*

Ψηφοφορία

Τελικά οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται κάνουν για την εκπαίδευση?

ναι
3 (3%)
όχι
11 (11.1%)
οι περισσότεροι δεν κάνουν
18 (18.2%)
οι περισσότεροι κάνουν
30 (30.3%)
50-50
37 (37.4%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 98

Αποστολέας Θέμα: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?  (Αναγνώστηκε 5153 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος TEM

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1960
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #14 στις: Αύγουστος 17, 2009, 12:14:15 μμ »
Όποιος έχει ένσταση για τις επιλογές της ψηφοφορίας,να μου το αναφέρει για να τη βελτιώσουμε.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:46:58 »

Αποσυνδεδεμένος legend

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #15 στις: Αύγουστος 17, 2009, 12:33:43 μμ »
 Ωραίο θέμα! Μακάρι ο καθένας μας να αναρωτιέται για αυτό καθημερινά...αν είναι καλός δάσκαλος! Τα βασανιστήρια που περνάμε είναι λίγα σχετικά με το τι έχεις να αντιμετωπίσεις μέσα σε μία τάξη, όταν βέβαια θέλεις να κάνεις τη δουλειά σου σωστά και ολοκληρωμένα. Νομίζω ότι τον καθενα από εμάς θα τον κρίνει η ιστορία! Έχει να κάνει με την ποιότητα του κάθε ατόμου, την προσωπικότητά του και έπειτα με τη γνωστική και παιδαγωγική του επάρκεια, νομίζω. Το σύστημα δυστυχώς δε στοχεύει σε αυτό, στο να προσλάβει καλούς εκπαιδευτικούς. Θέλει απλά κάποιους να κάνουν αυτή τη δουλειά.
  Στο ελληνικό σχολείο νιώθεις μόνος και αβοήθητος. Στην αρχή νόμιζα ότι νιώθω έτσι επειδή είμαι ωρομίσθια, το έκτακτο προσωπικό για να καλύψει τις ανάγκες της στιγμής, όμως στην πορεία ανακάλυψα ότι δεν υπάρχει καμία μέριμνα για τον εκπαιδευτικό, είτε μόνιμος είναι είτε αναπληρωτής. Του ζητάνε να είναι έτσι κι αλλιώς, αλλά ΠΡΕΠΕΙ να τα καταφέρει μόνος του.
  Βασικό του όπλο είναι βέβαια η αγάπη για το αντικείμενο που διδάσκει, ώστε να μπορεί να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον, αλλά και η αγάπη προς τα παιδιά, το καθένα ξεχωριστά. Το κάθε παιδί είναι διαφορετικό, με διαφορετικές ανάγκες, προβληματισμούς, βιώματα...ΠΟΣΟ δύσκολο είναι να σταθείς σε μια τάξη!
  Εγώ νομίζω θα πεθάνω με αυτό τον καημό, υπήρξα καλός δάσκαλος;  :-\ :-\
"όσο γνωρίζεις πιο καλά τόσο αγαπάς πιο πλέρια"

Αποσυνδεδεμένος air

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 143
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #16 στις: Αύγουστος 17, 2009, 12:38:51 μμ »
Σωστος TEM (με το θεμα που ανοιξες), καιρος να κανουμε και την αυτοκριτικη μας ...ε?

Δυο ενστασεις μονον:

α) το "συστημα" που βγαζει 'δασκαλους', δεν ειναι το διπτυχο Ασεπ/προυπηρεσια (αυτα ειναι απλα μηχανισμοι επιλογης), αλλα οι σπουδες μας

β) ως Φυσικος, εμφανιζεσαι καπως.. ανακολουθος (απο ντετερμινιστικης αποψης!!), καθως δεν μπορουμε να απομονωσουμε το αποτελεσμα απο το αιτιο.

Αν εξαιρεσουμε τους ΠΕ60-ΠΕ70, τι ακριβως σπουδασαμε? Οι κατ'επιφαση "καθηγητικες" Σχολες (βαφτισμενες ετσι απο τις δεκαετιες των 50'ς-60'ς-70'ς, οπου εκ των πραγματων οσοι αποφοιτουσαν διοριζονταν στα σχολεια), δεν μας παρεχουν πρακτικα κανενα εφοδιο. Κατα βαση λοιπον, ειμαστε αυτοδιδακτοι, στηριζομενοι στο μερακι/ορεξη/διαθεση (για οσο καιρο αυτα υπαρχουν, οπως παρατηρησαν οι συναδελφοι) του καθενος. Με αλλα λογια, ενα 20-μερο ΠΕΚ δεν μας κανει 'δασκαλους', και θα ελεγα πως το κρατος μας (σε αντιθεση με τα σοβαρα κρατη, οπου μετα το πτυχιο σου, σε προετοιμαζουν για 1-2 χρονια πριν μπεις στην ταξη) εχει αφησει τα παντα στην ...ιδιωτικη πρωτοβουλια του καθενος μας.


Με βαση τα παραπανω, η ψηφος μου στο 'ΟΧΙ', ειναι μονοδρομος.

Αποσυνδεδεμένος TEM

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1960
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #17 στις: Αύγουστος 17, 2009, 12:48:37 μμ »
Εξετάζω τις δυνατότητες/ικανότητες του εκπαιδευτικού από τη στιγμή που θα μπει στην τάξη ως μόνιμος να διδάξει και γενικώς να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της θέσης του στην δημόσια παιδεία.
Ο λόγος που δεν αναφέρομαι στον τρόπο που διορίστηκε είναι πολύ απλός και τον έγραψα και σε προηγούμενο μήνυμά μου.
Αν ασχοληθούμε με τον τρόπο που διοριζόμαστε,θα καταλήξουμε σε έναν ακόμη καβγά για το αν ο ασεπ διαλέγει τους καλύτερους ή όχι.
Και ειλικρινά θέλω να το αποφύγω.
Ο καθηγητής όταν μπαίνει στην τάξη πρέπει να δουλέψει,κανένας δε νοιάζεται αν διορίστηκε με ασεπ ή όχι.
Όλοι περιμένουν να δουν αποτελέσματα.
Όταν φτάσουμε λοιπόν να μπούμε στην τάξη,είμαστε έτοιμοι να διδάξουμε?
Έχεις να προτείνεις κάποια επιλογή για τη ψηφοφορία ώστε να τη βάλω?
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 17, 2009, 12:53:30 μμ από TEM »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:46:58 »

Αποσυνδεδεμένος kwstas_pe03

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 103
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #18 στις: Αύγουστος 17, 2009, 12:55:06 μμ »
Εγώ όσο καλός καθηγητής - μαθηματικός είμαι, τόσο χειρότερος θα γίνω όταν διοριστώ.
Με όλα αυτά που έχω τραβήξει με ΠΔΣ, ωρομισθία, επιτυχία σε αυτόν τον ασεπ αλλά επειδή ήταν παλούκια τα θέματα ο τελευταίος διορίστηκε με 62,6 με αποτέλεσμα εμείς οι υπόλοιποι (λίγοι που περάσαμε τη βάση) να έχουμε 1 με 6 μόρια, δηλαδή τίποτα!!!!! ούτε για ωρομισθία!!!! θα τους γ..... το κέρατο αν τελικά καταφέρω να διοριστώ!!!!
Θα χε... στο ιδιαίτερο έτσι για αντίδραση!!!
Όσο θα μειώνουν αυτοί τους μισθούς, τόσο αδιάφορος θα είμαι για το σχολείο, και τόσα πιο πολλά ιδιαίτερα θα κάνω!
Με τους ΜΑΛ....!!!!!

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #19 στις: Αύγουστος 17, 2009, 01:00:30 μμ »
Καλημέρα!

Αν και έχουν ψηφίσει ακόμα λίγα άτομα (το αποτέλεσμα μπορεί να αλλάξει στη συνέχεια), έχω να παρατηρήσω το εξής. Αν κάποιος διαφωνεί μαζί μου, δεκτή η γνώμη του.
Οι περισσότεροι θεωρούν πως το σύστημα δεν βγάζει καλούς εκπαιδευτικούς...Είμαι λίγα χρόνια στο χώρο, οπότε η άποψή μου ίσως να μην είναι ολοκληρωμένη, αλλά αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι οι περισσότεροι νέοι δάσκαλοι (όλων των βαθμίδων) και όταν λέω νέοι εννοώ και ηλικιακά νέοι αλλά και νέοι στο χώρο, έχουν τουλάχιστον όρεξη και διάθεση για δουλειά...Λάθη σίγουρα θα γίνονται, η εμπειρία παίζει σημαντικό ρόλο....
ίσως να βλέπω κάπως ρομαντικά τα πράγματα, αλλά πιστεύω ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, δεν μπορώ να πω με ασφάλεια για το αποτέλεσμα της δουλειάς, αλλά τουλάχιστον προσπαθεί......
Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος dimitra68

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 841
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #20 στις: Αύγουστος 17, 2009, 02:49:27 μμ »
δυσκολη η ερωτηση σου "καλους εκπαιδευτικους σε σχεση με το ρολο που θα επρεπε να εχουν?"-δηλ να υπηρετουν το συστημα που τους εφτιαξε .......
η καλυτερους σε σχεση με το παρελθον?
καθε εποχη και καθε συστημα φτιαχνει το σχολειο που το εξυπηρετει και αρα τους εκπαιδευτικους που το εξυπηρετουν ...τυχεροι οσοι εκπαιδευτικοι πηγαινουν ενα βηματακι παραπερα με οδηγο την αγαπη για τον ανθρωπο και τη γνωση ...σημερα σε σχεση με παλιοτερα υπαρχει περισσοτερο αυτη η δυνατοτητα να παμε παραπερα κλεινοντας τ'αυτια στις σειρηνες, γιατι και η προσβαση στην πληροφορια ειναι μεγαλυτερη-τουτεστιν μπορουμε πιο ευκολα να ξεστραβωθουμε για να καταλαβουμε τι πραγματικα γινεται γυρω μας......
"Δε συμφωνώ με αυτά που λες αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου ελεύθερα να λες ό,τι πιστεύεις" Βολταίρος.
"Ο έρωτας είναι παιδί τσιγγάνας ποτέ μα ποτέ δε γνώρισε το νόμο" - Κάρμεν (Μπιζέ)
Η συνέλευση των ποντικών
http://www.youtube.com/watch?v=3gkqNvx-RwQ

Αποσυνδεδεμένος DOG

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 480
  • Φύλο: Άντρας
  • Νυχτα ξελογιαστρα,νυχτα ομορφη.......
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #21 στις: Αύγουστος 17, 2009, 06:26:54 μμ »
πιστευω οτι πτυχιο δεν σε κανει καλο εκπαιδευτικο,σου δινει ομως ολα τα εφοδια να μπορεσεις να γινεις αν προσπαθησεις,κ πιστευω οτι ισχυει για ολους αυτο.
ομως εφοσον το συστημα 1)δεν σε αφηνει πολλες φορες να δουλεψεις οπως πρεπει λογω των συνθηκων κ 2) δεν σε ικανοποιει οικονομικα (καθως σε ολες τις δουλειες ισχυει το <οτι πληρωνεις παιρνεις>),καταληγω στο οτι κ να ειναι κανεις η κ να θελει να γινει κ να μπορει καλος εκπαιδευτικος,δεν τα καταφερνει.φυσικα υπαρχουν κ εξαιρεσεις.ειτε δεν τους αφηνει το συστημα να δουλεψουν οπως θελουν,ειτε καταληγουν στην δημοσιουπαλληλικη νοοτροπια.
πιστευω οτι το συστημα πρεπει πρωτα να σου παρεχει ολα τα εφοδια κ μετα οχι απλα να απαιτει απ τον εκπαιδευτικο,αλλα να του εχει καλλιεργησει ενα αισθημα φιλοτιμου κ υπευθυνοτητας(αυτο βεβαια θα πρεπει να ξεκινα απο σχολειο κ πανεπιστημιο),το οποιο θα τον κανει να προσπαθει απο μονος του,κ οχι υπο καθεστως φοβου αξιλογησης.
ψηφισα οχι,χωρις ομως να θεωρω οτι δεν υπαρχουν και καλοι εκπαιδευτικοι.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 17, 2009, 06:41:18 μμ από DOG »

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #22 στις: Αύγουστος 17, 2009, 06:47:17 μμ »
Τείνω να συμφωνήσω με τη dimitra68. Κάθε σύστημα φτιάχνει τους εκπαιδευτικούς που χρειάζεται για να επιτύχει τους στόχους του.
Το πρόβλημα βέβαια με την ελληνική περίπτωση είναι ότι δεν έχει καθορισμένους στόχους. Δεν έχουμε απαντήσει σε βασικά ερωτήματα του τύπου: Τι παιδεία θέλουμε; Τι μαθητές θέλουμε να βγάλουμε; Τι είδους γνώση θέλουμε να έχουν οι απόφοιτοί μας; Αυτός είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο είμαι κάθετα αντίθετη με την αξιολόγηση. Ντάξει, ρε φιλαράκι, να με αξιολογήσεις, αλλά πώς θα με κρίνεις από τη στιγμή που δεν μου έχεις πει τι να κάνω; (Για όποιον έχει απορίες, ας κοιτάξει τους στόχους μαθημάτων όπως ορίζονται από τα αναλυτικά μας προγράμματα. Είναι ασυνάρτητοι, συχνά αντιφατικοί και τις περισσότερες φορές ανέφικτοι, αν λάβουμε υπόψη τα συγκεκριμένα βιβλία που είμαστε υποχρεωμένοι να διδάξουμε, τις ελάχιστες ώρες διδασκαλίας και τις ανεπαρκέστατες υλικοτεχνικές υποδομές)

Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση για μένα είναι η εξής: Αν το σύστημα έχει ως στόχο να παράξει μαθητές-πρόβατα, τότε μια χαρά εκπαιδευτικούς βγάζει. Με βάση τα δικά μου κριτήρια, σαφώς και όχι. Ευτυχώς, επειδή γενικώς το σύστημα είναι μπάχαλο, υπάρχουν αρκετά περιθώρια για δουλειά, από όποιον έχει μεράκι και φιλότιμο. Πολύ φοβάμαι ότι σιγά σιγά θα μας τα κόψουν και αυτά τα περιθώρια...

ΥΓ. Προφανώς και δεν θεωρώ ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι ανεπαρκείς. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι, -περισσότεροι απ'όσοι νόμιζα πριν μπω σε σχολείο- οι οποίοι, συχνά και με προσωπικό κόστος, κάνουν καταπληκτική δουλειά. Δυστυχώς, επειδή το σχολείο είναι σύστημα και χρειάζεται να υπάρχουν βάσεις και συνέχεια, αναγκαστικά από ένα σημείο και πέρα, τα αποτελέσματα είναι φτωχά. Δυστυχώς όμως, εμείς κρινόμαστε εκ του αποτελέσματος...

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #23 στις: Αύγουστος 18, 2009, 12:37:44 πμ »
πολύ καλό θέμα και ιδιαίτερα επίκαιρο!

όταν πέρασα στο Παιδαγωγικό Αθηνών,είχε πραγματοποιηθεί το όνειρο της ζωής μου.δεν ήξερα το πρόγραμμα σπουδών,δεν ήξερα τι θα κάνω,δεν ήξερα αν θα έχω δουλειά,πόσα χρήματα θα παίρνω και πως θα είναι το μέλλον μου.ήξερα μόνο ότι θα ασκώ ένα λειτούργημα,θα είμαι με παιδιά και θα εργάζομαι στο χώρο της εκπαίδευσης που από μικρή είχα όραμα να τον βελτιώσω...

όταν λοιπόν πέρασα στο Πανεπιστήμιο,τα πράγματα άλλαξαν..όχι παρασάγγας,αλλά σε ένα μεγάλο βαθμό.τα μαθήματα που επέλεγα και επιλέγω με βοηθούν πάρα πολύ,αλλά η όλη νοοτροπία ΄σχετικά με το τι θα γινουμε τελικά εμείς οι δάσκαλοι ήταν λάθος..και ξεκινούσε από τους καθηγητές τους ίδιους.

στο πρώτο πρώτο μάθημα που κάναμε στη σχολή περίμενα οτι θα ακουγα παααρα πολλα πραγματα για τα παιδια,για τη διδακτικη μεθοδολογια,τα αναλυτικα προγραμματα,τα ονειρα μας ως μελλοντικων δασκαλων.ο καθηγητης ομως ξεκινησε να μας επαινει που επιλεξαμε το Παιδαγωγικο,γιατι θα εχει μεγαλη "απορροφηση" ως κλάδος και θα εχουμε ποιοτικη ζωη και σταθερη δουλεια.
πραγματικα επαθα πλακα!
περιμενα οτι θα ακουγα αλλα πραγματα...

η νεα γενια εκπαιδευτικων θεωρω πως εχει οραμα,πολυ μεγαλυτερο μαλιστα απο τα οραματα των προηγουμενων γενεων για την Παιδεια.δυστυχως ομως,στην πορεια χαλανε πολυ τα πραγματα.η πλειονοτητα γινονται δημοσιουπαλληλοι και ξεχνουν το οραμα.εφαρμοζουν την ομαδοσυνεργατικη(που ειναι ναι μεν κατι αποδοτικο θα λεγα,αλλα και κατι πιο μοντερνο για να ξεπερασουμε τους προηγουμενους) και νομιζουν πως τα εκαναν ολα.δεν ειναι ενεργοι,δεν "καιγονται" μεσα στο επαγγελμα,δεν ψαχνονται.

μακαρι να κανω λαθος,μακαρι οι επομενοι να τους διαψευσουμε!!μακαρι να μην ξερουμε μονο το γνωστικο αντικειμενο,αλλα και πως θα το μεταδωσουμε.

οσο για το τι Παιδεια θελουμε και τις συναφεις ερωτησεις που θεσατε προηγουμενως,θα σας πω μια σοφοτατη φραση που ειχε πει ο μεγαλος παιδαγωγος-ψυχολογος Jerome Βruner:":"τι θελετε?μαθητες που μπορουν να απαντουν σε ερωτησεις που θετουν οι αλλοι,ή μαθητες που ειναι ικανοι να ερωτουν τους εαυτους τους και να ψαχνουν μονοι τους απαντησεις?".

αύτος πιστεύω πως είναι ο πιο καθοριστικός στόχος της συγχρονης-ιδιως-Παιδειας,αν και εχουν διατυπωθει παρα πολλοι και πολυ ουσιαστικοι!

το φερα γυρω γυρω,ισως και να μην απαντησα τελικα,αλλα θελω να πιστευω πως δεν ειναι ετσι...μακαρι να μην ειναι ετσι δηλαδη...



Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 659
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #24 στις: Αύγουστος 18, 2009, 12:47:39 πμ »
Αν και δεν ήμουν σίγουρη τι εννοούσες με τη λέξη σύστημα, θεώρησα ότι μιλάμε γενικά για το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι των διορισμών.
Απάντησα 50 -50 γιατί ακόμα δεν έχω καταλήξει τι κάνει ένα δάσκαλο καλό...
Η εκπαίδευση που έχει λάβει, η εμπειρία μέσα στην τάξη, ο κόπος και η προσπάθεια να διοριστεί (είτε αυτό λέγεται ΑΣΕΠ, είτε αναπλήρωση), το μεράκι, η συνεχής επιμόρφωση, τα διδακτικά πρότυπα, που κουβαλάς από την Α Δημοτικού, έμφυτο ταλέντο... όλα τα προηγούμενα, ίσως;
Από τους 7 παράγοντες, που σκέφτομαι, τους 4 (ίσως και 5) δεν τους παρέχει το σύστημα και αν αναλογιστώ τη δική μου πορεία, το σύστημα μάλλον δυσχεραίνει έναν εκπαιδευτικό από το να γίνει καλός.
Είμαι δασκάλα και τελείωσα τη σχολή σχεδόν  όταν άρχισαν να πολλαπλασιάζονται τα  ολοήμερα σχολεία, όταν ακόμα ο πίνακας των αναπληρωτών ήταν γεμάτος. Οπότε πρόλαβα να μάθω τι σημαίνει το ιδιωτικό σχολείο-επιχείρηση από πρώτο χέρι και να ευγνωμονώ καθημερινά που χάρη στο διαγωνισμό είμαι στο Δημόσιο Σχολείο σήμερα. Άρα δεν αντιμετώπισα τη φθορά της ωρομισθίας-αναπλήρωσης-αβεβαιότητας-πδσ κτλ.
Όταν ξεκίνησα τα μαθήματα όμως αισθάνθηκα "γυμνή". Καλές οι παιδαγωγικές θεωρίες, τα μαθηματικά, η Φυσική, η πληροφορική,η ιστορία, η γλώσσα,η λογοτεχνία και όλα τα άλλα μαθήματα αλλά μάλλον θα έπρεπε να είχαμε κάνει τις διπλάσιες ώρες σε διδακτικές. Για να μη γίνω υπερβολική, ότι θα έπρεπε να παρακολουθούμε μαθήματα από εν ενεργεία δασκάλους στις τάξεις τους από το πρώτο έτος.
Αυτό ήταν το πρώτο σοκ μετά τη σχολή, που αν τύχεις σε καλό περιβάλλον (οργανωμένο σχολείο και πρόθυμοι συνάδελφοι) κρατάει λίγο.
Το επόμενο εμπόδιο είναι αφού γίνεις μόνιμος. Όπου συναντάς σχολεία και δασκάλους σε κατάσταση "βάλτου" και ενώ εσύ θέλεις να κάνεις πράγματα, ακούς τη μονιμη επωδό:"Ελα, δε βαριέσαι τώρα, που να τρέχουμε, αγοράζουμε, προετοιμάζουμε κτλ κτλ" και δυστυχώς αυτή η νοοτροπία δεν έχει ηλικιακό φραγμό, όπως προείπε και η daimonas. Οπότε χρόνο με το χρόνο, που παλεύεις με αυτή τη νοοτροπία, έχει και το αντίτιμό της. Κάποια στιγμή θα συμβιβαστείς γιατί απλώς δεν θα αντέχεις το ψυχολογικό βάρος του να παλεύεις μόνος σου.

edit:Μιας και εγώ αποφοίτησα από το Παιδαγωγικό της Αθήνας καταλαβαίνω τι εννοείς δασκαλίτσα, αν και τότε μας έλεγαν θα δείτε σε λίγα χρόνια πόσο θα αλλάξουν τα πράγματα στον κλάδο με τον νέο θεσμό του Ολοήμερου και όλες οι τάξεις θα είναι ομαδοσυνεργατικές (λες και ανακαλύψαμε τη φιλοσοφική λίθο της παιδείας)
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 18, 2009, 12:49:53 πμ από kyra_daskala »
https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #25 στις: Αύγουστος 18, 2009, 01:15:15 πμ »
αχ κυρα δασκάλα μου,τι ωραία που τα έθεσες!

συμβιβάζονται όλοι εε?πωπω,ούτε να το σκέφτομαι δε θέλω...
μακάρι να μην είναι έτσι,μακάρι να αγαπάμε όλοι αυτό το επάγγελμα και  να ευτυχούμε να έχουμε καλούς δασκάλους και δασκάλες...

απλά δε μπορώ να συμβιβαστώ με την ιδέα ότι αύριο μεθαύριο θα συναντούμε εκείνους που απλά μπήκαν για τη βολή τους..δε θέλω να τη δω αυτή την πραγματικότητα.
αλλά,όπως λεει και η γιαγιά μου:"δε σκέφτόμαστε όλοι με τον ίδιο τρόπο για τα πράγματα.δε θέλουμε όλοι να αλλάξουμε τους δαίμονες που κατατρέχουν τις ζωές μας."

μακάρι να δούμε όμορφα πράγματα στα σχολειάκια μας και καλούς δασκάλους και ευτυχισμένους μαθητές!!!είναι ευλογία τα παιδιά,είναι τα πάντα..μακάρι να υπάρχουν δάσκαλοι που θα τα κάνουν να χαμογελούν και να βλέπουν το μάθημα σαν παιχνίδι,που θα αγωνιούν να μπουν στην τάξη.
αλλά θεωρώ πως το πρόβλημα έχει ρίζα και αρχετυπικά όλοι το αποδεχόμαστε για να τη βγάλουμε καθαρή.

στη σωστη κατεύθυνση,πιστεύω πως μας βοηθά παρα πολύ η άμεση πρόσβαση στις τάξεις από τα φοιτητικά χρόνια,αλλά και κάποιες παρωθητικές στρατηγικές είναι καλό εκ προοιμίου να τις γνωρίζουμε.

για παράδειγμα,περσι είχα πάει στο δημοτικό σχολείο όπου φοιτούσα εγώ και είδα μια πολύ νέα δασκάλα να τσιριζει.κυριολεκτικα τ σ ί ρ ι ζ ε..έκανε κάτι κουλαμάρες και δε βοηθούσε σε τίποτα να ηρεμήσουν τα μαθητουδάκια.τελικά έβγαλε ένα μαθητή έξω από την τάξη.

εκείνη τη στιγμή σκέφτηκα πως θα ένιωθε το παιδί αυτο.και επειδή καθησαμε υστερα κοντά τον ρώτησα γιατί η δασκάλα τον έβγαλε έξω."μιλούσα με τον Ιωσηφ",μου είπε,χαχαχαχαχα!"αλλά δεν ήθελα να στεναχωρήσω την κυρια".

την επόμενη ώρα μπήκα στην τάξη της "κυριας" αυτης για να δωσω ένα ερωτηματολόγιο στα παιδιά.η "κυρια' κοιτουσε κάθε 5 λεπτά το ρολόι της και μου είπε μαλιστα "παρε όση ώρα θες και,αν τελειώσουν γρήγορα,πιαστους την κουβεντα μεχρι να χτυπήσει το κουδούνι"

ΕΛΕΟΣ!και μετα ήθελε ησυχία..αφού δεν έκανε το μάθημα παιχνίδι.αφού σκυλοβαριόταν.

παραμιλησα ίσως ,αλλά ειναι καιρός να αντιμετωπίσπουμε το προβλημα κατα μέτωπο.όχι με φανφαρονικούς διαξιφισμους και αυθαίρετες γενικότητες.ας τεθεί ένα τέρμα...

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #26 στις: Αύγουστος 18, 2009, 01:58:12 πμ »
Παιδιά...κι εγώ πιστεύω πως το σύστημα μας δεν έχει καθορισμένους στόχους και δεν λέει να ξεκολλήσει απ'τις νοοτροπίες της δεκαετίας του'50! Όντως...τι μαθητές θέλουμε να βγάζουμε;; Εγώ προσωπικά προσπαθώ να τους μάθω πάνω απ'όλα να σκέφτονται,να κρίνουν,να ανημερώνονται σωστά και πολύπλευρα και να μην τους κάνουν το μυαλό κουραμπιέ! Πόσο όμως μπορεί ο εκπαιδευτικός μέσα στις καταστάσεις της σύγχρονης κοινωνίας να πείσει έναν έφηβο για όλα αυτά...;; Μπορεί;;! Παρόλ'αυτά εκεί ακριβώς φαίνεται για μένα αν κάποιος είναι καλός για τη δουλειά κι αυτό πηγάζει απ'την αγάπη για τα παιδιά πάνω απ'όλα και μετά απ'την αγάπη για τη διδασκαλία...γιατί πρέπει πρώτα να αγαπάς τα παιδιά γιατί σ'αυτά θα διδάξεις!
 Τώρα όσον αφορά στο σε τι κατάσταση είμαστε όταν φτάνουμε μετά από κόπους και βάσανα να διοριστούμε....εδώ είναι η μεγάλη παγίδα! Πιστεύω πως όσο κι αν έχει ταλαιπωρηθεί κάποιος,απ'τη στιγμή που αγαπάει τα παιδιά και νιώθει την ευθύνη της θέσης του συνεχίζει να είναι κάλός και να προσπαθεί (βέβαια πιο σίγουρη θα είμαι όταν διοριστώ για να σας το πω αυτό) αλλά όποιος έχει πάρει παρ'ολες τις ταλαιπωρίες την αναγνώριση απ'τα παιδιά ξέρει πως μόνο έτσι επιβιώνει στο επάγγελμα και δεν του γίνεται βραχνάς!! Στους  μαθητές ό,τι δώσεις αυτό θα πάρεις...ακόμη κι απ'τους πιο ατίθασους!! Δεν ξέρω όμως αν όλοι όσοι καταλήγουν σε τάξεις σχολείου είναι ευσυνείδητοι...πολύ αμφιβάλλω γι αυτό! Ειλικρινά δεν ξέρω κι εγώ σε τι κατάσταση θα είναι τα νεύρα μου όταν φτάσω να διοριστώ...αλλά ξέρω πως η μεγαλύτερη χαρά που παίρνω μέσα σ'αυτή την τρέλα της πορείας του διορισμού που ζω είναι η ατάκα των παιδιών κάθε Μάιο: "Κυρία θα μας έχετε και του χρόνου...;" Γιατί θέλουν να τα έχω! Αυτό για μένα είναι το μεγαλύτερο δώρο κι αυτό μου δίνει το κίνητρο να παλεύω! Ελπίζω να μην το χάσω ακόμη και μετά από χρόνια ταλαιπωρίας και η απάντησή μου ουσιαστικά είναι πως όσοι έχουν αυτό το κίνητρο καμιά ταλαιπωρία δεν τους αλλάζει...ίσως μόνο να μη χολοσκάνε τόσο σε κάποιες δύσκολες περιπτώσεις που στο φροντιστήριο π.χ θα πρεπε να τις αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά για να έχουν και την  επόμενη μέρα δουλειά!! Τελικά ναι....δεν πιστεύω πως είναι όλοι κατάλληλοι,γιατί σε πολλούς λείπει το σωστό κίνητρο εξ'αρχής!
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος spapioan

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 613
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 03
    • Προφίλ
Απ: Τελικά το σύστημα βγάζει καλούς εκπαιδευιτκούς?
« Απάντηση #27 στις: Αύγουστος 18, 2009, 11:10:25 πμ »
Εγώ όσο καλός καθηγητής - μαθηματικός είμαι, τόσο χειρότερος θα γίνω όταν διοριστώ.
Με όλα αυτά που έχω τραβήξει με ΠΔΣ, ωρομισθία, επιτυχία σε αυτόν τον ασεπ αλλά επειδή ήταν παλούκια τα θέματα ο τελευταίος διορίστηκε με 62,6 με αποτέλεσμα εμείς οι υπόλοιποι (λίγοι που περάσαμε τη βάση) να έχουμε 1 με 6 μόρια, δηλαδή τίποτα!!!!! ούτε για ωρομισθία!!!! θα τους γ..... το κέρατο αν τελικά καταφέρω να διοριστώ!!!!
Θα χε... στο ιδιαίτερο έτσι για αντίδραση!!!
Όσο θα μειώνουν αυτοί τους μισθούς, τόσο αδιάφορος θα είμαι για το σχολείο, και τόσα πιο πολλά ιδιαίτερα θα κάνω!
Με τους ΜΑΛ....!!!!!

μαζι σου αρχηγε μου!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160925
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 702
Σύνολο: 716

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.064 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.