*

Τελευταία νέα

  • Πρόσληψη 146 εκπαιδευτικών κλάδων/ειδικοτήτων Β/θμιας Γενικής Εκπαίδευσης, ως προσωρινών αναπληρωτών, με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, στο «Μεταλυκειακό έτος - Τάξη μαθητείας», περιόδου 2021 – 2022
  • Προσλήψεις 286 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μελών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και στη Γενική Εκπαίδευση ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, με συμβάσεις τρίμηνης διάρκειας, για το διδακτικό έτος 2021-2022
  • Προσλήψεις 326 μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) για το διδακτικό έτος 2021-2022
  • Τελικοί Αξιολογικοί Πίνακες της Συμπληρωματικής Πρόσκλησης για Απόσπαση Εκπαιδευτικών στο εξωτερικό
  • Πρόσκληση υποβολής αίτησης για μόνιμο διορισμό σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Αποστολέας Θέμα: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 78089 φορές)

    0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

    Αποσυνδεδεμένος Landau

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 5958
    • Φύλο: Άντρας
    • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #140 στις: Νοέμβριος 05, 2012, 07:41:50 μμ »
    Η διπολική ροπή σχετίζεται με την πόλωση (που είναι η διπολική ροπή ανά μονάδα όγκου), και η πόλωση είναι ανάλογη της διηλεκτρικής σταθεράς. Άρα, όσο μεγαλύτερη η διηλεκτρική σταθερά (που είναι πιο άμεσα μετρήσιμο μέγεθος), τόσο μεγαλύτερη και η διπολική ροπή.
    "Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
    (Richard P. Feynman ?)

    "The first condition of progress is the removal of censorship."
    (George Bernard Shaw)

    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:37:28 »

    Αποσυνδεδεμένος sikat

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4069
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #141 στις: Νοέμβριος 05, 2012, 07:50:24 μμ »
    Επίσης δες ορισμούς:
    Κάθε υλικό έχει μια σταθερά κ που ονομάζεται διηλεκτρική σταθερά. Η σταθερά αυτή ισούται με τον λόγο της χωρητικότητας ενός πυκνωτή που ανάμεσα στους οπλισμούς του έχει το συγκεκριμένο υλικό προς την αντίστοιχη χωρητικότητα όταν ανάμεσα στους οπλισμούς υπάρχει το κενό.
    Διπολική ροπή είναι το γινόμενο του φορτίου ενός πόλου επί την απόσταση των δύο πόλων σε ένα ηλεκτρικό δίπολο. Μ=q.L

    Αποσυνδεδεμένος ksae17978

    • Νέο μέλος
    • *
    • Μηνύματα: 48
    • Φύλο: Γυναίκα
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #142 στις: Νοέμβριος 06, 2012, 03:04:44 μμ »
    Τώρα νομίζω οτι κατάλαβα λιγο καλύτερα.... Ευχαριστώ πολυ!
    Παρεμπιπτόντως το σαίνι μου (κυριολεκτικα) στην ίδια ερώτηση που του έκανα , για να τον προλάβω , υπέθεσε οτι η διηλεκτρικη σταθερα θα σχετίζεται με την αγωγιμότητα και την κίνηση ηλεκτρονίων και μετά μου έλεγε κάτι δικά του που όταν τα ξεκινάει δεν τον πολυκαταλαβαίνω.... Τι τραβάμε κι εμεις οι χημικοι....

    Αποσυνδεδεμένος fair_play

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 354
      • Προφίλ
    Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #143 στις: Φεβρουάριος 26, 2013, 10:38:53 μμ »
    Γεια σας,

    Ήθελα να κάνω την εξής ερώτηση: Στο σχολικό βιβλίο στη σελίδα 69 εικ. 2.11 αναφέρει ότι "Η μετάδοση ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων στις οπτικές ίνες στηρίζεται στο φαινόμενο της ολικής ανάκλασης"

    Όμως ο αέρας έχει μικρότερο δείκτη διάθλασης από το γυαλί (τοίχωμα της οπτικής ίνας).Πώς γίνεται ολική ανάκλαση όταν το κύμα από τον αέρα προσπίτει στο γυαλί;

    Κάτι δεν έχω πιάσει καλά;

    Αποσυνδεδεμένος PDE ads

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4006
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
      • E-mail
      • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 06:37:28 »

    Αποσυνδεδεμένος sikat

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4069
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #144 στις: Φεβρουάριος 26, 2013, 10:46:52 μμ »
    Πιστεύω ότι το πρόβλημα έγκειται στο ότι θεωρείς την οπτική ίνα κούφια. Δεν είναι όμως! Εκτός αν δεν κατάλαβα καλά την ερώτησή σου...

    Αποσυνδεδεμένος Pink-Panther!

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1207
    • Φύλο: Άντρας
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #145 στις: Φεβρουάριος 26, 2013, 11:01:53 μμ »
    Η οπτικη ινα ειναι 2 γυαλια το ενα μεσα στο αλλο +1 εξωτερικο περιβλημα. Το μεσα γυαλι εχει μεγαλυτερο n απο το εξω.

    Αποσυνδεδεμένος fair_play

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 354
      • Προφίλ
    Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #146 στις: Φεβρουάριος 27, 2013, 01:29:02 μμ »
    Sikat και Giorgos-Effie σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση.

    Όντως νόμιζα ότι η οπτική είναι κούφια. Είχα δεί οπτικές ινες σε ένα περίεργο λαμπατέρ που έμοιαζε με τούφα μαλλιών. Από τη βάση του εκπεμπόταν φως σε διάφορα χρώματα πέρναγε μέσα από τις οπτικές  ίνες και έβγαινε στην άλλη άκρη τους. Έτσι τις θεώρησα κούφιες.  :)


    Αποσυνδεδεμένος fair_play

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 354
      • Προφίλ
    Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #147 στις: Φεβρουάριος 27, 2013, 01:35:21 μμ »
    Ακόμα μια ερώτηση: Στο σχολικό βιβλίο σελ. 58 αναφέρει "κοντά στην κεραία, το ηλεκτρικό και το μαγνητικό πεδίο έχουν διαφορά φάσης 900 (...). Σε μεγάλη όμως απόσταση από την κεραία τα δυο πεδία είναι σε φάση."

    Υποθέτω ότι εξαιτίας της μεγάλης απόστασης κάνουμε αυτή την προσέγγιση. Μήπως μπορεί κανείς να μου δώσει μια πιο επιστημονικά τεκμηριωμένη  :) εξήγηση.

    Αποσυνδεδεμένος Landau

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 5958
    • Φύλο: Άντρας
    • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #148 στις: Φεβρουάριος 27, 2013, 03:10:25 μμ »
    Υποννοείται κάποια προσέγγιση. Δεν θυμάμαι λεπτομέρειες, αλλά πρέπει να έχει κάνει με την προσέγγιση ακτινοβολίας (σε μεγάλη απόσταση). Δες στα παν/κα σου εγχειρίδια ηλεκτρομαγνητισμού στα κεφάλαια σχετικά με τη θεωρία κεραιών (διπολική ακτινοβολία κλπ).
    "Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
    (Richard P. Feynman ?)

    "The first condition of progress is the removal of censorship."
    (George Bernard Shaw)

    Αποσυνδεδεμένος sikat

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 4069
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #149 στις: Φεβρουάριος 27, 2013, 03:41:39 μμ »
    Πρέπει να έχει να κάνει με εφαρμογή εξισώσεων Maxwell σε μεταβαλλόμενο ηλεκτρικό ρεύμα και με προσέγγιση σε μεγαλύτερη απόσταση.

    fair_play και εγώ όταν πρωτοάκουσα για οπτικές ίνες θεώρησα ότι ήταν γυάλινοι κούφιοι σωλήνες για αυτό  και΄΄έπιασα΄΄ την ερώτησή σου! Αν δεν ΄΄έχεις δει...

    Αποσυνδεδεμένος dpa2006

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1356
    • Φύλο: Άντρας
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #150 στις: Φεβρουάριος 27, 2013, 04:25:30 μμ »
    Το πεδίο κοντά στην κεραία ονομάζεται κοντινό πεδίο ή πεδίο Fresnel,το πεδίο μακριά από την κεραία ονομάζεται μακρινό πεδίο ή πεδίο Fraunhofer.
    Μαθηματικά αποδεικνύεται ότι στο κοντινό πεδίο έχουν διαφορά 90 deg.
    το θέμα είναι να ορίσεις την απόσταση από την κεραία (θεωρούμε απλό δίπολο για απλότητα αλλά μπορεί να γενικευθεί σε οποιαδήποτε κεραία,για την οποία υπολογίζεται είτε αναλυτικά είτε αριθμητικά-υπολογιστικά).
    η απόσταση υπολογίζεται με βάση την σχέση:
    R=2*L^2/λ,R η απόσταση,L το μήκος της κεραίας(διπόλου) και λ το μήκος κύματος.
    στο λινκ(σελίδα 40 παράγραφος 2.13) μπορείς να δεις περισσότερα,αλλά πλέον ξεφεύγουμε από το λυκειακό επίπεδο.
    περισσότερα σε βιβλία κεραιών και διάδοσης ηλεκτρομαγνητικού κύματος.
    Μια συζήτηση σε επίπεδο λυκείου για το θέμα της διαφοράς μπορείς να βρεις στο λινκ:
    Διαφορά φάσης μεταξύ του Ηλεκτρικού και Μαγνητικού πεδίου στο ΗΜΚ
    έχει και ένα λίνκ-παρέμβαση στην συζήτηση από τον κο Πάνο Μουστάκα Φυσικο Ραδιοηλεκτρολόγο_
    P.M. Φυσικό .doc .doc το οποίο απαντά στα ερωτήματα.
    Επίσης το παρακάτω λινκ από το τμήμα Φυσικής ΑΠΘ:
    Η διαφορά φάσης μεταξύ ηλεκτρικού (Ε) και μαγνητικού (Η) πεδίου του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου
    στο pdf του παραπάνω λινκ υπάρχει και η απόδειξη για κάθε ενδιαφερόμενο.

    ελπίζω να βοηθούν τα λινκ,μόλις βρω κάποια animations θα επανέλθω.
    « Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 27, 2013, 03:48:14 μμ από dpa2006 »

    Αποσυνδεδεμένος fair_play

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 354
      • Προφίλ
    Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #151 στις: Μάρτιος 01, 2013, 07:10:50 πμ »
    Landau, sikat και dpa2006 σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις σας.

    Καλό μήνα

    Αποσυνδεδεμένος vk87

    • Πλήρες μέλος
    • ***
    • Μηνύματα: 257
    • Φύλο: Άντρας
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #152 στις: Ιούνιος 23, 2013, 01:54:02 μμ »
    Γεια σας! μερικές ερωτήσεις για φυσική κατεύθυνσης γ λυκείου γιατί είμαι νέος στο κουρμπέτι  ::) ;D :

    1) Τι τιμές παίζουν στα θερινά?

    2) Μέχρι ποιο σημείο της ύλης προσπαθείτε να βγάλετε στα θερινά?

    3) Επειδή τώρα θα αναλάβω τον μαθητή αυτόν πρώτη φορά μου προτείνεται να βάλω κάποιο τεστ στην αρχή για να δω τι παίζει από κενά.?

    4) Προτείνετε να ξεκινήσω με κάποια επανάληψη σε προηγουμενη ύλη και αν ναι σε ποια?

    Ευχαριστω εκ των προτερων!  :) :)

    Αποσυνδεδεμένος dpa2006

    • Ιστορικό μέλος
    • *****
    • Μηνύματα: 1356
    • Φύλο: Άντρας
    • Λατρεύω την εκπαίδευση
      • Προφίλ
    Απ: Φυσική Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
    « Απάντηση #153 στις: Ιούνιος 24, 2013, 01:09:46 μμ »
    Γεια σας! μερικές ερωτήσεις για φυσική κατεύθυνσης γ λυκείου γιατί είμαι νέος στο κουρμπέτι  ::) ;D :

    1) Τι τιμές παίζουν στα θερινά?
    οι ίδιες...
    Παράθεση
    2) Μέχρι ποιο σημείο της ύλης προσπαθείτε να βγάλετε στα θερινά?
    θα έλεγα να βγάλεις την μισή ύλη τουλάχιστον ώστε μέχρι τις γιορτές να έχεις βγάλει όλη την ύλη.
    Παράθεση
    3) Επειδή τώρα θα αναλάβω τον μαθητή αυτόν πρώτη φορά μου προτείνεται να βάλω κάποιο τεστ στην αρχή για να δω τι παίζει από κενά.?
    καλό θα είναι να το κοιτάξεις από την αρχή.
    Παράθεση
    4) Προτείνετε να ξεκινήσω με κάποια επανάληψη σε προηγουμενη ύλη και αν ναι σε ποια?
    σε συνεργασία με το 3) που ρωτάς είναι λογικό να πρέπει να καλύψεις(όσο μπορείς) κενά που είναι απαραίτητα  για την γ λυκείου.

    Παράθεση
    Ευχαριστω εκ των προτερων!  :) :)

     

    Pde.gr, © 2005 - 2021

    Το pde σε αριθμούς

    Στατιστικά

    μέλη
    • Σύνολο μελών: 30860
    • Τελευταία: Pylos
    Στατιστικά
    • Σύνολο μηνυμάτων: 1092287
    • Σύνολο θεμάτων: 18322
    • Σε σύνδεση σήμερα: 474
    • Σε σύνδεση έως τώρα: 1773
    • (Αύγουστος 02, 2021, 03:07:35 μμ)
    Συνδεδεμένοι χρήστες
    Μέλη: 2
    Επισκέπτες: 416
    Σύνολο: 418

    Πληροφορίες

    Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

    Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

    Επικοινωνία >

    Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
    TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

    Δημιουργία σελίδας σε 0.114 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.