0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Την εξομοίωση των αποφοίτων της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) προς τους πτυχιούχους των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης των ΑΕΙ, προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε προς ψήφιση στη
Οι απόφοιτοι της ΕΠΑΘ διδάσκουν μέχρι τώρα μόνο το τούρκοφωνο κομμάτι του ωρολογίου προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία και όχι το ελληνόφωνο. Η συνθήκη της Λοζάνης, η οποία ακόμη ρυθμίζει τα θέματα της μειονοτικής εκπαίδευσης, προβλέπει τα μισά μαθήματα να γίνονται στα ελληνικά και τα άλλα μισά στα τούρκικα (αν αυτό είναι επιστημονικά ορθό είναι άλλη μεγάλη συζήτηση). Οι σπουδές των ΕΠΑΘιτων ήταν ιδιαίτερα υποβαθμισμένες, καθώς ήταν διετείς, ενώ πολλοί από αυτούς δεν είχαν καν ως μητρική γλώσσα τα τούρκικα που καλούνταν να διδάξουν, καθώς ήταν Πομάκοι. Η αναβάθμιση ή καλύτερα η κατάργηση της ΕΠΑΘ ήταν πάγιο αίτημα όλων των δασκάλων της περιοχής, αφού το θέμα της κατάρτισής τους δεν ήταν μόνο παιδαγωγικό, αλλά βρισκόταν σε άμεση συσχέτιση με τις πολιτικές εξελίξεις στην περιοχή. Δεν έχω καταλάβει ακόμα με ποιο τροπο θα γίνει η εξομοίωση τους και αν θα κληθούν να παρακολουθήσουν μαθήματα στα ΠΤΔΕ, όπως θα ήταν λογικό, αλλά η αναβάθμιση των σπουδών τους ήταν πραγματικά απαραίτητο βήμα για τη βελτίωση των συνθηκών διδασκαλίας στα μειονοτικά σχολεία. Πάντως δε νομίζω ότι συντρέχει λόγος ανησυχίας για τους υπολοιπους αποφοίτους των ΠΤΔΕ, καθώς οι μέχρι τώρα απόφοιτοι της ΕΠΑΘ ενδιαφέρονται για διδασκαλία μόνο στα μειονοτικά σχολεία. Τέλος, αν κάποιος θέλει να εκφράζει άποψη για τα μέτρα θετικης διάκρισης, όπως είναι το μέτρο της ποσόστωσης για τα παιδιά της μειονότητας, πρέπει να έχει υπόψη του τις ιστορικές και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της περιοχής, που οδήγησαν σε αυτό το μέτρο, και φυσικά τον απόηχο και τα αποτελέσματα του στην τοπική κοινωνία.