0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
@spkΑυτό το οποίο επικαλείσαι είναι αντιεπιστημονικό. Δηλαδή πες ότι σου έδιναν έναν αλγόριθμο και σου έλεγαν να υπολογίσεις την τάξη της πολυπλοκότητάς του. Τι θα έλεγες? θα έφτανες μέχρι ένα σημείο και μετά θα έγραφες ότι από εδώ και πέρα είναι δουλειά μαθηματικού? Το θέμα όπως δόθηκε απλά δεν ήταν κατανοητό από μεγάλη μερίδα αποφοίτων πληροφορικής που δεν έχει διδαχθεί την αντίστοιχη θεωρία, για αυτό έχει γίνει όλος αυτός ο χαμός.
Ήμαρτον , ποιο επίμαχο θέμα!!! Δεν υπάρχει κανένα θέμα, επειδή κάποιοι δεν μπορούν να καταλάβουν ή δεν έχουν διδαχθεί βασικά στοιχεία θεωρίας πολυπλοκότητας δε σημαίνει ότι υπάρχει θέμαΠαράθεση από: skarag στις Φεβρουαρίου 10, 2009, 09:14:58 pmΓια το επίμαχο θέμα βρήκα αυτό. Σελίδα 3, παράδειγμα 4. Είναι η λύση που θέλουμε.http://www.cs.utsa.edu/~bylander/cs3233/big-oh.pdfόταν γράφεις f(n) = O(n2) σημαίνει ότι υπάρχει C τέτοιο ώστε f(n) <= C n2δεν έχει νόημα ανισότητα με big-O notation
Για το επίμαχο θέμα βρήκα αυτό. Σελίδα 3, παράδειγμα 4. Είναι η λύση που θέλουμε.http://www.cs.utsa.edu/~bylander/cs3233/big-oh.pdf
Δε διαφωνώ στην ορθότητα αυτών που αναφέρεις, αλλού είναι η ένσταση μου, όπως έχω γράψει ήδη. Μαθήματα διακριτών μαθηματικών υπάρχουν στα προγράμματα σπουδών που παρακολουθήσαμε άπαντες, όπως υπάρχουν και μαθήματα προγραμματισμού. Το ζήτημα είναι ότι ΠΟΥΘΕΝΑ στην ύλη που ανακοίνωσε το ΑΣΕΠ δεν αναφέρει κάτι σχετικό με 'σκέτα μαθηματικά' ή 'συναρτήσεις' ή 'διακριτά μαθηματικά' ή έστω κάτι παρεμφερές για τους ΠΕ19/ΠΕ20.
Τελευταίο μου post επί του θέματος. 1) Όταν πρόκειται για λεπτά ζητήματα δεν διαβάζουμε wikipedia. To '=' όντως χρησιμοποιείτε καταχρηστικά αντί του 'ε' (ανήκει) γιατί το Ο ορίζει σύνολο συναρτήσεων, αλλά η 'κατάχρηση' αναφέρεται στον ορισμό. 2) Μάθημα Θεωρία Αλγορίθμων ή Αλγόριθμοι και Πολυπλοκότητα θα (πρέπει να) κάνατε όλοι σίγουρα άρα είναι εντός ύλης.3) Το να ξέρεις ένα σύμβολο τι σημαίνει, δεν σημαίνει ότι πρέπει να σημαίνει το ίδιο παντού. Π.χ. το w στα Αγγλικά είναι συνήθως 'γου', ενώ στα γερμανικά 'βου'... ΑΣΧΕΤΟ.4) Όλη η πληροφορική έγινε αρχικά από μαθηματικούς5) Όταν κάτι είναι '=' είναι και '<=' 6) Το ΑΣΕΠ μπορώ να το κατηγορήσω για 106 λόγους, αλλά να το κάνουμε κάπου που έχουμε άδικο απλώς χάνουμε το δίκιο μας γενικά.
H πληροφορική δεν έγινε από μαθηματικούς όπως επίσης ούτε η φυσική. Απλώς πληροφορική και φυσική χρησιμοποίησαν γνωστικά πεδία των μαθηματικών ως υπόβαθρο για την ανάπτυξή τους,
Τελικά παιδιά έχετε και σεις τα δίκια σας ! Είδα τον ορισμό του Ο σε κάτι ξεχασμένες σημειώσεις του Μανωλόπουλου από τη σχολή και είχε πραγματικά το ζητούμενο άθροισμα ίσο με Ο(n^2)." Οι συμβολισμοί Ο, Ω και Θ μπορεί να είναι περισσότερο ή λιγότερο περιοριστικοί ή σφικτοί (tight). Για παράδειγμα είναι ευνόητο ότι ισχύει τόσο 2n^2 = O(n^2) όσο και 2n = O(2n^2), όπου όμως η δεύτερη έκφραση είναι λιγότερο περιοριστική. Χρειαζόμαστε λοιπόν περισσότερο σφικτούς συμβολισμούς." και στη συνέχεια δίνει τον ορισμό του ο . Δηλαδή αν ισχύει f(n) = O(n^2) τότε για την ίδια f(n) ισχύει και f(n) = O(n^3) , f(n) = O(n^4) κτλ ...
Καλύτερα να μην επεκταθώ πολύ στις σημειώσεις που μοιράζουν οι καθηγητές στους φοιτητές τους. Αρκεί μόνο να αναφέρω ότι ένα σημαντικό κομμάτι αυτών μπορεί να μην έχει γραφεί από τους ίδιους τους καθηγητές, αλλά από υποψήφιους διδάκτορες ή μεταπτυχιακούς φοιτητές που έχουν οι εν λόγω καθηγητές υπό την επίβλεψη τους. Δε νομίζω ότι χρειάζεται να εμβαθύνω περισσότερο στο συγκεκριμένο ζήτημα. Όλοι γνωρίζουμε τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Αυτό ως προς την εγκυρότητα/ακρίβεια ορισμένων εκ των σημειώσεων που κυκλοφορούν στα ιδρύματα. Ή μήπως αμφιβάλλει κανείς ότι ορισμένοι αναθέτουν εργασίες στους φοιτητές τις οποίες στη συνέχεια συνθέτουν και εκδίδουν, με το αζημίωτο φυσικά.Για όλους αυτούς τους λόγους και για πολλούς άλλους, προτιμώ τα ξενόγλωσσα κείμενα, αυτούσια. Το ΑΣΕΠ όμως εσκεμμένα δεν μας λέει πουθενά ποια βιβλία προτιμάει ως ύλη. Αν προτιμήσει 2 ξένα θα ξεσηκωθούν όλοι οι Ελληνες καθηγητές (βλέπε κέρδη από εκδόσεις). Αν προτιμήσει 2 ελληνικά θα ξεσηκωθούν οι υπόλοιποι Ελληνες καθηγητές που θα μείνουν εκτός. Οπότε προκειμένου να μη δημιουργήσει θέμα, νίπτει τας χείρας του...πετώντας το μπαλάκι στους υποψηφίους που δε φταίνε σε τίποτα. Ή μήπως φταίνε, γιατί με τη συμπεριφορά τους συμβάλλουν στη διαιώνιση της κατάστασης; Τελικά, καθόμαστε και ασχολούμαστε με ένα πρόβλημα το οποίο δεν δημιουργήσαμε εμείς. Εμείς όμως συμβάλλαμε με την ανοχή μας στο να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να υφίσταται σήμερα το πρόβλημα. Φυσικά, όταν ένα χέρι πονάει (ΑΣΕΠ) η λύση δεν είναι να το κόψουμε. Η λύση βρίσκεται στη θεραπεία (βελτίωση) του. Κάποιοι μάχονται ποικιλοτρόπως για το κόψιμο του χεριού, γιατί δεν τους βολεύει, αλλά δεν θα τους περάσει.
Θέλετε κι άλλο παράδειγμα; Υπάρχουν καθηγητές με πτυχία αποκλειστικά μαθηματικών που διδάσκουν πληροφορική σε τριτοβάθμια ιδρύματα. Αυτοί ή θα έπρεπε να απορροφηθούν από τα τμήματα μαθηματικών ή να μετεκπαιδευτούν στην πληροφορική ή να αλλάξουν αντικείμενο εγκαταλείποντας τα αμφιθέατρα. Το πρώτο δεν είναι εφικτό, το δεύτερο έχει πολιτικό κόστος και το τρίτο απαγορεύεται από το Σύνταγμα καθώς οι καθηγητές ΑΕΙ είναι ισόβιοι.
Η παράσταση που μας δόθηκε στον διαγωνισμό ήθελε να υπολογίσουμε το άθροισμα 1+2+3+...+ν για το οποίο αρκούν ν ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ, ν ΕΝΤΟΛΕΣ και όχι ν*(ν+1)/2.Άρα, θεωρώ ότι η ερώτηση είναι ή κακοδιατυπωμένη, ή η μόνη σωστή απάντηση είναι η Ο(ν)Ας βγάλουν τις όποιες απαντήσεις τους να ξέρουμε τουλάχιστον τι θεωρούν αυτοί σωστό