0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Έχω σκεφτεί να μην τον αναλάβω την επόμενη χρονιά και η αίσθηση ακόμα ότι δεν θα τον έχω,μου δημιουργεί αίσθημα ελευθερίας.Ωστόσο,σκέφτομαι τις δύσκολες εποχές που διανύουμε και αναρωτιέμαι αν είμαι υπερβολική και αν εν τέλει τέτοια περιστατικά έλλειψης χημείας συμβαίνουν σε όλους και απλώς ο εκπαιδευτικός συνεχίζει με βαριά καρδιά.
Πραγματικά μερικές φορές όταν διαβάζω για τέτοια περιστατικά, αναρωτιέμαι (και αναφέρομαι γενικά): Στο πανεπιστήμιο τι σας έμαθαν όταν κάνατε παιδαγωγική ή ψυχολογία της εκπαίδευσης; Δεν σας έμαθαν ότι οι γονείς δεν πρέπει να εμπλέκονται στη διαδικασία της διδασκαλίας; Δεν ακούσατε ποτέ το περιβόητο "ο γονιός πρέπει να μένει έξω από την τάξη"? Γιατί δέχεστε να εργαστείτε με συνθήκες τόσο διαφορετικές; Γιατί επιτρέπετε στου γονιούς όχι μόνο να επεμβαίνουν αλλά και να καθορίζουν την εκπαιδευτική πράξη; Είσαστε παιδαγωγοί ή δεν είσαστε; Επιλέξτε το ρόλο σας και όλα θα πάνε καλά.
Αν και έχεις δίκιο θα σου πω ότι συχνά πρέπει να σκεφτόμαστε και το παιδί διότι οι γονείς δεν θα αλλάξουν σε τέτοια ηλικία.Τι φταίει και αυτό;Να στερηθεί τον καθηγητή επειδή οι γονείς του είναι αντιπαιδαγωγικοί;
Οι γονείς δεν γνωρίζουν τι είναι καλό για τα παιδιά τους, οπότε μπορείς να πεις ότι δικαιολογούνται. Οι καθηγητές όμως; Δεν θα πρέπει να απαιτούν τα απαραίτητα;
Μα το παιδί αυτό δεν έχει καθηγητή. Έχει μαριονέτα. Και η εμπειρία που έχει από την εκπαιδευτική διαδικασία είναι αρνητική έτσι κι αλλιώς. Από πολλές απόψεις, καλύτερα να μην μάθει γαλλικά. Γιατί γαλλικά θα βρεθεί κάποιος να του τα διδάξει και σε 5 και σε 10 χρόνια. Αυτοπεποίθηση και ανεξαρτησία όμως δεν θα μπορεί να μάθει τότε. Συμμετέχοντας σε αυτό το πανηγυράκι με τους γονείς να διευθύνουν και τους καθηγητές να υπακούν, δεν βοηθάμε τα παιδιά. Ούτε και τους εαυτούς μας, εδώ που τα λέμε.Μάρκο το ξέρω πως στα ιδιαίτερα τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν είναι απλά διαφορετικά, είναι χειρότερα. Χάνεις το μαθησιακό περιβάλλον της τάξης, χάνεις τα πλεονεκτήματα της κοινωνικής μάθησης και τόσα άλλα. Αυτό που λέω είναι ότι δεν κερδίζεις κάτι με το να βάζεις και τους γονείς ως ισότιμα μέλη στην μαθησιακή διαδικασία. Απλά χειροτερεύεις κάτι που εξαρχής είναι λειψό. Γι' αυτό και χρειάζεται μεγαλύτερο σθένος από πλευράς του καθηγητή, να βάλει όρια στους γονείς, να απαιτήσει αυτό το μίνιμουμ που είναι απαραίτητο για να γίνει σωστά η δουλειά. Οι γονείς δεν γνωρίζουν τι είναι καλό για τα παιδιά τους, οπότε μπορείς να πεις ότι δικαιολογούνται. Οι καθηγητές όμως; Δεν θα πρέπει να απαιτούν τα απαραίτητα;
Άντε να του πεις τώρα ότι το παιδί του μάλλον δεν θα μιλήσει ποτέ με την ευφράδεια του Βαρουφάκη. Πιθανότατα ούτε καν στη μητρική του, πολύ δε λιγότερο στα αγγλικά. Πάει η καρδιά σου να του καταστρέψεις το όνειρο??
Γεια σας και πάλι!Η αλήθεια είναι ότι όσες φορές έχω κάνει συζήτηση με τη μητέρα,σχετικά με την πίεση στην οποία υποβάλλει το παιδί,δεν με λαμβάνει καν υπόψιν της,μη σας πω κιόλας ότι αν επιμείνω είναι έτοιμη να παρεξηγηθεί,άρα υποχωρώ.Το παιδί μόλις τελείωσε την πέμπτη δημοτικού.Ως προς το ότι είμαι "μαριονέτα μάθησης",δεν το αρνούμαι,κι εγώ το νιώθω,αλλά κακά τα ψέματα,η ξένη γλώσσα είναι μια ειδικότητα και θεωρώ πολύ ουτοπικό το να μπορείς να παρέμβεις στη δόμιση του προγράμματος και της εν γένει οικογενειακής σχέσης ενός παιδιού με το περιβάλλον του,όταν το βλέπεις μόνο ένα δύωρο την εβδομάδα και όταν-ειλικρινά σας το λέω-αυτό το παιδί έχει μάθει να είναι συνέχεια στην τσίτα(φανταστείτε ότι ενώ οι γονείς είναι βιοπαλαιστές,πάει σε ιδιωτικό σχολείο).Γενικά,όσο ήμουν στη σχολή είχα και εγώ με τη σειρά μου δομήσει το προφίλ μου ως καθηγήτρια,τον τρόπο δηλαδή που θα έκανα μάθημα με τις παιδαγωγικές και μαθησιακές προεκτάσεις που αυτό έχει,ωστόσο η πραγματικότητα με διέψευσε και εξηγούμε:παντού,και στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα οι γονείς είναι αυτοί που βάζουν τους όρους του παιχνιδιού.Παράδειγμα:βάζεις πολλά στο παιδί τους και δε θέλουν;Πάνε στον διευθυντή και κάνουν παράπονα.Κάνεις παρατήρηση γιατί κάνουν φασαρία;Τα παιδιά παρεξηγούνται.Άρα καταλήγεις να ευθυγραμμίζεσαι με την πολιτική του εκάστοτε.Δε γίνεται διαφορετικά.Από τότε που αποφοίτησα και μέχρι να βρω δουλειά,πέρασα από αρκετές συνεντεύξεις και κατάλαβα ότι ο καθηγητής δεν έχει και τόση μεγάλη αυτενέργεια τελικά.Εδώ υπάρχουν εργοδότες που υποτιμούν τις σπουδές σου.Επειδή έτυχε να αποφοιτήσω με Άριστα απο το Πανεπιστήμιο,βρέθηκε εργοδότης σε συνέντευξη να μου πει "και διδακτορικό απο τη Σορβόννη να είχες ,δε θα ερχόμουν να σε πάρω απο το αεροδρόμιο".Με τι όρεξη λοιπόν να υπηρετήσεις ανώτερες παιδαγωγικές αξίες όταν τα πράγματα είναι τόσο πεζά και υπάρχει και η επιβίωση;Όσον αφορά τώρα το ιδιαίτερο που σας έλεγα,το πρόβλημα μου είναι ότι το οικογενειακό περιβάλλον είναι τοξικό και με καταθλίβει...