*

Αποστολέας Θέμα: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια  (Αναγνώστηκε 17824 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος thunder7child

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #14 στις: Απρίλιος 26, 2009, 06:20:58 μμ »
απαξιωση,δεν ταιριαζει,ως λεξη,παραπεμπει αλλου,γι αυτο και το σχολιο μου ηταν εντονο.δεν ξερω ποιοι καθηγητες παροτρυνουν τους μαθητες τους να μην επιλεξουν τη γλωσσα που θελουν.εγω εχω και τις αντιθετες πληροφοριες ομως.δυσφημιση της γλωσσας που διδασκω,του τυπου τα γαλλικα πεθαναν,η ιταλια ειναι διπλα μας κτλ..κι εγω γνωριζω γερμανικα,εχω συγγενεις μεταναστες που επεστεψαν,ο εξαδερφος μου γεννηθηκε εκει και η θεια μου ειναι γερμανιδα.σε μια εκτη που εχω ειναι 4 παιδια που δεν ηθελαν γαλλικα,αλλα επειδη δεν γινεται τμημα με 4,χρειαζονται 8,παρακολουθουν γαλλικα.ποτε δεν εχω επεμβει στις επιλογες τους.προσπαθω οπου μπορω στα project π.χ,να εμπλεξω και τα γερμανικα.προς μεγαλη μου εκπληξη,το ενα απο αυτα μου δηλωσε οτι στο γυμνασιο θα κανει γαλλικα και ενα αλλο οτι ξεκινησε φροντιστηριο γαλλικα με σκοπο να παρει διπλωμα.ο τροπος που αντιμετωπιζονται οι γλωσσες στο δημοσιο σχολειο,χωρις προγραμμα,χωρις σκοπο,ετσι για να υπαρχουν και να χαμε να λεγαμε,ειναι απαξιωτικος

Σε αυτο θα συμφωνησω περα για περα και δε νομιζω να υπαρχει και κανεις που να διαφωνει). Οσο για το τι λεγεται για τις ξενες γλωσσες, μια ζωη ο καθενας ελεγε το μακρυ και το κοντο του. Εγω το μονο που θελησα να σημειωσω με το σχολιο μου ηταν να υπαρχουν επιλογες για τους μαθητες και ισοτητα ως προς την αντιμετωπιση. Και για να το απαιτουμε απο τους υπολοιπους, πρεπει να το κανουμε πρωτα εμεις οι ιδιοι.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:19:14 »

Αποσυνδεδεμένος DreamOn

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 35
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #15 στις: Ιούλιος 18, 2009, 05:52:39 μμ »
Θα διαφωνήσω με τον thunder7child . Η επιλογή μιας γλώσσας,με εξαίρεση τα αγγλικά, δε γίνεται με κριτήρια "λογικά". Η γαλλική δέχεται τρομερή δυσφήμιση χρόνια τώρα. Για παράδειγμα,αρχικά έγινε από συγγενείς μεταναστών εκ Γερμανίας. Επειδή τα παιδιά των μεταναστών εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με χαμηλότερο συντελεστή, πολλοί σπούδασαν γερμανική φιλολογία και, προκειμένου να εδραιωθούν επαγγελματικά, δέχτηκαν την υποστήριξη των ντόπιων. Ξέρεις πόσα χωριά, ειδικά στη Βόρει Ελλάδα, στηρίζουν τον ξάδελφο/κουνιάδο/μπατζανάκη που άνοιξε φροντιστήριο; Καμιά σχέση με όσα υποστηρίζεις. Και τώρα... ειλικρινά θες να πω τι λένε για τους ιταλικής και ισπανικής; Ειλικρινά δε θέλω να πω γιατί είναι πολύ βαρύ. Και επιστρέφω στην άποψή μου. Η γαλλική, γλώσσα κύρους, έχει δεχτεί και συνεχίζει να δέχεται επίθεση για καθαρά ανταγωνιστικούς λόγους.
Κι όσο για την τωρινή κατάσταση, ξέρεις πόσα τηλεφωνήματα γίνονται; Πόσες απειλές, πιέσεις; Αυτό από τους πολιτισμένους καθηγητές ιταλικών. Αισθάνομαι άσχημα όχι απλά που το λέω αλλά που συμβαίνει. Νιώθω τον πόθο τους αλλά δε μου αρέσει κι αυτή η συμπεριφορά. Σε κανέναν δεν αρέσει.
Και θες να εξισώσω τώρα πχ την ισπανική με τη γαλλική; Άντε να το κάνω χάριν της κουβέντας. Θα σου πω λοιπόν πως το θέμα είναι πως, όταν θες να κάνεις "πολύγλωσση εκπαίδευση", το κάνεις με σωστές βάσεις. Τουτέστιν καταρχήν εξασφαλίζεις αίθουσες και στη συνέχεια δε θέτεις όρια στον αριθμό των τμημάτων, ώστε να μην τίθεται θέμα μη διδασκαλίας μιας γλώσσας ελλείψει μαθητών. Γιατί δε γίνεται εκεί που είχες πχ 2 γλώσσες τώρα να έχεις 5-6-10 γλώσσες και να βάζεις πάλι το όριο των υποχρεωτικά 8ή 12  μαθητών ανά τμήμα, ενώ οι μαθητές δεν έχουν αυξηθεί. Έτσι γίνεται παντού στην Ευρώπη, όπου δημιουργείται τμήμα και με έναν μόνο μαθητή. Εδώ δε το κάνουν γιατί φαίνεται κοστίζουν τα μπετά και αρκούμαστε στους τίτλους. Λοιπόν δεν είδα κανέναν να θέτει τέτοια ζητήματα παρά ακούω αιτήματα περί ισοτιμίας των γλωσσών (...) και αυτό με ταυτόχρονη δυσφήμιση. Βγάλτε τους άλλους να μπούμε εμείς...αυτό βλέπω. Άνθρωποι που ουδεμία έχουν με το χώρο έρχονται και διεκδικούν χωρίς να χρησιμοποιούν θεμιτά μέσα και λογικά επιχειρήματα. Νκαι το "δεν έχουν σχέση" δε το λέω υποτιμητικά  αλλά κυριολεκτικά.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 18, 2009, 05:56:06 μμ από DreamOn »

Αποσυνδεδεμένος thunder7child

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #16 στις: Ιούλιος 21, 2009, 12:44:53 μμ »
Κατ'αρχας να σου πω πως συμφωνω απολυτα με την αποψη σου πως η διδασκαλια μιας ξενης γλωσσας θα πρεπει να ειναι ανεξαρτητη απο τον αριθμο των μαθητων που την επιλεγουν. Επισης να σου πω πως ποτε δεν υποστηριξα πως πρεπει να βγει καποιος απο την εκπαιδευση για να μπει καποιος αλλος.
Απο εκει και περα ειλικρινα δεν μπορω να πω πως καταλαβα το υπολοιπο post σου. Μιλας για δυσφημιση της γαλλικης γλωσσας και φερνεις ως επιχειρημα την υποστηριξη που δειχνουν στα φροντιστηρια οι φιλοι/συγγενεις των καθηγητων τους. Δηλαδη ξερεις εσυ οποιονδηποτε αλλο επαγγελματικο τομεα στην Ελλαδα που να μη λειτουργει με την ιδια λογικη? Η μηπως θεωρεις πως δεν υπαρχουν ατομα που στελνουν τα παιδια τους να μαθουν γαλλικη επειδη ενας γνωστος τους εχει φροντιστηριο και θελουν να τον υποστηριξουν? Και ο ορος "δυσφημιση" που κολλαει σε ολο αυτο το θεμα? Ειπε κανεις κατι κακο για τους καθηγητες των γαλλικων? Και που ακριβως υποστηριξα εγω κατι σχετικο με αυτο?
Μιλας για απειλες/πιεσεις απο καθηγητες ιταλικων. Απειλες και πιεσεις σε ποιον? Με ποιον τροπο? Γινε λιγο πιο συγκεκριμενος και μην εξαπολυεις κατηγοριες ελαφρα τη καρδια. Με την ιδια λογικη και εγω μπορω να σου αναφερω επαναλαμβανομενες κατηγοριες των καθηγητων ιταλικης στους συναδελφους γαλλικης αλλα και γερμανικης σχετικα με τις πιεσεις που ασκουν στους μαθητες και στους διευθυντες σχολειων για να μην προωθηθουν τα ιταλικα στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση.  

"Άνθρωποι που ουδεμία έχουν με το χώρο έρχονται και διεκδικούν χωρίς να χρησιμοποιούν θεμιτά μέσα και λογικά επιχειρήματα. Νκαι το "δεν έχουν σχέση" δε το λέω υποτιμητικά  αλλά κυριολεκτικά."

Αυτο παλι ειναι ο ορισμος της δυσφημισης κατ'εμε. Το "ουδεμια σχεση με το χωρο" και το "χωρις θεμιτα και λογικα επιχειρηματα" απο που το συμπερανες ακριβως? Αμφισβητεις την καταρτιση και το ηθος των καθηγητων δηλαδη? Και γιατι δεν ειναι λογικο επιχειρημα να επιθυμει κανεις να εισαχθουν περισσοτερες ξενες γλωσσες στη δευτεροβαθμια εκπαιδευση απο τη στιγμη που μιλαμε για καθηγητες που σπουδασαν στην Ελλαδα και σε τμηματα του Πανεπιστημιου Αθηνων και του Πανεπιστημιου Θεσσαλονικης?

Ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω γιατι πρεπει να υπαρχει τετοια αντιζηλια αναμεσα στους κλαδους των εκπαιδευτικων.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 21, 2009, 12:51:34 μμ από thunder7child »

Αποσυνδεδεμένος DreamOn

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 35
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #17 στις: Ιούλιος 21, 2009, 04:07:53 μμ »
Καθόλου δεν είναι δυσφήμιση και γι'αυτό έκανα τη διευκρίνιση ότι δε το λέω υποτιμητικά. Προκατειλημένος μου φαίνεσαι. Πρόσεξε: δεν είπα πως δεν έχουν σχέση με τη διδασκαλία αλλά με την εκπαίδευση και δη τη δημόσια εκπαίδευση. Και αναφέρομαι βέβαια σε θέματα εργασιακών συνθηκών, ωραρίων, γενικότερα θέματα λειτουργίας των δημόσιων σχολείων. Γιατί ξέρεις αυτά σε πάαρα πολύ μεγάλο βαθμό καθορίζουν τελικά το πόσες ώρες θα διδαχθεί ένα μάθημα, ποια μαθήματα θα διδαχθούν κλπ.  Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι αυτό που είπα για τις αίθουσες. Κι εγώ για να τα μάθω αυτά έπρεπε να μπω στο δημόσιο πάντα υπό το καθεστώς της ωρομισθίας. Μέχρι να το κάνω, δούλευα σε φροντιστήρια. Είχα σχέση με τη διδασκαλία αλλά δεν είχα καμιά ιδέα για το δημόσιο σχολείο. Που και πάλι θεωρώ ότι έχω πολλά να μάθω.  Έγινα τώρα σαφής;

Τώρα για το πρώτο σκέλος του μηνύματός σου και ειδικά το κομμάτι "Δηλαδη ξερεις εσυ οποιονδηποτε αλλο επαγγελματικο τομεα στην Ελλαδα που να μη λειτουργει με την ιδια λογικη"... θα πω το εξής: είναι αυτό επιχείρημα; Δεν μπορώ να πω τίποτε παραπάνω.

Τώρα για το τι κάνουν οι της ιταλικής... αυτό που είπα. Πάνε κάποιοι και πιάνουν διευθυντές και τους απειλούν να σχηματίσουν τμήμα. Έχω πολλά να πω και μάλιστα άκρως παράνομα αλλά εφόσον δεν έχω επίσημα ΓΡΑΠΤΑ στοιχεία (όλα κάτω από το τραπέζι γίνονται) δεν έχει νόημα να μιλάω. Ειδάλλως θα΄έκανα και μήνυση' δε μου αρκεί το φόρουμ ούτε με καλύπτει το κράξιμο σε ένα φόρουμ... Τι να λέμε; Κι έρχονται τώρα αυτοί και τάχα τα ιταλικά είναι χρήσιμα και πάει λέγοντας.

Πάμε σ'εσένα που μου λες ότι συκοφαντώ τη στιγμή που εσύ συκοφαντείς. . Όταν γυρνάς και λες "τα γαλλικά πέθαναν" ε, αυτό είναι η μέγιστη δυσφήμιση και μάλιστα κακόβουλη. Δεν μπορώ να πέσω σε αυτό το επίπεδο και να προβάλω επιχειρήματα που αποδεικνύουν ότι τα γαλλικά είναι πολύ σημαντική γλώσσα μέσα σε ένα φόρουμ. Όποιος έχει κριτικό νου βλέπει και πράττει αναλόγως. Επίσης όποιος θέλει να βοηθήσει τον μπατζανάκη, διαδίδει πως πχ τα ισπανικά είναι πιο χρήσιμα από τα γαλλικά που πχ είναι γλώσσα εργασίας στην Ευρωπαϊκή ένωση κλπ κλπ. Η μητέρα μου όμως  μου έχει μάθει πως δεν πρέπει να με απασχολεί τι κάνει ο άλλος αν εγώ είμαι σίγουρος για το προϊόν μου, για την εργασία μου, αν εγώ είμαι οκ. Έτσι κι εγώ. Δεν καίγομαι να αποδείξω ότι πχ τα ισπανικά δεν αξίζουν να τα μάθει κάποιος κι ας διαδίδουν διάφοροι σκόπιμα πχ πως "τα γαλλικά πέθαναν". Δε θα κατηγορήσω δηλαδή εσένα για να επιβιώσω. Υπάρχει πιο αξιοπρεπής τρόπος. Οπότε μη μου λες για δυσφήμιση και διάβασε προσεκτικά όσα είπα. Είναι εξάλλου γελοίο σε ένα φόρουμ να γίνονται διαπληκτισμοί. Και να σου πω και κάτι; Ευτυχώς υπάρχει δικαιοσύνη τελικά και σε πληροφορώ πως όσα ανέφερα πιο πάνω τα βλέπουν κι οι άλλοι συνάδελφοι άλλων ειδικοτήτων στα σχολεία και έχουν μείνει άναυδοι από την αγριότητα και την έλλειψη πολιτισμού των συγκεκριμένων καθηγητών. Κοινώς όποιος θέλει ας συκοφαντεί, ας χρησιμοποιήσει αθέμιτα μέσα και θα του γυρίσει μπούμερανκ.

Εν κατακλείδι: το σημαντικό είναι, όταν μιλάμε για πολύγλωσση εκπαίδευση, να βάζουμε πρώτα θεμέλια. Ο αρμόδιος πρέπει να αναρωτηθεί: έχω αίθουσες; Μπορεί να βγει το πρόγραμμα;  Τι γίνεται με τις άλλες ειδικότητες; (αν δε το εχεις καταλάβει, ένας ειδικότητας, όπως πληροφορηκάριος, γυμναστής, καλλιτεχνικών κλπ, πηγαίνει σε πολλά σχολεία για να συμπληρώσει ωράριο και αυτό σημαίνει τουλάχιστον πως πρέπει να συγχρονιστούν τα προγράμματα για πχ 5 ειδικότητες σε 3-5 διαφορετικά σχολεία)

Το μόνο που δε χρειάζεται είναι η αντιπαράθεση (τι γελοίο, θα μας βλέπυν και θα γελάνε) και φυσικά η δυσφήμιση...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:19:14 »

Αποσυνδεδεμένος thunder7child

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #18 στις: Ιούλιος 21, 2009, 06:43:24 μμ »
Μπορεις σε παρακαλω να μη μου βαζεις λογια που ποτε δεν ειπα? Δεν ειπα ποτε πως τα γαλλικα "πεθαναν" ειπα πως οδηγηθηκαν στην απαξιωση. Και το λεω αυτο γιατι ειτε μας αρεσει ειτε οχι στον εργασιακο τομεα στην Ελλαδα τα γαλλικα ερχονται πισω απο τα γερμανικα τα οποια αλλοτε ακολουθουσαν τα γαλλικα. Και σου το λεω αυτο εχοντας δουλεψει στον τουρισμο οπου παρακαλανε να βρουν ατομα που μιλανε γερμανικα, ενω οταν τους αναφερεις πως μιλας γαλλικα το εισπραττουν απλα σαν ενα παραπανω προσον, οχι απαραιτητο ομως. Αν την προσωπικη μου (επαναλαμβανομενη μαλιστα) εμπειρια τη θεωρεις συκοφαντια, τοτε τι να σου πω? Συμφωνω πως ειμαι συκοφαντης.

Οπως επισης εχω να παρατηρησω πως χαρακτηρισμοι οπως  "προκατειλημμενος", "συκοφαντης","κακοβουλος" μαλλον πρεπει να επιστραφουν σε οσους δεν πιστευουν στο ισοτιμο δικαιωμα της διδασκαλιας των ξενων γλωσσων, ασχετως πρακτικων παραγοντων οπως ειναι αυτοι που ανεφερες. Και βεβαια θα πρεπει να λυθουν πολλα προβληματα στην πορεια, αλλα αυτο ειναι δουλεια του υπουργειου και οχι ευθυνη των καθηγητων, τους οποιους εγω υπερασπιζομαι. Και υπερασπιζομαι αυτους που διεκδικουν παντα με θεμιτα μεσα το αυτονοητο: Να εξασκησουν το επαγγελμα που το ελληνικο κρατος τους προετρεψε να σπουδασουν ιδρυοντας τα αντιστοιχα πανεπιστημιακα τμηματα.

Το ποια γλωσσα ειναι πιο χρησιμη πραγματικα ειναι ανοητο να το συζηταμε καν. Ο καθενας εχει κριτικο νου αλλα και καθαρη αποψη στο τι ειναι αυτο που θελει να κανει με μια συγκεκριμενη γλωσσα που μαθαινει. Κανενας δεν πιεζει κανεναν και αν καποιος αφηνει να τον πιεσουν αυτο ειναι προβλημα του. Αποψεις εκατερωθεν παντα θα ακουγονται. Εκτος αν εσυ νομιζεις πως ολοι οι συναδελφοι γερμανικης, ιταλικης, ισπανικης ειναι κακοβουλοι και ολοι οι συναδελφοι της γαλλικης υπερασπιστες της αληθειας. Παντου υπαρχουν σαπια μηλα. Το θεμα ειναι να μπορεις να διαλεξεις. Και να μη γενικοποιεις κατηγορωντας εναν ολοκληρο κλαδο απο μεμονωμενα περιστατικα, τα οποια οπως σου ειπα εχουν συμβει και απο τις 2 μεριες. Θα ηταν ωραιο δηλαδη να βγαινω και να κατηγορω ολους τους συναδελφους της γαλλικης η της γερμανικης επειδη καποιοι λιγοι, νιωθωντας απειλουμενοι απο της εισαγωγη νεων γλωσσων προετρεψαν (και με αθεμιτα μεσα) διευθυντες και μαθητες να αδιαφορησουν ως προς αυτες? Αυτο ειναι συκοφαντια και δυσφημιση.

Και για να παμε στο ζητουμενο λοιπον. Εσυ δεν υποστηριζεις το δικαιωμα ο ελληνας μαθητης να μπορει να διαλεξει τι θελει ο ιδιος να διδαχτει? Δεν πιστευεις οτι πρεπει να υπαρχει ισοτιμια μεταξυ των επιλογων του? Δε σου μιλαω για το πρακτικο του θεματος, γιατι ζητηματα οπως οι αιθουσες διδασκαλιας υπηρχαν και το 1994, οταν ξεκινησε η υποχρεωτικη διδασκαλια 2ης ξενης γλωσσας. Τοτε ηταν διαφορετικα? Ειναι τοσο παραλογο αυτο που λεω? Γιατι σε ολα τα posts μου αυτο λεω, αλλα εσυ μου λες πως ειμαι κακοβουλος και συκοφαντης.

"Δε θα κατηγορήσω δηλαδή εσένα για να επιβιώσω."

Συμφωνω! Απολυτα, καθετα και κατηγορηματικα! Το post που ξεκινησε το thread το ειδες? Καταλαβες πως συμφωνει με αυτη την αποψη?

Αποσυνδεδεμένος vaso!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 29
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #19 στις: Ιούλιος 22, 2009, 03:30:37 πμ »
Τμήμα ιταλικής γλώσσας κ φιλολογίας θεσσαλονίκης.Ετος ίδρυσης:1961. Πρώτη συμμετοχή στο ασεπ 2009  :  48 χρόνια μετα.. οι αποφοιτοι είναι αρκετά μεγάλοι.Αριθμός υποψηφίων :811 (οι υπόλοιποι εφόσον είναι πολύ μεγάλοι δεν συμμετείχαν) για 9 ΘΕΣΕΙΣ. 4 από το 40% και 3 από το 60%.και 2 ..ποιός ξέρει.Εγώ πάντως δεν έχω καταλάβει. Δεν υπάρχει λόγος να ασχολείται κανείς με τους ανθρώπους της ιταλικής. Η κατάσταση μιλάει απο μόνη της. 9 θέσεις για τόσα άτομα. Δεν προσφέρθηκαν 100 πχ. Το αν μια γλώσσα είναι ευκολη,δύσκολη,όμορφη,ωραία δεν έπρεπε καν να συζητιέται από ανθρώπους σαν εμάς.Το αν κάποιος σπούδασε αγγλικη,γαλλικη,ιταλικη κτλ δικαίωμα του. Ας σπούδαζε κάτι άλλο αν δεν τον ευχαριστεί.Αποφάσεις δεν παίρνουμε εμείς.Αλλοι τις παίρνουν.Να ζηλέψουμε ο ένας τον αλλον,να κρίνουμε οι γαλλικης των ισπανικων οι της ιταλικης των αγγλικων κτλ?Ας καταλάβουμε οτι και οι θέσεις συνεχώς μειώνονται,και δεν μπορούμε να μιλάμε άσχημα,υποτιμητικά για τις υπολοιπα ξενόγλωσσα τμήματα.όλα έχουν τον βαθμό δυσκολίας τους από τη στιγμή που απευθύνονται σε φοιτητές που συνήθως η μητρική τους γλώσσα είναι τα ελληνικα.Ετσι όπως είναι το σύστημα κάποιοι ευνοούνται,κάποιοι αδικούνται. Για 9 θέσεις των ιταλικών είναι γελοίο να ασχολειται κανείς.Είναι για να απορει κανείς. .Τα παιδία ας επιλέξουν τη γλώσσα που επιθυμούν ειτε από μονα τους είτε λόγω των γονιών τους(δυστυχως έτσι είναι)και όσα και να λέμε εμείς πάνε στον αέρα. Ουτε η διαφήμιση αλλά ουτε και η δυσφήμιση κάποιας ξενης γλώσσας οδηγεί πουθενά.Δεν απευθύνομαι σε κάποιον προσωπικά.Εκφράζω την άποψη μου.Σας ευχαριστω.Γεια σας κ καλη τύχη σε όλους σας!!

Αποσυνδεδεμένος NATI

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 208
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #20 στις: Ιούλιος 22, 2009, 09:37:53 πμ »
 
Η παρούσα επιστολή δεν αφορά την Πρωτοβάθμια αλλά την Δευτεροβάθμια. Φαίνονται όμως ξεκάθαρα και με στοιχεία οι πιεσεις ορισμένων καθ. της γαλλικής....

ΠΡΟΣ  ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ     ΠΑΙΔΕΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ                                            
                               Ανδρέα Παπανδρέου 37
                               15180 ΜΑΡΟΥΣΙ
                               Κα Γκοτσοπούλου Ν.- Γ. Γραμματέα
                               Κο Γούση Γ. Ειδικό Γραμματέα
                               Κο Νικολόπουλο Αθαν.
                               Δ/ντή Β/θμιας Εκπαίδευσης
                               ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
                               Κο Γκλαβά Πρόεδρο Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
                               Κα Καγκά Ευαγγ. Σύμβουλο Γαλλικής Γλώσσας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

                                                                    Αθήνα 06-07-2009
                                                                    Αρ. πρωτ: 18
ΘΕΜΑ: Διδασκαλία Ιταλικής ως 2ης ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο

Ενόψει της κλιμάκωσης της διδασκαλίας της Ιταλικής γλώσσας κατά το επόμενο σχολικό έτος 2009-2010, θα θέλαμε να Σας  ενημερώσουμε ότι Διευθυντές Γυμνασίων προσανατολίζονται στη δημιουργία αμιγών τμημάτων ξένων γλωσσών, καταστρατηγώντας την εγκύκλιο περί παράλληλης διδασκαλίας και μειώνοντας δραματικά το υποχρεωτικό ωράριο των καθηγητών Γαλλικής (ΠΕ05).

Στα Γυμνάσια της χώρας διδάσκονται επί του παρόντος  η Γαλλική και Γερμανική ως β΄ ξένες γλώσσες, υπό το καθεστώς της παράλληλης διδασκαλίας. Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (Γ2/1692- 24-06-1983) η παράλληλη διδασκαλία υλοποιείται μόνο όταν δεν δημιουργείται πρόβλημα αιθουσών και διδακτικού προσωπικού. Επίσης, η εγκύκλιος  90024/Γ2 9-9-2005, προβλέπει τη λειτουργία τμημάτων με αριθμό κατώτερο από τον προβλεπόμενο.

Επομένως η Ιταλική γλώσσα θα πρέπει να λειτουργήσει σε παράλληλη διδασκαλία με τις άλλες δύο.

Επειδή Διευθυντές Σχολικών Μονάδων και Γραφείων Εκπαίδευσης παρερμηνεύουν τις σχετικές διατάξεις περί παράλληλης διδασκαλίας και δημιουργούν προβλήματα σε καθηγητές και μαθητές, παρακαλούμε να αποσταλεί άμεσα ενημερωτική εγκύκλιος η οποία θα ορίζει αυστηρά τη λειτουργία της παράλληλης διδασκαλίας, ανεξάρτητα από τον αριθμό μαθητών.


                                         -2-

Οποιαδήποτε παρέκκλιση από το νόμο, θεωρούμε ότι πλήττει το κύρος της δημόσιας ξενόγλωσσης παιδείας , παροπλίζει τους καθηγητές γαλλικής με τρόπο αιφνιδιαστικό και άδικο σε σύγκριση με αυτά που μπορούν να προσφέρουν στην εκπαίδευση, ενώ παράλληλα επιβαρύνει με τεράστιο κόστος τον κρατικό προϋπολογισμό, μέσω της πρόσληψης ωρομισθίων καθηγητών ιταλικής γλώσσας.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΝΟΜΟΥ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)                                                            
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 23, 2009, 02:01:27 μμ από NATI »

Αποσυνδεδεμένος Eva75

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #21 στις: Ιούλιος 22, 2009, 05:26:50 μμ »
Ενω ημουν συμφωνη με το περιεχομενο του κειμενου ξαφνικα βλεπω τη φραση ..''ενώ παράλληλα επιβαρύνει με τεράστιο κόστος τον κρατικό προϋπολογισμό, μέσω της πρόσληψης ωρομισθίων καθηγητών ιταλικής γλώσσας.''
Καταλαβαινω οτι η αβεβαιοτητα και η πιεση του συστηματος  τους κανουν να εκφραζονται ετσι αλλα η σταση που παιρνουν ειναι απολυτως αντισυναδελφικη.Ολοι εχουμε πτυχιο Ελληνικου Πανεπιστημιου ξενης φιλολογιας και περναμε την ιδια ταλαιπωρια ελπιζοντας για κατι καλυτερο.Το να βλεπουμε με "μισο ματι" και ανταγωνιστικα οποιονδηποτε συναδελφο ο οποιος αγωνιζεται για να μπει ειτε για πρωτη φορα ειτε οχι στη δημοσια εκπαιδευση ειναι απαραδεκτο.

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #22 στις: Αύγουστος 26, 2009, 08:02:17 μμ »
τωρα που εκανα μια περατζαδα στα μηνυματα των καθηγητων ιταλικης,αρχιζω και φουντωνω.πρεπει λεει μια συναδερφος να καταλαβουν ΑΥΤΟΙ της γαλλικης οτι η γλωσσα τους εχει πεθανει.πως ειναι δυνατον να ζητουν συναδερφικη αλληλεγγυη οταν υπαρχουν τετοια γραφομενα?τι να πω ρε παιδια,ΑΥΤΟΙ λεει, της γαλλικης.σταζει μελι το στομα τους.δεν βλεπουν εκει που μας εχουν ολους τους ξενογλωσσους β γλωσσας να γυρναμε σαν τους αρκουδιαρηδες με λειψο ωραριο,ωρομισθιους,απαξιωμενους.Μπορουμε να αντιπαρατιθεμεθα,ο καθε κλαδος εχει δικιο απο την πλευρα του, ετσι ειναι τα πραγματα(αν εφαρμοζονταν ουσιαστικα η πολυγλωσσια θα μιλαγαμε σε αλλη βαση)αλλα να μας κανουν και κηδεια και μνημοσυνα παει πολυ..

Αποσυνδεδεμένος kdefi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 8
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #23 στις: Αύγουστος 26, 2009, 09:25:17 μμ »
 Θεωρούσα πάντα, κρίνοντας από τον εαυτό μου, ότι ένας άνθρωπος που έχει αποφασίσει να ασχοληθεί με τη διδασκαλία μιας ξένης γλώσσας δεν μπορεί παρά να εκτιμάει όλες τις ξένες γλώσσες και να αναγνωρίζει την χρησιμότητα της πολυγλωσσίας. Με λύπη παρακολουθώ συναδέλφους να προσπαθούν να μετρήσουν σε διάφορες, κατα τη γνώμη μου αστείες, κλίμακες ποιά γλώσσα είναι η καλύτερη πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ουδεμία αγάπη τρέφουν προς τις γλώσσες, συμπεριλαμβανομένης και αυτής που διδάσκουν. Είμαι απολύτως σίγουρη ότι οι συνάδελφοι που υποστηρίζουν με τόσο στόμφο ότι πχ. τα γαλλικά είναι η μητέρα των γλωσσών, των πέντε ηπείρων και των δέκα θαλασσών, τα ίδια ακριβώς θα έλεγαν αν η μοίρα τους είχε ρίξει στη διδασκαλία πχ. των ιταλικών. Εξίστανται όμως και φουντώνουν όταν κάποιος συνάδελφος της ίδιας συνομοταξίας που έτυχε να τελειώσει την ιταλική φιλολογία λέει τα δικά του και τα στηρίζει σε παρόμοια σαθρά επιχειρήματα.
 Θεωρώ επίσης ότι θα ήταν πιο εποικοδομητικό αντί να σφαζόμαστε μεταξύ μας για το ποιός πιέζει ποιόν και προς ποιά κατεύθυνση, να πιέσουμε από κοινού έτσι ώστε το σύστημα που μας έφερε σε αυτή την κατάντια να μπορέσει κάποτε να μας χωρέσει όλους.
 

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #24 στις: Αύγουστος 26, 2009, 10:45:59 μμ »
Αν ειχες διαβασει τα προηγουμενα μηνυματα μου θα εβλεπες οτι μιλουσα για την γλωσσα των 5 ηπειρων και 10 θαλασσων!,επειδη σε αυτη την βαση συναδερφος εστρεφε την κουβεντα.διαβασε το καλυτερα.ουδεποτε εγω προσωπικα εχω κανει μεσα στην ταξη προπαγανδα υπερ της γαλλικης με σκοπο να μεταπεισω μαθητες που στο γυμνασιο επιθυμουν να επιλεξουν αλλη γλωσσα.αντιθετα επειδη γνωριζω καποια γερμανικα και ιταλικα,εχω φροντισει και συγκεκριμενα περσι στην εκτη δημοτικου,με την συμμετοχη των παιδιων,να φτιαξω ενα πολυγλωσσο λεξικο με λεξεις που χρησιμοποιουν τα παιδια στο σχολικο περιβαλλον κτλ.ελληνικα,αγγλικα,γερμανικα,ιταλικα.η αντιπαραθεση οφειλεται στην αναμφισβητητη πραγματικοτητα.οταν δυο ξενες γλωσσες,τα γερμανικα και τα γαλλικα πιεζονται τοσο στο προγραμμα της δευτεροβαθμιας(ηδη πιεζονταν πολυ), με την ελευση τωρα νεων γλωσσων μονο αποτελεσμα θα ειναι η ολο και αυξανομενη μειωση των οργανικων τους θεσεων (και οχι μονο).κι αυτο χωρις ουσιαστικη εφαρμογη της πολυγλωσσιας.Δεν ειναι φυσικο να προβληματιζει τους συναδερφους αυτο;ανθρωποι ειμαστε,δεν αγιασαμε ακομη.θα χρησιμοποιησω το επιχειρημα σου λεγοντας οτι αν η μοιρα σας ηταν να σας ριξει στην διδασκαλια των γαλλικων η των γερμανικων, δεν θα υποστηριζατε τα παραπανω;ειναι λογικο και γι αυτο ειπα οτι ο καθε κλαδος εχει δικιο απο την πλευρα του,εννοωντας και εσας φυσικα.θα φουντωνω και θα εξισταμαι οταν διαβαζω οτι "αυτοι της γαλλικης πρεπει να καταλαβουν οτι τα γαλλικα πεθαναν"εκτος κι αν αυτο ονομαζεται επιχειρημα η εγχειρημα αβροφροσυνης προς τους ταλαιπωρους ΠΕ05 ''που κλαιγονται για τις 144 θεσεις''παρεπιπτοντως.ειμαι 35 χρονων και μετα απο αλλεπαλληλους ασεπ διοριζομαι γιατι οι θεσεις ηταν τοσες πολλες παντα!!!με δεδομενο τις 55 θεσεις του 2000,119 του 2004 και αναλογιες εξωφρενικες,πρεπει να χαιρομαστε τωρα...οσο για το συστημα τα χω πει,δε θα τα ξαναπω,ειμαι μεσα σ αυτο και τα βλεπω.καλα τα υπερανω αλλα να εφαρμοζονταν και στην πραξη μεσα στην ταξη,αυτο θα λεγοταν σεβασμος προς ολες τις γλωσσες.αλλιως επεα πτεροεντα...

Αποσυνδεδεμένος vaso!

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 29
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #25 στις: Αύγουστος 27, 2009, 06:08:22 μμ »
Καλησπέρα!θα ήθελα να εκφράσω την άποψη μου σεμνά και ταπεινά. Καταρχήν εδω μέσα δεν μπαίνουμε για να βγάλουμε τα μαχαίρια.Η αγωνία όλων μας είτε είμαστε αγγλικών,γαλλικών,ιταλικών, κτλ είναι μεγάλη,όσοι δεν είμαστε μόνιμοι ειδικά. Μεμονωμένα περιστατικά όπου ο καθένας θα λέει τα δικά του πάντα υπάρχουν,ποιος ο λόγος να νευριάζετε με οτι λέει ο καθένας.Δηλ αν αυτους τους ανθρώπους τους συναντήσουμε έξω σε ενα σχολείο τι θα πρέπει να κάνουμε,να αλληλοσκοτωθούμε..? ο καθένας μας έχει τις πικρίες του-απο όποιον κλάδο κ αν προέρχεται. Όσο αναφορα τις γλώσσες, ένας καθηγητής ξένων γλωσσών θα πρέπει τουλάχιστον να δείχνει έναν τυπικο σεβασμό αν δεν μπορεί να κάνει αλλιώς..πρός όλους.Για τον κλάδο της ιταλικής υπάρχει η πικρία οτι ενώ απο το 1961 λειτουργεί το τμήμα,έχει 1χρόνο που άρχισε να κινείται λίγο το θέμα.Υπάρχουν γυναίκες 40,50 χρονων που αναγκάστηκαν να πάνε στη κύπρο να εργαστούν.Ο αριθμός των 9 θέσεων μετα απο τόσα χρόνια είναι εξευτιλιστικός. Για 811 υποψήφιους. (αν μετρήσουμε κ πόσοι μεγάλοι πλέον δεν έδωσαν,που σήμερα κάνουν άλλες δουλειες).Μακαρι να έδιναν 55 θέσεις απο το 2000.Κινούμαστε με πολύ αργούς ρυθμούς σαν κλάδος. Προσωπικα μου αρέσουν κ τα γαλλικά-τα θεωρω πολυ ομορφη γλώσσα,ξερω κ ισπανικα που τα θεωρω επίσης ομορφη γλώσσα, κ αγγλικα κ ιταλικά. Στο τέλος θα φαγωθούμε όλοι μεταξύ μας ( ο καθενας έχει τη δικη του πικρή ιστορία) κ πουθενα δεν θα πάμε έτσι.Δείτε την ουσία της όλης κατάστασης..

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #26 στις: Αύγουστος 28, 2009, 02:51:02 μμ »
δεν βγαζει κανεις τα μαχαιρια.ο καθε κλαδος εχει δικιο απο την πλευρα του,το λεω για πολλοστη φορα.εκφραζουμε εντονα τους προβληματισμους μας.δεν μ αρεσουν ομως τα πεθαμενατζιδικα.να μην το πω;Στο απυροβλητο,αν το εχετε καταλαβει,ειναι μονο τα αγγλικα.οι υπολοιποι ειμαστε οι φτωχοι συγγενεις της εκπαιδευσης.ο τυπικος σεβασμος θεωρω οτι μπορει να ειναι και ψευτικος,ετσι για να κανει καποιος τον καλο προς ολους.εχω διαβασει και τετοια μηνυματα.δεν αναφερομαι σ αυτο το τοπικ. η ουσια ειναι να μην υπονομευεις στην δουλεια σου τον αλλο καθηγητη β γλωσσας.να εντασσεις οπου μπορεις,σε project π.χ,οσες β γλωσσες γνωριζεις και τα παιδια θελουν να ερθουν σε επαφη και μ αυτες.και μη μου πει κανεις,το λες αυτο γιατι πλεον εισαι διοριστεα και δεν σε νοιαζει τι θα γινει με τους υπολοιπους και κανεις την υπερανω εκ του ασφαλους,γιατι αυτο δεν στεκει.αφενος μεν επειδη κανεις με τα νεα δεδομενα δεν ειναι ασφαλης,και οσοι γνωριζουν καταλαβαινουν τι λεω,δραστικη μειωση οργανικων κτλ,αφετερου,ωρομισθια ουσα προσπαθησα απλουστατα, στο μετρο του δυνατου, και οχι εις βαρος της γλωσσας που διδασκω,να εφαρμοσω το αναλυτικο προγραμμα του δημοτικου,που καθαρα μιλαει για πολυγλωσσια

Αποσυνδεδεμένος artsatal

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Φύλο: Γυναίκα
  • la vita e' bella
    • Προφίλ
Απ: ιταλικα και ισπανικα στην πρωτοβαθμια
« Απάντηση #27 στις: Αύγουστος 28, 2009, 03:24:01 μμ »
τωρα που εκανα μια περατζαδα στα μηνυματα των καθηγητων ιταλικης,αρχιζω και φουντωνω.πρεπει λεει μια συναδερφος να καταλαβουν ΑΥΤΟΙ της γαλλικης οτι η γλωσσα τους εχει πεθανει.πως ειναι δυνατον να ζητουν συναδερφικη αλληλεγγυη οταν υπαρχουν τετοια γραφομενα?τι να πω ρε παιδια,ΑΥΤΟΙ λεει, της γαλλικης.σταζει μελι το στομα τους.δεν βλεπουν εκει που μας εχουν ολους τους ξενογλωσσους β γλωσσας να γυρναμε σαν τους αρκουδιαρηδες με λειψο ωραριο,ωρομισθιους,απαξιωμενους.Μπορουμε να αντιπαρατιθεμεθα,ο καθε κλαδος εχει δικιο απο την πλευρα του, ετσι ειναι τα πραγματα(αν εφαρμοζονταν ουσιαστικα η πολυγλωσσια θα μιλαγαμε σε αλλη βαση)αλλα να μας κανουν και κηδεια και μνημοσυνα παει πολυ..

Συγνώμη που επεμβαίνω αλλα για να μην γίνονται παρεξηγήσεις η κοπέλλα που έκανε την συγκεκριμένη αναφορά δεν είναι καθηγήτρια ιταλικών.. εαν προσέξετε καλύτερα θα δείτε οτι διδάσκει άλλη ξένη γλώσσα, και μάλιστα τα λεγόμενά της  έμειναν ασχολίαστα απο του της ιταλικής !
Ειστε όλοι ευπρόσεκτοι και στο δικό μας forum και θα δείτε οτι οι αγωνίες μας δεν διαφέρουν και πολύ!!
la vita e' bella

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159793
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 445
Σύνολο: 454

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.081 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.