*

Ψηφοφορία

Ποια Διδακτική επιλέξατε;

Αρχαία
64 (41.8%)
Νέα
47 (30.7%)
Ιστορία
42 (27.5%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 153

Αποστολέας Θέμα: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων  (Αναγνώστηκε 60255 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος arist2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #28 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 10:25:14 πμ »
To βοήθημα που αναφέρει το χωρίο είναι το μεταίχμιο ενότητα 11 Πολιτεία-Πλάτωνα......για να δείξει την προτεραιότητα που δίνουν οι αρχαίο στον κόσμο των αισθήσεων........

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:53:37 »

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #29 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 10:43:47 πμ »
τι πιστευετε οτι απαιτουσε μια πληρης απαντηση στα αρχαια;

Θα σου πω πώς περίπου εγώ πίστευα πως έπρεπε να κινηθώ και τί έκανα εντέλει...

Στο α' ερώτημα των αρχαίων, ανέπτυξα τις κύριες ιδέες του χωρίου, τις οποίες και ταύτισα με τους ειδικούς στόχους του μαθήματος. Σε κάθε κύρια ιδέα, προσπάθησα να συμπεριλάβω και κάποια σχόλια που αφορούσαν τη μέθοδο και τη μορφή της διδασκαλίας που θα επεδίωκα. Για το συγκεκριμένο απόσπασμα διέκρινα 3 κύριες ιδέες:

Α) Τον θεσμό της φιλοξενίας, που θα επεδίωκα να σχολιαστεί ως εισαγωγικό ζήτημα. Είπα δηλαδή ότι κατά τη δική μου αρχική ανάγνωση του αποσπάσματος θα ζητούσα από τους μαθητές να αναζητήσουν ένα γνωστό τυπικό που και άλλοτε έχουμε επισημάνει ή με μία δεύτερη σιωπηρή ανάγνωση του κειμένου από τους ίδιους τους μαθητές, θα τους ζητούσα κάτι τέτοιο. Αυτό κάτι σαν αφόρμηση δηλαδή, προτού προχωρήσω στη διερεύνηση των υπόλοιπων ιδεών.
Β) Τον κανόνα της προγονικής φιλίας: πώς συνδέεται με τον θεσμό της φιλοξενίας, πώς ανανεώνεται, ποιο είναι το τυπικό του. Οπότε αυτός ο στόχος περιείχε επιμέρους ενέργειες. Πάλι θα ζητούσα από τους μαθητές να μου πουν πού βρίσκονται αυτές οι πληροφορίες μέσα στο κείμενο. Εγώ απλά θα τα σημείωνα στον πίνακα.
Γ) Μία γενικότερη προσέγγιση στις κοινωνικές και ηθικές αντιλήψεις της ηρωικής εποχής, ένα γενικό σχόλιο για τη συμπεριφορά των ανθρώπων...  (δεν πολυθυμάμαι τώρα πώς ακριβώς το ανέπτυξα αυτό, απλά το θεώρησα ως ανακεφαλαίωση της ερμηνευτικής διαδικασίας).

Πρέπει να υπήρχαν και άλλες ιδέες, αλλά εκείνη την ώρα... Επεσήμανα επίσης ότι η μέθοδος που θα ακολουθούσα θα ήταν ερμηνευτική και κειμενοκεντρική, με συζήτηση... Μετά θα προχωρούσα στη γλωσσική (περίπου) ανάλυση του κειμένου, βασικά δηλαδή στη διερεύνηση της δομής του χωριου, συνεπώς θα ζητούσα τον χωρισμό του χωρίου σε ενότητες ( ή 2 ή 3...), τους πλαγιότιτλους και τον τίτλο του κειμένου.

Στην περίληψη, σημείωσα κάποιες οδηγίες που αφορούσαν την έκταση του κειμένου (έχουμε μικρό απόσπασμα, οπότε η περίληψη δεν θα μπορούσε να ξεπερνά τις 10 σειρές), το ύφος του (έχουμε ποιητικό είδος και χρήση β' προσώπου, πέρα από την αφήγηση, άρα οι μαθητές θα πρέπει να προσέξουν αυτό το θέμα), την επιλογή των βασικών στοιχείων και πληροφοριών, την αποφυγή αξιολογικών κρίσεων και χαρακτηρισμών των προσώπων που συμμετέχουν...

Αυτά περίπου...
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 02, 2009, 10:47:01 πμ από nebula »

Αποσυνδεδεμένος wemill

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #30 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 10:47:51 πμ »
Στην διδακτική αρχαίων στο σχέδιο μαθήματος στο Ζ της Ιλιάδας συμπεριλάβατε και στόχους;

Αποσυνδεδεμένος stroumfita

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 543
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #31 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 10:59:39 πμ »
o Σκουτερόπουλος απο τον οποίο ηταν και η μετάφραση στον Πλάτωνα νομίζω ανεφερε σχετικα με τη ραψωδια λ της Οδυσσειας

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 05:53:37 »

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #32 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 11:02:01 πμ »
stroumfita, η λ είναι η Νέκυια. Τί άλλο έγραφε όμως;

wemill, εγώ θεωρησα ως στόχους τις κύριες ιδέες...

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #33 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 11:03:05 πμ »
Ναι, εγώ έβαλα τρεις στους οποίους ενέταξα αυτά που ζητούσε.
1. Να αντιληφθούν τη λειτουργικότητα της σκηνής Γλαύκου-Διομήδη
2. Να εντοπίσουν τα βασικα θέματα/κυριες ιδέες της ενότητας
3. Να αποδώσουν γραπτά σε μορφή περίληψης τα κύρια σημεία του κειμένου

Ελπίζω να τους αρέσουν. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει.
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος stroumfita

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 543
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #34 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 11:04:33 πμ »
γραφει οτι προερχεται απο τη νεκυια τη λ ηλαδη.τιποτα παραπανω. ηταν στη δικη σου κριση πως να το αναπτυξεις.
και στο κατω κατω στην ερμηνεια κειμενων δεν υπαρχουν ολα ετοιμα δοσμενα. οι παραλληλισμοι αυτοι εγκεινται στη δικη μας πρωτοβουλια

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #35 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 11:06:41 πμ »
γραφει οτι προερχεται απο τη νεκυια τη λ ηλαδη.τιποτα παραπανω. ηταν στη δικη σου κριση πως να το αναπτυξεις.
και στο κατω κατω στην ερμηνεια κειμενων δεν υπαρχουν ολα ετοιμα δοσμενα. οι παραλληλισμοι αυτοι εγκεινται στη δικη μας πρωτοβουλια

Συμφωνώ. Απλά επειδή προσωπικά δεν είχα διαβάσει σχόλια για τα εκτός σχολικού βιβλίου κείμενα της Πολιτείας, ήμουν περίεργη να δω αν υπήρχε κάτι ενδιαφέρον. Εγώ πάντως τη θεώρησα πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση, ήταν καθαρά ερώτηση κρίσεως.

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #36 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 11:08:41 πμ »
Ναι βρε παιδιά, μην τρελαίνεστε, δεν υπάρχουν όλα στα βιβλία. Θέλουν να δουν και μόνοι μας πως σκεφτόμαστε.

νεβουλα, πολύ καλές οι οδηγίες σου στην περίληψη. Κρίμα, εγώ δεν τα σκέφτηκα... Απλώς είπα ότι θα συνταχτεί με βάση τους πλαγιότιτλους που έχουν ήδη δοθεί και είναι γραμμένοι στον πίνακα.
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος tonik

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1332
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #37 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 11:15:45 πμ »
Αν και δεν επέλεξα διδακτική αρχαίων, θεωρώ ότι στόχους θέτεις πάντα στο σχέδιο διδασκαλίας, αφού όλη η πορεία διδασκαλίας συνδέεται άμεσα με την επίτευξη των στόχων.
Επέλεξα διδακτική ιστορίας, όπως και την προηγούμενη φορά, επειδή "πατάω" γνωστικά. Την προηγούμενη φορά πιέστηκα πολύ με το χρόνο, έκανα ένα πολύ καλό και ένα πολύ πιο σύντομο σχέδιο και πήρα 88. Αυτή τη φορά πιστεύω ότι θα πέσω πολύ γιατί η έλλειψη χρόνου ήταν ακόμα πιο πιεστική από την προηγούμενη φορά! Είναι εφιαλτικές οι ώρες της εξέτασης με το βλέμμα συνέχεια στο ρολόι και με τη σκέψη "δεν προλαβαίνω" να παρεμβάλλεται στις σκέψεις για το στήσιμο του σχεδίου! Και τις δύο φορές βγήκα με νευροπίεση λόγω έλλειψης χρόνου! Είναι αυτό που δεν αντέχω να ξαναπεράσω, γι' αυτό πιστεύω ότι δε θα ξαναδώσω, αλλιώς την επόμενη φορά θα βγω από την αίθουσα σε φορείο! Πάντως το θεωρώ "χτύπημα κάτω από τη ζώνη" να θέλεις και να μπορείς να γράψεις και να μην προλαβαίνεις!
Και μια ερώτηση για λογαριασμό φίλης που πήρε διδακτική αρχαίων: αν κάποιος έγραψε δύο καλά σχέδια, ωστόσο στο δεύτερο ερώτημα δεν κατάλαβε το συσχετισμό με τη νέκυια αλλά με άλλη ραψωδία, υπάρχει περίπτωση να πάρει καλή βαθμολογία ή θα χάσει όλο το ερώτημα;
Η διαίρεση της αιωνιότητας σε δευτερόλεπτα, ώρες, μέρες και χρόνια, δεν έχει σημασία πλέον,
καθώς πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει η τελειότητα της κάθε στιγμής.

Αποσυνδεδεμένος morgan

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1203
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #38 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 11:29:38 πμ »
Όσοι δώσατε διδακτική Νέων, πόσες ειδικές προτάσεις βρήκατε; Εγώ 5 και όλες ξεκινούσαν με το "ότι".
ἔστι δίκης ὀφθαλμός ὅς τὰ πάνθ' ὁρᾷ

Αποσυνδεδεμένος kostantinos85

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #39 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 12:35:02 μμ »
Αρχικά θέλω να πω σε όλους καλά αποτελέσματα και όσο μπορούμε λιγότερο άγχος. εξάλλου ότι γράψαμε δεν αλλάζει
και η αξιολόγηση είναι καθαρά υποκειμενική.

επέλεξα διδακτική αρχαίων. στο 1ο ερώτημα έκανα ένα σχέδιο διδασκαλίας με γεν. σκοπό, διαθεματική προσέγγιση (θέμα της φιλίας)  και στόχους.
πιστεύω πως οι στόχοι ποικίλλουν άρα δεν θεωρώ κάποιους ως θέσφατο ή άλλους ως λάθος. η πορεία διδασκαλίας που επέλεξα ήταν βασισμένη
στο σχέδιο γνωστού φροντιστηρίου ( δεν γράφω το όνομα για να αποφύγω την διαφήμιση). πρόσεξα να είναι μαθητοκεντρική και να
στηρίζεται και στην ομαδοσυγκεντωτική διδασκαλία.

στο 2ο ερώτημα έθεσα την ερώτηση ως ειδικό στόχο ενος σχεδίου και το ανἐλυσα επιμένοντας στις διδ. ενέργειες που αφορούν
τον στόχο. απαντώντας βέβαια και στο γνωστικό. επίσης το έθεσα και ως εργασία στους μαθητές σε ένα άλλο σενάριο και ως κομμάτι ενός
ευρύτερου προτζεκτ. για το τελευταίο δεν είμαι σίγουρος αν χρειαζόταν. ελπίζω να μην μου κόψει πολλά αν είναι άχρηστο.

καλά αποτελέσματα σε όλους! 

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #40 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 12:37:47 μμ »
Αρχικά θέλω να πω σε όλους καλά αποτελέσματα και όσο μπορούμε λιγότερο άγχος. εξάλλου ότι γράψαμε δεν αλλάζει
και η αξιολόγηση είναι καθαρά υποκειμενική.

επέλεξα διδακτική αρχαίων. στο 1ο ερώτημα έκανα ένα σχέδιο διδασκαλίας με γεν. σκοπό, διαθεματική προσέγγιση (θέμα της φιλίας)  και στόχους.
πιστεύω πως οι στόχοι ποικίλλουν άρα δεν θεωρώ κάποιους ως θέσφατο ή άλλους ως λάθος. η πορεία διδασκαλίας που επέλεξα ήταν βασισμένη
στο σχέδιο γνωστού φροντιστηρίου ( δεν γράφω το όνομα για να αποφύγω την διαφήμιση). πρόσεξα να είναι μαθητοκεντρική και να
στηρίζεται και στην ομαδοσυγκεντωτική διδασκαλία.

στο 2ο ερώτημα έθεσα την ερώτηση ως ειδικό στόχο ενος σχεδίου και το ανἐλυσα επιμένοντας στις διδ. ενέργειες που αφορούν
τον στόχο. απαντώντας βέβαια και στο γνωστικό. επίσης το έθεσα και ως εργασία στους μαθητές σε ένα άλλο σενάριο και ως κομμάτι ενός
ευρύτερου προτζεκτ. για το τελευταίο δεν είμαι σίγουρος αν χρειαζόταν. ελπίζω να μην μου κόψει πολλά αν είναι άχρηστο.

καλά αποτελέσματα σε όλους! 

Πολύ καλή η διαθεματική σου προσέγγιση, πολύ καλή!! :)

Για το 2ο ερώτημα, προσωπικά το είδα καθαρά ως γνωστικού αντικειμένου ερώτηση... τώρα, ό,τι γράψαμε γράψαμε...!!

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Ειδική Διδακτική Φιλολόγων
« Απάντηση #41 στις: Φεβρουάριος 02, 2009, 12:44:33 μμ »

και εγώ morgan 5 ειδικές βρήκα και όλες με το ότι. Ως υποκείμενα, αντικείμενα και μία ως επεξήγηση. Εσύ?

 Το πήγα επαγωγικά (από τα παραδειγματα του κειμένου βγάλαμε κανόνες) και συγκριτικά με την αρχαία γλώσσα... Αυτοσχεδίασα και δεν ξέρω αν έπρεπε να το κάνω απλούστερα, δηλαδή απλώς να πω κανόνες. Θα δείξει...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 718
Σύνολο: 718

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.103 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.