*

Αποστολέας Θέμα: Ξένη Γλώσσα στην Α/βάθμια Εκπαίδευση - εμπειριες και προβλήματα  (Αναγνώστηκε 2158 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Anast77

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Με αφορμή πρόσφατες συζητήσεις με συναδέλφους που διδάσκουν ξένη γλώσσα στο δημοτικό και αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα σκέφτηκα να ανοιξω ενα τόπικ για να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις και εμπειρίες.
Θα μιλήσω για τα Αγγλικά που είναι ο δικός μου κλάδος.

Από τη σχετικά μικρή μου εμπειρία έχω αποκομίσει τα εξής.
1) Πολλοί συνάδελφοι δάσκαλοι απαξιώνουν το μάθημα μας θεωρώντας οτι η ώρα των Αγγλικών είναι η "ωρα του παιδιού", ένα ευχάριστο διάλειμμα ανάμεσα σε μαθηματικά και γλώσσα που ειναι τα "σημαντικά" μαθήματα.

2) Στο θέμα των βαθμών η απαξίωση συχνά συνεχίζεται με δασκάλους που θεωρούν "απαράδεκτο" να βάλεις στο τμήμα τους βαθμό χαμηλότερο απο τον δικό τους στα "σημαντικά" μαθήματα.
Μου έχει τύχει να βάλω χαμηλούς βαθμούς σε μια Δ' και την επόμενη να με καλέσει ο διευθυντής και να μου ζητήσει το λόγο γιατι "γονείς είχαν παραπονεθεί στον προϊσταμενο" (!!)
"Μα είναι δυνατόν να έχει το παιδί μου 9 στα μαθηματικά και 7 στα Αγγλικά;; Να κάνετε σύσταση στη δασκαλα των Αγγλικών!"
(Επιτέλους παρεπιπτόντως να καταλάβουν γονείς και συνάδελφοι δάσκαλοι - πολλοί απο τους οποίους είναι ΔΙΕΤΟΥΣ φοίτησης σε αντιθεση με πολλούς απο εμάς που διαθέτουμε ακόμα και μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές - οτι ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΑΓΓΛΙΚΩΝ είμαστε ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΓΓΛΙΚΩΝ!
Κανονικά θα έπρεπε να έχουμε το ίδιο ωράριο με τους συναδέλφους μας στην

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος QUICONQUE

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
    • Προφίλ
Τo μάθημα των Αγγλικών είναι πολύ πιο σημαντικό από ότι νομίζουν, απλά δεν μπορούν να το καταλάβουν γιατί έχουν συνηθίσει σε χαμηλά στάνταρ του προηγούμενου αιώνα, κι επειδή δε μπορούν να τα μάθουν ή και να τα προφέρουν ακόμα. Η Αγγλική πάντα ήταν η καλύτερη σχολή της Φιλοσοφικής, καθότι σαν λογοτεχνία απείρως πιο ενδιαφέρουσα από την ελληνική, let alone το εύρος της (αγγλική-ιρλανδική-αμερικάνικη). Επιπλέον, γνωρίζοντας αγγλικά, διαβάζεις έργα στο πρωτότυπο (κι όχι δευετροκλασάτες μεταφράσεις), ενημερώνεσαι διαβάζοντας ξένο τύπο, κι όχι τις ελληνικές φυλλάδες (σύγκρινε ΧΩΡΑ του Τράγκα με TIMES) για να μην τρως ό,τι σου σερβίρουν οι ημιαμόρφωτοι Έλλ. δημοσιογράφοι που βλέπεις ότι κάνουν εξώφθαλμα λάθη ακόμα και στη χρήση της γλώσσας, και ταξιδεύεις στον κόσμο, έχοντας τη δυνατότητα να συνεννοείσαι και όχι να κάνεις παντομίμα.
Στη σημερινή εποχή (καλά, και πολύ παλιότερα, αλλά λέμε τώρα) όποιος δεν ξέρει καλά δύο γλώσσες είναι officially αγράμματος. Εντάξει, στις υποβαθμισμένες περιοχές δεν το καταλαβαίνουν αυτό, τους απασχολεί η επιβίωσή τους πάνω απ' όλα.
Μην ψαρώνεις με αυτήν την αντιμετώπιση και μην υποχωρείς.

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
το ζητημα ειναι να αντιμετωπιζομαστε ολοι οι εκπαιδευτικοι μεταξυ μας με σεβασμο και να θεωρουμε ότι ο καθενας ξερει να κανει τη δικη του δουλεια αρκετα καλα.
 ειναι αδικο να υπαρχουν κοινωνικες ταξεις μεταξυ μας μεσα στο σχολειο. φαινεται ότι όλοι διψανε για το ποιος θα φανει πιο σημαντικος στα ματια του αλλου ,η κυριως στα δικά του, μειώνοντας και απαξιώνοντας τους άλλους συναδελφους. για το αν κανει καποιος η οχι καλη δουλεια ειναι σχετικο και μπορει να εχει ο καθενας μια προσωπικη αποψη αν και εφοσον εχει δει τη δουλεια του αλλου. το να υπαρχουν ομως οι γενικευσεις, ειναι αν μη τι άλλο το πιο ρατσιστικο δειγμα στη συμπεριφορα του αλλου. απο τα πρωτα πραγματα που διδασκεται καποιος στο πανεπιστημιο, τουλαχιστον στα παιδαγωγικα, ειναι για τα στερεοτυπα και τις γενικευσεις. δεν μπορει λοιπον να χρησιμοποιούνται απο μορφωμενους ανθρωπους και να ονοματιζουν τις ειδικότητες, τους νηπιαγωγούς και δεν ξερω ποιους αλλους ότι δεν κανουν δουλεια και ότι ειναι λιγοτερο σημαντικοι απο τους δασκαλους της ταξης.

Αποσυνδεδεμένος Beth

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 376
    • Προφίλ
Το γεγονός οτι σχεδόν πάντα εχουμε τις τελευταίες ώρες μάθημά πως το βλεπετε? Εγώ νιώθω οτι είμαστε η εύκολη λύση για το πολυσυζητημένο πρόβλημα του 7ωρου. Ποιός θα καθήσει μέχρι τις 2? Ας βάλουμε Αγγλικά μωρέ. Μου έχει τύχει να κάνω μάθημα στην ίδια τάξη τόσο 7η όσο και 3η ώρα. Μέρα με την νύχτα η κατάσταση. Γλωσσικό μάθημα δεν είναι και το δικό μας γιατί να τρώμε τα 7ωρα συνέχεια?
Μιλάνε όλοι για νέες εκπαιδευτικές μεθόδους βλέπε brainstorming, project, pairwork, groupwork, debates κτλ λες και ανακαλύψαν κι εγώ δεν ξέρω τι. Πράγματα που πολύ καιρό πριν υπήρχαν στην διδασκαλία των Αγγλικών. Anyway...
Το μάθημα των Αγγλικών δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να μάθουν παίζοντας, κάτι που δεν νομίζω οτι εύκολα γίνεται στα άλλα μαθήματα. Γι αυτό και στην ερώτηση ποιό μάθημα σου αρέσει τα Αγγλικά έχουν από τις πρώτες θέσεις.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Anast77

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Συμφωνω απόλυτα με τη συναδελφο που γραφει οτι πρεπει πρωτοι εμεις να καταφερουμε να περασουμε σε γονεις και μαθητες το μηνυμα οτι τα Αγγλικα ειναι πλεον αναμεσα στα πρωτευοντα μαθηματα. Ειναι πραγματικα θέμα νοοτροπίας και ως ένα μεγάλο βαθμό είναι στο χέρι μας να αλλάξουμε την κατάσταση.

Οσο για αυτά που γράφει η kathyk, ειναι γεγονος οτι πιθανοτατα σε ολες τις βαθμιδες υπάρχουν "power games" αναμεσα στους εκπαιδευτικούς, τα οποία συχνά εκφράζονται εντελώς άκομψα και με τρόπο ανεπίτρεπτο για καλλιεργημένους ανθρώπους και μάλιστα δασκάλους παιδιών.
Ίσως κι εγώ έπεσα στην παγίδα αυτή αναφερόμενη στους δασκάλους διετούς φοίτησης και θέλω να ξεκαθαρίσω ότι έχω συναντήσει πολλούς από αυτούς και τους θαύμασα για την ακεραιότητα του χαρακτήρα τους και το πόσο "δίνονταν" στη δουλειά τους. Όμως γνώρισα και συναδέλφους που προσπαθούσαν παντα να το παιξουν κυρίαρχοι στο σύλλογο, υποτιμώντας ιδιαίτερα τις ειδικότητες και τη δουλεια τους.

Συμφωνω και με τη Beth. To ότι τα Αγγλικά μπαίνουν κατα κανόνα τελευταίες ώρες είναι άλλη μια ενδειξη για το πόσο στα "σοβαρά" παίρνουν στο δημοτικό ειδικά το μάθημά μας...
Και τι να πεις...   
Αυτές τις μέρες μου τυχαίνει ολες οι ΣΤ' να μου έρχονται τελευταια ωρα για μαθημα, μετά από Γλώσσα, Ιστορια, Μαθηματικά κλπ ΚΑΙ προπόνηση χαντμπολ και να είναι εντελώς ξεσηκωμένες και φυσει αδύνατον να προσέξουν στο μάθημα...  >:(

Αποσυνδεδεμένος QUICONQUE

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
    • Προφίλ
Δείτε κι αυτό σχετικά με τις γλώσσες:

I speak English, je parle Francais, Ich spreche Deutsch

Ή πως ο κινηματογράφος γίνεται μέσο εκμάθησης ξένων γλωσσών. Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας σε συνεργασία με το περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ, που διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Πρώτη Ώρα : Σινεμά, με προβολές ταινιών στα σχολεία, εντάσσει μια νέα ενότητα φέτος για πρώτη χρονιά σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο, το Ινστιτούτο Goethe και το

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Πιστεύω ότι η απαξίωση ξεκινά μέσα από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό κλάδο! Και εξηγούμαι...
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
ακριβως όπως τα ειπες είναι! νομιζω ότι πρωτα μόνοι μας δημιουργούμε τις κλικες απο δικά μας κομπλεξακια για ανωτερα και κατώτερα μαθηματα. οπως μου ειπε και μια καθηγητρια εικαστικων,ωρομισθια και τρεχουσα, δεν τον θελουν τον πολιτισμό στην ελλαδα...

Αποσυνδεδεμένος Anast77

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 74
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Μεγάλο θέμα ανοίξαμε... και μεγάλη κουβέντα αυτή,"δεν τον θέλουν τον πολιτισμό στην Ελλάδα"...
Δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα και ενώ προσωπικά τουλάχιστον προσπαθώ ακόμα να βάλω ένα μικρό λιθαράκι στην καλλιέργεια των μαθητών μου, είμαι πολύ μα πολύ απαισιόδοξη για το μέλλον... :( :(
Να σας πω ένα παράδειγμα φρέσκο, σημερινό..
Το πρωί ημουν σε μια Στ΄, το θέμα μας ήταν οι μύθοι κι εκεί που όλο ενθουσιασμό μιλούσα με 2-3 μαθητές για μύθους ανα τον κόσμο πετάγεται στο τελείως ξεκάρφωτο ένας μαθητής και λέει: "Κυρία, είδατε χτες τι είπε ο Ψινάκης στον τάδε;;" κι αρχίζει να γελάει υστερικά όλη η τάξη!!
Λοιπόν, μπορεί και να αντέδρασα υπερβολικά, αλλά νευρίασα, δεν είχα πια καμία διάθεση να συνεχίσω την κουβέντα περί μυθολογίας... Τους έβαλα να κάνουν μια άσκηση, ενώ καθόμουν και σκεφτόμουν σε τι σημείο έχουν φτάσει τα πράγματα. Ποιοί μύθοι και ποιος πολιτισμός να τα συγκινήσει όταν τα ίδια τα παιδιά μυθοποιούν τον Ψινάκη και τον κάθε Ψινάκη;; >:( >:(


 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182559
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 617
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 4
Επισκέπτες: 550
Σύνολο: 554

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.