0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Το ανέκδοτο που κυκλοφορεί από χθες το βράδυ μιλάει για Πρόσθετη Γεροντική Στήριξη.
ΠΔΣ: Ο οχετός της ΕκπαίδευσηςΚυρία Διαμαντοπούλου,Σας απευθύνω σήμερα ανοιχτή επιστολή με αφορμή τη χθεσινή εξαγγελία για τον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη.Το μοναδικό κριτήριο που ετέθη είναι ο χρόνος απόκτησης του πτυχίου.Τις προηγούμενες μέρες ακούσαμε και διαβάσαμε ότι η πρόσληψη των εκπαιδευτικών πρέπει να γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια. (Φυσικά και αυτό είναι το ζητούμενο, διότι τόσα χρόνια οι νέοι άνθρωποι είχαν γίνει όμηροι του ρουσφετιού, γεγονός για το οποίο, όπως γνωρίζετε, η τότε δική σας κυβέρνηση δεν ήταν άμοιρη ευθυνών. Εδώ και πέντε χρόνια τακτοποιούνταν τα «γαλάζια παιδιά», όπως λέτε, αλλά προηγουμένως είχατε φροντίσει για τα «πράσινα παιδιά».) Η πρώτη ερώτηση λοιπόν είναι: Θεωρείτε αξιοκρατικό το κριτήριο του χρόνου απόκτησης του πτυχίου; Είναι περισσότερο άξιος κάποιος που γεννήθηκε το 1965 από κάποιον που γεννήθηκε το 1980; Ειλικρινά, αν κάτι έχει αλλάξει στη σημασία της λέξης «αξιοκρατία», θα ήθελα να το γνωρίζω. Διαφορετικά όλοι οι πολίτες θα πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε διότι δεν ξέρουμε τι μας περιμένει σε σχέση με όσα επαγγελθήκατε.Παρακολουθώντας τη σύνθεση της νέας κυβέρνησης, όλοι διαπιστώσαμε ότι ο πρωθυπουργός έδωσε αξιώματα σε νέους ανθρώπους, φαντάζομαι με κάποια αντικειμενικά κριτήρια και όχι με βάση το χρόνο γέννησής τους. Εσείς, στο υπουργείο Παιδείας, πώς δε σκεφτήκατε ότι καταστρατηγείτε ένα βασικό αξίωμα του πρωθυπουργού; Το ανέκδοτο που κυκλοφορεί από χθες το βράδυ μιλάει για Πρόσθετη Γεροντική Στήριξη.Άλλο ένα θέμα είναι η απαξίωση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Γυρίσαμε σε εποχές επετηρίδας, που εσείς ως κυβέρνηση είχατε καταργήσει. Η επόμενη ερώτηση επομένως είναι: Όταν επιλέξατε αυτό το κριτήριο, σκεφτήκατε πόσο απαξιώνετε τους νέους ανθρώπους που έδωσαν ΑΣΕΠ, κρίθηκαν επιτυχόντες έναντι κάποιων άλλων που επέλεξαν άλλη επαγγελματική σταδιοδρομία –π.χ. φροντιστήρια- και τώρα προηγούνται; Σκέφτομαι μήπως πλειοδοτείτε τους φροντιστηριάδες στην καλύτερη περίπτωση και τους κηφήνες στη χειρότερη.Τέλος, σκεφτήκατε ότι οι όλοι όσοι εργάζονταν σε αυτό το θεσμό, έστω και με 4 ή 6 ώρες, τώρα θα είναι πλέον άνεργοι; Και ακόμη, μήπως ο θεσμός αυτός οδεύει σε κατάργηση;Είναι φανερό ότι η εγκύκλιος, την οποία υπογράψατε, χαρακτηρίζεται από εξαιρετική προχειρότητα. Και αναρωτιέμαι: Υπάρχει προγραμματισμός του κυβερνητικού έργου γενικότερα ή να αναμένουμε σε όλα τα μέτωπα παρόμοια διαχείριση των θεμάτων με αυτό της Πρόσθετης; Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα αν απαντήσετε και ακόμη περισσότερο αν το ξανασκεφτείτε.Δανάη
ΠΔΣ: Ο οχετός της Εκπαίδευσης........Τέλος, σκεφτήκατε ότι οι όλοι όσοι εργάζονταν σε αυτό το θεσμό, έστω και με 4 ή 6 ώρες, τώρα θα είναι πλέον άνεργοι; Δανάη
Κύριοι συνάδελφοι η χθεσινή απόφαση αν είναι κομμάτι μιας συνολικής πολιτικής εμένα μου φαίνεται ότι προαναγγέλει την κατάργηση του ΑΣΕΠ και την επιστροφή σε επετηρηδικά σχήματα. Εξηγούμαι: To ΑΣΕΠ φέτος άργησε πολύ να βγάλει αποτελέσματα και για κάποιες ειδικότητες τα έβγαλε ή τα βγάζει μεσούσης της χρονιάς, άρα απέτυχε να τηρήσει προθεσμίες. Επιπλέον το κόστος των διαγωνισμών είναι μεγάλο και αν κρίνω από αυτά που έγιναν φέτος στην Διδακτική για μας τους φιλολόγους όπου πολλοί (και κάνοντας φροντιστήριο) πήραν κακούς βαθμούς (68 μόνος μου στην Διδακτική Αρχαίων το 2007, 51,5 με φροντιστήριο το 2009) δεν υπάρχει απόλυτη αξιοκρατία. Να αναφέρω ενδεικτικά ότι οι αιτήσεις για να δει κάποιος απλά το γραπτό του είναι χιλιάδες. Θεωρώ ότι θα αναζητηθεί έτερος τρόπος διορισμού. Τώρα για το δίκαιο του πράγματος δεν νομίζω ότι έχει να κάνει με παλαιότητα πτυχίου ή πιο σύγχρονη κτήση του, αλλά κατά πόσο ο καθένας από μας είναι κατάλληλα εκπαιδευμένος να μπει σε μία τάξη και να διδάξει. Αυτό θεωρώ ότι λείπει από τα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων μας (Διδακτική ενός εξαμήνου και της πλάκας) και θα έπρεπε να γίνουν βήματα προς αυτή τη κατεύθυνση