*

Αποστολέας Θέμα: Υπογράφουμε για την γλώσσα!!!  (Αναγνώστηκε 21059 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος fivo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1774
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Υπογράφουμε για την γλώσσα!!!
« Απάντηση #98 στις: Μάιος 26, 2009, 05:37:43 μμ »
Κανένα απόλυτως ενδιαφέρον. Και το βλέπω ακόμα και σε καλούς μαθητές των οποίων η στάση κινείται μεταξύ μίσους και βαρεμάρας.
Για εμένα τα συγκεκριμένα βιβλία απευθύνονται σε μαθητές ή φοιτητές που θέλουν να κάνουν μια επανάληψη σ' αυτά που ήδη ξέρουν. Είναι παντελώς ακατάλληλα για παιδιά που διδάσκονται για πρώτη φορά αρχαία.

Και αυτό το παρατηρώ και στην επιλογή των κειμένων και στις ασκήσεις. Δεν είναι δυνατόν να διδάσκεις λ.χ τα είδη των μετοχών και να βάζεις άσκηση στην οποία οι μετοχές να είναι σε χρόνο που θα διδαχθεί του χρόνου ή να προέρχονται από ανώμαλο ρήμα που θα μάθει στο λύκειο και επιπλέον, να εντάσσονται σε μακροπερίοδο λόγο με δευτερεύουσες προτάσεις που δεν γνωρίζει το παιδί. Αν δεν μπορεί να καταλάβει ούτε καν υποτυπωδώς το νόημα  των συμφραζομένων, αν δεν μπορεί να αναγνωρίσει γραμματικά τη μετοχή, πώς ακριβώς θα βρει και το είδος της; Με τη θεία φώτιση ή με αντιγραφή από τα βοήθηματα;

Για να μην πω για την πρωτοφανή διδακτική μέθοδο "μαθαίνω μόνο το νόημα του κειμένου και δεν μεταφράζω". Τότε γιατί δεν τους το δίνουν εξ αρχής σε μετάφραση να γλιτώνουν τουλάχιστον την παπαγαλία; Υπάρχει περίπτωση να πας να μάθεις π.χ αγγλικά και να μαθαίνεις γραμματική, συντακτικό και λεξιλόγιο με προοπτική δυο χρόνια μετά να μπορέσεις να διαβάσεις ένα αγγλικό κείμενο; Το λογικό είναι να του δίνεις κείμενα που ανταποκρίνονται κάθε φορά στο επίπεδο των γνώσεών του.

Προσωπικά, συντάσσομαι με τη γενικότερη άποψη του Κριαρά για τη διδασκαλία των αρχαίων. Θα προτιμούσα τις δυο πρώτες τάξεις του Γυμνασίου να μαθαίνουν τα παιδιά ενδελεχώς γραμματική και συντακτικό της νέας ελληνικής (τα εν χρήσει βιβλία είναι αρκετά καλά) και αφού τα έχουν εμπεδώσει στα νέα ελληνικά, να ξεκινούν στην τρίτη γυμνασίου τα αρχαία με απλά κειμενάκια, ακόμα και ελαφρώς διασκευασμένα με γνώμονα το επίπεδο γνώσεών τους. Μου φαίνεται λίγο άστοχο σε παιδί γυμνασίου τη μια εβδομάδα να διδάσκεις το αντικείμενο στα νέα ελληνικά και την άλλη στα αρχαία. Είναι ενδιαφέρουσες οι συγκρίσεις, αλλά σ' αυτήν την ηλικία νομίζω ότι απλώς τα μπερδεύουν. Το θέμα είναι να τους μένει και κάτι.
ακριβως τα ιδια αντιμετωπιζω. πολλες φορες βρεθηκα να λεω μισολογα στους μαθητες μου επειδη ηταν εκτος υλης...υπαρχει ανακολουθια θεωριας - πραξης. δεν υπαρχει λογικη σειρα σε αυτα που διδασκονται...  :(

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161913
  • Σύνολο θεμάτων: 19237
  • Σε σύνδεση σήμερα: 533
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 495
Σύνολο: 511

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.057 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.