*

Αποστολέας Θέμα: Πανελλήνιες 2009. Ύλη  (Αναγνώστηκε 9359 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ιουλια

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
    • Προφίλ
Πανελλήνιες 2009. Ύλη
« στις: Οκτώβριος 08, 2009, 03:17:39 μμ »
γνωριζει κανεις αν ανακοινωνηθηκε η καινουργια υλη?αν ναι ποιες αλλαγες εγιναν σε λογοτεχνια,ιστορια,αρχαια?
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 24, 2012, 08:55:03 πμ από para5 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πανελλήνιες 2009. Ύλη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:09:59 »

Αποσυνδεδεμένος maria22

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 93
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2009. Ύλη
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 08, 2009, 09:43:42 μμ »


Β. ΜΑΘΗΜΑΤΑ  ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

 

Ι. ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

 

Από το βιβλίο «Αρχαία Ελληνικά, Φιλοσοφικός Λόγος», Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης, των Μ. Κοπιδάκη, Δ. Λυπουρλή, κ.ά., έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2009.

 

Α. Εισαγωγή:

Ι.
   

Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ:

 
   

σ. 34-39 (Κεφ. Δ2: Οι φιλοσοφικές ιδέες του Σωκράτη. Διαλεκτική, μαιευτική, ειρωνεία. Η αναζήτηση των ορισμών, η επαγωγική μέθοδος και η ηθική.

Κεφ. Δ3 : Η δίκη και ο θάνατος του Σωκράτη).

 

ΙΙ.
   

 

Ο ΠΛΑΤΩΝ:

σ. 40-42 (κεφ. Ε1: Ο βίος του).

 

ΙΙΙ.
   

 

Πλάτωνος Πρωταγόρας:

 
   

α) σ. 49-52 (Α. Η διάρθρωση του διαλόγου και τα πρόσωπα: «Εισαγωγή…» έως και «Η απάντηση του Πρωταγόρα…»)

β) σ. 56-57 (Β. Η φιλοσοφική σημασία του διαλόγου).

 

IV.
   

 

Πλάτωνος Πολιτεία: Εισαγωγή στην Πολιτεία

 
   

α) σ. 92-93 (1. Νεανικές φιλοδοξίες και απογοητεύσεις, 2. Η συγγραφή της Πολιτείας και 3. Η σκηνοθεσία και τα πρόσωπα του διαλόγου)

 
   

β) σ. 96-102 (6. Οι τρεις τάξεις, 8. Η αγωγή των φυλάκων, 12. Οι φιλόσοφοι-βασιλείς,                    13. Η δικαιοσύνη και 14. Οι φαύλες πολιτείες).

 
   

γ) σ. 113 (Η αλληγορία του σπηλαίου).

δ) σ. 124-126 (Ο μύθος του Ηρός)

 

V.
   

 

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (Βίος και έργα):

 
   

α) σ. 139-141 («Πότε και πού γεννήθηκε ο Αριστοτέλης-Λίγα λόγια για την καταγωγή του» και «Ο Αριστοτέλης στην Ακαδημία του Πλάτωνα: μαθητής πρώτα, δάσκαλος στη συνέχεια»).

 
   

 β) σ. 145-149 («Ο Αριστοτέλης στη Μακεδονία: δάσκαλος του Αλεξάνδρου», «Επιστροφή του Αριστοτέλη στην Αθήνα: αρχίζει η τρίτη περίοδος της φιλοσοφικής του δραστηριότητας. Ο Αριστοτέλης διδάσκει στο Λύκειο» και «Ο Αριστοτέλης εγκαταλείπει οριστικά την Αθήνα-Το τέλος της ζωής του»).

 

VI.
   

 

Αριστοτέλη Ηθικά Νικομάχεια, σ. 151-153

 

VII.
   

 

Αριστοτέλη Πολιτικά, σ. 178-179

 
Β. Κείμενα:

 Ι.
   

ΠΛΑΤΩΝ

 
   

Πρωταγόρας: οι ενότητες 1, 2, 3, 4, 5, 6 και 7.

 
   

Πολιτεία: οι ενότητες 11, 12, 13, 14 και 15.

 ΙΙ.
   

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ

 
   

Ηθικά Νικομάχεια: οι ενότητες: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 και 10.

 
   

Πολιτικά: οι ενότητες: 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 και 20.

ΙΙ. ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

 

1. ΚΕΙΜΕΝΟ

Αδίδακτο πεζό κείμενο αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων της αττικής διαλέκτου.

 

2. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ - ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ

α. Η ύλη που περιλαμβάνεται στα βιβλία του Γυμνασίου «Αρχαία Ελληνική Γλώσσα»  Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2005.

β. Ολόκληρη η ύλη που περιλαμβάνεται στο βιβλίο της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου «Εγχειρίδιο Γλωσσικής Διδασκαλίας», έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2009 (ενότητες 1 - 21).

 

 

 

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

 

Από το βιβλίο «Νεοελληνική Λογοτεχνία» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης των Κ. Ακρίβου, Δ. Αρμάου κ.ά έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2009.

 

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ (ΠΟΙΗΣΗ-ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ)

 

1. Διονύσιος Σολωμός, «Ο Κρητικός»

2. Γεώργιος Βιζυηνός, «Το αμάρτημα της μητρός μου»

3. Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, «Όνειρο στο κύμα»

4. Ποιήματα για την ποίηση

·   Κωνσταντίνος Π. Καβάφης, «Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή     

595          μ .Χ.»

·   Μαρία Πολυδούρη, «Μόνο γιατί με αγάπησες»

·  Νίκος Εγγονόπουλος, «Ποίηση 1948»

·  Μανόλης Αναγνωστάκης, «Στο Νίκο Ε… 1949»

·   Γιώργης Παυλόπουλος, «Τα Αντικλείδια»

5. «Σελίδες του Γ. Ιωάννου»

·  «Μες στους προσφυγικούς συνοικισμούς»

·  «Στου Κεμάλ το σπίτι»

6.Η ποιήτρια Κική Δημουλά

·    « Κονιάκ Μηδέν Αστέρων»

·   «Σημείο Αναγνωρίσεως».

                   

 

Σημείωση

Τα λογοτεχνικά κείμενα (ποιητικά-πεζά) που περιλαμβάνονται στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη θα διδαχθούν με τη σειρά που δίνονται παραπάνω, η οποία καθορίζεται από:

α) τη χρονολογική σειρά των κειμένων, σύμφωνα με την κατάταξή τους στην Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και

β) το είδος τους, με στόχο την εναλλαγή ποίησης και πεζογραφίας, ώστε να διατηρείται το ενδιαφέρον των μαθητών.

 

 

ΙΣΤΟΡΙΑ

 

Από το βιβλίο “Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας” της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης των Γ. Μαργαρίτη, Αγ. Αζέλη, Ν. Ανδριώτη, Θ. Δετοράκη, Κ. Φωτιάδη, έκδοση Ο.Ε.Δ.Β. 2009.

 

 

Ι. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ   

   Γ. Οι οικονομικές εξελίξεις κατά τον 20ο  αιώνα, σ. 42-54
 
ΙΙ. Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ                              (1821-1936)

      Β. Χειραφέτηση και αναμόρφωση (1844-1880),  σ.  70-79

      Γ. Δικομματισμός και εκσυγχρονισμός (1880-1909),  σ. 80-88

      Δ. Ανανέωση-Διχασμός (1909-1922), σ. 89-98

 

ΙΙΙ. ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (1821-1930)

    Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά το 19ο αιώνα, σ. 116

    Πρόσφυγες στην Ελλάδα κατά τον 20ο  αιώνα, σ. 137

    Α.  Προσφυγικά ρεύματα κατά την περίοδο 1914-1922, σ. 138-143

    Β. Μικρασιατική  καταστροφή,  σ. 144-152

    Γ. Η αποκατάσταση των προσφύγων,  σελ. 153-159

    Δ. Η αποζημίωση των ανταλλαξίμων και η ελληνοτουρκική προσέγγιση, σ. 160-162

    Ε. Η ένταξη των προσφύγων στην Ελλάδα, σ. 163-169

 

ΙV. ΤΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΑΠΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΚΑΤΑ ΤΟ 19ο ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ.

Ε. Η περίοδος της αυτονομίας και η ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, σ. 206-220

 

V. ΠΑΡΕΥΞΕΙΝΙΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ

Δ. Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός το 19ο και 20ο αιώνα, σ. 245-254.

 

 

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

 

Από το βιβλίο "Λατινικά" της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης των Μ. Πασχάλη-  Γ. Σαββαντίδη,  έκδ. Ο.Ε.Δ.Β. 2009.

 

Κείμενα - Γραμματική - Συντακτικό

Τα κείμενα των ενοτήτων 21-50, εκτός των ενοτήτων 22,26,33,35,39 και 50, από τις οποίες θα διδαχθούν μόνο τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα.

Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που περιλαμβάνονται σ' όλες τις ενότητες (21-50) του διδακτικού εγχειριδίου της τάξης αυτής.

Επίσης, στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη συμπεριλαμβάνονται τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που περιέχονται και στις είκοσι ενότητες του βιβλίου "Λατινικά" της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Μ. Πασχάλη -  Γ. Σαββαντίδη, έκδ. Ο.Ε.Δ.Β. 2009.

Αποσυνδεδεμένος ιουλια

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2009. Ύλη
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 09, 2009, 09:26:25 πμ »
ευχαριστω πολυ.αρα αλλαγες εχουμε ουσιαστικα στην λογοτεχνια

Αποσυνδεδεμένος stroumfita

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 543
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2009. Ύλη
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 09, 2009, 09:43:40 πμ »
και γω απότι βλέπω μόνο η λογοτεχνία άλλαξε

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Πανελλήνιες 2009. Ύλη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 04:09:59 »

Αποσυνδεδεμένος Natas@

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 297
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2009. Ύλη
« Απάντηση #4 στις: Φεβρουάριος 24, 2010, 01:53:59 μμ »
Καλησπερα!
Εχω καποιες ερωτησεις σχετικα με την υλη των Λατινικων.
Οι μαθητες θα εξεταστουν σε ολα τα γραμματικα και συντακτικα φαινομενα και των 50 κειμενων ... σωστα?
Και κατι ακομα, οι μεταφρασεις ποιων κειμενων ειναι στην υλη? ολων των κειμενων ή μονο των ενοτήτων 21-50, εκτός των ενοτήτων 22,26,33,35,39 και 50?  :-\
Εχω να καταπιαστω με τα Λατινικα απο την εποχη των δεσμων που εδωσα πανελληνιες και δεν γνωριζω τον καινουριο τροπο εξετασης. Οποιος γνωριζει ας με κατατοπισει παρακαλω...  :)



"Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις"

Αποσυνδεδεμένος aeee

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1305
    • Προφίλ
Απ: Πανελλήνιες 2009. Ύλη
« Απάντηση #5 στις: Φεβρουάριος 24, 2010, 02:00:47 μμ »
Καλησπερα!
Εχω καποιες ερωτησεις σχετικα με την υλη των Λατινικων.
Οι μαθητες θα εξεταστουν σε ολα τα γραμματικα και συντακτικα φαινομενα και των 50 κειμενων ... σωστα?
Και κατι ακομα, οι μεταφρασεις ποιων κειμενων ειναι στην υλη? ολων των κειμενων ή μονο των ενοτήτων 21-50, εκτός των ενοτήτων 22,26,33,35,39 και 50?  :-\
Εχω να καταπιαστω με τα Λατινικα απο την εποχη των δεσμων που εδωσα πανελληνιες και δεν γνωριζω τον καινουριο τροπο εξετασης. Οποιος γνωριζει ας με κατατοπισει παρακαλω...  :)



αντιγραφω:

Τα κείμενα των ενοτήτων 21-50, εκτός των ενοτήτων 22,26,33,35,39 και 50, από τις οποίες θα διδαχθούν μόνο τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, όχι μεταφράσεις.

Τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που περιλαμβάνονται σ' όλες τις ενότητες (21-50) του διδακτικού εγχειριδίου της τάξης αυτής.

Επίσης, στην εξεταστέα-διδακτέα ύλη συμπεριλαμβάνονται τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που περιέχονται και στις είκοσι ενότητες του βιβλίου "Λατινικά" της Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Μ. Πασχάλη -  Γ. Σαββαντίδη, έκδ. Ο.Ε.Δ.Β. 2009.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32327
  • Τελευταία: pante96
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161772
  • Σύνολο θεμάτων: 19234
  • Σε σύνδεση σήμερα: 463
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 280
Σύνολο: 280

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.061 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.