και όχι το ελληνόφωνο. Η συνθήκη της Λοζάνης, η οποία ακόμη ρυθμίζει τα θέματα της μειονοτικής εκπαίδευσης, προβλέπει τα μισά μαθήματα να γίνονται στα ελληνικά και τα άλλα μισά στα τούρκικα (αν αυτό είναι επιστημονικά ορθό είναι άλλη μεγάλη συζήτηση). Οι σπουδές των ΕΠΑΘιτων ήταν ιδιαίτερα υποβαθμισμένες, καθώς ήταν διετείς, ενώ πολλοί από αυτούς δεν είχαν καν ως μητρική γλώσσα τα τούρκικα που καλούνταν να διδάξουν, καθώς ήταν Πομάκοι. Η αναβάθμιση ή καλύτερα η κατάργηση της ΕΠΑΘ ήταν πάγιο αίτημα όλων των δασκάλων της περιοχής, αφού το θέμα της κατάρτισής τους δεν ήταν μόνο παιδαγωγικό, αλλά βρισκόταν σε άμεση συσχέτιση με τις πολιτικές εξελίξεις στην περιοχή. Δεν έχω καταλάβει ακόμα με ποιο τροπο θα γίνει η εξομοίωση τους και αν θα κληθούν να παρακολουθήσουν μαθήματα στα ΠΤΔΕ, όπως θα ήταν λογικό, αλλά η αναβάθμιση των σπουδών τους ήταν πραγματικά απαραίτητο βήμα για τη βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας στα μειονοτικά σχολεία. Πάντως δε νομίζω ότι συντρέχει λόγος ανησυχίας για τους υπολοιπους αποφοίτους των ΠΤΔΕ, καθώς οι μέχρι τώρα απόφοιτοι της ΕΠΑΘ ενδιαφέρονται για διδασκαλία μόνο στα μειονοτικά σχολεία. Τέλος, αν κάποιος θέλει να εκφράζει άποψη για τα μέτρα θετικης διάκρισης, όπως είναι το μέτρο της ποσόστωσης για τα παιδιά της μειονότητας, πρέπει να έχει υπόψη του τις ιστορικές και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της περιοχής, που οδήγησαν σε αυτό το μέτρο, και φυσικά τον απόηχο και τα αποτελέσματα του στην τοπική κοινωνία.

Αποσυνδεδεμένος ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 689
    • Προφίλ
Οι απόφοιτοι της ΕΠΑΘ διδάσκουν μέχρι τώρα μόνο το τούρκοφωνο κομμάτι του ωρολογίου προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία και όχι το ελληνόφωνο. Η συνθήκη της Λοζάνης, η οποία ακόμη ρυθμίζει τα θέματα της μειονοτικής εκπαίδευσης, προβλέπει τα μισά μαθήματα να γίνονται στα ελληνικά και τα άλλα μισά στα τούρκικα (αν αυτό είναι επιστημονικά ορθό είναι άλλη μεγάλη συζήτηση). Οι σπουδές των ΕΠΑΘιτων ήταν ιδιαίτερα υποβαθμισμένες, καθώς ήταν διετείς, ενώ πολλοί από αυτούς δεν είχαν καν ως μητρική γλώσσα τα τούρκικα που καλούνταν να διδάξουν, καθώς ήταν Πομάκοι. Η αναβάθμιση ή καλύτερα η κατάργηση της ΕΠΑΘ ήταν πάγιο αίτημα όλων των δασκάλων της περιοχής, αφού το θέμα της κατάρτισής τους δεν ήταν μόνο παιδαγωγικό, αλλά βρισκόταν σε άμεση συσχέτιση με τις πολιτικές εξελίξεις στην περιοχή. Δεν έχω καταλάβει ακόμα με ποιο τροπο θα γίνει η εξομοίωση τους και αν θα κληθούν να παρακολουθήσουν μαθήματα στα ΠΤΔΕ, όπως θα ήταν λογικό, αλλά η αναβάθμιση των σπουδών τους ήταν πραγματικά απαραίτητο βήμα για τη βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας στα μειονοτικά σχολεία. Πάντως δε νομίζω ότι συντρέχει λόγος ανησυχίας για τους υπολοιπους αποφοίτους των ΠΤΔΕ, καθώς οι μέχρι τώρα απόφοιτοι της ΕΠΑΘ ενδιαφέρονται για διδασκαλία μόνο στα μειονοτικά σχολεία. Τέλος, αν κάποιος θέλει να εκφράζει άποψη για τα μέτρα θετικης διάκρισης, όπως είναι το μέτρο της ποσόστωσης για τα παιδιά της μειονότητας, πρέπει να έχει υπόψη του τις ιστορικές και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της περιοχής, που οδήγησαν σε αυτό το μέτρο, και φυσικά τον απόηχο και τα αποτελέσματα του στην τοπική κοινωνία.

δεν αμφισβητησα τους εθνικούς λόγους που συντρέχουν για την ύπαρξη της σχολής ή την αναβάθμισή της....
σαφώς και ενδιαφέρονταν για διδασκαλία μόνο στα μειονοτικά αφού ΔΕΝ μπορύσαν να διδάξουν σε άλλου είδους σχολεία.....όταν όμως τους δίνεις το δικαίωμα αυτό, τότε δε  θα πουν όχι!

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Ναι αλλά η σχολή καταργείται. Η εξομοίωση αφορά λίγο πολύ όσους ήδη είναι πτυχιούχοι και από όσα έχω ακούσει με συντριπτικά ποσοστά απασχολούνται στα μειονοτικά δημοτικά. Τα τελευταία χρόνια η σχολή λειτουργούσε από όσο ξέρω με τρία έτη σπουδών και όχι με δύο. Περισσότερο ωφελούνται αυτοί που ήδη εργάζονται που ο τίτλος τους αναγνωρίζεται ως πανεπιστημιακός.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162165
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 760
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 777
Σύνολο: 786

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.068 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.