*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1048877 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Lara

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #84 στις: Νοεμβρίου 17, 2008, 10:35:36 pm »
Σας ευχαριστώ πολύ παιδιά!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:23:07 »

Αποσυνδεδεμένος Lara

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #85 στις: Νοεμβρίου 22, 2008, 09:52:37 am »
πόσο μετραει ο βαθμός της εκθεσης γ λυκείου του τετραμήνου στις πανελλήνιες εξετασεις?
εσεις ειστε πολυ επιεικεις?

Αποσυνδεδεμένος Stratilio

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 416
  • Φύλο: Άντρας
  • Αιτία ελομένου. Θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #86 στις: Νοεμβρίου 22, 2008, 10:10:38 am »
Γραπτός

Αποσυνδεδεμένος Ανδρέας

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #87 στις: Νοεμβρίου 25, 2008, 10:12:44 pm »
Αν έχουμε τυπικό συλλογισμό ( προκείμεςνες και συμπέρασμα )  και στην παραγωγή και στην επαγωγή
 γράφουμε αν είναι έγκυρος , αληθής , ορθός - απόδειξη.
Αν είναι επαγωγή , γράφουμε και αν είναι τέλεια ή ατελής

Στο συλλογισμό σε παράγραφο δεν γράφουμε αν είναι έγκυρος , όταν δεν υπάρχουν σαφείις προκείμενες , που οδηγούν με λογική αναγκαιότητα σε  βέβαιο συμπέρασμα
Αναζητούμε αν ο συλλογισμός είναι αληθής - ορθός 
Αν είναι επαγωγικός , γράφουμε αν ατελής ή τέλεια επαγωγή

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:23:07 »

Αποσυνδεδεμένος Ανδρέας

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #88 στις: Νοεμβρίου 25, 2008, 10:23:37 pm »

Οταν έχουμε τυπική επαγωγή , τότε γράφουμε αν είναι έγκυρος - αληθής - ορθός  και στη συνέχεια γράφουμε αν είναι τέλεια ή ατελής

Κάποιος έγραψε ότι , αν έχουμε αναλογία , ο συλλογισμός είναι αναλογικός . Ελπίζω να μην το έγραψε φιλόλογος .
Η αναλογία είναι επαγωγικός συλλογισμός ( από τον παραλληλισμό ειδικών καταλήγουμε σε γενικό συμπέρασμα )

Αποσυνδεδεμένος Ανδρέας

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #89 στις: Νοεμβρίου 25, 2008, 10:29:40 pm »
Μπορεί κάποιος να μου πει πού θα βρώ επαγωγές με αναλογία ( εννοείται σε παράγραφο ) ;

Αποσυνδεδεμένος Georgia s

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
  • η παιδεία είναι θέμα εσωτερικού πολιτισμού
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #90 στις: Νοεμβρίου 25, 2008, 10:40:55 pm »

Οταν έχουμε τυπική επαγωγή , τότε γράφουμε αν είναι έγκυρος - αληθής - ορθός  και στη συνέχεια γράφουμε αν είναι τέλεια ή ατελής

Κάποιος έγραψε ότι , αν έχουμε αναλογία , ο συλλογισμός είναι αναλογικός . Ελπίζω να μην το έγραψε φιλόλογος .
Η αναλογία είναι επαγωγικός συλλογισμός ( από τον παραλληλισμό ειδικών καταλήγουμε σε γενικό συμπέρασμα )

μην κρίνεις κ τόσο εύκολα απόψεις συναδέλφων κ μην τις απαξιώνεις τόσο εύκολα...
μην είσαι καθόλου σίγουρος ότι δεν κάνεις εσύ το λάθος!! αυτός που το έγραψε ναι είναι φιλόλογος κ τα λέει κ μια χαρά!!
αλλά ακόμα κ αν δεν τα λεγε μια χαρά, εσύ ως φιλόλογος ξέρεις τα πάντα;;;

μην μπερδεύετε την αναλογία ως τρόπο ανάπτυξης παραγράφου με τον αναλογικό συλλογισμό ως συλλογ πορεία.
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 25, 2008, 10:45:13 pm από Georgia s »

Αποσυνδεδεμένος nm5

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #91 στις: Νοεμβρίου 25, 2008, 11:02:04 pm »
Ως προς το αρχικό ερώτημα του θέματος, για  την αξιολόγηση του συλλογισμού θεωρώ ότι πρέπει να λαμβάνονται υπ'όψιν οι εξής παράμετροι:
1) εγκυρότητα (αν οι προκείμενες και το συμπέρασμα βασίζονται σε επαρκή στοιχεία)
2) αλήθεια (αν προκύπτει με λογική αναγκαιότητα από τις προκείμενες)
3) ορθότητα (αν είναι και έγκυρος και αληθής- στην περίπτωση αυτή πρόκειται για απόδειξη)
4) απόλυτη αποδεικτική ισχύ (αν βασίζεται σε γενικά αποδεκτές αλήθειες
           αλλιώς πρόκειται για προσωπική γνώμη και δεν έχει απόλυτη αποδεικτική ισχύ)

ένα θέμα που με έχει προβληματίσει είναι  αν ένας συλλογισμός θεωρείται ορθός και κατ' επέκταση είναι απόδειξη, ακόμα και όταν πρόκειται για προσωπική γνώμη (αλήθεια,τι πιστεύετε εσείς;;;;;;[/u]).

όταν είναι επαγωγικός ο συλλογισμός, τότε γίνεται λόγος για την κατηγορία του (γενίκευση, αίτιο- αποτέλεσμα, αναλογία), αναφέροντας παράλληλα και τα επιμέρους ( πχ αιτία αναγκαία και/ ή επαρκής κτλ, όπως αναφέρονται στο σχολικό βιβλίο).
τέλος, αν έχει διαπιστωθεί ότι είναι τέλεια η επαγωγή, αναφερόμαστε στο βέβαιο συμπέρασμα (ειδάλλως, το συμπέρασμα είναι επισφαλές..)

τώρα, πού βρίσκουμε επαγωγικούς συλλογισμούς με αναλογία, είναι ένα ερώτημα....


Αποσυνδεδεμένος mirka

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 18
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #92 στις: Νοεμβρίου 25, 2008, 11:23:56 pm »
εμ, εγκυροτητα: το συμπερασμα απορρεει με λογικη αναγκαιοτητα απο τις προκειμενες
και αληθεια: προκειμενες και συμπερασμα ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα
εγκυρο + αληθες = λογικα ορθο


κατα τη γνωμη μου:το αν ειναι προσωπικη γνωμη εχει να κανει με το αν ειναι αληθεια δηλαδη αν ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα

Αποσυνδεδεμένος nm5

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #93 στις: Νοεμβρίου 26, 2008, 10:32:58 am »
Έχεις δίκιο! το μπέρδεψα! ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος zizoulis

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 726
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #94 στις: Νοεμβρίου 26, 2008, 11:11:02 am »
Πραγματικά πρόκειται για "σκοτεινό σημείο" στην ύλη.. Νομίζω ,όμως (και ελπίζω), ότι στις Πανελλήνιες τα θέματα θεωρίας δεν "αγγίζουν" τα αμφισβητούμενα σημεία της ύλης στην Έκθεση (τουλάχιτον μέχρι και πέρυσι).
παιδια που ειναι η ασαφεια στην υλη? το βιβλιο και ξεκαθαρα τα λεει και παραδειγματα εχει για ολα. στην αξιολογηση επαγωγικου συλλογισμου εχει 3 παραδειγματα με επαγωγικο συλλογισμο με τη μεθοδο της αναλογιας. που ειναι η δυσκολια?

Αποσυνδεδεμένος zizoulis

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 726
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #95 στις: Νοεμβρίου 26, 2008, 11:23:35 am »
θα θέσω το εξης ερώτημα αναφορικά με το θέμα : γιατί το σχ. βιβλίο ενώ στην αρχή κάνει λόγο για τα είδη συλλογισμών (αναφέρει σε 3 πλαισια τον παραγωγικό, τον επαγωγικό κ τον αναλογικό) μετά σ όλη την ενότητα της πειθούς δεν αναφέρει τιποτα περί αναλογίας παρά μόνο στην ενότητα των επαγωγικών ? Δηλαδή γιατί το εντάσσει εκεί αν δεν θέλει να γίνει τέτοια σύνδεση ?
το παλαιο βιβλιο ειχε μονο επαγωγικους και παραγωγικους συλλογισμους και γι αυτο οι ασκησεις αφορουσαν αυτους. οταν το βιβλιο προσθεσε τους αναλογικους στη θεωρια, δεν αλλαξαν οι  ασκησεις. η αναλογια που υπαρχει στην αξιολογηση επαγωγικου συλλογισμου ειναι κατι διαφορετικο ( ο επαγωγικος εχει 3 ειδη τη γενικευση, το αιτιο αποτελεσμα και την αναλογια). πως να μπερδευτουν? αναλογικος συλλογισμος ειναι αυτος που πηγαινει απο κατι ειδικο σε κατι εξισου ειδικο ενω η αναλογια στον επαγωγικο συλλογισμο ειναι οτι κατι ειναι οπως κατι αλλο (αναλογο) π.χ. το ποδοσφαιρο ειναι σαν τη ζωη...

Αποσυνδεδεμένος lilogr

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 111
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #96 στις: Νοεμβρίου 26, 2008, 11:52:56 am »
Όταν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν επιστολή πρέπει να γράφουν πάνω αριστερά τόπο κ ημερομηνία;στις πανελλαδικές μήπως δεν πρέπει να αναγράφεται ο τόπος;επίσης η επιστολή αρχίζει με: σας αποστέλλω αυτή την επιστολή για...
ευχαριστώ πολυ!

Αποσυνδεδεμένος Lara

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #97 στις: Ιανουαρίου 21, 2009, 08:00:04 pm »
΄Καλησπέρα!! Τι να κάνω γα να γινει πιο ενδιαφερον το μαθημα της έκθεσης στη γ λυκείου. Μετα τα χριστουγεννα παρατηρω μια αδιαφορια και απαξιωση για το συγκεκριμενο μαθημα που προβληματιζομαι πολυ. Σιγουρα κατι δεν κανω σωστα.
Μηπως υπαρχουν προτασεις και εργασιες που να κινητοποιουν το ενδιαφερον τους, μπας και ξυπνησουν λιγο τα παιδιά???? Ενοχλουμαι αφανταστα από τη μουρμούρα και τη φασαρια στην τάξη...... :-\

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182655
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 671
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 670
Σύνολο: 678

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.047 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.