*

Αποστολέας Θέμα: Θεατρολογία Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 17601 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Θεατρολογία Α' Λυκείου
« στις: Οκτώβριος 31, 2009, 01:27:27 μμ »
Με κάλεσαν ωρομίσθια σε Λύκειο και ανάμεσα στα μαθήματα που θα διδάξω είναι και 2 επιλογής στην Α' Λυκειου, Ψυχολογία και Θεατρολογία! ::)
Ειλικρινά δεν έχω ιδέα τι πρέπει να κάνω στη Θεατρολογία! Το έχει διδάξει κανείς; Τι προτείνετε για να μη βαρεθούμε ούτε εγώ ούτε -κυρίως- οι μαθητές; Στο ίντερνετ δε βρήκα το βιβλίο καθηγητή που θεωρητικά ξέρω ότι υπάρχει :-\
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:51:41 »

Αποσυνδεδεμένος EVA

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 204
  • ΠΕ 02 και ΠΕ 70
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 31, 2009, 02:56:24 μμ »
Με κάλεσαν ωρομίσθια σε Λύκειο και ανάμεσα στα μαθήματα που θα διδάξω είναι και 2 επιλογής στην Α' Λυκειου, Ψυχολογία και Θεατρολογία! ::)
Ειλικρινά δεν έχω ιδέα τι πρέπει να κάνω στη Θεατρολογία! Το έχει διδάξει κανείς; Τι προτείνετε για να μη βαρεθούμε ούτε εγώ ούτε -κυρίως- οι μαθητές; Στο ίντερνετ δε βρήκα το βιβλίο καθηγητή που θεωρητικά ξέρω ότι υπάρχει :-\
Ουσιαστικά η ώρα της Θεατρολογίας είναι η ώρα του παιδιού.Στο συγκεκριμένο μάθημα δε δίνουν εξετάσεις και όλοι έχουν υψηλούς βαθμούς. Θα λες μερικά λόγια για τα θεατρικά κομμάτια.Οι πληροφορίες υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο.Θα διαβάζετε τα θεατρικά κείμενα και θα προσκαλείς τους μαθητές να κάνουν δραματοποίηση των κομματιών.Ρώτησε τους μόνιμους αν υπάρχουν dvd από έργα και θεατρικές παραστάσεις στο σχολείο στα πλαίσια της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.Αν ναι, δείξε και κανένα dvd.Επιπλέον, μπορείτε να κάνετε και ελεύθερη δραματοποίηση.Μπορείς να χωρίσεις τους μαθητές σε ομάδες και να τους ζητήσεις μέσα στο μάθημα να γράψουν μικρά θεατρικά κομμάτια ,τα οποία τις επόμενες φορές θα τα παρουσιάζει η κάθε ομάδα.Αυτοσχεδίασε! Μην αγχώνεσαι!Είναι ένα μάθημα για το οποίο δε θα κοπιάσεις και ακριβώς έτσι αντιμετωπίζεται!
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 31, 2009, 03:00:41 μμ από EVA »

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 31, 2009, 03:34:23 μμ »
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες. Μου είναι πραγματικά πολύ χρήσιμες. :)
Εχω το άγχος της πρώτης φοράς σε παντελώς άγνωστο μάθημα... καταλαβαίνετε ...
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος marianthid

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 287
  • η ρίζα μου είν' ο λόγος...
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #3 στις: Νοέμβριος 23, 2009, 12:29:44 πμ »
Κάνω έκκληση για βοήθεια!
SOS

Είμαι φιλόλογος και μου ανάθεσαν το μάθημα της θεατρολογίας (προσλήφθηκα πρόσφατα ωρομίσθια, οπότε όταν πήγα στο σχολείο οι ώρες και τα μαθήματα ήταν προκαθορισμένα).

Μετά λύπης μου, διαπιστώνω ότι το βιβλίο είναι επιεικώς αδιάφορο για τους μαθητές, ενώ οι δραστηριότητες που προτείνει το βιβλίο μού φαίνονται ανεφάρμοστες (πού να τα βρω τα κουτάλια να κάνουμε τους έλικες αεροπλάνου ή να φωνάζουμε εεεεε και οοοοοοο μέσα στην τάξη;; ). Επίσης, το ότι είναι μη εξεταζόμενο μάθημα, σημαίνει ότι το έχει πάρει όλος ο... λαός, που κατά βάση το βλέπει ως ώρα του παιδιού.

Εγώ έχω μέχρι στιγμής προσπαθήσει να προβάλω μονόπρακτο (από το αρχείο της ΕΡΤ) με γνωστούς ηθοποιούς και σύγχρονους προβληματισμούς, αλλά άπαξ και χτύπησε το κουδούνι ούτε το τέλος δεν κάθησαν να δουν. Επίσης, έχω διδάξει την commedia dell'arte, με βιντεάκια από το youtube (δεν είχαν δει ποτέ αρλεκίνο στη ζωή τους!!) και με απόπειρα δραματοποίησης θεατρικού διαλόγου του Γκολντόνι, αλλά όλα αυτά προκάλεσαν απλά το γέλωτα στην καλύτερη, τον αποσυντονισμό της τάξης στη χειρότερη...

Τέλος, κάποιοι από αυτούς μου ζητάν να ανεβάσουμε παράσταση (έχω πολύ μικρή πείρα από ερασιτεχνικό θίασο, που δε νιώθω ότι επαρκεί), αλλά δεν θέλουν ούτε να προτείνουν έργα, ούτε να δούνε παραστάσεις να πάρουν ιδέες ούτε να ανατρέξουν σε καμιά θεατρική βιβλιοθήκη, ούτε φυσικά να κάτσουν να το δουλέψουμε εκτός ωρών σχολείου.

Χρειάζομαι τις προτάσεις και τις συμβουλές σας, καθώς προβλήματα διαχείρισης τάξης δεν έχω με τα άλλα μαθήματα, και πιστεύω ότι εν μέρει αυτό οφείλεται στο ότι "δεν έχω αντικείμενο" σε αυτό το μάθημα και πρέπει να το εφεύρω. Οι κλασσικές συνταγές δεν αποδείχθηκαν αρκετές να τους κρατήσουν το ενδιαφέρον, ενώ πρόκειται για ένα ετερόκλιτο και με χαμηλό επίπεδο τμήμα.
Όχι,δεν είμαι λυπημένη.
Σε σωστή ώρα νυχτώνει.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:51:41 »

Αποσυνδεδεμένος marianthid

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 287
  • η ρίζα μου είν' ο λόγος...
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #4 στις: Νοέμβριος 23, 2009, 08:46:13 μμ »
Κάνω έκκληση για βοήθεια!
SOS

Είμαι φιλόλογος και μου ανάθεσαν το μάθημα της θεατρολογίας (προσλήφθηκα πρόσφατα ωρομίσθια, οπότε όταν πήγα στο σχολείο οι ώρες και τα μαθήματα ήταν προκαθορισμένα).

Μετά λύπης μου, διαπιστώνω ότι το βιβλίο είναι επιεικώς αδιάφορο για τους μαθητές, ενώ οι δραστηριότητες που προτείνει το βιβλίο μού φαίνονται ανεφάρμοστες (πού να τα βρω τα κουτάλια να κάνουμε τους έλικες αεροπλάνου ή να φωνάζουμε εεεεε και οοοοοοο μέσα στην τάξη;; ). Επίσης, το ότι είναι μη εξεταζόμενο μάθημα, σημαίνει ότι το έχει πάρει όλος ο... λαός, που κατά βάση το βλέπει ως ώρα του παιδιού.

Εγώ έχω μέχρι στιγμής προσπαθήσει να προβάλω μονόπρακτο (από το αρχείο της ΕΡΤ) με γνωστούς ηθοποιούς και σύγχρονους προβληματισμούς, αλλά άπαξ και χτύπησε το κουδούνι ούτε το τέλος δεν κάθησαν να δουν. Επίσης, έχω διδάξει την commedia dell'arte, με βιντεάκια από το youtube (δεν είχαν δει ποτέ αρλεκίνο στη ζωή τους!!) και με απόπειρα δραματοποίησης θεατρικού διαλόγου του Γκολντόνι, αλλά όλα αυτά προκάλεσαν απλά το γέλωτα στην καλύτερη, τον αποσυντονισμό της τάξης στη χειρότερη...

Τέλος, κάποιοι από αυτούς μου ζητάν να ανεβάσουμε παράσταση (έχω πολύ μικρή πείρα από ερασιτεχνικό θίασο, που δε νιώθω ότι επαρκεί), αλλά δεν θέλουν ούτε να προτείνουν έργα, ούτε να δούνε παραστάσεις να πάρουν ιδέες ούτε να ανατρέξουν σε καμιά θεατρική βιβλιοθήκη, ούτε φυσικά να κάτσουν να το δουλέψουμε εκτός ωρών σχολείου.

Χρειάζομαι τις προτάσεις και τις συμβουλές σας, καθώς προβλήματα διαχείρισης τάξης δεν έχω με τα άλλα μαθήματα, και πιστεύω ότι εν μέρει αυτό οφείλεται στο ότι "δεν έχω αντικείμενο" σε αυτό το μάθημα και πρέπει να το εφεύρω. Οι κλασσικές συνταγές δεν αποδείχθηκαν αρκετές να τους κρατήσουν το ενδιαφέρον, ενώ πρόκειται για ένα ετερόκλιτο και με χαμηλό επίπεδο τμήμα.

Όχι,δεν είμαι λυπημένη.
Σε σωστή ώρα νυχτώνει.

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #5 στις: Νοέμβριος 23, 2009, 09:30:30 μμ »
εγω με την ταπεινη μου γνωμη,θεατρολογος δεν ειμαι,θα σου προτεινα να παρεις το αντιστοιχο βιβλιο της Ε και ΣΤ δημοτικου.ειναι ενα βιβλιο.μην γελασεις.υπαρχουν δραστηριοτητες που ειναι πολυ ωραιες και θα ταιριαζουν στο συγκεκριμενο τμημα

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #6 στις: Νοέμβριος 24, 2009, 12:04:06 πμ »
μ εβαλες στο τριπακι και σκεφτομαι.αυτα τα παιδια απ ο,τι καταλαβαινω,δεν ειναι για Γκολντονι,Μπεκετ και τα ρεστα.πρεπει με καποιο τροπο να δραστηριοποιηθουν και οχι να υπαρχουν ως θεατες καποιας προβολης.θα βαριουνται μαλλον,δεν θα τους λεει τιποτα.διαλεξε ενα θεατρικο με προβληματισμους,οχι ομως βαρυ και μοιρασε καποια κομματια οπου να διαφαινονται καθαρα οι χαρακτηρες.βαλε τους να κανουν αυτο που οι ξενογλωσσοι λεμε,αναγνωριστικο δελτιο αλλα σε προχωρημενη μορφη.να βρουν επιθετα που αντιπροσωπευουν τον καθε χαρακτηρα,να τον σχολιασουν,να γραψουν και να παρουσιασουν προφορικα ενδεχομενως τα συναισθηματα που τους γεννα ο χαρακτηρας,πως αν αλλαζαμε μια παραμετρο της ιστοριας θα αντιδρουσε ο χαρακτηρας αυτος,πως αλληλεπιδρα με τους αλλους,πως θα χαρακτηριζαν την σχεση που αναπτυσσει με τους αλλους ηρωες,πως θα αντιδρουσαν οι ιδιοι αν ηταν στην θεση του συγκεκριμενου ηρωα,πως οι συνθηκες επιδρουν στις κινησεις του και αντιδρασεις του,ποια ειναι τα κινητρα του κτλ.μπορεις πριν μοιρασεις κομματια να τους βαλεις το θεατρικο να το δουν,ως βιωματικη προπαρασκευη.επισης,το βιβλιο που σου ειπα,αν και του δημοτικου ,θα σε βοηθησει,καποιες δραστηριοτητες π.χ σελιδα 47,50,98,99,100 μπορεις να τις φερεις στα μετρα τους και να τις χρησιμοποιησεις ως υλικο για να σκεφτεις και αλλες παρομοιες,συναφεις.επισης,αυτο που κανουμε εμεις με τα flashcards,στα αγγλικα το γραφω,εγω ειμαι ΠΕ05.τι εννοω.παντομιμα.μην την φοβασαι επειδη ειναι του λυκειου μαθητες.π.χ φτιαξε δυο σωρους απο καρτες.στον ενα ρηματα.στον αλλο επιθετα και επιρρηματα.καθε μαθητης διαλεγει μια καρτα απο καθε σωρο ας πουμε.κολυμπω χαρουμενα,φλερταρω ντροπαλα,κοιταζω νευριασμενη κτλ.διαλεγει και κανει ο,τι εχει σχηματιστει απο τις δυο καρτες.αυτο ειναι παλιο,το κανουμε οι ξενογλωσσοι,γνωστο ειναι ετουτο και σημερα το ειδα,αυτο ακριβως, σε εκπομπη ιδιωτικου καναλιου!αυτα.καντους brainstorming,remue-meninges,στα γαλλικα και βλεπεις τι γινεται..

Αποσυνδεδεμένος marianthid

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 287
  • η ρίζα μου είν' ο λόγος...
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #7 στις: Νοέμβριος 24, 2009, 01:25:08 πμ »
alceste, είσαι φοβερή και σ'ευχαριστώ!!!
θα εφαρμόσω σίγουρα κάτι από αυτά στο επόμενο μάθημα κιόλας!  ;)

τα βιβλία του δημοτικού ούτε που τα είχα κατά νου.. είμαι σίγουρη ότι θα ανταποκρίνονται, πολύ περισσότερο στο.. πνεύμα των παιδιών  :D

θα ενημερώσω για την έκβαση του "πειράματος" ;D
Όχι,δεν είμαι λυπημένη.
Σε σωστή ώρα νυχτώνει.

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #8 στις: Νοέμβριος 24, 2009, 03:25:42 μμ »
οκ.καλη τυχη!αν παρεις εσυ το μαθημα σοβαρα,παρ ολο που δεν εξεταζονται τα παιδια σ αυτο,θα το παρουν και οι μαθητες.το ιδιο εφαρμοζω κι εγω στο μαθημα μου.δεν παν να λενε,"σιγα καλε,γαλλικα τωρα",απο την στιγμη που αποφασιζεις να το δεις σοβαρα,το βλεπουν και οι μαθητες σου.δεν εννοω οτι δεν παιρνεις σοβαρα το μαθημα, προς θεου,αλλα πρεπει να τους το δειχνεις αποφασιστικα.

Αποσυνδεδεμένος millhaven

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 341
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #9 στις: Νοέμβριος 24, 2009, 03:34:03 μμ »
Γεια Χαρα 8)

http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=13393.15


*Ελπιζω να σε βοηθησει καπως αυτη η κουβεντα που ειχε γινει παλαιοτερα.Αν χρειαστεις κατι αλλο,τα ξαναλεμε!

Αποσυνδεδεμένος marianthid

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 287
  • η ρίζα μου είν' ο λόγος...
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #10 στις: Δεκέμβριος 18, 2009, 04:40:58 μμ »
ευχαριστώ, millhaven!
τώρα τα Χριστούγεννα θα κάτσω να διαβάσω τα βιβλία που προτείνεις. Το τμήμα είναι ανομοιογενές, βέβαια, όπως ανέφερα. Ελάχιστοι θέλουν να παίξουν ή να μάθουν για το θέατρο, οι περισσότεροι να περάσουν μια ευχάριστη ώρα και ένα μέρος τους απλά να χαβαλέψουν.
Τουτέστιν, μεγαλύτερη ανταπόκριση είχα στην προβολή ταινίας "Ερωτευμένος Σέξπηρ", παρά στην παντομίμα, στο να μου γράψουν τι είναι για αυτούς η αγάπη, παρά στη δραματοποίηση του διαλόγου Ρωμαίου-Ιουλιέτας, στο να συζητήσουμε πώς παίζουν θέατρο με μάσκες και πού τις κατασκευάζουν στην commedia dell' arte παρά στο να δούμε τύπους της κωμωδίας από youtube ή να παίξουμε ένα διάλογο του Γκολντόνι.
Ελπίζω το σκηνικό να πάει θετικά μετά τα Χριστούγεννα, όπου τους έχω ζητήσει να μου μιλήσουν αδρομερώς για έργα που τους έχω μοιράσει. Δυστυχώς είναι έργα που είχα εγώ στη βιβλιοθήκη μου (Μπρεχτ, Τεννεσυ Ουίλιαμς, Μπέκετ, Σαρτ και τα συναφή) και είναι λίγο βαριά, αλλά ήδη η ιδέα τα έκανε να ενδιαφερθούν κάπως...
Όχι,δεν είμαι λυπημένη.
Σε σωστή ώρα νυχτώνει.

Αποσυνδεδεμένος iLLuSioN

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 379
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #11 στις: Απρίλιος 15, 2010, 12:08:19 πμ »
Με όλο τον σεβασμό αλλά ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο σας κάλεσαν ως ωρομίσθια σε μάθημα που ανήκει σε άλλο κλάδο ΠΕ32 ( Θεατρικών Σπουδών); Ελπίζω τουλάχιστον να ξεπέραστηκαν οι δυσκολίες διδασκαλίας και να πήγαν όλα κατ'ευχήν.

Αποσυνδεδεμένος iLLuSioN

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 379
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #12 στις: Απρίλιος 15, 2010, 12:24:26 πμ »
Ειλικρινά έχω έρθει στα όρια μου με το λατρεμένο Υπουργείο Παιδείας...μου φαίνεται αδιανόητο και όμως ελληνικό να σας αναθέτουν να διδάσκετε το μάθημα μόνο και μόνο για να συμπληρωθούν οι ώρες ενώ υπάρχει αντίστοιχη ειδικότητα...

Αποσυνδεδεμένος marianthid

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 287
  • η ρίζα μου είν' ο λόγος...
    • Προφίλ
Απ: Θεατρολογία Α' Λυκείου
« Απάντηση #13 στις: Απρίλιος 18, 2010, 12:09:30 πμ »
Θα συμφωνήσω μαζί σου -δεν ήταν επιλογή μου. Και το πιο κουφό είναι πως θα μπορούσα να έχω πάρει την ιστορία της α λυκείου, που την έχει η.. αγγλικός! (αθάνατο ελληνικό σύστημα)
Τώρα να δεις, που θα παίρνουμε υποχρεωτικά β ανάθεση και θα είμαστε συγχρόνως και ψυχολόγοι και θεατρολόγοι και κοινωνιολόγοι....
Όχι,δεν είμαι λυπημένη.
Σε σωστή ώρα νυχτώνει.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159787
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 621
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 597
Σύνολο: 600

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.088 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.