*

Αποστολέας Θέμα: Στα φροντιστήρια λόγω Αρχαίων - Φυσικής  (Αναγνώστηκε 816 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Στα φροντιστήρια λόγω Αρχαίων - Φυσικής
« στις: Ιούλιος 03, 2009, 07:53:23 μμ »
Δυσκολεύουν περισσότερο τους υποψηφίους για τα ΑΕΙ

Φυσική και Αρχαία από πρωτότυπο χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα  μαθήματα από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ενώ τα Νεοελληνικά  Κείμενα, η Πληροφορική και η Γλώσσα-Έκθεση από τα ευκολότερα.

Διαφοροποιημένη είναι και η συμπάθεια που εκδηλώνουν οι μαθητές στα διάφορα μαθήματα που διδάσκονται στο σχολείο. Αυτά αποκαλύπτει η έρευνα του δρος Νίκου Αναστασάτου και της εκπαιδευτικού Λίνας Κεχαγιά που έγινε φέτος σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Οι δυο επιστήμονες ανάμεσα σε άλλα ερεύνησαν μεθοδικά τις στάσεις και αντιλήψεις μαθητών σε ζητήματα που αφορούν το «βαθμό δυσκολίας» αλλά και το «βαθμό συμπάθειας» των βασικών μαθημάτων του Γυμνασίου, ενώ παράλληλα γονείς και εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να δώσουν τη δική τους απάντηση στο ερώτημα γιατί το μάθημα «Αρχαία από πρωτότυπο» εμφανίζει το χαμηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας από το σύνολο των βασικών μαθημάτων του Γυμνασίου και το χαμηλότερο «δείκτη συμπάθειας» εκ μέρους των μαθητών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας η «Φυσική» και τα «Αρχαία από πρωτότυπο» θεωρούνται τα δυσκολότερα μαθήματα και τα «Νεοελληνικά Κείμενα», η «Πληροφορική» και η «Γλώσσα-Έκθεση» τα ευκολότερα. Οι μαθητές βαθμολογούν το βαθμό δυσκολίας των διδασκόμενων μαθημάτων (δύσκολο- πολύ δύσκολο) σε ποσοστό 44% τα Αρχαία από πρωτότυπο, 26% τα Αρχαία από μετάφραση, 12% την Ιστορία, 8% τη Γλώσσα-Έκθεση, 20% τα «Μαθηματικά», 48% τη Φυσική 35% τη Χημεία, μόλις το 4% την Πληροφορική, ενώ κανείς δεν δηλώνει ότι υπάρχει μεγάλος βαθμός δυσκολίας στα «Νεοελληνικά Κείμενα».

● Σύμφωνα με τη στατιστική επεξεργασία τα Αρχαία από πρωτότυπο θεωρούνται ως δυσκολότερα λόγω «της φύσης του μαθήματος», επειδή «δεν τους ενδιαφέρουν», είναι «πολύ η ύλη», «δεν τα κατανοούν» και εξαιτίας των «κακών βιβλίων». Το 36% των μαθητών δηλώνει ότι «κάνει φροντιστήριο» για να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες του μαθήματος. Ακόμη μεγαλύτερη δυσκολία, σύμφωνα με δήλωσή τους αντιμετωπίζουν οι μαθητές στη Φυσική για την οποία καταφεύγουν σε φροντιστήριο σε ποσοστό 24% ● Υψηλότερους «δείκτες συμπάθειας» συγκεντρώνουν τα Μαθηματικά για τα Αγόρια και η Πληροφορική- Μαθηματικά για τα Κορίτσια ποσοστά.

Οι εκπαιδευτικοί
Σύμφωνα με τη Λίνα Κεχαγιά το σύνολο των εκπαιδευτικών επισημαίνει ότι τα κείμενα που περιέχονται στα βιβλία των Αρχαίων από το πρωτότυπο είναι δύσκολα και ότι υπάρχει αναντιστοιχία διδακτέας ύλης και χρόνου που πρέπει να διδαχτεί το μάθημα. Το 80% δηλώνει ότι δίνεται μεγάλη έμφαση στη γραμματική και το συντακτικό και όχι στο περιεχόμενο των κειμένων και ότι δεν υπάρχει διασαφηνισμένος στόχος για το μάθημα στο Γυμνάσιο. Το 90% των καθηγητών δηλώνει ότι οι απαιτήσεις του Αναλυτικού Προγράμματος για το συγκεκριμένο μάθημα είναι υπερβολικές και ότι τα βιβλία δεν έχουν ελκυστική γραφή και δεν χρησιμοποιούν σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους.

Το 58% των γονέων τονίζει ότι το παιδί του αντιμετωπίζει προβλήματα σε συγκεκριμένα μαθήματα. Στο ερώτημα για το ποια μαθήματα εμφανίζουν δυσκολίες στους μαθητές οι γονείς τα ιεραρχούν «αρχαία-μαθηματικά-φυσική-χημεία».

«ΔΕΙΚΤΗΣ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑΣ»
Νεοελληνικά Κείμενα, Πληροφορική και Γλώσσα- Έκθεση «βαθμολογούνται» από τους μαθητές ως τα ευκολότερα μαθήματα

Συγκρίσεις μεταξύ αγοριών-κοριτσιών
ΣΥΜΦΩΝΑ με τον δρα Νίκο Αναστασάτο, τα αγόρια συγκριτικά με τα κορίτσια, δηλώνουν ότι δυσκολεύονται περισσότερο στο μάθημα των «Αρχαίων από πρωτότυπο», στο μάθημα των «Νεοελληνικών Κειμένων» και στο μάθημα της «Γλώσσας-Έκθεσης», ενώ τα κορίτσια, σε σχέση με τα αγόρια, βρίσκουν πιο δύσκολο το μάθημα της «Ιστορίας», το μάθημα των «Μαθηματικών», το μάθημα της «Φυσικής» και το μάθημα της «Χημείας».

● Από την ανάλυση των Ατομικών Δελτίων Φοίτησης προκύπτει ότι οι επιδόσεις των Κοριτσιών συγκριτικά με τα Αγόρια είναι σαφώς καλύτερες, τόσο στο γενικό μέσο όρο όσο και στις ομάδες «θεωρητικών» και «θετικών» μαθημάτων.

● Τα «Αρχαία» παρουσιάζουν το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας για τους μαθητές, αν αυτό συσχετιστεί με τις βαθμολογικές επιπτώσεις, σε όλες τις τάξεις και στα δυο φύλα. Ενδιαφέρον για το μάθημα των «Αρχαίων» παρουσιάζει το εύρημα, ότι ο μ.ό. μειώνεται κατά τάξη, αντί να αυξάνεται, αν υποθέσουμε ότι οι μαθητές δεν ήταν εξοικειωμένοι μ΄ αυτό.

● Το μάθημα της «Πληροφορικής» μάλλον είναι δημοφιλέστερο στους μαθητές οι οποίοι είναι πλέον εξοικειωμένοι με τους Η/Υ και γι΄ αυτό η βαθμολογία που συγκεντρώνουν είναι σχετικά υψηλή.

● Στη «Φυσική-Χημεία» και τα «Μαθηματικά» οι επιδόσεις των μαθητών είναι περίπου οι ίδιες.

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artId=4524695
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159859
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 533
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 453
Σύνολο: 456

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.076 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.