*

Αποστολέας Θέμα: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού  (Αναγνώστηκε 42048 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος lucy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
  • Φύλο: Γυναίκα
  • I love teaching English
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #56 στις: Νοεμβρίου 18, 2009, 09:57:33 am »
Καλημέρα από Τήνο! Επιτέλους πήρα όλα τα CD... :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:51:33 »

Αποσυνδεδεμένος androniki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 109
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #57 στις: Νοεμβρίου 18, 2009, 07:50:01 pm »
Εμείς τίποτε ακόμη στην Εύβοια...
“Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world; indeed it is the only thing that ever has.”

Αποσυνδεδεμένος Ms Daisy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1490
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #58 στις: Νοεμβρίου 18, 2009, 08:02:02 pm »
Κι εγώ πριν 2 βδομάδες τα πήρα. Στην Δ δεν κατάλαβαν τίποτα. Ούτε στην Ε. Τα λένε γρήγορα, μπουκωμένος ήχος και πολύ απαιτητικά. Είναι δυνατόν στην Ε να ξέρουν την λέξη test tubes για να καταλάβουν ότι είναι το chemistry lab; ??? :P Και κανένα άλλο key word. Απογοητεύτηκα. :(

Αποσυνδεδεμένος androniki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 109
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #59 στις: Μαρτίου 04, 2010, 09:19:02 pm »
Συνάδελφοι, πού είστε στην ύλη σας σε όλες τις τάξεις του δημοτικού?
“Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world; indeed it is the only thing that ever has.”

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:51:33 »

Αποσυνδεδεμένος Ms Daisy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1490
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #60 στις: Δεκεμβρίου 03, 2010, 08:39:00 am »
Αποτίμηση των νέων βιβλίων Αγγλικής των τάξεων Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ του Δημοτικού, της Ελένης Φυτιλή

03/12/2010 - 08:09


 

 
Διανύοντας την δεύτερη σχολική χρονιά με τα νέα βιβλία του Δημοτικού, είναι καιρός νομίζω να σχολιαστούν. Η επιθυμία αυτή είναι ευθέως ανάλογη της απογοήτευσης που αισθάνθηκα καθ΄ όλη την διάρκεια της περασμένης σχολικής χρονιάς από το περιεχόμενο των βιβλίων. Τίποτα δεν έχει αλλάξει και φέτος φυσικά.
 

Οι παρατηρήσεις  έχουν ως εξής:
Προκάλεσε εντύπωση αρχικά το ότι τα βιβλία δεν φέρουν τίτλο. Αυτό μπορεί κανείς να το αντιπαρέλθει όμως, θεωρώντας το επουσιώδες. Φυλλομετρώντας ωστόσο το βιβλίο του μαθητή της Δ΄ τάξης είναι φανερό  ότι το χαρτί του βιβλίου είναι κακής ποιότητας. Μέσα δε στη χρονιά φάνηκε ότι ο μαθητής δύσκολα μπορεί να γράψει με μολύβι και αν σβήσει, τότε το χαρτί σκίζεται ευθύς.
 
 Προχωρούμε στην εικονογράφηση, η οποία είναι θαμπή, άχρωμη και σε καμμία περίπτωση ελκυστική. Υπάρχει απλώς γιατί έτσι είθισται σε βιβλία αυτής της βαθμίδας. Αυτά ως προς την μορφή. Το περιεχόμενο ξένισε ακόμη περισσότερο. Τα περισσότερα κείμενα είναι ανούσια, ανέμπνευστα, άχαρα και συνεπώς δεν δημιουργούν χαρά στους μαθητές μας. Ούτε στοιχειώδες χιούμορ περιέχουν, ούτε συνέχεια κάποιας ιστορίας αποτελούν. Είναι διεκπεραιωτικά, για να διδαχθεί η γραμματική και να επισημανθεί το λεξιλόγιο. Οι μαθητές τα ακούν, τα προσπερνούν και αδιαφορούν. Η γραμματική, στο πίσω μέρος του βιβλίου και μόνο, λειτουργεί διασπαστικά και προβάλλει απομονωμένη και επίφοβη- ένα κατεβατό που πρέπει να μαθευτεί. Ο μαθητής δεν μπορεί να εποπτεύσει την γραμματική που διδάσκεται αφού δεν υπάρχει κάποιος αναλυτικός πίνακας δίπλα στα κείμενα.
 
 Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα είναι τα τραγούδια του βιβλίου. Δε μπορούσα να φανταστώ κάτι πιο κακόγουστο, άρρυθμο και παράφωνο! Η αντίδραση των μαθητών αρχικά είναι η αμήχανη απορία ως προς το τι ακούν και στην συνέχεια ο χλευασμός αυτού που άκουσαν. Τα καταφέρνουμε να συμμετάσχουν μόνο με την παρότρυνση-ιαχή ‘Εμπρός, παιδιά, εμείς θα το πούμε καλύτερα!’ Άλλο τραγελαφικό μειονέκτημα του βιβλίου είναι η προφορά των πρωταγωνιστών στα περισσότερα κείμενα. Η Ελληνίδα της πολυπολιτισμικής τάξης είναι η Sophia τελικά; Και αν ναι, τότε γιατί μιλά τα Αγγλικά με άπταιστο ρωσικό ή τέλος πάντων σλαβικό αξάν; Τι κερδίζουν οι μαθητές από αυτόν τον κυκεώνα; Επίφαση ‘πολυπολιτισμικότητας’- κοινώς ξύλα-πέτρες.
 
Προχωρούμε στα βιβλία της Ε΄τάξης. Θεωρώ ότι οι συγγραφείς των βιβλίων της Ε΄τάξης θέλησαν να εμπνεύσουν σοκ και δέος σε διδασκόμενους και διδάσκοντες ! Το βιβλίο αυτό γεννά επιεικώς αμηχανία αρχικά στις τρείς πρώτες ενότητες που είναι κάπως υποφερτές, εκνευρισμό αργότερα και απελπισία στο τελικό στάδιο. Η γραμματοσειρά που επιλέχθηκε είναι απαράδεκτη για παιδιά, η εικονογράφηση είναι ανύπαρκτη, τα κείμενα είναι δυσνόητα και τεχνοκρατικά και δεν υπάρχει ένα τραγουδάκι, ένα παιχνιδάκι, κάτι τέλος πάντων που να ΄σπάει΄ την αφόρητη πλήξη που αναδίδουν. Θαρρεί κανείς ότι τα παιδάκια έγιναν ενήλικες ξαφνικά και πρέπει να τους φορτώσει όλη την σωτηρία του πλανήτη στις πλάτες.
 
 Όσο για το λεξιλόγιο: o κακόμοιρος ο μαθητής φορτώνεται σαν υποζύγιο με λεξιλόγιο απίστευτου όγκου, το οποίο αναβλύζει από την παραμικρή προτασούλα των κειμένων και από κάθε εκφώνηση και από κάθε γωνιά του βιβλίου ασκήσεων. Και τελικά τον πνίγει.
 
Φαινόμενο αποτελούν  οι εκφωνήσεις των 4-5 σειρών η κάθε μία, με πολλαπλές ερωτήσεις και με αναφορικές προτάσεις σχεδόν σε κάθε ερώτημα. Θεωρείται αυτό φιλικό προς τον αναγνώστη αυτής της ηλικίας; Δεν είναι δυνατόν να κυλήσει ευχάριστα το μάθημα αν ο μαθητής και ο δάσκαλος μαζί υποφέρουν και ιδρώνουν για να κατορθώσουν να καλύψουν μία υποπαράγραφο της εκάστοτε ενότητας. Το βιβλίο ορθώνει εμπόδια αντί να λειαίνει το έδαφος και γεννά αποστροφή αντί να ελκύει. Αυτό που λέμε τριβή με το γνωστικό αντικείμενο που θα φέρει την γνώση, εδώ μετατρέπεται κυριολεκτικά σε μυλόπετρες τόνων που θα συνθλίψουν και θα βγάλουν το λάδι του μαθητή. Δυστυχής και εξοντωμένος ο μικρός μας μαθητής θα προχωρήσει με ό,τι κουράγιο του απέμεινε.
 
 Για τους μαθητές που είναι αδύναμοι νομίζουμε ότι δεν υπάρχει σωτηρία. Αυτοί καταθέτουν τα όπλα νωρίς και όσο κι αν αγωνίζεται ο δάσκαλος, αυτοί δε βγαίνουν από το οχυρό της αυτοάμυνας. Έξω τους περιμένουν τα θηρία της « γνώσης». Μπορεί κάποιος να μας εξηγήσει πώς θα διδαχθούν αυτά τα βιβλία σε Τσιγγανόπαιδες και Μουσουλμανόπαιδες της περιοχής μας; Μιλάω για τον Νομό Ξάνθης.  Αποτελούν λύση τα differentiated activities με τους μαθητές να πλοηγούνται μπρος-πίσω στο βιβλίο, χάνοντας τελικά το νήμα του τι ακριβώς κάνουν ;
 
 Ποιο είναι τελικά το σκεπτικό του βιβλίου; Πού θέλει να οδηγήσει ; Σε τι περίπλοκα, δαιδαλώδη και αδιάβατα γνωστικά μονοπάτια σέρνει τους μαθητές; Με δεδομένο ότι δεν περιέχει κάτι που στο ελάχιστο να ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά τους.
 
 Υπάρχει επίσης μία εμμονή στο να στραφούν οι μαθητές προς το διαδίκτυο σώνει και καλά και δεν αναφέρεται πουθενά το βιβλίο ως πηγή γνώσης, έμπνευσης, αλλά και ξεκούρασης. Η τεχνολογία ως μόνη πηγή επικοινωνίας και άντλησης ιδεών.
 
 Ως γνωστόν, το άγχος δεν προάγει την μάθηση. Τα βιβλία αυτά προκαλούν κρίσεις άγχους σε όλους. Ασθμαίνουμε για να τα διδάξουμε και απεγνωσμένα παρακινούμε τους μαθητές να τα συμπαθήσουν. Ανεπιτυχώς όμως. Δεν τους συγκινούν στο ελάχιστο. Τα listenings είναι άλλη πληγή του βιβλίου. Η άρθρωση των πρωταγωνιστών είναι κάκιστη και τα κέιμενα είναι εξόχως ανούσια και πάλι.  Αυτό προσδοκούσαμε όλοι με την αλλαγή των βιβλίων;  Ασφαλώς όχι. Το  2010 περιμέναμε κάτι καλύτερο. Κοντεύουμε να νοσταλγήσουμε τα FunWay ! 
 
Τα βιβλία της ΣΤ’ πάσχουν από την ίδια υπερπληθώρα  πανδύσκολου λεξιλογίου, νυσταλέων κειμένων και ακόμα πιο απαράδεκτης προφοράς των κειμένων. Η γραμματική παρουσιάζεται με τον πιο μπερδεμένο δυνατό τρόπο και με προτάσεις –παραδείματα που φαντάζουν εξώκοσμες. Γενικά το βιβλίο το διατρέχει ένας μεγαλοϊδεατισμός της λογικής του ‘ όσο πιο πολλά και δύσκολα, τόσο το καλύτερο’. Χάθηκε ακόμη μία φορά το μέτρο, όπου από την απλοϊκότητα των Fun Way περάσαμε στην χαοτική πολυπλοκότητα του γνωστικού λαβύρινθου των νέων βιβλίων. Μεγάλοι χαμένοι είναι και πάλι οι μαθητές και το δημόσιο σχολείο, του οποίου το οποιοδήποτε κύρος μπορεί ακόμη να διαθέτει καταρρακώνεται με αυτές τις επιλογές, και εξηγώ τους προφανείς λόγους :
 
Ως γνωστόν, το 95% περίπου των μαθητών διδάσκεται Αγγλικά και εκτός σχολείου. Το σχολείο δυστυχώς δεν εμπνέει εμπιστοσύνη στους γονείς τους ως προς την εκμάθηση και πιστοποίηση της γλώσσας. Όσοι οραματίζονται κρατικά πιστοποιητικά γλωσσομάθειας με αυτά τα βιβλία, είναι μακρυά νυχτωμένοι!
 

Καμμία, μα καμμία διδακτική σειρά που διδάσκεται στα φροντιστήρια δε λειτουργεί χωρίς companion με λεξιλόγιο, παραδείγματα, επισημάνσεις και εκ νέου αναφορές στην γραμματική. Προκάλεσε λοιπόν αλγεινή εντύπωση η κυκλοφορία στο εμπόριο του companion για την ΣΤ’ τάξη από τις τρείς συγγραφείς των βιβλίων(εκδόσεις Σαββάλας, τιμή 15 Ευρώ). Χάθηκε ο κόσμος να εκδοθεί από τον ΟΕΔ

Αποσυνδεδεμένος catwoman

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2600
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #61 στις: Δεκεμβρίου 03, 2010, 02:17:19 pm »
παιδια αρχισα αγγλικα 15 Νοεμβρη περιπου σε δημοτικο, εχω ολες τις ταξεις. Η προηγουμενη καθηγητρια ειχε κανει βεβαι καποια υλη και τωρα ειμαστε στα εξης σημεια....
Γ δημοτικου ξανακανω μια συντομη επαναληψη Α

Αποσυνδεδεμένος alexcat

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 116
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #62 στις: Φεβρουαρίου 05, 2011, 08:55:23 am »
Catwoman,
στην Γ Δημοτικού κάνουμε το Fairyland 3 κι ολοκληρώνουμε το Unit 2 (ABC, numbers, colours, school items)
στην ΣΤ είμαι στο Unit 3.



Αποσυνδεδεμένος Ms Daisy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1490
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ06
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #63 στις: Φεβρουαρίου 05, 2011, 06:33:00 pm »
Εγώ στην Γ κάνω το Red Submarine και μόλις γράψαμε το revision test units 1-3 (ξεκίνησα Δεκέμβριο).
Στην ΣΤ (ξεκίνησα Οκτώβριο) τελειώσαμε το Unit 5.

Θέλω το cd της ΣΤ. Ως τώρα δεν χρησιμοποιώ το βιβλίο για τα listenings (κάνω άλλο υλικό) αλλά είπα να κάνω κάτι από κει και δεν υπάρχει το cd στο σχολείο. Πρέπει να το πήρε η περσινή καθηγήτρια. Πού μπορώ να το βρω; Στο site το Παιδαγωγικού έχει μόνο το cd-rom.

Αποσυνδεδεμένος GiannisVeria

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 4
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #64 στις: Ιουλίου 12, 2011, 11:52:56 am »
Καλημέρα σας. Γνωρίζετε αν για το σχολικό έτος 2011 - 2012 τα βιβλία αγγλικών για την τρίτη Δημοτικού θα δίδονται με τον ίδιο τρόπο ή αν το υπουργείο θα εκδόσει δικά του;

Αποσυνδεδεμένος giota8

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3379
  • Φύλο: Γυναίκα
  • δεν περιγραφω αλλο!!! ΠΕ06
    • Προφίλ
    • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΕ06
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #65 στις: Ιουλίου 12, 2011, 12:21:38 pm »
με τον ιδιο τροπο, δεν εχει ακουστει κατι διαφορετικο. καλυτερα ετσι...δε χρειαζεται τα παιδακια να μισησουν τ'αγγλικα απο την πρωτη τους επαφη με τη γλωσσα  ;)
Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Αποσυνδεδεμένος bettina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #66 στις: Ιουλίου 12, 2011, 07:17:00 pm »
και του γυμνασιου χαλια μαυρα ειναι, τουλαχιστον το βιβλιο για προχωρημενους της α και για αρχαριους της β που εχω δει 

Αποσυνδεδεμένος sofiam

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 240
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #67 στις: Ιουλίου 13, 2011, 02:15:55 pm »
Καλημέρα σας. Γνωρίζετε αν για το σχολικό έτος 2011 - 2012 τα βιβλία αγγλικών για την τρίτη Δημοτικού θα δίδονται με τον ίδιο τρόπο ή αν το υπουργείο θα εκδόσει δικά του;
Ετοιμάζεται ένα νέο βιβλίο που θα δοκιμαστεί από Σεπτέμβριο. Λέγεται ότι κάνουν ότι καλύτερο μπορούν γιατί τους ανατέθηκε τελευταία στιγμή. Έχουν μόνο δύο μήνες στην διάθεση τους  (μέχρι τέλη Ιουλίου) για να το ετοιμάσουν με περιορισμένο budget. Για οικονομία οι εικόνες του θα είναι ασπρόμαυρα σκιτσάκια. Παρόλα αυτά, λένε ότι το αποτέλεσμα είναι όμορφο. Θα δούμε!

Αποσυνδεδεμένος giota8

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3379
  • Φύλο: Γυναίκα
  • δεν περιγραφω αλλο!!! ΠΕ06
    • Προφίλ
    • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΕ06
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #68 στις: Ιουλίου 13, 2011, 02:30:45 pm »
αν κρινουμε απο τα υπολοιπα που ειχαν καιρο στη διαθεση τους να τα ετοιμασουν...καταλαβα!!!
Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Αποσυνδεδεμένος bettina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: καινούρια βιβλία αγγλικών δημοτικού
« Απάντηση #69 στις: Ιουλίου 13, 2011, 05:20:08 pm »
αυτο το "τελευταια στιγμη-περιορισμενο budget" θα ειναι η δικαιολογια για την επομενη πατατα που θα δουμε.απο οταν ξεκινησα εγω αγγλικα στο σχολειο ως μαθητρια  μεχρι σημερα δεν εχω δει βιβλιο της προκοπης.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182599
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 14
Επισκέπτες: 628
Σύνολο: 642

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.