*

Αποστολέας Θέμα: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων  (Αναγνώστηκε 3425 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« στις: Αυγούστου 23, 2025, 04:02:36 pm »
Αποκαρδιωτικά τα μηνύματα από τις αποφάσεις αναστολών των ΠΔΕ που δημοσιεύονται σε ΦΕΚ. Κάθε χρόνο αυξάνονται οι σχολικές μονάδες που τίθενται σε αναστολή λειτουργίας, αντανάκλαση της δημογραφικής κρίσης.

Βέβαια, υπάρχουν και κάποια άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία από αυτές τις αποφάσεις. Ας δούμε λίγο την απόφαση της ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας (ΦΕΚ Τεύχος B’ 4502/20.08.2025). Εδώ βρίσκουμε 20 Δημοτικά Σχολεία και 23 Νηπιαγωγεία να βρίσκονται σε αναστολή από την ίδρυσή τους, λόγω έλλειψης διδακτηρίου. Είναι πραγματικά απορίας άξιο πώς ιδρύονται σχολικές μονάδες και οι εμπλεκόμενοι φορείς (Δήμοι, ΔΠΕ, ΠΔΕ) διαβεβαιώνουν ότι τηρείται η απαραίτητη προϋπόθεση της εξασφαλισμένης στέγης, ενώ εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι δεν υφίσταται. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις μιλάμε για σχολικές μονάδες που έχουν ιδρυθεί εδώ και 20 χρόνια! Για παράδειγμα το 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ (9521016) ιδρύθηκε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 1099/20.07.2004 (ναι, 2004, όχι 2024) και το 5ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ (9521114) ιδρύθηκε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 945/08.07.2005 (τώρα έχουμε 2025). Φυσικά, μετά το ΦΕΚ Ίδρυσης έχουμε τις γνωστές διθυραμβικές ανακοινώσεις πολλών stakeholders με το γνωστό "κατόπιν ενεργειών μου, ιδρύθηκε...".

Αξίζει να δούμε το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΟΥΡΩΤΗΣ (9190372), που ιδρύθηκε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 939/18.07.2006 και δεν λειτούργησε ποτέ λόγω έλλειψης διδακτηρίου. Μπορεί να μην λειτούργησε αυτό, όμως, θα λειτουργήσει εκεί κάτι άλλο! Με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 873/27.02.2025 ιδρύθηκαν το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θέρμης και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θέρμης. Στα έχοντας υπόψη, αναφέρεται μια απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Θέρμης:
"Να εγκριθεί η πρόταση ίδρυσης Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στο Δήμο Θέρμης, ως τριθέσιου (3/θ), με έδρα την Σουρωτή στον χώρο του πρώην Δημοτικού σχολείου Σουρωτής, που σήμερα είναι ανενεργό, μετά από κάποιες βελτιωτικές παρεμβάσεις καθώς και την ίδρυση του Ειδικού Νηπιαγωγείου στο Δήμο Θέρμης, ως μονοθέσιου(1/θ), με έδρα την Σουρωτή στον ίδιο χώρο."

- Και το Δημοτικό Σχολείο Σουρωτής πότε και πού θα λειτουργήσει;
- Δεν βαριέσαι, εσένα τι σε πειράζει;
- Τοποθετούν εκπαιδευτικούς σε τέτοια σχολεία-φαντάσματα;
- Μπα, αφού στα ΦΕΚ Ίδρυσης λέει ότι στα ιδρυόμενα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία θα δοθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών όταν λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες.
- Από πότε το λέει αυτό;
- Εεε, ξέρω γω, ανέκαθεν;
- Όχι, δεν το έλεγε ανέκαθεν στα ΦΕΚ Ιδρύσεων. Για τα Δημοτικά Σχολεία το αναφέρει από το ΦΕΚ Τεύχος B’ 1960/19.07.2013 και για τα Νηπιαγωγεία το αναφέρει από το ΦΕΚ Τεύχος B’ 1826/22.06.2016
- Ε καλά, ιστορία της εκπαίδευσης θα κάνουμε τώρα;
- Όχι, αλλά βλέπω έχουν γίνει 6 οργανικές τοποθετήσεις εκεί. Και φέτος τοποθέτησαν κάποιους.
- Όταν ιδρύθηκε το σχολείο, έλεγε ότι θα δοθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών όταν λειτουργήσει;
- Όχι, δεν έλεγε τίποτα, γιατί ιδρύθηκε το 2006.
- Άρα είναι νόμιμο. Και ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό.
- Βουλγαράκη εσύ;
- Patrea εσύ;
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 23, 2025, 05:50:39 pm από Patreas »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:50:34 »

Αποσυνδεδεμένος doukou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 416
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #1 στις: Αυγούστου 23, 2025, 04:32:27 pm »
Surreal but nice, όπως έλεγε ο Hugh Grand στην Julia Roberts.

Αποσυνδεδεμένος topsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1949
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #2 στις: Αυγούστου 23, 2025, 05:30:22 pm »
Όσοι εκπαιδευτικοί πήραν με τη Β΄φάση μεταθέσεων στην ΔΠΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης πήραν νέα οργανική σε σχολείο Αναστολής ή παρέμειναν στη Διάθεση ΠΡΕΠΕΙ να  εισέλθουν στο ηλεκτρονικό σύστημα για υποβολή αίτησης τοποθέτησης από Αναστολή /Διάθεση μέσω της πλατφόρμας της Διεύθυνσης μας ακολουθώντας τον σύνδεσμο:
(Εν τω μεταξύ σχεδόν όλα είναι σε αναστολή από την ίδρυση τους λόγω έλλειψης διδακτηρίου, αλλά οργανικές έχουν)
https://parallaximag.gr/thessaloniki-news/ayta-ta-51-scholeia-den-tha-leitoyrgisoyn-to-erchomeno-etos-sti-thessaloniki
« Τελευταία τροποποίηση: Αυγούστου 23, 2025, 05:37:44 pm από topsy »

Αποσυνδεδεμένος diav

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 231
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #3 στις: Αυγούστου 23, 2025, 05:35:53 pm »

Ε Π Ο Σ διαφωτίσεως και θεατρολογίας  το μικρό μονόπρακτο !

Στο μυαλό μου είσαι (το σκεφτόμουν και φέτος, δεν ασχολήθηκα όμως)… Το 2019 ήταν νομίζω η τελευταία χρονιά που δεν αναφερόταν ανά μονάδα ο λόγος στο φεκ από όλες τις ΠΔΕ (από πρώην και νυν επιτελικά στελέχη στο τότε φεκ της αναφερόμενης πδε  δεν γραφόταν ακριβώς λόγος, αναφέρονταν ωστόσο στα υπόψη κάτι για έγγραφα εγγραφών μαθητών,  όμως δεν υπήρχε  καν  γενική αναφορά στην έλλειψη μαθητών, που είναι ο βασικός λόγος,  όπως στην ήπειρο πχ το 2019 λέμε -  «είτε λόγω έλλειψης μαθητικού δυναμικού είτε λόγω μη συμπλήρωσης του ελάχιστου απαιτούμενου μαθητικού δυναμικού και ύπαρξης δυνατότητας μεταφοράς του σε όμορες» -  ή τη δυτική ελλάδα ). Από τότε ως τα σήμερα που φυλλομετρώ κι εγώ τα σχετικά ΦΕΚια  και όλοι αναφέρουν  (ομοιόμορφα σχεδόν  και μάλλον υποχρεωτικώς με ελάχιστες εξαιρέσεις ) ανά μονάδα βασικά την έλλειψη μαθητών , άντε και καμιά ακαταλληλότητα κτηρίου,  θεωρούσα περίεργο αυτό το πάγιο «έλλειψη διδακτηρίου» (και τότε πώς ιδρύθηκε,  που λες κι εσύ, γιατί δεν γίνεται φασαρία τοπικά να βγουν στα κανάλια; ). Δεν έψαξα υπηρεσιακές τοποθετήσεις, αλλά δεν μου κάνει και εντύπωση…τίποτα, μη σου πω ότι και φυσιολογικό το θεωρώ. Πάντως μια χαρά το βρίσκω όλο :  δίνεται η ακριβής αιτία και στεγνάαααα  και «αμαρτίαν ουκ έχω» , άλλοι (διαχρονικά ε;  σαν τον οπεκεμπε; ) υπέγραψαν ιδρύσεις, τα έχουμε. Ας τα ρυθμίσουν οι αρμόδιοι.

ΥΓ. Έχεις κάποιο θέμα με το Πανόραμα και τη Σουρωτή; Βοήθειά μας η ι.μ. ΚΘ Πανοράματος, τα ησυχαστήρια, η μονή αγ. ΙΘ Σουρωτής κλπ, μέρα που είναι σήμερα.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:50:34 »

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #4 στις: Αυγούστου 23, 2025, 06:34:26 pm »
Δεν γνωρίζω τεχνικές λεπτομέρειες ως προς τη διαδικασία δημοπράτησης για την κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων, όμως για να απαιτείται η ίδρυση των σχολικών μονάδων με ΦΕΚ πριν αυτά λειτουργήσουν κάποιος λόγος θα υπάρχει. Γνωρίζουμε πως στη χώρα μας πολλές φορές υπάρχει πρόθεση να γίνουν κάποια έργα, τις περισσότερες φορές όμως η έλλειψη πόρων και η γραφειοκρατία τα αφήνει στα χαρτιά. Γι' αυτό και πολύ ορθώς σημείωνεται πλέον στα ΦΕΚ ίδρυσης των σχολείων αυτών πως οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών θα δοθούν όταν λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες.

Αν τώρα βρήκε μια διεύθυνση κάποια παλαιότερα ΦΕΚ που δεν είχαν αυτή την επισήμανση και αποφάσισε να συνυπολογίσει αυτές τις θέσεις στον προσδιορισμό των οργανικών της, ε δεν έκανε και έγκλημα. Πόσο μάλλον όταν έχει 51 λειτουργικά κενά ήδη από τον Ιούνιο και θα χρειαστεί και καμιά 30αριά αναπληρωτές ακόμη για τα κενά που προέκυψαν από τότε μέχρι σήμερα. Και όποιος θεωρεί πως πρόκειται για ευρεία πρακτική, όχι δεν είναι. Και η Δυτική Θεσσαλονίκη έχει 4 σχολεία με ΦΕΚ ίδρυσης πριν το 2013 που βρίσκονται σε αναστολή λόγω έλλειψης διδακτηρίου και δεν αποδίδει οργανικές θέσεις σε αυτά. Εννοείται φυσικά πως όλα όσα έχουν ΦΕΚ ίδρυσης μετά το 2013 δεν αποδίδουν οργανικές σε καμία περίπτωση και αν κάποια διεύθυνση το κάνει, τότε ξεκάθαρα παρανομεί. Αυτά για να μην συντηρείται ο μύθος περί σχολείων φαντασμάτων που δίνουν οργανικές εκπαιδευτικών (είναι μετρημένα στα δάχτυλα αυτά που δίνουν).

Όσο για τα ειδικά σχολεία, μπορεί στη συγκεκριμένη περίπτωση να γίνεται η εγκατάσταση ενός νεοϊδρυθέντος ειδικού σχολείου σε έναν εντελώς αναξιοποίητο χώρο, υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που κλείνουν σχολεία πριν την ώρα τους προκειμένου να πετύχουν την ίδρυση νέων.

Ναι, για όσους δεν το γνωρίζουν, η νέα τάση είναι αντί να χτίζουν καινούρια κτίρια για να στεγάσουν ειδικά σχολεία (που λόγω αυξημένων αναγκών είναι απαραίτητο), να τα στεγάζουν σε κτίρια παλιών δημοτικών σχολείων που έχουν κλείσει. Και επειδή κάποιες φορές τα δημοτικά αυτά έχουν ακόμη κάποιο χρόνο ζωής τα κλείνουν με το ζόρι, ώστε να αξιοποιήσουν το κτίριο, αντί να χτίσουν νέο σχολείο.

Και αναφέρομαι στην περίπτωση της συγχώνευσης του 5ου με το 8ο Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού στη θεσσαλονίκη, η οποία προτάθηκε προκειμένου να ιδρυθεί στο χώρο του λειτουργούντος 5ου Δ.Σ. (σε μια διαίτερη περιοχή όπως η Διαλογή για όσους γνωρίζουν), ειδικό νηπιαγωγείο. Εννοείται πως ο οικείος δήμος που κλήθηκε να γνωμοδοτήσει απέρριψε τον ωμό αυτό εκβιασμό (δηλαδή αν θέλετε ειδικό νηπιαγωγείο στο δήμο σας θα δεχτείτε τη συγχώνευση) και πρότεινε άλλες λύσεις για τη στέγαση του νηπιαγωγείου, όμως το υπουργείο δεν έλαβε υπόψη του τη γνωμοδότηση και αποφάσισε τη συγχώνευση των 2 δημοτικών. Το δε ειδικό νηπιαγωγείο που ήταν το τυράκι για να προχωρήσει η συγχώνευση δεν το είδε κανένας τελικά (δεν υπάρχει καμία νέα ίδρυση στα 2 ΦΕΚ ίδρυσης ειδικών σχολείων που βγήκαν φέτος).

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #5 στις: Αυγούστου 23, 2025, 07:20:35 pm »
Όπως σου είχα πει, κάνεις καλές αναλύσεις, πλην ΠΕ70 και το επιβεβαιώνεις με αυτό το σχόλιο. Προβαίνεις σε κάποιες γενικευμένες διαπιστώσεις, χωρίς να αναφέρεις συγκεκριμένα στοιχεία. Επειδή το βάρος της ανταπόδειξης το φέρει όποιος ισχυρίζεται κάτι, ας δούμε λοιπόν με συγκεκριμένα στοιχεία.

Αν τώρα βρήκε μια διεύθυνση κάποια παλαιότερα ΦΕΚ που δεν είχαν αυτή την επισήμανση και αποφάσισε να συνυπολογίσει αυτές τις θέσεις στον προσδιορισμό των οργανικών της, ε δεν έκανε και έγκλημα.
Το 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ (9521016) που δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, λόγω έλλειψης διδακτηρίου, ιδρύθηκε όπως είπαμε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 1099/20.07.2004. Ιδρύθηκε ως 6/θέσιο. Το 2020, κι ενώ δεν είχε λειτουργήσει ποτέ, προήχθη από 6/θέσιο σε 12/θέσιο με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 2889/17.07.2020. Είναι απορίας άξιο πώς έγινε προαγωγή σε σχολείο που δεν είχε λειτουργήσει ποτέ. Θα περίμενε κάποιος να βρει 6-7 ΠΕ70 με οργανική εκεί. Έλα, όμως, που βρίσκει 12. Και το 2020 είχε ήδη 7 χρόνια που αναφερόταν στα ΦΕΚ ιδρύσεων ότι οργανικές θέσεις θα δίδονται στα Δημοτικά Σχολεία όταν λειτουργήσουν

Και όποιος θεωρεί πως πρόκειται για ευρεία πρακτική, όχι δεν είναι. Και η Δυτική Θεσσαλονίκη έχει 4 σχολεία με ΦΕΚ ίδρυσης πριν το 2013 που βρίσκονται σε αναστολή λόγω έλλειψης διδακτηρίου και δεν αποδίδει οργανικές θέσεις σε αυτά.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΤΑΜΟΥ (9190326) ιδρύθηκε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 1099/20.07.2004. Έχει υποβιβαστεί από 2/θέσιο σε 1/θέσιο με το ΦΕΚ Τεύχος Β’ 1826/22.06.2016. Παρόλα αυτά έχει 2 οργανικά τοποθετηθέντες ΠΕ70 από πέρυσι και έχει και τοποθετημένη ΠΕ71 με Οργανική στο Τμήμα Ένταξης.

Εννοείται φυσικά πως όλα όσα έχουν ΦΕΚ ίδρυσης μετά το 2013 δεν αποδίδουν οργανικές σε καμία περίπτωση και αν κάποια διεύθυνση το κάνει, τότε ξεκάθαρα παρανομεί.
6/Θ 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΖΙΟΥ (9171000) στο Ηράκλειο, ιδρύθηκε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ Τεύχος B’ 3897/20.08.2021. Δεν έχει λειτουργήσει ποτέ. Παρόλα αυτά έχει 7 οργανικά τοποθετηθέντες ΠΕ70 (αφού είναι 6/Θέσιο σου λέει, βάλε +1 ΠΕ70).

Αυτά για να μην συντηρείται ο μύθος περί σχολείων φαντασμάτων που δίνουν οργανικές εκπαιδευτικών (είναι μετρημένα στα δάχτυλα αυτά που δίνουν).
Πρόκειται για 130 Δημοτικά Σχολεία και 242 Νηπιαγωγεία. Πόσα δάχτυλα έχεις; :)

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #6 στις: Αυγούστου 23, 2025, 08:21:49 pm »
Το 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΟΡΑΜΑΤΟΣ (9521016) που δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, λόγω έλλειψης διδακτηρίου, ιδρύθηκε όπως είπαμε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 1099/20.07.2004. Ιδρύθηκε ως 6/θέσιο. Το 2020, κι ενώ δεν είχε λειτουργήσει ποτέ, προήχθη από 6/θέσιο σε 12/θέσιο με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 2889/17.07.2020. Είναι απορίας άξιο πώς έγινε προαγωγή σε σχολείο που δεν είχε λειτουργήσει ποτέ. Θα περίμενε κάποιος να βρει 6-7 ΠΕ70 με οργανική εκεί. Έλα, όμως, που βρίσκει 12. Και το 2020 είχε ήδη 7 χρόνια που αναφερόταν στα ΦΕΚ ιδρύσεων ότι οργανικές θέσεις θα δίδονται στα Δημοτικά Σχολεία όταν λειτουργήσουν.
Εφόσον το σχολείο έχει ΦΕΚ ίδρυσης χωρίς την επισήμανση που αναφέραμε, η ΔΠΕ είναι ελεύθερη να του αποδώσει οργανικές θέσεις. Και εφόσον προήχθη και το ΦΕΚ προαγωγής του δεν φέρει κάποια αντίστοιχη επισήμανση, δεν υπάρχει καμία παρατυπία.

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΤΑΜΟΥ (9190326) ιδρύθηκε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ 1099/20.07.2004. Έχει υποβιβαστεί από 2/θέσιο σε 1/θέσιο με το ΦΕΚ Τεύχος Β’ 1826/22.06.2016. Παρόλα αυτά έχει 2 οργανικά τοποθετηθέντες ΠΕ70 από πέρυσι και έχει και τοποθετημένη ΠΕ71 με Οργανική στο Τμήμα Ένταξης.
Το Δ.Σ. Ακροποτάμου δεν εμπίπτει στην κατηγορία για την οποία μιλάμε. Πρόκειται για σχολείο που ήταν πραγματικά σε λειτουργία (και όχι σχολείο - φάντασμα που δεν λειτούργησε ποτέ). Μάλιστα στην απόφαση Κόπτση αναφέρεται η αιτιολογία "μικρός αριθμός μαθητών" και όχι "μηδενικός αριθμός μαθητών". Δηλαδή υπάρχουν κάποιες εγγραφές, δεν συμπληρώνεται όμως το ελάχιστο όριο (5) για να λειτουργήσει. Παρόλο που είναι 9 χρόνια σε αναστολή, του χρόνου ενδέχεται να επαναλειτουργήσει, καθώς το νηπιαγωγείο Ακροποτάμου επαναλειτούργησε πέρυσι μετά από χρόνια και θα λειτουργήσει και φέτος. Όλα τα υπόλοιπα σχολεία που εμπίπτουν στην κατηγορία που συζητάμε (5ο Ευκαρπίας, 4ο Σίνδου, 10ο Σταυρούπολης, 6ο Ωραιοκάστρου, 26ο Ευόσμου, 15ο Πολίχνης, 3ο Παλαιοκάστρου) ΔΕΝ αποδίδουν καμία απολύτως οργανική θέση.

6/Θ 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΑΖΙΟΥ (9171000) στο Ηράκλειο, ιδρύθηκε με το ΦΕΚ Τεύχος B’ Τεύχος B’ 3897/20.08.2021. Δεν έχει λειτουργήσει ποτέ. Παρόλα αυτά έχει 7 οργανικά τοποθετηθέντες ΠΕ70 (αφού είναι 6/Θέσιο σου λέει, βάλε +1 ΠΕ70).
Εδώ μπορεί να έχουμε μια περίπτωση που όντως η διεύθυνση να είναι ακάλυπτη (δεν γνωρίζω αν υφίσταται κτίριο ή όχι). Αξίζει όμως να αναφέρουμε πως πριν μερικά χρόνια η συγκεκριμένη διεύθυνση είχε εισηγηθεί κάποιες μεταβολές δημοτικών σχολείων (υποβιβασμούς και προαγωγές), με σκοπό να ταυτίζεται καλύτερα η οργανικότητα των σχολείων με τη λειτουργικότητα. Και τι έκανε το υπουργείο; Ενέκρινε όλα τα αιτήματα για υποβιβασμό και απέρριψε όλα τα αιτήματα προαγωγών. Αποτέλεσμα: Η ΔΠΕ Ηρακλείου με 200 λειτουργικά κενά ΠΕ70 Γενικής έχασε σε μια νύχτα 70 (αν θυμάμαι καλά) πολύτιμες οργανικές θέσεις. Όταν κατάλαβαν τι είχε γίνει νομίζω πως προσπάθησαν να το διορθώσουν, αλλά δυστυχώς δεν έγινε τίποτα. Έτσι την πάτησε και η Χαλκιδική πέρυσι, ικανοποιήθηκαν οι καταργήσεις και οι υποβιβασμοί, ενώ απορρίφθηκαν οι προαγωγές, με αποτέλεσμα να χρειάζεται 80 αναπληρωτές αυτή τη στιγμή.

Πρόκειται για 130 Δημοτικά Σχολεία και 242 Νηπιαγωγεία. Πόσα δάχτυλα έχεις; :)
Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν 130 δημοτικά σχολεία που δεν λειτούργησαν ποτέ και τα οποία να αποδίδουν οργανικές θέσεις. Να είναι σε αναστολή λόγω έλλειψης μαθητών μπορεί (που και πάλι είναι πολύ μικρό μέρος των 4.000+ δημοτικών σχολείων της χώρας). Όταν βρω χρόνο θα συγκεντρώσω όλες τις αποφάσεις αναστολής λειτουργίας, ώστε να δούμε πόσες περιπτώσεις οφείλονται σε έλλειψη διδακτηρίου και πόσα από αυτά τα σχολεία αποδίδουν πράγματι οργανικές.

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #7 στις: Αυγούστου 23, 2025, 08:53:50 pm »
Εφόσον το σχολείο έχει ΦΕΚ ίδρυσης χωρίς την επισήμανση που αναφέραμε, η ΔΠΕ είναι ελεύθερη να του αποδώσει οργανικές θέσεις. Και εφόσον προήχθη και το ΦΕΚ προαγωγής του δεν φέρει κάποια αντίστοιχη επισήμανση, δεν υπάρχει καμία παρατυπία.
Είπαμε, ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό. Το ότι προήχθη από 6/θέσιο σε 12/θέσιο χωρίς να έχει λειτουργήσει ποτέ (και ακόμα δεν λειτουργεί), δεν σε απασχόλησε. Γιατί άλλωστε, αφού είναι ευμενές.

Το Δ.Σ. Ακροποτάμου δεν εμπίπτει στην κατηγορία για την οποία μιλάμε. Πρόκειται για σχολείο που ήταν πραγματικά σε λειτουργία (και όχι σχολείο - φάντασμα που δεν λειτούργησε ποτέ). Μάλιστα στην απόφαση Κόπτση αναφέρεται η αιτιολογία "μικρός αριθμός μαθητών" και όχι "μηδενικός αριθμός μαθητών". Δηλαδή υπάρχουν κάποιες εγγραφές, δεν συμπληρώνεται όμως το ελάχιστο όριο (5) για να λειτουργήσει. Παρόλο που είναι 9 χρόνια σε αναστολή, του χρόνου ενδέχεται να επαναλειτουργήσει, καθώς το νηπιαγωγείο Ακροποτάμου επαναλειτούργησε πέρυσι μετά από χρόνια και θα λειτουργήσει και φέτος. Όλα τα υπόλοιπα σχολεία που εμπίπτουν στην κατηγορία που συζητάμε (5ο Ευκαρπίας, 4ο Σίνδου, 10ο Σταυρούπολης, 6ο Ωραιοκάστρου, 26ο Ευόσμου, 15ο Πολίχνης, 3ο Παλαιοκάστρου) ΔΕΝ αποδίδουν καμία απολύτως οργανική θέση.
Εδώ τώρα άλλη πτυχή του θέματος: το να παίρνουν κάποιοι άκοπα τα 4 μόρια του Ακροποτάμου και να είναι στον Εύοσμο και τη Μενεμένη, πόσο ηθικό είναι; Και αυτή θα έλεγα είναι και η πιο σοβαρή διάσταση του θέματος: σχολεία με πολλά μόρια, που ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν πρόκειται να λειτουργήσουν ποτέ ξανά (μόνο με θαύμα), αλλά ούτε καταργούνται ούτε συγχωνεύονται και κάποιοι παίρνουν τα μόρια αυτών των σχολείων, καθώς μετακινούνται "για τις ανάγκες της υπηρεσίας". Π.χ. ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΟΔΩΡΑΚΕΙΟΥ (9380025) που δίνει 7 μόρια και είναι 8 χρόνια σε αναστολή, αλλά έχει 2 ΠΕ60 με οργανική. Εδώ να επισημάνω ότι δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ σχολείο στη Δευτεροβάθμια που να τελεί σε αναστολή και να έχει κάποιον εκεί τοποθετημένο.

Εδώ μπορεί να έχουμε μια περίπτωση που όντως η διεύθυνση να είναι ακάλυπτη (δεν γνωρίζω αν υφίσταται κτίριο ή όχι). Αξίζει όμως να αναφέρουμε πως πριν μερικά χρόνια η συγκεκριμένη διεύθυνση είχε εισηγηθεί κάποιες μεταβολές δημοτικών σχολείων (υποβιβασμούς και προαγωγές), με σκοπό να ταυτίζεται καλύτερα η οργανικότητα των σχολείων με τη λειτουργικότητα. Και τι έκανε το υπουργείο; Ενέκρινε όλα τα αιτήματα για υποβιβασμό και απέρριψε όλα τα αιτήματα προαγωγών. Αποτέλεσμα: Η ΔΠΕ Ηρακλείου με 200 λειτουργικά κενά ΠΕ70 Γενικής έχασε σε μια νύχτα 70 (αν θυμάμαι καλά) πολύτιμες οργανικές θέσεις. Όταν κατάλαβαν τι είχε γίνει νομίζω πως προσπάθησαν να το διορθώσουν, αλλά δυστυχώς δεν έγινε τίποτα. Έτσι την πάτησε και η Χαλκιδική πέρυσι, ικανοποιήθηκαν οι καταργήσεις και οι υποβιβασμοί, ενώ απορρίφθηκαν οι προαγωγές, με αποτέλεσμα να χρειάζεται 80 αναπληρωτές αυτή τη στιγμή.
Τι μπορεί; Όπως είπες και στο προηγούμενο μήνυμά σου, "όλα όσα έχουν ΦΕΚ ίδρυσης μετά το 2013 δεν αποδίδουν οργανικές σε καμία περίπτωση και αν κάποια διεύθυνση το κάνει, τότε ξεκάθαρα παρανομεί". Εδώ που είναι καραμπινάτη η παρανομία, το πας αλλού. Ναι παρανομούν, αλλά "αμάρτησαν" επειδή έπαθαν ζημιά στις Σχολικές Μεταβολές. Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε.

Δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν 130 δημοτικά σχολεία που δεν λειτούργησαν ποτέ και τα οποία να αποδίδουν οργανικές θέσεις. Να είναι σε αναστολή λόγω έλλειψης μαθητών μπορεί (που και πάλι είναι πολύ μικρό μέρος των 4.000+ δημοτικών σχολείων της χώρας). Όταν βρω χρόνο θα συγκεντρώσω όλες τις αποφάσεις αναστολής λειτουργίας, ώστε να δούμε πόσες περιπτώσεις οφείλονται σε έλλειψη διδακτηρίου και πόσα από αυτά τα σχολεία αποδίδουν πράγματι οργανικές.
Δεν πιστεύω να νομίζεις ότι είπα κάποια νούμερα στην τύχη. Εδώ μόνο στην απόφαση της Κεντρικής Μακεδονίας είναι 20 Δημοτικά Σχολεία και 23 Νηπιαγωγεία που δεν έχουν λειτουργήσει από ιδρύσεώς τους, εκ των οποίων τα 10 Δημοτικά Σχολεία και τα 6 Νηπιαγωγεία έχουν οργανικά τοποθετημένους. Για όλη την Ελλάδα δεν φθάνουν τα δάχτυλα ενός ανθρώπου, κι ας είναι κι εξαδάχτυλος.

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #8 στις: Αυγούστου 23, 2025, 10:31:05 pm »
Είπαμε, ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό. Το ότι προήχθη από 6/θέσιο σε 12/θέσιο χωρίς να έχει λειτουργήσει ποτέ (και ακόμα δεν λειτουργεί), δεν σε απασχόλησε. Γιατί άλλωστε, αφού είναι ευμενές.
Εγώ πάντως σε μια αντίστοιχη πρόταση που είχα δει για προαγωγή σχολείου προς κατασκευή, είχε γίνει για να μπορέσει να δημοπρατηθεί το σχολείο ως 12/θέσιο και άρα να υπάρξει μεγαλύτερη χρηματοδότηση (δεν γνωρίζω τα τεχνικά ως προς το γιατί απαιτούνταν να γίνει αυτό). Προσπαθώ να θυμηθώ που το είχα δει για να το παραθέσω.

Εδώ τώρα άλλη πτυχή του θέματος: το να παίρνουν κάποιοι άκοπα τα 4 μόρια του Ακροποτάμου και να είναι στον Εύοσμο και τη Μενεμένη, πόσο ηθικό είναι; Και αυτή θα έλεγα είναι και η πιο σοβαρή διάσταση του θέματος: σχολεία με πολλά μόρια, που ΔΥΣΤΥΧΩΣ δεν πρόκειται να λειτουργήσουν ποτέ ξανά (μόνο με θαύμα), αλλά ούτε καταργούνται ούτε συγχωνεύονται και κάποιοι παίρνουν τα μόρια αυτών των σχολείων, καθώς μετακινούνται "για τις ανάγκες της υπηρεσίας". Π.χ. ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΕΟΔΩΡΑΚΕΙΟΥ (9380025) που δίνει 7 μόρια και είναι 8 χρόνια σε αναστολή, αλλά έχει 2 ΠΕ60 με οργανική. Εδώ να επισημάνω ότι δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ σχολείο στη Δευτεροβάθμια που να τελεί σε αναστολή και να έχει κάποιον εκεί τοποθετημένο.
Από όσο ξέρω, για να λάβεις τα μόρια του σχολείου οργανικής σου ως υπεράριθμος πρέπει να τοποθετηθείς σε σχολείο της ίδιας ή όμορης ομάδας (και μόνο αν δηλώσεις όλα τα υπάρχοντα κενά και δεν πιάσεις κανένα έχεις το δικαίωμα να πας παραπέρα). Αν πας εκτός ομάδας με αίτησή σου δεν παίρνεις τα μόρια της οργανικής. Αλλά ακόμα και να τα έπαιρνες, πού είναι το κακό; Οποιοσδήποτε μπορεί να ρισκάρει να πάρει οργανική σε ένα τέτοιο σχολείο και να περιμένει κάθε χρόνο τι λειτουργικά κενά θα ανοίξουν και αν θα τον εξυπηρετούν, με κίνδυνο να βρεθεί τελικά πολύ μακριά από την περιοχή συμφερόντων του. Οπότε δεν νομίζω πως αποτελεί κάποιου είδους φοβερό προνόμιο το να είσαι στον αέρα κάθε καλοκαίρι, πόσο μάλλον όταν το σχολείο αυτό μπορεί ξαφνικά να επαναλειτουργήσει και να αναγκαστείς να υπηρετήσεις εκεί (διαβάστε το έγραψα για το νηπιαγωγείο Ακροποτάμου).

Τι μπορεί; Όπως είπες και στο προηγούμενο μήνυμά σου, "όλα όσα έχουν ΦΕΚ ίδρυσης μετά το 2013 δεν αποδίδουν οργανικές σε καμία περίπτωση και αν κάποια διεύθυνση το κάνει, τότε ξεκάθαρα παρανομεί". Εδώ που είναι καραμπινάτη η παρανομία, το πας αλλού. Ναι παρανομούν, αλλά "αμάρτησαν" επειδή έπαθαν ζημιά στις Σχολικές Μεταβολές. Άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε.
Το μπορεί το είπα γιατί δεν γνώριζα αν το σχολείο αυτό έχει λειτουργήσει ποτέ. Αν δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, τότε ναι είναι καραμπινάτη παρανομία όπως λες.
Μέχρι στιγμής όμως έχουμε εντοπίσει αυτή την μία και μοναδική παρανομία, καθώς και άλλες 10 περιπτώσεις που είναι νόμιμες, αλλά δεν είναι "ηθικές" (το δέχομαι σαν άποψη, παρόλο που δεν συμφωνώ προσωπικά, διότι δεν βλάπτεται κανένας και όλοι έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν ισότιμα τις θέσεις αυτές, με τα όποια θετικά ή αρνητικά έχουν). Επειδή όμως τα πραγματικά σχολεία - φαντάσματα που έχουμε εντοπίσει μέχρι στιγμής (δηλαδή που δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ και αποδίδουν οργανικές) είναι 11 και όχι 130, επιφυλάσσομαι πως θα το ψάξω εκτενέστερα και θα επανέλθω με τον ακριβή συνολικό αριθμό.

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #9 στις: Αυγούστου 23, 2025, 11:03:29 pm »
Εγώ πάντως σε μια αντίστοιχη πρόταση που είχα δει για προαγωγή σχολείου προς κατασκευή, είχε γίνει για να μπορέσει να δημοπρατηθεί το σχολείο ως 12/θέσιο και άρα να υπάρξει μεγαλύτερη χρηματοδότηση (δεν γνωρίζω τα τεχνικά ως προς το γιατί απαιτούνταν να γίνει αυτό). Προσπαθώ να θυμηθώ που το είχα δει για να το παραθέσω.
Εδώ μιλάμε για σχολείο που έχει ιδρυθεί ως 6/θέσιο πριν 21 χρόνια, προήχθη σε 12/θέσιο πριν 5 χρόνια, και συνεχίζει να βγαίνει σε αναστολή λόγω έλλειψης διδακτηρίου. Ποτέ δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Απλώς συνεχίζει να υπάρχει για τους λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε.

Από όσο ξέρω, για να λάβεις τα μόρια του σχολείου οργανικής σου ως υπεράριθμος πρέπει να τοποθετηθείς σε σχολείο της ίδιας ή όμορης ομάδας (και μόνο αν δηλώσεις όλα τα υπάρχοντα κενά και δεν πιάσεις κανένα έχεις το δικαίωμα να πας παραπέρα). Αν πας εκτός ομάδας με αίτησή σου δεν παίρνεις τα μόρια της οργανικής. Αλλά ακόμα και να τα έπαιρνες, πού είναι το κακό; Οποιοσδήποτε μπορεί να ρισκάρει να πάρει οργανική σε ένα τέτοιο σχολείο και να περιμένει κάθε χρόνο τι λειτουργικά κενά θα ανοίξουν και αν θα τον εξυπηρετούν, με κίνδυνο να βρεθεί τελικά πολύ μακριά από την περιοχή συμφερόντων του. Οπότε δεν νομίζω πως αποτελεί κάποιου είδους φοβερό προνόμιο το να είσαι στον αέρα κάθε καλοκαίρι, πόσο μάλλον όταν το σχολείο αυτό μπορεί ξαφνικά να επαναλειτουργήσει και να αναγκαστείς να υπηρετήσεις εκεί (διαβάστε το έγραψα για το νηπιαγωγείο Ακροποτάμου).
Όχι, δεν είναι έτσι. Και να μην κάνεις καθόλου αίτηση, θα σε μετακινήσουν για τις ανάγκες της υπηρεσίας. Όσοι είναι σε τέτοια σχολεία ΔΕΝ κάνουν αίτηση στις αποσπάσεις εντός. Χαζοί είναι; Υποβάλλουν δήλωση προτίμησης σχολικών μονάδων στη διαδικασία των λειτουργικών υπεραριθμιών και ΣΙΓΟΥΡΑ λαμβάνουν τα περισσότερα μόρια.
Το "πού είναι το κακό;" μπορούν να στο απαντήσουν όσοι πασχίζουν να αποκτήσουν μόρια υπηρετώντας πραγματικά σε σχολικές μονάδες και κάνοντας άπειρα χιλιόμετρα. Θα το δεις κι εσύ όταν θα γίνεις μόνιμος. Τι ρίσκο πιστεύεις έχουν όσοι είναι τοποθετημένοι στο ΔΣ Ακροποτάμου; Αν μυριστούν ότι θα ανοίξει την επόμενη χρονιά, θα δράσουν καταλλήλως (το Μάιο ή στις αποσπάσεις εντός). Ή τι ρίσκο έχουν οι 8 ΠΕ70 στο ΔΣ Ξυλόπολης που έχει μείνει με 4 μαθητές αλλά (επειδή δεν το "ακουμπάνε" για ευνόητους λόγους) Οργανικότητα ακλόνητη 6/θέσια; 7/8 είναι στη Θεσσαλονίκη (και όχι στον αέρα) και παίρνουν τα 6 μόρια της Ξυλόπολης. Α ξέχασα, αυτό δεν είναι στην απόφαση αναστολών. Κι όταν μπει σε Αναστολή θα λέμε ότι δεν είναι σε Αναστολή από την ίδρυσή του. Κοροϊδευόμαστε μου φαίνεται.

Το μπορεί το είπα γιατί δεν γνώριζα αν το σχολείο αυτό έχει λειτουργήσει ποτέ. Αν δεν έχει λειτουργήσει ποτέ, τότε ναι είναι καραμπινάτη παρανομία όπως λες.
Μέχρι στιγμής όμως έχουμε εντοπίσει αυτή την μία και μοναδική παρανομία, καθώς και άλλες 10 περιπτώσεις που είναι νόμιμες, αλλά δεν είναι "ηθικές" (το δέχομαι σαν άποψη, παρόλο που δεν συμφωνώ προσωπικά, διότι δεν βλάπτεται κανένας και όλοι έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν ισότιμα τις θέσεις αυτές, με τα όποια θετικά ή αρνητικά έχουν). Επειδή όμως τα πραγματικά σχολεία - φαντάσματα που έχουμε εντοπίσει μέχρι στιγμής (δηλαδή που δεν έχουν λειτουργήσει ποτέ και αποδίδουν οργανικές) είναι 11 και όχι 130, επιφυλάσσομαι πως θα το ψάξω εκτενέστερα και θα επανέλθω με τον ακριβή συνολικό αριθμό.
Το 130 Δημοτικά Σχολεία (και 242 Νηπιαγωγεία, μην ξεχνάς κι αυτά και μου πεις ότι μεροληπτώ υπέρ ΠΕ60) αναφέρεται σε Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία που τελούν σε αναστολή με απόφαση της οικείας ΠΔΕ. Τα περισσότερα από αυτά ΔΕΝ είναι από την ίδρυσή τους, αλλά είναι σε πολυετή αναστολή τέτοια που ΔΥΣΤΥΧΩΣ δύσκολα θα ανοίξουν πάλι. Αντιθέτως, στη Δευτεροβάθμια κατασκευαστικά (λόγω του τρόπου τοποθετήσεων) δεν μπορεί να συμβεί αυτό.

Αποσυνδεδεμένος neossos

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 913
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #10 στις: Αυγούστου 24, 2025, 12:32:38 am »
Εδώ μιλάμε για σχολείο που έχει ιδρυθεί ως 6/θέσιο πριν 21 χρόνια, προήχθη σε 12/θέσιο πριν 5 χρόνια, και συνεχίζει να βγαίνει σε αναστολή λόγω έλλειψης διδακτηρίου. Ποτέ δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Απλώς συνεχίζει να υπάρχει για τους λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε.
Αν ίσχυαν πάντως οι λόγοι που υπονοείς, δεν θα βλέπαμε σχεδόν κάθε χρόνο να γίνονται υποβιβασμοί σχολείων στην Ανατολική Θεσσαλονίκη (φέτος δεν έγιναν διότι οι λειτουργικές ανάγκες δεν έπεσαν πάρα πολύ, οπότε υπήρχε ο αναγκαίος χώρος για υπεράριθμους, αποσπασμένους και θα χρειαστούν και κάμποσοι αναπληρωτές). Επίσης αν θυμάμαι καλά ο ΔΠΕ είχε προτείνει πέρυσι την πλήρη κατάργηση ενός από τα σχολεία που είναι σε αναστολή από την ίδρυσή τους, αλλά τελικά δεν συμπεριλήφθηκε στο ΦΕΚ (που σημαίνει ότι το υπουργείο απέρριψε την πρόταση κατάργησης). Αντίστοιχες απορρίψεις υπήρχαν στις φετινές εισηγήσεις κατάργησης των Δημοτικών Σχολείων Βάβδου και Τορώνης στη Χαλκιδική (που μάλλον τις είχαν σίγουρες εκεί στην ΠΔΕ και βιάστηκαν να βγάλουν την απόφαση αναστολής λειτουργίας, μη συμπεριλαμβάνοντας τα σχολεία αυτά).

Όχι, δεν είναι έτσι. Και να μην κάνεις καθόλου αίτηση, θα σε μετακινήσουν για τις ανάγκες της υπηρεσίας. Όσοι είναι σε τέτοια σχολεία ΔΕΝ κάνουν αίτηση στις αποσπάσεις εντός. Χαζοί είναι; Υποβάλλουν δήλωση προτίμησης σχολικών μονάδων στη διαδικασία των λειτουργικών υπεραριθμιών και ΣΙΓΟΥΡΑ λαμβάνουν τα περισσότερα μόρια.
Το "πού είναι το κακό;" μπορούν να στο απαντήσουν όσοι πασχίζουν να αποκτήσουν μόρια υπηρετώντας πραγματικά σε σχολικές μονάδες και κάνοντας άπειρα χιλιόμετρα. Θα το δεις κι εσύ όταν θα γίνεις μόνιμος. Τι ρίσκο πιστεύεις έχουν όσοι είναι τοποθετημένοι στο ΔΣ Ακροποτάμου; Αν μυριστούν ότι θα ανοίξει την επόμενη χρονιά, θα δράσουν καταλλήλως (το Μάιο ή στις αποσπάσεις εντός). Ή τι ρίσκο έχουν οι 8 ΠΕ70 στο ΔΣ Ξυλόπολης που έχει μείνει με 4 μαθητές αλλά (επειδή δεν το "ακουμπάνε" για ευνόητους λόγους) Οργανικότητα ακλόνητη 6/θέσια; 7/8 είναι στη Θεσσαλονίκη (και όχι στον αέρα) και παίρνουν τα 6 μόρια της Ξυλόπολης. Α ξέχασα, αυτό δεν είναι στην απόφαση αναστολών. Κι όταν μπει σε Αναστολή θα λέμε ότι δεν είναι σε Αναστολή από την ίδρυσή του. Κοροϊδευόμαστε μου φαίνεται.
Ναι, αλλά όπως ακριβώς πήραν αυτοί οργανική στον Ακροπόταμο, έτσι θα μπορούσε να πάρει και οποιοσδήποτε άλλος ήθελε, εφόσον είχε τα απαραίτητα μόρια. Για μένα άδικο είναι όταν σχολεία με πολλά ΜΣΔ επιλέγονται σκοπίμως από άτομα που γνωρίζουν ότι δεν θα υπηρετήσουν πραγματικά εκεί (π.χ. λόγω εγκυμοσύνης), προσπερνώντας έτσι άτομα που πραγματικά αντιμετώπισαν δυσμενείς συνθήκες εκεί που υπηρέτησαν. Το ότι ένα σχολείο βρίσκεται σε αναστολή είναι γνωστό (αν μπει κάποιος στον κόπο να το ψάξει λίγο), οπότε οποιοσδήποτε μπορεί να εκμεταλλευτεί τα όποια προνόμια θα του δώσει μια οργανική εκεί (που και πάλι εγώ προσωπικά δεν θα θεωρούσα μια τέτοια οργανική ελκυστική και πολύ αμφιβάλλω αν είναι τόσο συχνό φαινόμενο στους ΠΕ70 η πολυετής κατάληψη τέτοιων οργανικών).

Το 130 Δημοτικά Σχολεία (και 242 Νηπιαγωγεία, μην ξεχνάς κι αυτά και μου πεις ότι μεροληπτώ υπέρ ΠΕ60) αναφέρεται σε Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία που τελούν σε αναστολή με απόφαση της οικείας ΠΔΕ. Τα περισσότερα από αυτά ΔΕΝ είναι από την ίδρυσή τους, αλλά είναι σε πολυετή αναστολή τέτοια που ΔΥΣΤΥΧΩΣ δύσκολα θα ανοίξουν πάλι. Αντιθέτως, στη Δευτεροβάθμια κατασκευαστικά (λόγω του τρόπου τοποθετήσεων) δεν μπορεί να συμβεί αυτό.
Εδώ συμφωνούμε. Όμως αυτός είναι ο τρόπος λειτουργίας της πρωτοβάθμιας και δεν νομίζω πως βλάπτει κάποιον. Είδαμε εξάλλου και στη δευτεροβάθμια το πως μπορεί να παραβιαστεί ο από κατασκευής τρόπος υπολογισμού των οργανικών. Εκεί άραγε δεν υπήρξαν αδικίες μετά τους πλεονασματικούς διορισμούς που έγιναν πέρυσι και συνεχίστηκαν και φέτος;

Επίσης η πολυετής αναστολή δεν καθιστά ακατόρθωτη την επαναλειτουργία ενός σχολείου. Απόδειξη τα σχολεία που ιδρύονται κάθε Αύγουστο με το ΦΕΚ αυτό (φέτος το Δημοτικό Σχολείο Ψερίμου). Αν δεν είχε καταργηθεί και είχε μείνει υπό το καθεστώς της αναστολής λειτουργίας, δεν θα χρειαζόταν φέτος να ιδρυθεί από την αρχή. Και βλέπω πως για την (επαν)ίδρυσή του χρειάστηκε μπόλικη γραφειοκρατία (δέσμευση πιστώσεων κλπ.).

Αποσυνδεδεμένος ujo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 290
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #11 στις: Αυγούστου 24, 2025, 12:52:07 am »
Παρακολουθώ με πολύ ενδιαφέρον τις αναρτήσεις σας εδώ και ώρα. Για το σχολείο της Ψερίμου εγινε πολυς ντόρος φέτος μιας και ενω οι γονείς ηθελαν να φοιτήσουν τα παιδιά εκεί ήταν αμφίβολο λογω της γραφειοκρατίας αν θα προλάβουν και αναγκάστηκαν να γράψουν τ παιδι σε σχολείο της Καλύμνου μη γνωρίζοντας ως το τελος της χρονιάς τι μέλλει γενέσθαι . Βέβαια εδώ μιλάμε για ακριτικες περιοχές και οχι σχολεία μεσα στην πόλη.

Αποσυνδεδεμένος Patreas

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2183
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #12 στις: Αυγούστου 24, 2025, 01:09:47 am »
Αν ίσχυαν πάντως οι λόγοι που υπονοείς, δεν θα βλέπαμε σχεδόν κάθε χρόνο να γίνονται υποβιβασμοί σχολείων στην Ανατολική Θεσσαλονίκη (φέτος δεν έγιναν διότι οι λειτουργικές ανάγκες δεν έπεσαν πάρα πολύ, οπότε υπήρχε ο αναγκαίος χώρος για υπεράριθμους, αποσπασμένους και θα χρειαστούν και κάμποσοι αναπληρωτές). Επίσης αν θυμάμαι καλά ο ΔΠΕ είχε προτείνει πέρυσι την πλήρη κατάργηση ενός από τα σχολεία που είναι σε αναστολή από την ίδρυσή τους, αλλά τελικά δεν συμπεριλήφθηκε στο ΦΕΚ (που σημαίνει ότι το υπουργείο απέρριψε την πρόταση κατάργησης). Αντίστοιχες απορρίψεις υπήρχαν στις φετινές εισηγήσεις κατάργησης των Δημοτικών Σχολείων Βάβδου και Τορώνης στη Χαλκιδική (που μάλλον τις είχαν σίγουρες εκεί στην ΠΔΕ και βιάστηκαν να βγάλουν την απόφαση αναστολής λειτουργίας, μη συμπεριλαμβάνοντας τα σχολεία αυτά).
Οι απορρίψεις τέτοιων προτάσεων δεν γίνονται για παιδαγωγικούς/υπηρεσιακούς λόγους. Υπάρχουν πολιτικές παρεμβάσεις. Επίτρεψε μου να το ξέρω καλύτερα αυτό.

Ναι, αλλά όπως ακριβώς πήραν αυτοί οργανική στον Ακροπόταμο, έτσι θα μπορούσε να πάρει και οποιοσδήποτε άλλος ήθελε, εφόσον είχε τα απαραίτητα μόρια. Για μένα άδικο είναι όταν σχολεία με πολλά ΜΣΔ επιλέγονται σκοπίμως από άτομα που γνωρίζουν ότι δεν θα υπηρετήσουν πραγματικά εκεί (π.χ. λόγω εγκυμοσύνης), προσπερνώντας έτσι άτομα που πραγματικά αντιμετώπισαν δυσμενείς συνθήκες εκεί που υπηρέτησαν. Το ότι ένα σχολείο βρίσκεται σε αναστολή είναι γνωστό (αν μπει κάποιος στον κόπο να το ψάξει λίγο), οπότε οποιοσδήποτε μπορεί να εκμεταλλευτεί τα όποια προνόμια θα του δώσει μια οργανική εκεί (που και πάλι εγώ προσωπικά δεν θα θεωρούσα μια τέτοια οργανική ελκυστική και πολύ αμφιβάλλω αν είναι τόσο συχνό φαινόμενο στους ΠΕ70 η πολυετής κατάληψη τέτοιων οργανικών).
Οι 7/8 ΠΕ70 στο ΔΣ Ξυλόπολης γι' αυτό το επέλεξαν. Μην σου πω 8/8, αλλά έπρεπε να μείνει και κάποιος. Το φαινόμενο είναι συχνότατο. Απορώ που εκπλήσσεσαι. Πρώτη φορά το ακούς; Μου θυμίζεις τον Φασφαλή που είπε ότι "για πρώτη φορά συμβαίνει η μια Διεύθυνση Εκπαίδευσης να αντιμετωπίζει το ίδιο ζήτημα με διαφορετικό τρόπο από την άλλη" και έφαγε το κράξιμο της αρκούδας. Είμαι σίγουρος ότι είσαι πολύ πιο έξυπνος από το Φασφαλή (βασικά είναι δύσκολο να είσαι λιγότερο έξυπνος).

Εδώ συμφωνούμε. Όμως αυτός είναι ο τρόπος λειτουργίας της πρωτοβάθμιας και δεν νομίζω πως βλάπτει κάποιον. Είδαμε εξάλλου και στη δευτεροβάθμια το πως μπορεί να παραβιαστεί ο από κατασκευής τρόπος υπολογισμού των οργανικών. Εκεί άραγε δεν υπήρξαν αδικίες μετά τους πλεονασματικούς διορισμούς που έγιναν πέρυσι και συνεχίστηκαν και φέτος;
Κατά την άποψή μου, κακώς έγιναν με τον τρόπο που έγιναν και είχα αναφερθεί σε αυτό αναλυτικά πέρυσι. Να ξέρεις, όμως, ότι ο πρώτος κλάδος στον οποίο είχαν γίνει διορισμοί και σε λειτουργικά κενά ήταν οι ΠΕ70. Διότι, πώς εξηγείται ότι με 4.000+ ΠΕ70 μακροχρόνια απόντες το 2023-2024 προσλήφθηκαν 3Κ κάτι Αναπληρωτές ΠΕ70 στη Γενική; Και μη μου πεις ότι η χρονιά 2023-2024 έκλεισε με 1.000+ κενά ΠΕ70 στη Γενική.

Επίσης η πολυετής αναστολή δεν καθιστά ακατόρθωτη την επαναλειτουργία ενός σχολείου. Απόδειξη τα σχολεία που ιδρύονται κάθε Αύγουστο με το ΦΕΚ αυτό (φέτος το Δημοτικό Σχολείο Ψερίμου). Αν δεν είχε καταργηθεί και είχε μείνει υπό το καθεστώς της αναστολής λειτουργίας, δεν θα χρειαζόταν φέτος να ιδρυθεί από την αρχή. Και βλέπω πως για την (επαν)ίδρυσή του χρειάστηκε μπόλικη γραφειοκρατία (δέσμευση πιστώσεων κλπ.).
Το θέμα δεν είναι οι πολυετείς αναστολές, αλλά το να υπάρχουν τοποθετημένοι σε τέτοιες σχολικές μονάδες. Και αυτό συμβαίνει μόνο στην Πρωτοβάθμια. Το θέμα έχει υποπέσει στην αντίληψη των συναρμόδιων Υπουργείων και δύσκολα θα την γλιτώσει το Υπουργείο Παιδείας.

Πάντως, βλέπω, μετά τα περυσινά ότι όσοι είναι κοντά στο διορισμό θεωρούν πλέον φυσιολογικό ότι πρέπει να γίνονται διορισμοί και στα λειτουργικά κενά, σε μια λογική μάλλον του να "τρουπώσουν" τώρα και μετά ας γίνει ό,τι θέλει. Βέβαια, αν συνεχιστεί αυτό, προβλέπω κάποιοι κλάδοι να γίνουν κλειστό club τα επόμενα χρόνια.

Αποσυνδεδεμένος math02063

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
« Απάντηση #13 στις: Αυγούστου 24, 2025, 01:39:22 am »
Μήπως τελικά ο αλγόριθμος της Βθμιας είναι πιο λειτουργικός; Ίσως να παίρνει βελτιώσεις αλλά τέτοια τερατουργήματα δεν παράγει.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33110
  • Τελευταία: Mimao
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1193281
  • Σύνολο θεμάτων: 19561
  • Σε σύνδεση σήμερα: 457
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 347
Σύνολο: 355

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.054 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.