*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1049176 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #840 στις: Νοεμβρίου 24, 2010, 12:49:23 am »
Εγω παλι βρισκω πιο φυσικο στο προλογο να σχολιαζουμε τα δεδομενα πολυ συντομα και κεντριζοντας το ενδιαφερον....αλλα, νομιζω πως ο καθε μαθητης μπορει να το χειριστει οπως νομιζει καλυτερα...(η μαγεια της εκθεσης)

Καταρχάς, ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.
Παράδειγμα, όμως, το θέμα ΟΕΦΕ 2006:
Ο εκσυγχρονισμός των θεσμών και η πλήρης ένταξη της χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν κατόρθωσαν να εξαλείψουν τα φαινόμενα του λαϊκισμού  και της διαφθοράς στην ελληνική κοινωνία. Να διατυπώσετε τις απόψεις σας σε ένα δοκίμιο, αναφορικά με τους χώρους στους οποίους ενδημούν τα φαινόμενα αυτά αλλά και τους λόγους που τα δημιουργούν.
1. Η απορία μου είναι εάν στον πρόλογο θα μπορούσαμε να αναφερθούμε στο ότι παρά την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, η χώρα εξακολουθεί να ταλανίζεται από φαινόμενα που πλήττουν την εικόνα της στο εξωτερικό καθώς και την εσωτερική της λειτουργία.
2. Επίσης, η απορία μου είναι εάν και στο κυρίως θέμα κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, θα μπορούσαμε να αναφερθούμε στην ΕΕ και την ένταξη της Ελλάδας σε αυτήν, παρά την οποία εμφανίζεται π.χ. ο λαϊκισμός σε κάποιους χώρους. Για παράδειγμα, σχετικά με το α΄ ζητούμενο (χώρους), θα μπορούσε μία θεματική μας να είναι η εξής; Παρά την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, στη χώρα παρατηρείται έντονα το φαινόμενο της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση. Συγκεκριμένα, …. (και συνεχίζουμε ανάλογα). Δηλ. τα δεδομένα του θέματος κατά πόσο επηρεάζουν την οπτική που το εξετάζουμε στο κυρίως θέμα μας;
Ευχαριστώ :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:15:52 »

Αποσυνδεδεμένος semeli ΠΕ02

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 465
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #841 στις: Νοεμβρίου 24, 2010, 11:02:49 pm »
Θα ήθελα να μου πει κάποιος συνάδελφος που διδάσκει Έκθεση Γ΄ Λυκείου, κυρίως σε φροντιστήριο, πότε περίπου ολοκληρώνει την ύλη. Ευχαριστώ !

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #842 στις: Νοεμβρίου 25, 2010, 11:05:50 am »
Ψάχνω για ένα λεξικό συνωνύμων - αντωνύμων ,ετυμολογίας  για την κάλυψη της λεξιλογικής ερώτησης . Έχετε κάποιο υπόψη σας;


Λεξικό κλασικό στο είδος του με πλήθος συνώνυμα κ αντώνυμα είναι το αντιλεξικό του

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #843 στις: Νοεμβρίου 26, 2010, 02:08:59 pm »
ΠΑΙΔΙΑ, SOS!

Η τρύπα του όζοντος, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η ρύπανση των υδάτων και του εδάφους καταδεικνύουν το οικολογικό αδιέξοδο. ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ή ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;
Όπως συνέβη στο Τσερνομπίλ, έτσι και σε κάθε άλλη αντίστοιχη περίπτωση έκρηξης ενός πυρηνικού αντιδραστήρα μπορεί να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές αλλά και ανυπολόγιστες καταστροφές στο περιβάλλον. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ή ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;
Ο χρήστης κοκαΐνης οδεύει προς το θάνατο. ΕΙΝΑΙ ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ή ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:15:52 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #844 στις: Νοεμβρίου 26, 2010, 02:17:40 pm »
ΠΑΙΔΙΑ, SOS!

Η τρύπα του όζοντος, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η ρύπανση των υδάτων και του εδάφους καταδεικνύουν το οικολογικό αδιέξοδο. ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ή ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;
Όπως συνέβη στο Τσερνομπίλ, έτσι και σε κάθε άλλη αντίστοιχη περίπτωση έκρηξης ενός πυρηνικού αντιδραστήρα μπορεί να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές αλλά και ανυπολόγιστες καταστροφές στο περιβάλλον. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ή ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;
Ο χρήστης κοκαΐνης οδεύει προς το θάνατο. ΕΙΝΑΙ ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ή ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ;



1)Αιτιο -Αποτελεσμα
2) Aναλογια
3) Γενικευση

Ψάχνω για ένα λεξικό συνωνύμων - αντωνύμων ,ετυμολογίας  για την κάλυψη της λεξιλογικής ερώτησης . Έχετε κάποιο υπόψη σας;


Λεξικό κλασικό στο είδος του με πλήθος συνώνυμα κ αντώνυμα είναι το αντιλεξικό του
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 26, 2010, 02:19:35 pm από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #845 στις: Νοεμβρίου 26, 2010, 02:22:09 pm »
ΠΑΙΔΙΑ, SOS!

Η τρύπα του όζοντος, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η ρύπανση των υδάτων και του εδάφους καταδεικνύουν το οικολογικό αδιέξοδο. ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ ή ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;
Όπως συνέβη στο Τσερνομπίλ, έτσι και σε κάθε άλλη αντίστοιχη περίπτωση έκρηξης ενός πυρηνικού αντιδραστήρα μπορεί να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές αλλά και ανυπολόγιστες καταστροφές στο περιβάλλον. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΑ ή ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;
Ο χρήστης κοκαΐνης οδεύει προς το θάνατο. ΕΙΝΑΙ ΑΙΤΙΟ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ή ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ;



1)Αιτιο -Αποτελεσμα
2) Aναλογια
3) Γενικευση

Χίλια ευχαριστώ. Το βοήθημα τα έχει: α) γενίκευση, β) αναλογία, γ) αίτιο-αποτέλεσμα !! Δεν ισχύουν εν μέρει κι αυτά;;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #846 στις: Νοεμβρίου 26, 2010, 02:27:03 pm »
στο 3ο παραδειγμα κρατω μικρη επιφυλαξη, αλλα οταν ο ανθρωπος ειναι χρηστης κοκαινης τοτε οδευει προς το θανατο. ετσι δεν ειναι?

εδω καπνιζουμε και μας λενε πως το τσιγαρο σκοτωνει....παρολο που δεν ανηκει στα "σκληρα"
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #847 στις: Νοεμβρίου 26, 2010, 02:39:50 pm »
στο 3ο παραδειγμα κρατω μικρη επιφυλαξη, αλλα οταν ο ανθρωπος ειναι χρηστης κοκαινης τοτε οδευει προς το θανατο. ετσι δεν ειναι?

εδω καπνιζουμε και μας λενε πως το τσιγαρο σκοτωνει....παρολο που δεν ανηκει στα "σκληρα"


Το β παράδειγμα τι το καθιστά αναλογία κι όχι γενίκευση;
Το γα παράδειγμα τι το καθιστά γενίκευση;

Γενικά, τα όρια δεν είναι ασαφή ή εμένα έτσι μου φαίνεται;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #848 στις: Νοεμβρίου 26, 2010, 03:05:24 pm »
στο 3ο παραδειγμα κρατω μικρη επιφυλαξη, αλλα οταν ο ανθρωπος ειναι χρηστης κοκαινης τοτε οδευει προς το θανατο. ετσι δεν ειναι?

εδω καπνιζουμε και μας λενε πως το τσιγαρο σκοτωνει....παρολο που δεν ανηκει στα "σκληρα"


Το β παράδειγμα τι το καθιστά αναλογία κι όχι γενίκευση;
Το γα παράδειγμα τι το καθιστά γενίκευση;

Γενικά, τα όρια δεν είναι ασαφή ή εμένα έτσι μου φαίνεται;


αναλογια γιατι λεει: "οπως συνεβη  στο Τσερνομπιλ, ετσι και σε καθε παρομοια περιπτωση...."

το γ το καθιστα γενικευση γιατι οποιος ειναι χρηστης ναρκωτικων ουσιων οδευει στο θανατο.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #849 στις: Νοεμβρίου 26, 2010, 04:09:22 pm »
Στα δύο πρώτα συμφωνώ με το Μάρκο...στο γ) Ο χρήστης κοκαΐνης οδεύει προς το θάνατο.

Θα έλεγα ότι έχουμε επαγωγικό συλλογισμό με αίτιο αποτέλεσμα (αιτιώδη σχέση), δεν είναι έγκυρος, είναι αληθής, δεν είναι ορθός. Η αιτία είναι αναγκαία αλλά όχι επαρκής....


Αν είμαι εκτός ενημερώστε με!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #850 στις: Νοεμβρίου 26, 2010, 04:32:47 pm »
Ψάχνω για ένα λεξικό συνωνύμων - αντωνύμων ,ετυμολογίας  για την κάλυψη της λεξιλογικής ερώτησης . Έχετε κάποιο υπόψη σας;


Λεξικό κλασικό στο είδος του με πλήθος συνώνυμα κ αντώνυμα είναι το αντιλεξικό του

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #851 στις: Νοεμβρίου 26, 2010, 04:48:50 pm »
στο βιβλιοπωλειο των εκδοσεων τους το δινουν δωρεαν! 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #852 στις: Νοεμβρίου 27, 2010, 12:14:10 am »
Στα δύο πρώτα συμφωνώ με το Μάρκο...στο γ) Ο χρήστης κοκαΐνης οδεύει προς το θάνατο.

Θα έλεγα ότι έχουμε επαγωγικό συλλογισμό με αίτιο αποτέλεσμα (αιτιώδη σχέση), δεν είναι έγκυρος, είναι αληθής, δεν είναι ορθός. Η αιτία είναι αναγκαία αλλά όχι επαρκής....


Αν είμαι εκτός ενημερώστε με!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Εγώ θα έλεγα ότι είναι ορθός, καθώς λέγεται ότι οδεύει κι όχι ότι σίγουρα θα πεθάνει.. Δηλαδή η αιτία είναι αναγκαία και επαρκής στην προκειμένη περίπτωση.  :-[
Γι' αυτό και ρωτάω, διότι μου φαίνεται και αίτιο (χρήση κοκαΐνης) - αποτέλεσμα (θάνατος). Έχω μπερδευτεί.

Και όσο για το άλλο παράδειγμα, που ο markos είπε ότι είναι αναλογία και τον ευχαριστώ και πάλι πολύ, (Όπως συνέβη στο Τσερνομπίλ, έτσι και σε κάθε άλλη αντίστοιχη περίπτωση έκρηξης ενός πυρηνικού αντιδραστήρα μπορεί να θρηνήσουμε ανθρώπινες ζωές αλλά και ανυπολόγιστες καταστροφές στο περιβάλλον.) η απορία μου ήταν αν είναι γενίκευση ή αναλογία (όχι αίτιο-αποτέλεσμα, όπως έγραψα στον πρώτο μήνυμα, κατά λάθος). Δηλ. το παράδειγμα δεν μοιάζει με εκείνο του σχολικού για τις γυναίκες πολιτικούς; Σε τι διαφέρει από αυτό; (διότι εκείνο του σχολικού είναι γενίκευση, νομίζω..)
« Τελευταία τροποποίηση: Νοεμβρίου 27, 2010, 12:18:29 am από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #853 στις: Νοεμβρίου 27, 2010, 01:02:10 am »
Για να είναι ορθός πρέπει να είναι και έγκυρος και αληθής!!! Εγώ δε θεωρώ ότι είναι έγκυρος γιατί το συμπέρασμα δεν προκύπτει με λογική αναγκαιότητα από τις προκείμενες, είναι όμως αληθής γιατί ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ωστόσο δεν είναι ορθός γιατί είναι μόνο αληθής και όχι έγκυρος.


Το β θα έλεγα ότι είναι επαγωγικός με αναλογία διότι κάνει σύγκριση, παρομοιάζει τη μία κατάσταση με άλλες....γιατί σε μπερδευει αυτό; Η σύγκριση άλλωστε είναι πάντοτε αναλογία!

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182678
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 681
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 613
Σύνολο: 620

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.052 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.