*

Αποστολέας Θέμα: Απορία  (Αναγνώστηκε 4524 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος vasouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Life is wooondeeerfuuul..
    • Προφίλ
Απορία
« στις: Ιανουαρίου 14, 2009, 06:48:45 pm »
Μήπως θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει τη διαφορά μεταξύ «Mεθόδου Project» και «Διαθεματικής Προσέγγισης»?(το οποίο ήταν και μέρος θέματος της β' θεματικής ενότητας το 2006 αν δε κάνω λάθος!)Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων!
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:45:46 »

Αποσυνδεδεμένος Souli

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 109
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Eyes wide open
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #1 στις: Ιανουαρίου 14, 2009, 07:17:04 pm »
vasouli
η διαφορά είναι πολύ λεπτή και θα στην εξηγήσω όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι σύμφωνα με όσα άκουσα στο φροντιστήριο που πήγαινα το 2006.
Το project είναι η παλιά ονομασία του  σημερινού "σχεδίου εργασίας". Στο νηπιαγωγείο δουλεύουμε 1.με "θεματικές προσεγγίσεις"( δηλ. βρίσκει η νηπιαγωγός ένα θέμα και το οργανώνει σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα των παιδιών κλπ κλπ) και 2.με "σχέδια εργασίας"( αναδύεται ένα θέμα ενδιαφέροντος τους από τα παιδιά κατά τη διάρκεια κάποιας δραστηριότητας ή θεματικής προσέγγισης) .
 Και τους 2 αυτούς τρόπους μπορούμε και ΠΡΕΠΕΙ να τους προσεγγίσουμε διαθεματικά. Εχω οδοντίατρο θα διακόψω για λίγο και αν σου έδωσα να καταλάβεις θα το συνεχίσουμε μετά αν θες να ρωτήσεις κάτι.

Αποσυνδεδεμένος vasouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Life is wooondeeerfuuul..
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #2 στις: Ιανουαρίου 14, 2009, 07:23:10 pm »
Ευχαριστώ πάρα πολύ Souli για την απάντηση.Πιστεύω πως τα χω λίγο πιο ξεκαθαρισμένα μες το μυαλό μου τώρα..αν και οι απορίες ποτέ δε τελειώνουν!Είχα δώσει κι εγώ το 2006 και αυτή η ερώτηση μου έμεινε ως τώρα ως απορία..Καλή Επιτυχία εύχομαι!!
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #3 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 11:18:00 am »
Πολύ βασική ΔΙΑΦΟΡΑ
PROJECT: παιδιά
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ : Νηπιαγωγος

και τα δυο βασιζονται στα ενδιαφεροντα των παιδιων , τα project  αναδυονται μεσα απο τα ιδια τα παιδια  ενώ η διαθεματική επιλεγεται απο τη νηπιαγωγο η οποια βασιζεται στα βιωματα των παιδιων αλλα αυτη τη φορα επιλεγει θεματα η ιδια που θεωρει σημαντικα να αναλυθουν και που συνηθως τα παιδια η δεν εχουν διαλεξει η δεν εχει τυχει να επεξεργαστουν ομως ειναι πολυ σημαντικο να γινουν
π.χ φροντιδα των δοντιων , στοματικη υγιεινη κτλ.... και φυσικα και αλλες πολλες λεπτομερειες που μπορεις να βρεις σε βιβλια να διαβασεις και θεωρητικα τι ειναι το καθενα αλλα και να βρεις ετοιμες αναλυμενες και θεματικες και  project. Διάβασε τον οδηγο.

καλη επιτυχια
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουαρίου 15, 2009, 11:24:12 am από MairyLiscious »
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Απορία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:45:46 »

Αποσυνδεδεμένος vasouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Life is wooondeeerfuuul..
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #4 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 01:06:52 pm »
Ευχαριστώ MaryLiscious!!Αυτό κάνω..Απτη τελευταία εμπειρία μου στον ασεπ πραγματικά πιστεύω οτι ο οδηγός σε σώνει! ;)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #5 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 07:21:00 pm »
Η διαφορά των δύο (εξηγώ παρακάτω ότι η διατύπωση του "ονόματος" είναι λάθος) δεν εντοπίζεται μόνο στην "ανάδυση"-επιλογή θεμάτων αλλά και στην επεξεργασία-κατεύθυνση-πορεία-στοχοθεσία. Στη θεματική αυτά γίνονται από την νηπιαγωγό, στο σχέδιο εργασίας, αποκλειστικά, από τα παιδιά (παιδίο δράσης-εξέλιξη-αποτέλεσμα). Ένα σχέδιο εργασίας πχ μπορεί ανά πάσα στιγμή να σταματήσει αν το εδιαφέρον των παιδιών μειωθεί ή αν θεωρήσουν ότι πέτυχαν τον στόχο που αρχικά είχαν θέσει. Στη θεματική, για παράδειγμα, αν μειωθεί το ενδιαφέρον των παιδών πρέπει η νηπιαγωγός να βρει τρόπο να το "αναθερμάνει" έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει η ίδια.

Σημαντικό: Μην πέσετε στην παγίδα να "ονομάσετε" τη θεματική προσέγγιση διαθεματική προσσέγιση! Τόσο τα σχέδια εργασίας όσο και οι θεματικές προσσεγίσεις είναι παρακλάδια της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης. Το λέω στην περίπτωση που στη διδακτική θέλησετε να αναφέρετε ότι ακολουθούμε τη μία ή την άλλη μέθοδο. Η σύγκριση που έγινε παραπάνω αφορά θεματική προσέγγιση και project. Αυτό έπρεπε να αναφερθεί και στο θέμα του προηγούμενου ΑΣΕΠ και πολλοί "την πάτησαν"... :-\ (θεματική προσέγγιση - σχέδιο εργασίας- ενιαία συγκεντρωτική διδασκαλία ανήκουν στη διαθεματική προσέγγιση)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουαρίου 15, 2009, 07:28:16 pm από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος elena_s20

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 18
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #6 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 07:26:00 pm »


Γεια σας  κοριτσια,,κ χρονια πολλα κ καλη χρονια...
 Ρώτησα σε αλλο θέμα για τη διαφορα μεταξυ του φακελου εργασιας κ του φακελου αξιολογησης
 και πήρα τη παρακάτω απαντηση απ τη Sophie...
ειπα μήπως ήθελε να το δει καμια ....!!!! 

Δεν είναι απαραίτητο το ίδιο πράγμα, οπότε, για μένα, είναι λάθος η ταύτιση. Ο φάκελος εργασιών είναι αυτό ακριβώς που λέει το "όνομά" του. Ένας φάκελος με συγκεντρωμένες όλες τις εργασίες του παιδιού (και ο οποίος δίνεται συνήθως στο τέλος της χρονιάς).
Ο φάκελος αξιολόγησης έχει αντιπροσωπευτικές εργασίες του παιδιού που συνοδεύονται από σχόλια-σημειώσεις της νηπιαγωγού και μπορεί (εφόσον είναι πλήρης και ζητηθεί) να παραδοθεί στο δάσκαλο της πρώτης δημοτικού (το κοινό "φακέλωμα"... Grin).
 Επίσης μπορεί να γίνει χρήση του σε συναντήσεις με τους γονείς του εκάστοτε παιδιού ώστε να τεκμηριώνεται η άποψη της νηπιαγωγού για την πρόοδό του.
Προσωπικά δεν κρατάω φάκελο αξιολόγησης για τα παιδιά αλλά "ημερολόγιο" (όχι φανατικά...πού χρόνος!!!! Tongue). Δηλαδή προσωπικό σημειωματάριο όπου καταγράφω πράγματα που μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον και θεωρώ ότι πρέπει να τα προσέξω-παρακολουθήσω.

Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #7 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 07:27:49 pm »
Η διαφορά των δύο δεν εντοπίζεται μόνο στην "ανάδυση"-επιλογή θεμάτων αλλά και στην επεξεργασία-κατεύθυνση-πορεία-στοχοθεσία. Στη θεματική αυτά γίνονται από την νηπιαγωγό, στο σχέδιο εργασίας, αποκλειστικά, από τα παιδιά (παιδίο δράσης-εξέλιξη-αποτέλεσμα). Ένα σχέδιο εργασίας πχ μπορεί ανά πάσα στιγμή να σταματήσει αν το εδιαφέρον των παιδιών μειωθεί ή αν θεωρήσουν ότι πέτυχαν τον στόχο που αρχικά είχαν θέσει. Στη θεματική, για παράδειγμα, αν μειωθεί το ενδιαφέρον των παιδών πρέπει η νηπιαγωγός να βρει τρόπο να το "αναθερμάνει" έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει η ίδια.

Συμφωνώ απόλυτα!!! Να μην ξεχνάμε ότι στο project η νηπιαγωγός είναι ισότιμο μέλος της ομάδας, όχι καθοδηγητής φάντασμα, όπως στους Αγγέλους του Τσάρλι.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #8 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 07:33:45 pm »
Η διαφορά των δύο δεν εντοπίζεται μόνο στην "ανάδυση"-επιλογή θεμάτων αλλά και στην επεξεργασία-κατεύθυνση-πορεία-στοχοθεσία. Στη θεματική αυτά γίνονται από την νηπιαγωγό, στο σχέδιο εργασίας, αποκλειστικά, από τα παιδιά (παιδίο δράσης-εξέλιξη-αποτέλεσμα). Ένα σχέδιο εργασίας πχ μπορεί ανά πάσα στιγμή να σταματήσει αν το εδιαφέρον των παιδιών μειωθεί ή αν θεωρήσουν ότι πέτυχαν τον στόχο που αρχικά είχαν θέσει. Στη θεματική, για παράδειγμα, αν μειωθεί το ενδιαφέρον των παιδών πρέπει η νηπιαγωγός να βρει τρόπο να το "αναθερμάνει" έτσι ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει η ίδια.

Συμφωνώ απόλυτα!!! Να μην ξεχνάμε ότι στο project η νηπιαγωγός είναι ισότιμο μέλος της ομάδας, όχι καθοδηγητής φάντασμα, όπως στους Αγγέλους του Τσάρλι.

 ;D ;D ;D Δίκιο έχεις (που τους θυμήθηκες?  ;D)...Απλά δεν ξερω κατά πόσο είναι εφικτό! :-\ Ή δεν ξέρουμε να το δουλεύουμε ή δεν έχουμε "εμπιστοσύνη" στις ικανότητες των παιδιών... :P (και στις δύο περιπτώσεις το σφάλμα δικό μας είναι)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος vasouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Life is wooondeeerfuuul..
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #9 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 07:49:32 pm »
Σημαντικό: Μην πέσετε στην παγίδα να "ονομάσετε" τη θεματική προσέγγιση διαθεματική προσσέγιση! Τόσο τα σχέδια εργασίας όσο και οι θεματικές προσσεγίσεις είναι παρακλάδια της διαθεματικής προσέγγισης της γνώσης. Το λέω στην περίπτωση που στη διδακτική θέλησετε να αναφέρετε ότι ακολουθούμε τη μία ή την άλλη μέθοδο. Η σύγκριση που έγινε παραπάνω αφορά θεματική προσέγγιση και project. Αυτό έπρεπε να αναφερθεί και στο θέμα του προηγούμενου ΑΣΕΠ και πολλοί "την πάτησαν"... :-\ (θεματική προσέγγιση - σχέδιο εργασίας- ενιαία συγκεντρωτική διδασκαλία ανήκουν στη διαθεματική προσέγγιση)
Κάπου εκεί πρέπει να τη πάτησα κι εγώ...  ;D
Η μεγαλύτερη διαφορά κατά τη γνώμη μου έχει να κάνει με το ρόλο της εκπαιδευτικού-αναφερόμενη και στις 3 μεθόδους διδασκαλίας-όπως το χω καταλάβει εγώ τουλάχιστον...
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #10 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 08:08:08 pm »
Θα μπορούσες να το πεις κι έτσι αλλά επειδή στη Θ.Π. και Ε.Σ.Δ. ο ρόλος είναι ο ίδιος η διαφορά είναι πολύ λεπτή και εντοπίζεται περισσότερο στο ότι στη δεύτερη επιλεγόταν ένα θέμα που έπρεπε αυστηρά να εξαντληθεί-δουλευτεί. Το θέμα δηλαδή ήταν ο αυτοσκοπός, ανεξάρτητα απο το αν ενδιέφερε ή όχι τα παιδιά και χωρίς να χρειάζεται να γίνει κάποια προετοιμασία ώστε να φαίνεται ότι αναδύθηκε από τα παιδιά (όπως γίνεται στη Θ.Π.) Ουσιαστικά αφόρμηση δε χρειαζόταν να υπάρχει και η νηπιαγωγός ήταν κυρίαρχος των πάντων... :P
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουαρίου 15, 2009, 08:10:46 pm από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #11 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 08:12:11 pm »
sophie
Η διαφορά των δύο (εξηγώ παρακάτω ότι η διατύπωση του "ονόματος" είναι λάθος) δεν εντοπίζεται μόνο στην "ανάδυση"-επιλογή θεμάτων αλλά και στην επεξεργασία-κατεύθυνση-πορεία-στοχοθεσία.






στοχοθεσία απο τα παιδια?
οχι η νηπιαγωγος θετει επιδιωξεις....


Mairyliscious
Πολύ βασική ΔΙΑΦΟΡΑ
PROJECT: παιδιά
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ : Νηπιαγωγος
και τα δυο βασιζονται στα ενδιαφεροντα των παιδιων , τα project  αναδυονται μεσα απο τα ιδια τα παιδια  ενώ η διαθεματική επιλεγεται απο τη νηπιαγωγο η οποια βασιζεται στα βιωματα των παιδιων αλλα αυτη τη φορα επιλεγει θεματα η ιδια που θεωρει σημαντικα να αναλυθουν και που συνηθως τα παιδια η δεν εχουν διαλεξει η δεν εχει τυχει να επεξεργαστουν ομως ειναι πολυ σημαντικο να γινουν
π.χ φροντιδα των δοντιων , στοματικη υγιεινη κτλ.... και φυσικα και αλλες πολλες λεπτομερειες που μπορεις να βρεις σε βιβλια να διαβασεις και θεωρητικα τι ειναι το καθενα αλλα και να βρεις ετοιμες αναλυμενες και θεματικες και  project. Διάβασε τον οδηγο.

τι ακριβως εχω γραψει λαθος παραπανω sophie ?



και φυσικα δεν ρωτω επικριτικα απλα ειναι λιγες μερες πριν δωσουμε και με ενδιαφερει να ξερω το σωστο !
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουαρίου 15, 2009, 08:35:10 pm από MairyLiscious »
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #12 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 08:34:43 pm »
Καταρχήν, δεν είπα ότι έγραψες κάτι λάθος... ???
Όσο για την στοχοθεσία, στα σχέδια εργασίας τους στόχους τους θέτουν τα παιδιά. Όταν τελειώσει το σχέδιο εργασίας, και με βάση τις δουλειές-δραστηριότητες που έχουν γίνει η νηπιαγωγός καταγράφει τους στόχους που επιτεύχθηκαν σε γνωστικό επίπεδο ή σε επίπεδο δεξιοτήτων. Φυσικά επειδή έχουμε να κάνουμε με σχολείο, τίποτα δε γίνεται απλά για να γίνει και όλα έχουν ως σκοπό τον εμπλουτισμό των γνώσεων ή των δεξιοτήτων των παιδιών. Το σχέδιο εργασίας είναι μία "ελεύθερη" μέθοδος διδασκαλίας που τα παιδιά θέτουν τους στόχους (πχ θέλουμε να μάθουμε πώς να φροντίζουμε καλύτερα τα δόντια μας) και "επ' ευκαιρία" αυτής τους της δουλειάς κερδίζουν-μαθαίνουν και άλλα πράγματα.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Απορία
« Απάντηση #13 στις: Ιανουαρίου 15, 2009, 08:36:58 pm »
τα παιδια εκφραζουν τι θελουν να μαθουν οι στοχοι ομως οι επιδιωξεις μεσα απο το δεππς ειναι θεμα της νηπιαγωγου σωστα ?
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182682
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 681
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 522
Σύνολο: 535

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.