*

Αποστολέας Θέμα: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;  (Αναγνώστηκε 25607 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #56 στις: Μάρτιος 27, 2010, 02:11:25 μμ »
Γιατί, βρε παιδιά, ενώ φταίει το γαϊδούρι χτυπάμε το σαμάρι ??? Εγώ δεν έχω συναντήσει κανέναν ξενόγλωσσο συνάδελφο να πετάξει από τη χαρά του που "φορτώθηκε" την ιστορία, αντιθέτως όλοι βρίζοντας την παίρνουν. Τα παράπονά μας στο υπουργείο που θυσιάζει τα πάντα στο βωμό του... δεν ξέρω ακριβώς τι! :-\ Ή μήπως δεν ξέρει το υπουργείο τι συμβαίνει ή τι προξενεί στους κόλπους των καθηγητών; Απλώς, βολεύει η όλη κατάσταση και αφού βολεύει τι τους νοιάζει να την αλλάξουν;

    Και γιατί δεν αρνούνται τα μαθἠματα αυτά; Ξέρω και θεολόγο και ξενόγλωσσο που για να μην μετακινούνται σε δύο σχολεία προκειμένου να συμπληρώσουν τις ώρες τους επέλεξαν να διδάξουν ιστορίες. Συμφωνώ φυσικά ότι δε φταίνε οι ίδιοι για την κατάσταση αυτή.....Φταίει το Υπουργείο και μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρουμε εμείς που αφήνουμε καταστάσεις να διαιωνίζονται και να παγιώνονται! Αυτό που με στεναχώρησε karaxaria είναι ότι ναι μεν συμβαίνει μία κατάσταση και αντί να μη μιλάνε καθώς  εξυπηρετούνται ,  βγαίνουν δημοσίως στο forum και διατείνονται ότι είναι οι ξενόγλωσσοι το ίδιο καταρτισμένοι με τους φιλολόγους και άρα δικαιωματικά διδάσκουν ιστορία......Κάποια πράγματα έχουν και τα όρια τους...Λίγη ταπεινότητα δε βλάπτει....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:14:28 »

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #57 στις: Απρίλιος 03, 2010, 03:25:30 μμ »
Προς ioannis και λοιπους συναδερφους ΠΕ02:Πρεπει καποια στιγμη να γινει αντιληπτο οτι οι ξενογλωσσοι και ειδικοτερα οι της β γλωσσας δεν εχουν καμια ορεξη να διδασκουν ιστορια,ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ να διδαξουν επειδη προς οφελος των αρχαιων, η Γιαννακου εκοψε την μια ωρα εκ των τριων στην δευτεροβαθμια,και ετσι δυσκολα συμπληρωνουμε ωραριο.Το οτι ο ioannis ειπε οτι μας αρεσει πολυ η ιστορια και να την παρουμε απο τους δασκαλους,το βρισκω μη κολακευτικο οχι για εμας,αλλα για τους φιλολογους.Βεβαια τον εαυτο του εκφραζει και οχι το συνολο των ΠΕ02.Οσο για το ποσο και αν φορτωνονται τα παιδια με δυο γλωσσες στο δημοτικο,αυτο καταρριπτεται με επιστημονικες ερευνες για τις οποιες εχω μιλησει σε παλιοτερα μηνυματα στο φορουμ,ουτε βεβαια οι ξενες γλωσσες ευθυνονται για την γλωσσικη πενια των μαθητων,αν ανατρεξετε μαλιστα στο βιβλιο της β λυκειου,το δικο σας, το βιβλιο εκφραση-εκθεση,υπαρχει αναφορα σε αυτο το θεμα,της γλωσσικης ενδειας και των αιτιων της.Εκτος των αλλων,εχω ηδη πει οτι σαφως ενας φιλολογος θα διδαξει ΚΑΛΥΤΕΡΑ την ιστορια(αν και στον κλαδο μου εχουμε αρκετους με μεταπτυχιακα σε αυτο το πεδιο).Εξακολουθω να πιστευω οτι η ιστορια πρεπει να διδασκεται απο φιλολογους,οι ξενες γλωσσες απο ξενογλωσσους και υπαρχουν πολλα επιχειρηματα επ αυτου,οπως η καταρτιση στην φωνολογια-φωνητικη,διοτι π.χ οι φωνολογικες δεξιοτητες αποτελουν διδακτικο στοχο,εναν απο τους βασικους,συμφωνα με το CECR(Κοινο Ευρωπαικο Πλαισιο Αναφορας,για τις γλωσσες)Επισης,τα γαλλικα πανε εξαιρετικα στο δημοτικο,ενα γνωστικο αντικειμενο δεν ειναι ποτε υποβαθμισμενο απο μονο του,ευθυνονται οσοι το πετσοκοβουν υποβαθμιζοντας το.Η υποβαθμιση ειναι το αποτελεσμα και οχι η αιτια.Καλη Ανασταση!

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #58 στις: Απρίλιος 06, 2010, 09:06:38 πμ »
Χρόνια πολλά συνάδελφοι! Alceste, Δηλαδή σύμφωνα με τη δική σου αντίληψη είναι... κολακευτικό να διδάσκετε το μάθημα της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (παρόλο που παραδέχτηκες ότι ΑΝΑΓΚΑΖΕΣΤΕ να τη διδάξετε), ενώ δεν είναι κολακευτικό να τη διδάσκετε στην Πρωτοβάθμια αντί των δασκάλων! Αν διάβαζες όμως προσεκτικότερα την απάντησή μου, θα καταλάβαινες ότι η πρότασή μου αυτή ήταν περιπαικτική (το ξανάγραψα εξάλλου) και είχε σκοπό να δείξει πως αν "απειλούσατε" τα επαγγελματικά δικαιώματα των δασκάλων, θα αντιμετωπίζατε τη σθεναρή αντίδρασή τους. Κι εσύ τον εαυτό σου εκφράζεις, αλλά από τις απαντήσεις όλων καταλαβαίνεις ότι ΣΥΣΣΩΜΟΣ ο κλάδος των ΠΕ02 έχει ακριβώς την ίδια άποψη με αυτήν που εξέφρασα. Και με λυπεί το γεγονός ότι ενώ εσείς, οι ξενόγλωσσοι συνάδελφοι, "δεν έχετε καμία όρεξη να διδάσκετε ιστορία", παρόλα αυτά τη διδάσκετε και δεν κάνετε καμία κίνηση, ώστε να σταματήσετε να τη διδάσκετε, γιατί σας βολεύει. Και αν για την υποστήριξη της γλωσσομάθειας στο δημοτικό προβάλλεις διάφορες επιστημονικές έρευνες, θα σε παραπέμψω σε άλλες έρευνες που επιμένουν στην αποφόρτιση του σχολικού προγράμματος (κυρίως στο δημοτικό) και στην αναγκαιότητα αύξησης του ελεύθερου χρόνου για άθληση, παιχνίδι και ξεκούραση, ώστε να προστατέψουμε την ήδη κλονισμένη ψυχική υγεία των παιδιών, που βάλλονται ποικιλοτρόπως.
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 06, 2010, 09:11:55 πμ από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #59 στις: Απρίλιος 06, 2010, 09:47:32 πμ »
Kατ αρχην συμφωνω με την αποψη του συναδελφου Ιoannis, αλλα δεν μπορω να "ριξω"αδικο και στον/στην alceste. Tι θελω να πω με αυτο, οτι δηλ η διαταξη αυτη θεωρω οτι θεσπιστηκε για καποιο συγκεκριμμενο λογο για να καλυψει καποιες αναγκες και οχι για να γινει "κανονας".

μαλλον για περιοχες οπου ειναι δυσπροσιτες και οπου εκει φοιτουν λιγοι μαθητες. (ας με διορθωσει καποιος αν κανω λαθος).

τελος, γνωριζω ξενογλωσσους που κανουν πολυ καλα τη δουλεια τους οταν διδασκουν μαθημα ιστοριας και το αντιθετο οσο αφορα τον κλαδο μου. Αλλα, αυτο σε καμια περιπτωση δεν αποτελει επιχειρημα.

παντως, φτασαμε σε σημειο ολα να μας φαινονται στραβα και πιστευω οτι εκει δεν βρισκεται η λυση στο προβλημα μας που ειναι ο διορισμος.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:14:28 »

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #60 στις: Απρίλιος 06, 2010, 10:06:47 πμ »
Εε ας αρνηθούν καρχαρία, ας κοινοποιήσουν στο υπουργείο μέσω του φορέα τους ότι δεν επιθυμούν να διδάσκουν ως β΄ ανάθεση την Ιστορία. Μήπως δε βολεύει μόνο το υπουργείο αυτή η κατάσταση αλλά και άλλους, αφού συμπληρώνουν άνετα τις ώρες τους;

Προτιμούν να διδάσκουν ιστορία ως β' ανάθεση παρά να τρέχουν για συμπλήρωση ωραρίου.
Κ αυτοί έχουν δίκιο, αλλά κ εμείς δεν έχουμε άδικο...  ::)  :-\

Υ.Γ: "Πρώτα ο μαθητής"! Κ ας διδάσκουν ιστορία οι αγγλικής, μαθηματικά οι φυσικοί, βιολογία οι μαθηματικοί...  ::)  :P
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #61 στις: Απρίλιος 07, 2010, 12:57:45 πμ »
ioannis,λυπαμαι αλλα δεν κατανοω τι λες,ειλικρινα!Συμφωνα λες με την δικη μου αντιληψη θεωρω κολακευτικο το να διδασκουμε ιστορια στην δευτεροβαθμια;Ρε παιδια σε φιλολογους δεν απευθυνομαι;τι παρερμηνειας το αναγνωσμα ειναι αυτο;Ειπα οτι δεν θεωρω κολακευτικο εκ μερους σου να θεωρεις οτι θελουμε να παρουμε ΚΑΙ την ιστορια απο τους δασκαλους,και αυτο να το εκφραζεις μιλωντας για πλεονεξια απο μερους μας.Επιτρεψε μου να σου πω οτι καθε κλαδος θελει να διδασκει το γνωστικο του αντικειμενο,σε αλλο τοπικ δε, εχω μιλησει αρνητικα για την διδασκαλια εικαστικων,πληροφορικης απο δασκαλους,καθηγητες κτλ,που δεν εχουν σαφως την καταρτιση καποιου που βγαινει απο την Σχολη Καλων Τεχνων κτλ κτλ.Οποιος ψαξει λιγο θα τα βρει αυτα τα μηνυματα.Τωρα,σχετικα με τις ερευνες που επικαλεισαι,θελω να σου πω οτι  ΔΕΝ γνωριζετε με τι μεθοδο και πως γινεται η διδασκαλια της ξενης γλωσσας στο δημοτικο,δεν ξερετε τα ΑΠΣ του δημοτικου ,εστω αυτα!,δεν εχετε ιδεα για το"τι" και το ''πως" της διδασκαλιας,αρα δεν δικαιουσθε δια να ομιλειτε-που ελεγε και καποιος πολιτικος-περι υπερφορτωσης των μαθητων και αλλα νοστιμα.Η δουλεια μου εμενα δεν ειναι να αναπτυξω  εδω ουτε το ΑΠΣ,ουτε εργασιες,ερευνες,διαθεματικοτητες,παιγνιωδεις μορφες διδασκαλιας και αλλα πολλα που επιδρουν θετικοτατα(ναι,ναι!),αν γινονται απο καταρτισμενο εκπαιδευτικο στην ενισχυση δεξιοτητων ΚΑΙ στην μητρικη γλωσσα ,παντoς ειδους δεξιοτητων,δεν θα κανω αναλυση τωρα,αυτα τα πιστοποιω καθε μερα στην ταξη.Φυσικα εχουμε κανει παμπολλες κινησεις για να μην διδασκουμε ιστορια,δεν θα βγουμε και με ντουντουκα στους δρομους και φυσικα δεν βολευει κανεναν η διδασκαλια ιστοριας,δεν εχω απαντησει κανεναν συναδερφο περιχαρη, που να λεει "κοψτε μας κι αλλη ωρα απο τις 2 που μας εμειναν,τωρα δωστε την στους φυσικους π.χ".Μοιραζουν τα ''ιματια"μας,τις ωρες μας, σε ολους τους κλαδους και εμεις ειμαστε ευτυχεις και δεν κανουμε τιποτα!Marko,Η alceste ειμαι,απο τον μυθο της Αλκηστις,η εμπνευση,γιατι υπαρχει και ο χοντρος alceste απο τον "Μικρο Νικολα" χα χα...Μην μπερδευομαστε
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 07, 2010, 01:27:48 πμ από alceste »

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #62 στις: Απρίλιος 07, 2010, 10:52:01 πμ »
Επειδή βλέπω ότι το μάθημα της ιστορίας έχει γίνει η πέτρα του σκανδάλου, να προσθέσω ότι ούτε οι φιλόλογοι (που έχουν τελειώσει τμήμα εκτός του ιστορικού-αρχαιολογικού) προτιμούν να το διδάσκουν. Τουλάχιστον αυτό λέει η δική μου εμπειρία. Και ο λόγος είναι ότι πολύ απλά δεν ξέρουμε ιστορία (με βάση τα αντικείμενα που έχουμε διδαχτεί στη σχολή). Το να μάθεις το μάθημα της ημέρας και να το πεις στη τάξη, δεν είναι διδασκαλία ουσίας.
Από τη στιγμή που το υπουργείο δεν ορίζει ξεχωριστή ειδικότητα για τους ιστορικούς (όπως συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη), το μπάχαλο θα συνεχίζεται.

Τώρα τα όσα γράφτηκαν παραπάνω για τους κατόχους επάρκειας σε ξένη γλώσσα να μπορούν να διδάσκουν σε δημόσια σχολεία είναι εκτός πραγματικότητας και βασίζονται στην αναχρονιστική λογική του έχω πτυχίο πρέπει να διοριστώ.

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #63 στις: Απρίλιος 07, 2010, 02:25:33 μμ »
Και κατι αλλο να συμπληρωσω στο παραπανω μου μηνυμα,απαντηση στην Bikini.Ετσι κι αλλιως τρεχουμε σε 3-4 σχολεια για συμπληρωση ωραριου,και ιστορια να μας δωσουν ΠΑΛΙ τρεχουμε.Οταν εχεις 6 ωρες μαθημα και 6 ωρες,λεμε τωρα!ιστορια, κανεις 12 ωρες,υπολοιπονται αλλες 9.Αρα το επιχειρημα οτι δεχομαστε να κανουμε ιστορια για να συμπληρωνουμε ωραριο και να μην τρεχουμε, ειναι ακυρο.Ολοι της β γλωσσας ξερουν τι συμβαινει πραγματικα και τι τραβαμε,ανθρωποι με μεταπτυχιακα στην συντριπτικη πλειοψηφια.

Αποσυνδεδεμένος aeee

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1305
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #64 στις: Απρίλιος 07, 2010, 03:52:36 μμ »
θα σας πω την εμπειρια μιας φιλης μου, τα μεταφερω ακριβως όπως μου τα ειπε
"τελείωσα Ιστορικό Αρχαιολογικό, τεσσερα χρονια, έκανα μεταπτυχιακό στη Βυζαντινή Ιστορία τρια χρόνια, στο φροντιστηριο έκανα Ιστορια, διαβαζα δυο χρονια για να δωσω ΑΣΕΠ (Ιστορια, Αρχαία)
διορίστηκα σε σχολείο, Λύκειο και την πρωτη μερα που θα μοιραζαν τα μαθηματα μας λέει ο Διευθυντης οτι τη Βυζαντινή Ιστορία της Β΄Λυκείου θα την πάρει η Αγγλικός διοτι πρεπει να συμπληρώσει ωραριο.   τέτοια πίκρα δεν την είχα νιώσει ΠΟΤΕ στη ζωή μου,
τοτε τι έκανα τοσα χρονια; ; ; ; γιατι σπουδασα; ; ; ;  για να βοηθησω την κοπελα να συμπληρώσει ωράριο; ; ; ;"
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 07, 2010, 03:55:56 μμ από aeee »

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #65 στις: Απρίλιος 07, 2010, 05:36:11 μμ »
Θα παραθέσω μια φράση που έλεγε συνέχεια ένας καταπληκτικός μαθηματικός που είχα και θα τη συνδέσω κατάλληλα και ... επιστημονικά :P με το θέμα μας. Έλεγε λοιπόν: Στη γυναίκα και στην πρέφα βοηθάνε και οι γείτονες!  ;D Αν λοιπόν αναλογιστούμε ότι και η ιστορία είναι γένους θηλυκού, νομίζω ότι ταιριάζει γάντι ;)
Και σοβαρά τώρα, επιμένω ότι και οι ξενόγλωσσοι συνάδελφοι είναι θύματα της προχειρότητας και της ελαφρότητας με την οποία αντιμετωπίζεται γενικά το δημόσιο σχολείο.

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #66 στις: Απρίλιος 08, 2010, 10:08:47 πμ »
Άλκηστη, θα μου επιτρέψεις με τη σειρά μου να σε συμβουλέψω, αν θέλεις να κατανοείς αυτά που γράφω, ή να τα διαβάζεις προσεκτικότερα, αγαπητή, ή να γράφεις σαφέστερα. Για ποιας παρερμηνείας το ανάγνωσμα γράφεις;! Και αν κάτι δεν έγινε απόλυτα κατανοητό, μπορείς να διευκρινίζεις κι όχι να προβαίνεις σε άστοχους εντυπωσιασμούς. Και επειδή μιλάς όχι μόνο με φιλόλογο αλλά και με παιδαγωγό, θα μου επιτρέψεις και πάλι να γνωρίζω τα της διαθεματικότητας, τα "τι" και τα "πως" της διδασκαλίας, τα ΑΠΣ, τις δεξιότητες παντός είδους κλπ. Επομένως, μπορώ να τοποθετηθώ επί του θέματος και δε νομίζω ότι... "μαγείρεψα" κάτι, για να γράφεις περί νόστιμων. Την άποψή μου έγραψα, σύμφωνα με παιδαγωγικές, κοινωνιολογικές και ψυχολογικές έρευνες που δίνουν προτεραιότητα στο μαθητή κι όχι στα όποια γνωστικά αντικείμενα για να έχουν δουλειά κάποιοι. Και μη συγχέουμε την παιγνιώδη μορφή διδασκαλίας με το παιχνίδι του ελεύθερου χρόνου του κάθε παιδιού (το πρώτο εντάσσεται στο πλαίσιο, τους κανόνες και τις απαιτήσεις της υποχρεωτικής μάθησης, το δεύτερο είναι δικαίωμα, ανάγκη και ελεύθερη επιλογή του παιδιού). Καλά γνωρίζεις πως για πολλά χρόνια τα παιδιά μας δε διδάσκονται ξένη γλώσσα στα δημόσια δημοτικά σχολεία. Και μια χαρά τις μάθαμε. Και για να είμαι ξεκάθαρος, υποστηρίζω την άποψη ότι όλα τα γνωστικά αντικείμενα πρέπει κάποια στιγμή να μειωθούν σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για να ανασάνουν λίγο οι μαθητές. Κανείς δε θέλει παιδιά με μελλοντικά αγχωτικά σύνδρομα! Δεν αναφέρομαι μόνο στις ξένες γλώσσες, για να μην παρεξηγηθώ. Πάντως, η δεύτερη (τουλάχιστον) ξένη γλώσσα στο δημοτικό -κάτω από την πίεση βέβαια των αναγκών της παγκοσμιοποίησης- ήταν αστοχία.

Και επιστρέφω στη βασική μας συζήτηση: την ιστορία. Ενώ σου εξήγησα το ύφος της... "πρότασης/λύσης" που έγραψα σε κάποια απάντησή μου, την αγνόησες.
Παράθεση
Βρήκα τη λύση: Ας διεκδικήσετε την ιστορία -αφού τόσο σας αρέσει- στα δημοτικά σχολεία από τους δασκάλους, ο κλάδος των οποίων έχει περιθώρια! Εντάξει; Δεν πιστεύω να... διαφωνούν οι δάσκαλοι. ;D
Παράθεση
Αν διάβαζες όμως προσεκτικότερα την απάντησή μου, θα καταλάβαινες ότι η πρότασή μου αυτή ήταν περιπαικτική (το ξανάγραψα εξάλλου) και είχε σκοπό να δείξει πως αν "απειλούσατε" τα επαγγελματικά δικαιώματα των δασκάλων, θα αντιμετωπίζατε τη σθεναρή αντίδρασή τους.
Το γεγονός ότι δεν είσαι φιλόλογος (ελληνικών) δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να γνωρίζεις τη σημασία της χρήσης αποσιωπητικών, ακόμα και των σύγχρονων συμβόλων emoticons, με τα οποία εκφράζουμε ειρωνεία, χιούμορ, περιπαικτική πρόθεση κλπ. Επομένως, δε θεώρησα λύση (φυσικά) τη διδασκαλία της ιστορίας από ξενόγλωσσους και στην πρωτοβάθμια, άλλωστε ούτε και εκεί έχετε το δικαίωμα. Ήθελα να δείξω με αυτό το παράδειγμα πόσο άσχημο είναι να μπλέκεσαι σε χωράφια άλλων συναδέλφων. Και γράφοντας περί "μη κολακευτικού" φάνηκες πως διαφωνείς σε κάτι τέτοιο, σωστά; Αυτή τη διαφωνία σου έσπευσα να σχολιάσω στο επόμενο μου μήνυμα. Έτσι κι εμείς δεν επιθυμούμε να διδάσκετε την ιστορία. Είναι κατανοητό; Μπορεί, όπως έχει γραφτεί, να προσπαθείτε να συμπληρώσετε ώρες. Σεβαστό, αλλά υπάρχουν κι άλλοι τρόποι, για να καλύψετε ώρες που σας έκοψε το υπουργείο. Δεν φταίμε εμείς και σε καμία περίπτωση δε φταίει το βαρυσήμαντο μάθημα της ιστορίας. Έγραψες ότι έχετε κάνει κινήσεις, δεκτό. Το αποτέλεσμα όμως δηλώνει ότι πρέπει να τις εντείνετε.

para5 η προσωπική σου εμπειρία δεν αποτελεί τον κανόνα. Όλοι οι ΠΕ02 (εκτός από κείνους που έχουν την ειδίκευση του ιστορικού) έχουν διδαχτεί ιστορία στις προπτυχιακές τους σπουδές, ώστε να τη διδάξουν και το κάνουν με ζήλο και επιτυχία. Άλλωστε τα ιστορικά στοιχεία ενυπάρχουν σε όλες τις ανθρωπιστικές μας επιστήμες. Και ξεχωριστή ειδικότητα ιστορικών μην ορέγεστε κάποιοι, πολλές αμαρτίες... ευρωπαϊκές πληρώνουμε, μη φορτωθούμε και άλλη!
« Τελευταία τροποποίηση: Απρίλιος 08, 2010, 10:12:02 πμ από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος ΒΑΣΩ2

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 39
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #67 στις: Απρίλιος 08, 2010, 11:00:52 πμ »
Όλη αυτή η ιστορία με το ποιος μπορεί, ποιος δε μπορεί, ποιος είναι ικανός και ποιος δεν είναι , μάλλον είναι μάταιη...
Με τη σειρά μου θα ήθελα να καταθέσω κι εγώ την προτασή μου : Καλό , λοιπόν, θα ήταν να κλείσουμε όλα τα φιλολογικά τμήματα για κάποια χρόνια και να μεταθέσουμε τους καθηγητές πανεπιστημίου στα σχολεια :P, τον καθένα στο αντικείμενο του. Με τον τρόπο αυτό δίνουμε λύση σε αρκετά προβλήματα:
- αποφορτίζουμε τον κλάδο των φιλολόγων, μιας και για κάποια χρόνια δεν θα βγάζει αποφοίτους
- δεν επιβαρύνουμε τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού δεν προσλαμβάνουμε καινούριους
- οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι σίγουρα ποιοτικές, όσο ποιοτικά είναι και τα πανεπιστήμια μας , αλλά δνε ξέρω με τόση ποιότητα πώς όλοι εμείς οι απόφοιτοι βγήκαμε άχρηστοι και ανεπαρκείς!
Τι λέτε; Μπορεί και αυτό να είναι μια κάποια λύση.... ??? ???

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #68 στις: Απρίλιος 08, 2010, 10:21:13 μμ »
Ioannis,τα αποσιωπητικα,τα σημεια στιξης και τι εκφραζουν,παροτι δεν ειμαι φιλολογος,φυσικα και γνωριζω τι μπορουν να μεταφερουν,γλωσσα διδασκω κι εγω.Θαυμασμο,απορια,ειρωνεια,αμβισβητηση,εκπληξη κτλ,τα γνωριζεις, ασχολειται και το βιβλιο εκφραση-εκθεση της β λυκειου με αυτο το θεμα και σε ο,τι αφορα εμας, ειναι μερος της competence orthoepique(ας με συγχωρησουν οι συναδερφοι ΠΕ05,δεν εχω τονους)και οχι μονο μερος αυτης.Επιμενω και λεω οτι δεν ειναι κολακευτικο να εκφραζεσαι με τοσο εντονο τροπο κατα των ξενογλωσσων συναδερφων,το χιουμορ περναει παντα ενα μηνυμα,οσο και να θελουμε ο απεναντι να το δει ως κατι χαριτωμενο και ευπεπτο.Κι εσυ ειχες μια ενσταση για το "νοστιμα"που χρησιμοποιησα!.Φυσικα και γνωριζεις περι διαθεματικοτητας και τα λοιπα,εγω ομως μιλησα για το ''τι'' και το ''πως'' του γνωστικου μας αντικειμενου στο δημοτικο!!.Δεν ειναι δυνατον να το γνωριζεις αυτο!(Ειπες κι εσυ οτι ειναι ασχημο να μπαινουμε στα χωραφια των αλλων!)Και αποδειξη ειναι το οτι θεωρησες οτι εγω μπερδεψα την παιγνιωδη μορφη διδασκαλιας και την ταυτισα, ας πουμε, με το παιχνιδι του ελευθερου χρονου,προσπαθωντας να δειξω οτι δεν φορτωνουμε τα παιδια... Θα ηθελα ειλικρινα πολυ, να υπαρχει ενας αξιολογητης μεσα στην ταξη της ξενης γλωσσας,θα το χαιρομουν γιατι γινονται πολλα αξιολογα πραγματα και δυστυχως περνανε στο ντουκου.Ασχημο ειναι να μπαινει κανεις στα χωραφια του αλλου,αντι να υποδεικνυεις να εντεινουμε τις προσπαθειες απεμπλοκης απο το μαθημα της ιστοριας,γιατι δεν προτεινεις να μας επιστραφει η μια εκ των τριων ωρων στην δευτεροβαθμια που μας εκοψαν προς οφελος των αρχαιων;Ετσι θα σταματησει η εκρηξη αναθεσης.Δεν μπορω να κατανοησω γιατι απευθυνεσαι σε εμας τους" πλεονεκτες'' και οχι στο υπουργειο ομως.Θελω παρα πολυ να εντυπωσιασω αλλα δεν εχω το χρονο να κατσω να γραψω κατα ποσο ηταν αστοχια η εισοδος της β γλωσσας στο δημοτικο και ποσο χρησιμη ειναι η γνωση ξενων γλωσσων στην δημοσια εκπαιδευση,αν γινεται σωστα απο καταρτισμενους συναδερφους.Και την χρησιμοτητα η τα οφελη δεν τα τοποθετω στο επιπεδο προσοντων που διευκολυνουν την ευρεση εργασιας των μαθητων η εξυπηρετησης των συναδερφων μου, αλλα σε επιπεδο συναισθηματικης εμπλοκης των μαθητων,αναπτυξης διαπολιτισμικης δεξιοτητας,αναπτυξης της αισθητικης διαστασης της γλωσσας,στρατηγικων οργανωσης της μαθησης,χρησιμοποιησης της ξενης γλωσσας ως οχημα για την παρουσιαση στοιχειων του πολιτισμου μας,ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.Επιγραμματικα ολα αυτα,δεν μπορω να μεταφερω εδω την εργασια μου και την ερευνα που χρειαστηκε

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ποιοι διδάσκουν τα μαθήματα των ΠΕ02;;;
« Απάντηση #69 στις: Απρίλιος 09, 2010, 01:33:01 μμ »
Ένα σχετικό άρθρο του Κάτσικα για τη διαμάχη:

Κάποιοι πριμοδοτούν εμφύλιους στους εκπαιδευτικούς
 
Το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι φανερό ότι κάποιοι φροντίζουν να στρέψουν τους διάφορους κλάδους των εκπαιδευτικών τον έναν εναντίον του άλλου. Ο στόχος είναι προφανής: να ξεφύγουν, μέσα από το προπέτασμα καπνού, οι πραγματικά υπεύθυνοι για την κατάσταση στην εκπαίδευση αλλά κυρίως για τις ρυθμίσεις που ακολουθούν και που θα χειροτερεύσουν την κατάσταση στην ήδη ρημαγμένη εκπαιδευτική γη.

Ρίχνουν «αθώες» προτάσεις για καθηγητές που μπορούν να εργαστούν στις τελευταίες τάξεις των  Δημοτικών σχολείων, νηπιαγωγούς που μπορούν να εργαστούν στις πρώτες. Πατάνε πάνω στην αυξημένη ανεργία των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, λιπαίνουν την αφέλεια και την κοινωνική στραβωμάρα, «γαργαλάνε» τις χαμηλές συνειδήσεις, πριμοδοτούν αντιλήψεις του τύπου «για τη δική μου καλύβα που καίγεται φταίει του διπλανού που δεν καίγεται ακόμη»… Οι ίδιοι που ευθύνονται για την αδιοριστία και την ανεργία, για τους χιλιάδες ωρομίσθιους των 300 ευρώ, οι ίδιοι που ετοιμάζουν προσλήψεις με το σταγονόμετρο, αυτοί που με το πιστοποιητικό «Παιδαγωγικής Επάρκειας» ετοιμάζονται να αποσυνδέσουν το πτυχίο από το επάγγελμα, αυτοί που έκαναν άνω κάτω τις ειδικότητες και τις αναθέσεις, ΤΩΡΑ, χέρι χέρι με τους µάγιστρους και τους διανοούμενους της αυλής και της οθόνης, αυτή τη γνωστή διασταύρωση τιτλούχων, εµπορευµατούχων και μηχανορράφων, ρίχνουν το σπόρο για πολλούς μικρούς εμφύλιους που θα διασπάσουν την εκπαιδευτική κοινότητα, θα την τραυματίσουν θανάσιμα και θα την καταστήσουν αδύναμη να αντιμετωπίσει το νέο εργασιακό μεσαίωνα που ετοιμάζουν.

Και κάποιοι εκπαιδευτικοί πέφτουν στην παγίδα. Και είναι έτοιμοι να χάψουν το παραμύθι. Πως δήθεν για την ανεργία των φιλολόγων, των μαθηματικών, των φυσικών κλπ δεν φταίει η πολιτική των ελάχιστων διορισμών, δεν φταίει η ανεργία, αλλά φταίνε οι δάσκαλοι «που επιμένουν να κάνουν αυτοί μάθημα στις απαιτητικές τάξεις των δημοτικών σχολείων»…Για την ανεργία των καθηγητών της Πληροφορικής φταίνε «οι μαθηματικοί που άρπαξαν πολλές θέσεις». Για την ανεργία των φιλολόγων φταίνε οι συνάδελφοί τους των Ξενόγλωσσων μαθημάτων «που τους άρπαξαν το μάθημα της ιστορίας». Έτσι για τα προβλήματα των πτυχιούχων των Πανεπιστημίων φταίνε οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ που «θέλουν να τους πάρουν τα εργασιακά δικαιώματα» και για τα προβλήματα των πτυχιούχων των ΤΕΙ «φταίνε οι πτυχιούχοι των Πανεπιστημίων που δεν τους αφήνουν να έχουν επαγγελματικά δικαιώματα»…
 
Λίγα χρόνια πριν κάποιοι προσπάθησαν να μετατρέψουν την αγανάκτηση των εκπαιδευτικών για τους χαμηλούς μισθούς σε αίτημα των καθηγητών του Λυκείου να παίρνουν περισσότερα από τους καθηγητές του Γυμνασίου.
 
Προσοχή! Αν οι αντιλήψεις αυτές κυριαρχήσουν τότε είναι σίγουρο ότι αφενός καμιά ευκαιρία για δουλειά δεν θα ανοίξει για τους εκπαιδευτικούς, αφετέρου, την ώρα που θα κονταροχτυπιούνται μεταξύ τους θα αφήνουν ανοιχτά πόρτες και παράθυρα για να περάσει ο οδοστρωτήρας από πάνω τους.

Ξέρω ότι οι σκέψεις αυτές δεν είναι σήμερα δημοφιλείς σε κάποιους εκπαιδευτικούς που βλέπουν όσο βλέπουν τα μάτια τους ενώ περισσότερο από ποτέ οφείλουν να βλέπουν με το μυαλό τους. Οφείλουν να αναρωτηθούν: Πόσοι και πόσο θα κερδίσουν αν αλλάξουν τα «σύνορα» στις βαθμίδες και τις ειδικότητες όταν ο εργοδότης επιβάλλει δραστική μείωση προσλήψεων τέτοια που θα ισοδυναμεί ουσιαστικά με το τέλος των προσλήψεων; Πόσοι και πόσο θα ωφεληθούν όταν ο εργοδότης επιβάλλει ελαστικοποίηση της εργασίας, μόνιμη μείωση των μισθών, αύξηση του ωραρίου και στο τέλος κατάργηση της μονιμότητας αρχίζοντας από τους νεοεισερχόμενους; Ποιοι και με πια ενότητα «ψυχής και σώματος» θα μπορέσουν να αποτρέψουν τότε την καταιγίδα;
 
Όσοι παραμένουν ξύπνιοι για να μπορούν να ονειρεύονται ΑΝΑΣΤΑΣΗ, μέρες που είναι, των ΖΩΝΤΑΝΩΝ, ξέρουν καλά ότι τα προβλήματα δεν είναι εκπαιδευτικά. Είναι πολιτικά και οικονομικά που αντανακλώνται στην εκπαίδευση.
 
Κι όποιος, χωμένος στις συστάδες των θάμνων που τον περιβάλλουν, χάνει το δάσος από το οπτικό του πεδίο, δεν έχει παρά να υποβληθεί στη βάσανο να κάνει λίγο πίσω ή λίγο μπρος και να δει τα πράγματα όπως έχουν, όπως φτιάχτηκαν κι όπως προοιωνίζονται για αύριο. Δύσκολα πράγματα, αλλά απολύτως αναγκαία.
 
Χρήστος Κάτσικας

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32324
  • Τελευταία: Meliki
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161492
  • Σύνολο θεμάτων: 19232
  • Σε σύνδεση σήμερα: 524
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 28
Επισκέπτες: 437
Σύνολο: 465

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.066 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.