0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αγαπητέ trust no one, καλά όλα αυτά στη θεωρία, αλλά στην πράξη... βρισκόμαστε στην Ελλάδα. Αν κάποιος κάνει το λάθος και δεχτεί να συμμαζευτεί η κατάσταση στα χωράφια του, τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να κατασπαραχτεί από όλους τους υπόλοιπους, που θα κάνουν το παν για να σώσουν / βολέψουν τον εαυτό τους. Είμαστε στη χώρα που όλοι θέλουν να φάνε τη θέση του διπλανού τους. Οπότε νομίζω πως είναι σώφρον, όταν απειλούνται τα συμφέροντά μας, τουλάχιστον να τα υπερασπιζόμαστε.Μπορεί να μην έχω τις γνώσεις και την εμπειρία που έχει ο Patreas σε κάποια πράγματα, ξέρω πολύ καλά όμως τι θα γινόταν αν συνέβαιναν πολλά από αυτά που προτείνει. Πολύ απλά τις καταργημένες θέσεις θα τις έπαιρναν κάποιοι άλλοι (γιατί δεν είναι τόσο χαζό το υπουργείο ώστε να μην εκμεταλλευτεί τις τζάμπα θεσεις που θα είχε στα χέρια του). Και όταν πάει το υπουργείο να μοιράσει τις θέσεις που έχει στα χέρια του, ξέρουμε όλοι πολύ καλά τι γίνεται (ζωντανό παράδειγμα, η διαδικασία κατανομής των διορισμών).Εν πάσει περιπτώσει, επειδή το θέμα αλλιώς ξεκίνησε και αλλού κατέληξε, ας κρατήσουμε το γεγονός πως όλα αυτά δεν γίνονται μόνο στους δασκάλους, αλλά και στους νηπιαγωγούς και στις ειδικότητες (ναι και εκεί, βλ. ΠΕ08 και ΠΕ91) και φυσικά στη δευτεροβάθμια. Οπότε όλοι έχουν μερίδιο "ευθύνης". Αλλά και πάλι από το να έχουν τα παιδιά δασκάλους και καθηγητές καλύτερα να γίνονται όλα αυτά και χειρότερα, παρά να μένουν οι τάξεις άδειες και τα παιδιά χωρίς την υποστήριξη που δικαιούνται (γιατί στο τελευταίο οι "ευνοημένοι" δάσκαλοι είναι πρωταθλητές).
Συνάδελφοι, αν διάβασατε όλο το νήμα από την αρχή, θα έπρεπε να έχετε καταλάβει κάποια πράγματα. Αρχικά, το νήμα δημιουργήθηκε για να στηλιτευτεί το φαινόμενο του να υπάρχουν σχολεία που δεν κατασκευάστηκαν ποτέ και αποδίδουν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Οκ μέχρι εδώ. Διαβάζοντας όμως κάποιος την πρώτη ανάρτηση του Patreas θα καταλάβαινε (βλέποντας και τις αποφάσεις των ΠΔΕ για την αναστολή λειτουργίας σχολείων που κάθε χρόνο αυτές τις μέρες βγαίνουν στη δημοσιότητα) πως σε όλη την Ελλάδα συμβαίνουν αυτά που συμβαίνουν στη Κεντρική Μακεδονία. Που δεν συμβαίνουν καν σε όλες τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας της Περιφέρειας αυτής αλλά σε μόνο μία (Ανατολική Θεσσαλονίκη). Και που ακόμα και εκεί, μόνο τα μισά από τα σχολεία της απόφασης Κόπτση έχουν οργανικά τοποθετημένους εκπαιδευτικούς (και άντε να υπάρχουν μερικές ακόμα μετρημένες περιπτώσεις στην υπόλοιπη χώρα). Για να γίνουν όλα αυτά φανερά χρειάστηκε η δική μου παρέμβαση. Αν δεν έμπαινα στον κόπο να αντιπαρατεθώ, η εντύπωση που σχημάτιζε όποιος διάβαζε απλά την ανάρτηση του Patreas θα ήταν ότι "Αχ αυτοί οι δάσκαλοι έχουν παντού οργανικές - φαντάσματα, ενώ εμάς τους δευτεροβάθμιους για λίγους παραπάνω διορισμούς μας λοιδορούν".Προσπάθησα οπότε να αποκαταστήσω την αλήθεια και πιστεύω πως όποιος έχει μάτια, βλέπει. Μπορώ να το συνεχίσω και άλλο, δίνοντας στην φόρα πολλά στοιχεία για την αναλογία "πλασματικών" θέσεων και πραγματικών αναγκών στη δευτεροβάθμια μετά τους περσινούς διορισμους (γιατί πολύ αμφιβάλλω πως οι ΠΕ70 έχουν περισσότερες πλασματικές θέσεις από τους ΠΕ03 π.χ., μετά τους περσινούς διορισμούς), αλλά δεν θα το κάνω γιατί δεν με ενδιαφέρει απλά το να εκθέσω τους συναδέλφους μου για να έχω να λέω πως εγώ είπα την τελική κουβέντα (όπως προσπαθεί να κάνει ο Patreas). Επειδή είμαι δάσκαλος της πράξης και όχι κλεισμένος σε ένα γραφείο παίζοντας με το myschool, ξέρω πολύ καλά τι συμβαίνει μέσα στις τάξεις και δεν βλέπω τους μαθητές σαν στεγνούς αριθμούς όπως κάνει το υπουργείο (και δυστυχώς μαζί του ακολουθεί και ο αγαπητός μας Patreas). Και μην μου πείτε πως δεν ήθελε να πει αυτά που είπε. Όταν βγαίνεις και λες α να, δείτε μερικά φουσκωμένα σχολεία, τότε δεν προσβάλλεις τους μαθητές τους που μπόρεσαν (ναι, έστω κατόπιν πολιτικών πιέσεων) να έχουν δασκάλους ακόμα και με την αναλογία του 5 προς 1; Αν δηλαδή καθόμουν εγώ (που δεν είμαι ο Patreas) και άνοιγα ένα θέμα για τις φετινές αποφάσεις ολιγομελών τμημάτων στη δευτεροβάθμια με 1 και 2 μαθητές και κάρφωνα ένα ένα τα σχολεία, υπονοώντας πράγματα για τη δευτεροβάθμια, δεν θα έτρωγα το κράξιμο της αρκούδας; Αν ναι ξέχασα όμως, ο Patreas είναι ο Patreas και έχει το αλάθητο σε ότι και αν πει...
Επίσης να ξαναπώ, ότι αυτό που γίνεται "για το καλό των μαθητών", οδηγεί σε μη κάλυψη υπαρκτών οργανικών κενών, όπως των μουσικών. Αλλά μετά ξέρω πού θα πάει η συζήτηση: "Ε τί χρειάζεται περισσότερο ένας μαθητής; Δάσκαλο/νηπιαγωγό ή μουσικό;"
Αλήθεια, υπάρχει τόσο ενδελεχής αποτύπωση στο myschool των ολοήμερων τμημάτων στα δημοτικά, ούτως ώστε να μπορεί να ισχυριστεί κάποιος πως "οι 6.500 οργανικές θέσεις ΠΕ70 - Ολοημέρου υπερκαλύπτουν τις ανάγκες του Ολοήμερου Προγράμματος"; Και το λέω επειδή στο ολοήμερο δεν εργάζονται μόνο δάσκαλοι αλλά και ειδικότητες, οπότε δεν γίνεται με βάση τον αριθμό των τμημάτων να καταλάβει κάποιος πόσοι ΠΕ70 χρειάζονται. Πόσο μάλλον όταν οι διευθύνσεις εφαρμόζουν πολύ διαφορετικές πρακτικές μεταξύ τους στις αναθέσεις ωρών στο ολοήμερο, με αποτέλεσμα αλλού οι οργανικές ολοημέρου να είναι πολύ περισσότερες από τις ανάγκες, ενώ αλλού πολύ λιγότερες. Γι' αυτό, κατά τη γνώμη μου, κοιτάζοντας απλώς τη σχέση οργανικότητας - λειτουργικότητας (που αφορά μόνο το πρωινό πρόγραμμα), δεν μπορεί να βγει κάποιο ασφαλές συμπέρασμα. Και το λέω αυτό γνωρίζοντας πως τα νούμερα άλλαξαν πολύ τα 2 τελευταία χρόνια με την εφαρμογή του λεγόμενου "εξορθολογισμού" και πως μέχρι το σχολικό έτος 2022-23 η σχέση αυτή ήταν πολύ καλύτερη (και αν φτάσουμε κοντά στο 2020 στοιχηματίζω πως θα δούμε και μεγαλύτερη λειτουργικότητα σε σχέση με την οργανικότητα).
Δεν σε λογοκρίνω, ποιος είμαι άλλωστε εγώ, απλά θα σε συμβούλευα να ξανασκεφτείς όσα πλέον υπονοείς για ανθρώπους που χωρίς αυτούς θα είχαμε μαύρα μεσάνυχτα σε κάποια ζητήματα.
Για να τα υπονοώ, κάποιον λόγο θα έχω. Επειδή όμως δεν θέλω να το παρατραβήξω, θα το λήξω εδώ. Γιατί όπως ο Patreas έχει το δικαίωμα να μας διαφωτίζει σε τέτοια ζητήματα επιλεκτικά, έτσι και εγώ μπορώ να σας διαφωτίσω (με στοιχεία) για το τι έχει συμβεί την τελευταία 25ετία στη δευτεροβάθμια. Για το πανηγύρι με τους αθρόους διορισμούς μέχρι το 2010, για τους 20.000 υπεράριθμους καθηγητές (που με νύχια και με δόντια γλύτωσαν τη διαθεσιμότητα) το 2013, για την κατάσταση που διαμορφώθηκε από το 2013 έως το 2020 όπου όλοι αυτοί πλεόναζαν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από τους δασκάλους και κάλυπταν λειτουργικά κενά και για την παλινόρθωση του στρεβλού αυτού συστήματος επί Πιερρακάκη το 2024. Το ότι ένα μέρος των δασκάλων πλεονάζει μετά τους διορισμούς του 2022 λόγω της μείωσης των μαθητών είναι πταίσμα μπροστά σε αυτά που έχουν γίνει στη δευτεροβάθμια, αλλά μην περιμένετε να σας διαφωτίσει ο Patreas γι' αυτό γιατί δεν έχει στοιχεία όπως λέει (εν τω μεταξύ μόνο στην ΕΛΣΤΑΤ μπορεί ο καθένας να βρει τα πάντα).
νομίζω έχεις αρχίσει να παραφέρεσαι.