*

Αποστολέας Θέμα: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια  (Αναγνώστηκε 211482 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1260 στις: Ιανουάριος 03, 2010, 11:27:58 μμ »
οπως αναφερθηκε πιο πανω ο σκοπος της συγκεκριμενης επιτροπης ειναι αλλος..ειναι η πιεση για μειωση μισθων,συνταξεων ,επιδοματων , αυξηση ΦΠΑ κτλ..προς το παρον το τελευταιο που φαινεται να απασχολει την ευρωπαικη ενωση σε μια υπο καταρρευση οικομικα χωρα ειναι η εκπαιδευση της και δη τα ολοημερα σχολεια..

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:49:49 »

Αποσυνδεδεμένος ολγα. χ

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 224
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1261 στις: Ιανουάριος 04, 2010, 11:12:27 πμ »
Αφου οπως λετε τους νοιαζουν οι περικοπες σε συνταξεις και μισθους θα ζητησουν να μην υλοποιηθουν τα ολοημερα δημοτικα και νηπιαγωγεια που εχει στο προγραμμα το Υπουργειο, επειδη τα λεφτα ειναι πολλα!!

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1262 στις: Ιανουάριος 04, 2010, 11:44:42 πμ »
Ριζικέs αλλαγέs στα σχολεία


Συνολικό σχέδιο με ριζικές αλλαγές για το «νέο σχολείο» προωθεί το υπ. Παιδείας. Tον ερχόμενο Σεπτέμβριο από τα νηπιαγωγεία θα ξεκινήσουν οι πιλοτικές αλλαγές, ενώ σταδιακά θα συνεχιστούν στα δημοτικά και τα γυμνάσια



Ριζικές αλλαγές στη λειτουργία των σχολείων με στόχο μελλοντικά «να μένει η τσάντα του μαθητή στην τάξη» προωθεί το υπουργείο Παιδείας. Mέχρι το τέλος του μήνα η πολιτική ηγεσία θα παρουσιάσει ένα συνολικό σχέδιο για το «νέο σχολείο» που οραματίζεται, καθώς οι πιλοτικές αλλαγές θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο από τα νηπιαγωγεία για να συνεχιστούν σταδιακά στα δημοτικά και στα γυμνάσια.
Στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι οι όποιες αλλαγές στην Eκπαίδευση να ξεκινήσουν από τα νηπιαγωγεία και όχι από το εξεταστικό, κάτι στο οποίο είχε καταλήξει και η «επιτροπή Mπαμπινιώτη» και να δημιουργήσει ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία.

Oι αλλαγές θα ξεκινήσουν πιλοτικά με τη νέα σχολική χρονιά ώστε σε βάθος χρόνου να διατρέξουν όλο το φάσμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Eκπαίδευσης. Nέες ρυθμίσεις προβλέπονται και για τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, καθώς και σε θέματα που αφορούν δασκάλους, καθηγητές, αλλά και τα στελέχη της Eκπαίδευσης. Στον βασικό σχεδιασμό του YΠEΠΘ εντάσσονται οι εξής αλλαγές:

1 Aπό το ερχόμενο σχολικό έτος (2010-11) θα λειτουργήσουν πιλοτικά νέου τύπου ολοήμερα δημοτικά (σ.σ.: ο αριθμός τους δεν έχει ορισθεί ακόμη αλλά υπολογίζονται γύρω στα 100) για τις δύο πρώτες τάξεις.

2 Tα σχολεία αυτά θα έχουν αναμορφωμένο Aναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών το οποίο θα στοχεύει στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και δεν θα στηρίζεται στους παραδοσιακούς τρόπους διδασκαλίας. Mε το νέο πρόγραμμα θα επιδιώκεται η ικανότητα επικοινωνίας στη μητρική γλώσσα, στις ξένες γλώσσες, στα μαθηματικά, στις μεταγνωστικές ικανότητες (σ.σ.: να μαθαίνεις πώς να μαθαίνεις). Eπίσης στόχος είναι τα παιδιά να αναπτύξουν ιδιότητες ενεργών και υπεύθυνων πολιτών, να αναλαμβάνουν δράσεις και πρωτοβουλίες, να αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες και τελικά η σχολική τσάντα να μένει στο σχολείο. Nα προετοιμάζονται, δηλαδή, τα παιδιά για την επόμενη μέρα μέσα στα σχολεία και να μη χρειάζεται το διάβασμα στο σπίτι ώστε να έχουν ελεύθερο χρόνο για άλλες δραστηριότητες. Πρόθεση του υπουργείου είναι επίσης, στα ολοήμερα σχολεία που θα λειτουργήσουν πιλοτικά να μην απασχολούνται καθόλου ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί αλλά μόνο μόνιμοι και αναπληρωτές όπου είναι αναγκαίο για ορισμένες ειδικότητες.

3 Oσον αφορά τα υπόλοιπα ολοήμερα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας θα κάνει μία προσπάθεια να ξεκινήσουν τα μαθήματα τη νέα χρονιά με καλύτερες συνθήκες και με βελτίωση στο πρόγραμμα σπουδών, στα μαθήματα πληροφορικής, ξένων γλωσσών κλπ.

4 Για τα νηπιαγωγεία, στόχος είναι η βελτίωση των υποδομών ώστε, όπως τόνισε στο «Eθνος» και η κ. Xριστοφιλοπούλου, τη νέα χρονιά «αν ο γονιός θέλει να στείλει το παιδί του στο δημόσιο νηπιαγωγείο να μπορεί να το κάνει και όχι να εξαναγκάζεται να το στέλνει στα ιδιωτικά σχολεία».

5 Eπιμόρφωση εκπαιδευτικών. Στόχος του υπουργείου είναι να ξεκινήσουν προγράμματα επιμόρφωσης και οι σχετικές λεπτομέρειες θα τεθούν προς διαβούλευση τις επόμενες μέρες.

6 Nέες ρυθμίσεις θα υπάρξουν και για την επιλογή των στελεχών της Eκπαίδευσης, όπου θα προβλέπεται κατά πάσα πιθανότητα η μείωση στον αριθμό των μορίων που δίνει η περιβόητη «συνέντευξη», η οποία έχει δεχτεί σκληρή κριτική από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι αλλαγές που έρχονται στο σύστημα πρόσληψης, αποσπάσεων και μεταθέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού.

7 Aπό το 2011 μελετώνται αλλαγές και στο Γυμνάσιο, με προγράμματα ενίσχυσης των ξένων γλωσσών, έμφαση στο ψηφιακό περιβάλλον κ.ά.

8 Δρομολογείται νομοθετική ρύθμιση η οποία θα θεσμοθετεί εκ νέου την υποχρεωτικότητα φοίτησης στο νηπιαγωγείο και η οποία θα τεθεί σε ισχύ από το σχολικό έτος 2011-2012. Tο νέο σχολικό έτος, 2010-2011, όλα τα παιδιά θα μπορούν να εγγράφονται στην A’ τάξη του δημοτικού ανεξαρτήτως πιστοποιητικού φοίτησης στο νηπιαγωγείο.

9 Θα δοθεί παράταση της προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων χορήγησης αδειών ίδρυσης νηπιαγωγείων από έναν έως τρεις μήνες, ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος σε όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση και χρειάζονται αλλαγή στη νομική τους μορφή να μπορούν να το πράξουν εμπρόθεσμα.

O XAPTHΣ TΩN OΛOHMEPΩN NHΠIAΓΩΓEIΩN
Aπό την αρχή της σχολικής χρονιάς 2008-09 ενεγράφησαν στα ολοήμερα τμήματα 49.859 νήπια-προνήπια εκ των οποίων τα 48.322 φοίτησαν στο ολοήμερα πρόγραμμα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (ποσοστό 97%).

Aπό το σύνολο των 48.322 μαθητών που παρακολούθησαν το ολοήμερο πρόγραμμα, οι 9.983 ήταν αλλοδαποί και παλιννοστούντες (ποσοστό 21%), ενώ φοίτησαν και 202 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Eπισημαίνεται ότι κατά το σχολικό έτος 2008-09 εργάστηκαν στα ολοήμερα τμήματα των νηπιαγωγείων 5.232 νηπιαγωγοί (μόνιμοι ή αναπληρωτές), ενώ άλλοι 2.547 νηπιαγωγοί εργάστηκαν στα κλασικά τμήματα που λειτούργησαν μέσα στα ολοήμερα νηπιαγωγεία.

Kατά τα λοιπά, από τα 5.901 νηπιαγωγεία της χώρας, έχουν μετατραπεί μέχρι σήμερα σε ολοήμερα τα 2.898 (49%), ενώ τα 19 από αυτά είναι νηπιαγωγεία ειδικής αγωγής. Aπό το σύνολο των 143.193 νηπίων-προνηπίων που φοιτούν στα νηπιαγωγεία της χώρας, τα 48.322 (34%) παρακολούθησαν το ολοήμερο πρόγραμμα.

EYH XPIΣTOΦIΛOΠOYΛOY ΣΤΟ «ΕΘΝΟΣ»:
Στο επίκεντρο οι μαθητές

H υφυπουργός Παιδείας Eύη Xριστοφιλοπούλου δήλωσε στο «Eθνος»: «Mε τις ρυθμίσεις που θα θέσουμε προς διαβούλευση επιδιώκουμε ένα σχολείο που θα δίνει τη δυνατότητα στον μαθητή ν’ αναπτύξει βασικές ικανότητες, να συνεργάζεται με τους συμμαθητές του, να παίρνει πρωτοβουλίες και να εξελιχτεί σε ενεργό πολίτη.

Στο επίκεντρο των αλλαγών βρίσκεται ο μαθητής και για τον σκοπό αυτό θέλουμε να πετύχουμε ανατροπές στον τρόπο μάθησης, αναδιάταξη της ύλης και γενικότερα ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, όπου θα πρωταγωνιστούν οι εκπαιδευτικοί, αλλά ρόλο θα έχουν όλοι (οι γονείς, οι μαθητές, οι φορείς της Tοπικής Aυτοδιοίκησης κ.ά.) και θα υπάρχει δυνατότητα για πλήθος εξωσχολικών δραστηριοτήτων.

Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα σχολείο που θα αντέχει τη διαφορετικότητα, θα αξιοποιεί τις δυνατότητες των μαθητών και που τελικά θα πάψει να κάνει τα παιδιά να βαριούνται τις σπουδές τους».

NIKOΛ. TPIΓKA

ΕΦ.ΕΘΝΟΣ

δυστυχως εδω και τΟ  ιδιο το ''ΕΘΝΟΣ'' που τον νοεμβρη ειχε προβαλλει ως αποκλειστικο το θεμα των ολοημερων λυκειων αυτοκαταργει το ρεπορταζ του..τονιζει ξεκαθαρα οτι του χρονου δεν υπαρχουν ολοημερα στην δευτεροβαθμια ενω απο το 2011 θα γινουν αλλαγες στο περιεχομενο σπουδων του γυμνασιου χωρις ομως την καθιερωση ολοημερων...

Αποσυνδεδεμένος physikos13

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3418
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1263 στις: Ιανουάριος 04, 2010, 11:16:13 μμ »
ειναι αστειο να πιστευει καποιος που ασχολειται με την εκπαιδευση οτι μπορει σε μερικους μηνες να γινει τετοια αλλαγη σε γυμνασια και λυκεια,πρεπει να ειναι κανεις αφελης. αυτο απαιτει αλλαγες σε προγραμματα, βιβλια,οι οποιες θα πρεπει να γινουν απο κατω προς τα πανω κλιμακωτα, οχι σε μια νυχτα, α και αρκετα χρηματα....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:49:49 »

Αποσυνδεδεμένος Αναστασια 76

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1853
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Κατι...κινειται....ΠΡΟΣΟΧΗ!!!
    • Προφίλ
    • Δελφικα Παραγγελματα
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1264 στις: Ιανουάριος 04, 2010, 11:20:36 μμ »
ειναι αστειο να πιστευει καποιος που ασχολειται με την εκπαιδευση οτι μπορει σε μερικους μηνες να γινει τετοια αλλαγη σε γυμνασια και λυκεια,πρεπει να ειναι κανεις αφελης. αυτο απαιτει αλλαγες σε προγραμματα, βιβλια,οι οποιες θα πρεπει να γινουν απο κατω προς τα πανω κλιμακωτα, οχι σε μια νυχτα, α και αρκετα χρηματα....

ας γινουν ολα ααυτα και ας παρει παραπανω χρονο,δεν νομιζω να μας χαλασει ,αν δουμε οτι ξεκιναν και μπαινουν σε προγραμμα υλοποιησης... ;)
σαν σχεδιο καλο ακουγεται,για να μην πω ιδανικο και παρεξηγηθω,με περασουν για πρασινοσκουφιτσα.. :P ;D
"Δημοκρατία είναι όταν 4 λύκοι και ένα πρόβατο ψηφίζουν για φαγητό"
(Αρκάς)

Κάποτε, τριακόσιοι πέθαναν για την Ελλάδα.
Σήμερα η Ελλάδα πεθαίνει για τριακόσιους...
http://www.youtube.com/watch?v=P3pHY7auD8w

Αποσυνδεδεμένος kbazar

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 329
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1265 στις: Ιανουάριος 05, 2010, 06:24:28 μμ »
http://www.alfavita.gr/ank_b/ank4_1_10_1047.php  ''Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι '', για τα ολοήμερα γυμνάσια και λύκεια  :-X :-X :-X

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1266 στις: Ιανουάριος 06, 2010, 10:27:43 πμ »
απο χθεσινη συνεντευξη στην ΝΕΤ

Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Να διευκρινίσω και να ρωτήσω κάτι πριν μας πείτε οτιδήποτε; Χρήματα έχετε διασφαλίσει; Γιατί αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό..

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Βεβαίως. Ο Πρωθυπουργός στον δυσκολότερο προϋπολογισμό της μεταπολίτευσης, δίνει 1 δις ευρώ επιπλέον για την παιδεία φέτος. Βέβαια δε φτάνουν για τα πάντα, γιατί έχουμε προβλήματα σχολικής στέγης, έχουμε προβλήματα με τις υποδομές για να υποδεχθούν το ολοήμερο, έχουμε πάρα πολλές ανάγκες να καλύψουμε, αλλά η συγκρότηση και η πιλοτική λειτουργία του νέου τύπου σχολείου είναι για μας κομβική.

Ε. ΜΠΑΛΤΑΤΖΗ: Αυτό που θέλω αν μπορείτε, είναι να μας δώσετε το στίγμα διαβαθμισμένα, τι θα σημαίνει αυτό το Νέο Σχολείο.

Ε. ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ: Σημαίνει ότι ξεκινώντας πιλοτικά από ΤΟ Νηπιαγωγείο και Α’ – Β’ Δημοτικού, το παιδί γυρίζει στο σχολείο χωρίς τσάντα.


Αποσυνδεδεμένος billimember

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1098
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1267 στις: Ιανουάριος 06, 2010, 10:53:28 πμ »
καλα εγω ακουσα ολη τη συνεντευξη και εκνευριστηκα , βγηκε κ ο Βερεμης μετα απο την Χριστοφιλοπ να τα ριξει ολα στους καθηγητες , που βολευτηκαμε λεει και δε θελουμε την ανανεωση , φυσικα η δημοσιογραφος τους  φερθηκε με το γαντι, δεν τρωγονται αλλο, ελεος πια με την επιθεση στους καθηγητες , και η Χριστοφιλοπ να κανει συνεχεια αναφορα για το 1 δισεκατομ , ελεοςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςςς

Αποσυνδεδεμένος cookie2

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 273
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1268 στις: Ιανουάριος 06, 2010, 11:59:18 πμ »
.... 3 Oσον αφορά τα υπόλοιπα ολοήμερα σχολεία, το υπουργείο Παιδείας θα κάνει μία προσπάθεια να ξεκινήσουν τα μαθήματα τη νέα χρονιά με καλύτερες συνθήκες και με βελτίωση στο πρόγραμμα σπουδών, στα μαθήματα πληροφορικής, ξένων γλωσσών κλπ. ........

λέει για πληροφορικη κάτι ή μου φαίνεται;

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1269 στις: Ιανουάριος 06, 2010, 12:05:49 μμ »
ναι στα δημοτικα

Αποσυνδεδεμένος xasa

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 53
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1270 στις: Ιανουάριος 08, 2010, 09:29:40 μμ »
Η μεγάλη αλλαγή  πλησιάζει  ποια είναι ;
 
 Η ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

άχρηστες οι δηλώσεις βαρεθήκαμε να ακούμε για την τσάντα.
Ευννοούμενοι δε βλέπω να είναι  οι φιλόλογοι  στα ολοήμερα γυμνάσια, άραγε η τσάντα θα φτάσει στα λύκεια μετά απο καμιά τετραετία ;

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1271 στις: Ιανουάριος 08, 2010, 10:45:57 μμ »
Η μεγάλη αλλαγή  πλησιάζει  ποια είναι ;
 
 Η ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

άχρηστες οι δηλώσεις βαρεθήκαμε να ακούμε για την τσάντα.
Ευννοούμενοι δε βλέπω να είναι  οι φιλόλογοι  στα ολοήμερα γυμνάσια, άραγε η τσάντα θα φτάσει στα λύκεια μετά απο καμιά τετραετία ;

ακριβως τοτε θα φτασει..το πετυχες ..σε 4 χρονια ως προεκλογικη υποσχεση για τις τοτε βουλευτικες εκλογες..ειναι προμελετημενα τα πραγματα..φετος ξεκινανε πιλοτικα ολοημερα νηπιαγωγεια και δημοτικα θελει 2-3 να καθιερωθουν  ε σε 4 χρονια θα προβαλλουν αυτο το εργο ως υποσχεση για να γινουν τα ολοημερα και στην δευτεροβαθμια...απο τωρα φανταζομαι τον προεκλογικο λογο της κ.υπουργου...''καθιερωσαμε τα ολοημερα δημοτικα...ψηφιστε μας για να συνεχισουμε το εργο μας και στην δευτεροβαθμια εκπαιδευση ''........

Αποσυνδεδεμένος physikos13

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3418
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1272 στις: Ιανουάριος 08, 2010, 11:43:14 μμ »
ενα ψαρι για να τσιμπησει χρειαζεται και το αναλογο δολωμα,ετσι δεν ειναι;
αν δεν θελεις μονο ενα,αλλα μεγαλη ψαρια τοτε....

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Ολοήμερα Γυμνάσια -Λύκεια
« Απάντηση #1273 στις: Ιανουάριος 09, 2010, 09:05:34 μμ »
100 πρότυπα «ολοήμερα» θα λειτουργήσουν τη νέα χρονιά

 


Αλλαγές από του χρόνου σε ολοήμερα νηπιαγωγεία - για το 2011 μελετώνται αλλαγές στο Γυμνάσιο με προγράμματα ενίσχυσης των ξένων γλωσσών, έμφαση στο ψηφιακό περιβάλλον κ.ά.

Της Χαράς Καλημέρη
Νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, πολλαπλά βιβλία και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας με τη χρήση νέων τεχνολογιών είναι ο «πυρήνας» του σχεδίου που επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας για τη ριζική αναμόρφωση του σχολείου. Οι αλλαγές θα εφαρμοστούν πιλοτικά από τον Σεπτέμβριο σε περίπου 100 ολοήμερα δημοτικά σε όλη τη χώρα για τις δύο πρώτες τάξεις με στόχο, σε βάθος χρόνου, να διατρέξουν όλο το φάσμα της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ήδη, αντίστοιχες αλλαγές θα εφαρμοστούν από του χρόνου σε ολοήμερα νηπιαγωγεία, ενώ για το 2011 μελετώνται αλλαγές στο Γυμνάσιο με προγράμματα ενίσχυσης των ξένων γλωσσών, έμφαση στο ψηφιακό περιβάλλον κ.ά. Νέες ρυθμίσεις θα προωθηθούν και σε θέματα που αφορούν δασκάλους, καθηγητές, αλλά και τα στελέχη της εκπαίδευσης. Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για το νέο σχολείο βασίζεται στους εξής άξονες:

1. Από το ερχόμενο σχολικό έτος, θα λειτουργήσουν πιλοτικά περίπου 100 ολοήμερα δημοτικά για τις δύο πρώτες τάξεις.

2. Τα σχολεία αυτά θα έχουν αναμορφωμένο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, το οποίο θα στοχεύει στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών. Συγκεκριμένα, θα επιδιώκεται η ικανότητα επικοινωνίας στη μητρική γλώσσα, στις ξένες γλώσσες, στα μαθηματικά, στις μεταγνωστικές ικανότητες.

3. Ο τρόπος διδασκαλίας δεν θα είναι ο παραδοσιακός. Εκτός από τα βιβλία, τα οποία θα αλλάξουν περιεχόμενο, θα χρησιμοποιούνται πολλαπλά εργαλεία μάθησης όπως είναι οι υπολογιστές.

4. Στόχος είναι η τσάντα να μένει στο σχολείο. Nα προετοιμάζονται, δηλαδή, οι μαθητές στο σχολείο για την επόμενη ημέρα, ώστε να έχουν ελεύθερο χρόνο στο σπίτι για άλλες δραστηριότητες.

5. Πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι επίσης, στα ολοήμερα σχολεία που θα λειτουργήσουν πιλοτικά να μην απασχολούνται καθόλου ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, αλλά μόνο μόνιμοι και αναπληρωτές, όπου είναι αναγκαίο για ορισμένες ειδικότητες. Οι εκπαιδευτικοί που θα στελεχώσουν τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία θα παρακολουθήσουν ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης.

Υποδομές
Νέες ρυθμίσεις θα προωθηθούν, εξάλλου, για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο μείωσης του αριθμού των μορίων που δίνει η «συνέντευξη», η οποία έχει δεχτεί έντονη κριτική από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται και οι αλλαγές στο σύστημα πρόσληψης, αποσπάσεων και μεταθέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Όσον αφορά τα υπόλοιπα ολοήμερα δημοτικά σχολεία, το υπουργείο Παιδείας θα κάνει μία προσπάθεια να ξεκινήσουν τα μαθήματα τη νέα χρονιά με καλύτερες υποδομές και με βελτίωση στο πρόγραμμα σπουδών, στα μαθήματα πληροφορικής, ξένων γλωσσών κ.ά. Τα προβλήματα στα ολοήμερα σχολεία που «κληρονόμησε» η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας είναι πολλά και σχετίζονται κυρίως με το εκπαιδευτικό προσωπικό και το πρόγραμμα σπουδών.

Ειδικότερα, κατά την περσινή σχολική χρονιά (2008-09), διατυπώθηκαν έντονα παράπονα από γονείς αλλά και διευθυντές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για καθυστέρηση στελέχωσης ολοήμερων τμημάτων με εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων ακόμη και μέχρι τον Φεβρουάριο - Μάρτιο. Παράλληλα, υπήρξαν καταγγελίες ότι μεγάλος αριθμός ολοήμερων νηπιαγωγείων δεν εφάρμοσαν την πρωινή ζώνη παρότι πληρούνταν οι προϋποθέσεις, ενώ έντονη ήταν η απαίτηση πολλών γονέων για ύπαρξη και δεύτερης ζώνης αποχώρησης. Αναφέρθηκαν, μάλιστα, περιπτώσεις γονέων που δεν άφηναν τα παιδιά τους στο ολοήμερο πρόγραμμα παρότι θα τους εξυπηρετούσε, λόγω της υποχρεωτικής λήξης του στις 16:00 για τα ολοήμερα νηπιαγωγεία και στις 16:15 στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία.

Προβλήματα υπάρχουν, επίσης, στο θέμα της σίτισης των μαθητών. Σε περιπτώσεις ολοήμερων σχολείων με μεγάλο αριθμό μαθητών, η επίβλεψή τους και η προετοιμασία του φαγητού τους από τον εκπαιδευτικό κρίνεται ιδιαίτερα δύσκολη. Σύγχυση έχει δημιουργηθεί, εξάλλου, με την ώρα έναρξης του ολοήμερου προγράμματος στα μονοθέσια και διθέσια δημοτικά σχολεία, καθιστώντας αναγκαία την αναμόρφωση του ωρολόγιου προγράμματος.


Ο «χάρτης» των ολοήμερων σχολείων της χώρας

Σύμφωνα με στοιχεία των αρμόδιων υπηρεσιών Παιδείας, ο «χάρτης» των ολοήμερων σχολείων της χώρας περιλαμβάνει τα εξής:

Ολοήμερα δημοτικά σχολεία: Από τα 5.498 δημοτικά σχολεία της χώρας λειτουργούν ως ολοήμερα τα 4.706 με 139.472 μαθητές (ποσοστό 24%). Από αυτούς, οι 29.155 είναι αλλοδαποί και παλιννοστούντες (ποσοστό 21%). Κατά το σχολικό έτος 2008-09, εργάστηκαν στα ολοήμερα τμήματα 5.802 δάσκαλοι, 172 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων (μόνιμοι ή αναπληρωτές) και 6.272 ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (Αγγλική Γλώσσα, Νέες Τεχνολογίες, Αθλητισμός, Εικαστικά, Μουσική κ.ά.).

Ολοήμερα νηπιαγωγεία: Από τα 5.901 νηπιαγωγεία της χώρας, ως ολοήμερα λειτουργούν τα 2.898 (49%), ενώ τα 19 από αυτά είναι νηπιαγωγεία ειδικής αγωγής. Aπό το σύνολο των 143.193 νηπίων-προνηπίων που φοιτούν στα νηπιαγωγεία της χώρας, τα 48.322 (34%) παρακολούθησαν το ολοήμερο πρόγραμμα. Από αυτούς, οι 9.983 ήταν αλλοδαποί και παλιννοστούντες (21%), ενώ φοίτησαν και 202 μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατά το σχολικό έτος 2008-09 εργάστηκαν στα ολοήμερα τμήματα των νηπιαγωγείων 5.232 νηπιαγωγοί (μόνιμοι ή αναπληρωτές), ενώ άλλοι 2.547 νηπιαγωγοί εργάστηκαν στα κλασικά τμήματα που λειτούργησαν μέσα στα ολοήμερα νηπιαγωγεία.

ΗΜΕΡΗΣΙΑ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32319
  • Τελευταία: 1305D
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161372
  • Σύνολο θεμάτων: 19231
  • Σε σύνδεση σήμερα: 472
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 386
Σύνολο: 389

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.056 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.