0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Χαίρομαι ιδιαίτερα που υπάρχει αυτή η συζήτηση και συμφωνώ αρκετά με όλους.Ξέρετε, έχω δει επανειλημμένα στο PDE σχόλια και συζητήσεις για κακούς μαθητές.Μαθητές αδιάφορους, αντιδραστικούς,ακόμα και παραβατικούς, καθώς και τρόπους αντιμετώπισής τους. Καλά όλ' αυτά. Επιτρέψτε μου όμως να ρωτήσω τώρα και το αντίστροφο:Πώς θα αντιμετωπίζατε την περίπτωση ενός ιδιαίτερα ΚΑΛΟΥ μαθητή?Ένα παιδί π.χ. που είναι άριστο και στο χαρακτήρα και στα μαθήματα, παρουσιάζοντας όμως ιδιαίτερη κλίση σε ένα από αυτά. Ίσως η απορία ακούγεται απλοϊκή κι εύκολη στην απάντησή της, προκύπτουν όμως μερικές δυσκολίες. Ο μαθητής που παρουσιάζεται στο άρθρο της Καθημερινής έχει, όπως γράφεται, διακρίσεις σε διαγωνισμούς μαθηματικών. Αυτό προϋποθέτει ειδική εμβάθυνση στην ύλη της τάξης του, αλλά και εκτεταμένη γνώση από την ύλη επόμενων τάξεων. Με δυο λόγια, μαθητές τέτοιου είδους έχουν φύγει πολύ μπροστά στο μάθημα του ενδιαφέροντός τους. Πώς διδάσκεται λοιπόν ένας τέτοιος τύπος μαθητή?Εννοώ αν και με ποιο τρόπο μπορεί ένας μαθητής που βρίσκεται σε τέτοιο επίπεδο να διδαχθεί οτιδήποτε πάνω στο αντικείμενό του μέσα στην αίθουσα, ώστε το σχολείο να έχει ουσιαστική συμβολή στη μετέπειτα πορεία του.Ποια πιστεύετε πως είναι η ενδεδειγμένη στάση ενός καθηγητή απέναντί του?Και τι είδους πρόβλεψη υπάρχει ή θα μπορούσε να υπάρχει γι' αυτά τα παιδιά στην καθημερινή πρακτική του σχολείου στη χώρα μας?
Η ιδέα των έξτρα ασκήσεων είναι φυσικά πολύ καλή, σίγουρα όμως ένας μαθητής που μπορεί και πουθέλει να "φύγει μπροστά" χρειάζεται μια πιο συνολική αντιμετώπιση. Ποια θα μπορούσε να είναι αυτή?Το να μπορούσε να "πηδήξει" (skip) τάξεις, σ' ένα σύστημα όπως το ελληνικό σε τι θα βοηθούσε και με ποιο τρόπο? Όσο για τη διαθεματικότητα, βοηθάει πραγματικά σ' αυτές τις περιπτώσεις?Μένω με την εντύπωση ότι οι μαθητές αυτοί μάλλον την περαιτέρω εξειδίκευση/εμβάθυνση αποζητούν κι έχουν ανάγκη, παρά τη σύνδεση των ενδιαφερόντων τους με άλλα παράλληλα. Επίσης, καθώς είναιπαιδιά με υψηλή ευφυϊα, συχνά έχουν κάνει ήδη τη σύνδεση και γνωρίζουν από πριν το διαθεματικό περιεχόμενο. Η δε υπόλοιπη τάξη μένει να βαριέται, καθώς θεωρεί μια τέτοια αναζήτηση ως άνευ λόγου ("εκτός ύλης", "δεν εξετάζεται", κτλ). Και κάτι ακόμα. Διστάζω, γιατί δε θέλω να παρεξηγηθούν τα λεγόμενά μου, αλλά θα το επιχειρήσω: Το γεγονός ότι οι μαθητές αυτοί τοποθετούνται από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο στην ίδια κατηγορία με τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, δεν είναι ενδεικτικό της πολιτικής που ακολουθείται απέναντί τους?Προς Θεού, δεν υπαινίσσομαι κάτι υπεροπτικό απέναντι προς μαθητές που παλεύουν με το όποιο τους πρόβλημα. Μην παρεξηγηθώ!Δεν έχετε όμως την αίσθηση πως η καθημερινή πρακτική του σχολείου αφήνει εντελώς απ' έξω τουςεξαιρετικούς μαθητές? Μοιάζει το σχολείο να έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τον μέτριο μαθητή κι όχι τονπροχωρημένο - ας τους ονομάσω προχωρημένους, γιατί η λέξη "χαρισματικοί" ηχεί στ' αυτιά μου άσχημα, τόσο για τους ίδιους (η κλίση τους υπάρχει, το αποτέλεσμα της όμως το κερδίζουν με απίστευτη δουλειά και δεν τους χαρίζεται διόλου), όσο και για τους υπόλοιπους (όλα τα παιδιά έχουν κάποιο χάρισμα, μικρό ή μεγάλο).Οι μαθητές αυτοί, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, φεύγουν για το εξωτερικό και δεν γυρίζουν πίσω.Η διαρροή επιστημόνων, άλλωστε, αναφέρεται ως μείζον πρόβλημα της Ελλάδας και στο έντυπο του Υπουργείου Παιδείας για το "νέο σχολείο". Δε θα 'πρεπε να βρούμε τρόπους να τους κρατήσουμε εδώ?Πώς θα πάμε μπροστά, διώχνοντας τους καλύτερους? Είναι τόσο δύσκολο να σκεφτούμε τρόπουςώστε να καλλιεργήσουν τα ενδιαφέροντά τους και να ακονίσουν την κλίση τους?
Παράθεση από: eleni09 ΠΕ 02 στις Ιουνίου 07, 2010, 10:59:39 amemmaki εχεις δικιο...ετσι πρπει να γινει...να πω κατι ελαφρως εκτος θεματος....? γ'λυκειου...νεοτερη ιστορια...μας διδασκε...η καθηγητρια αγγλικων...η οποια ηταν κ οργανωμενη στο ΚΚΕ......μας παρουσιασε την ιστορια ακριβως οπως ηθελε.....τοτε δεν διναμε σημασια σαν μαθητες....δεν μας ενδιεφερε....καταλαβαιναμε...αλλα δεν μπαιναμε στη διαδικασια ...καταλαβαινετε πιστευω......τωρα που τα σκεφτομαι....τσαντιζομαι τοσο πολυ.....αυτη η γυναικα σαφως δεν ηταν εκπαιδευτικος κ θα πρεπε να ντρεπεται που προσπαθουσε να κανει προπαγανδα...μεσα στην σχολικη ταξη....... ωστοσο κανεις δεν την ελεγχε..... Σε μας συνέβαινε το ακριβώς αντίθετο. Είχα συμμαθητή στην ΚΝΕ. Δεν θα σχολιάσω την πολιτική του επιλογή ή σκέψη, δικαίωμα του είναι να άκολουθεί όποιο πολιτικό χώρο θέλει. Η καθηγήτρια το ήξερε, και πήγαινε από πάνω του, στηριζόταν στο θρανίο του και έλεγε μπροστά στο πρόσωπο του, με αργή φωνή "Οι κομμουνιστές έσφαζαν με τα κονσρεβοκούτια τους μενσεβίκους! Κατάλαβες τώρα σε το κόμμα δολοφόνων είσαι;". Απαράδεκτη στάση στο σχολείο από την καθηγήτρια και μάλιστα προς ένα παιδί 16μιση ετών, που έκανε κάποιες επιλογές για την εξωσχολική του ζωή (ποτέ δεν έιχε πει κάτι μέσα στο σχολέιο)
emmaki εχεις δικιο...ετσι πρπει να γινει...να πω κατι ελαφρως εκτος θεματος....? γ'λυκειου...νεοτερη ιστορια...μας διδασκε...η καθηγητρια αγγλικων...η οποια ηταν κ οργανωμενη στο ΚΚΕ......μας παρουσιασε την ιστορια ακριβως οπως ηθελε.....τοτε δεν διναμε σημασια σαν μαθητες....δεν μας ενδιεφερε....καταλαβαιναμε...αλλα δεν μπαιναμε στη διαδικασια ...καταλαβαινετε πιστευω......τωρα που τα σκεφτομαι....τσαντιζομαι τοσο πολυ.....αυτη η γυναικα σαφως δεν ηταν εκπαιδευτικος κ θα πρεπε να ντρεπεται που προσπαθουσε να κανει προπαγανδα...μεσα στην σχολικη ταξη....... ωστοσο κανεις δεν την ελεγχε.....
Παράθεση από: emmaki στις Ιουνίου 07, 2010, 01:51:55 pmΠαράθεση από: eleni09 ΠΕ 02 στις Ιουνίου 07, 2010, 10:59:39 amemmaki εχεις δικιο...ετσι πρπει να γινει...να πω κατι ελαφρως εκτος θεματος....? γ'λυκειου...νεοτερη ιστορια...μας διδασκε...η καθηγητρια αγγλικων...η οποια ηταν κ οργανωμενη στο ΚΚΕ......μας παρουσιασε την ιστορια ακριβως οπως ηθελε.....τοτε δεν διναμε σημασια σαν μαθητες....δεν μας ενδιεφερε....καταλαβαιναμε...αλλα δεν μπαιναμε στη διαδικασια ...καταλαβαινετε πιστευω......τωρα που τα σκεφτομαι....τσαντιζομαι τοσο πολυ.....αυτη η γυναικα σαφως δεν ηταν εκπαιδευτικος κ θα πρεπε να ντρεπεται που προσπαθουσε να κανει προπαγανδα...μεσα στην σχολικη ταξη....... ωστοσο κανεις δεν την ελεγχε..... Σε μας συνέβαινε το ακριβώς αντίθετο. Είχα συμμαθητή στην ΚΝΕ. Δεν θα σχολιάσω την πολιτική του επιλογή ή σκέψη, δικαίωμα του είναι να άκολουθεί όποιο πολιτικό χώρο θέλει. Η καθηγήτρια το ήξερε, και πήγαινε από πάνω του, στηριζόταν στο θρανίο του και έλεγε μπροστά στο πρόσωπο του, με αργή φωνή "Οι κομμουνιστές έσφαζαν με τα κονσρεβοκούτια τους μενσεβίκους! Κατάλαβες τώρα σε το κόμμα δολοφόνων είσαι;". Απαράδεκτη στάση στο σχολείο από την καθηγήτρια και μάλιστα προς ένα παιδί 16μιση ετών, που έκανε κάποιες επιλογές για την εξωσχολική του ζωή (ποτέ δεν έιχε πει κάτι μέσα στο σχολέιο)Εγώ πάλι σε τάξη έχω πετύχει και τις δυο κατηγορίες, σε μαθητές, στην ίδια τάξη...Γ Δημοτικού, ιδιωτικό σχολείο, φτάνει η εποχή να τους μιλήσω για το Πολυτεχνείο και τη χούντα.Ενώ φτάνω στο τέλος της διήγησής μου σχεδόν αναίμακτα, γίνεται το μπαμ!Πετάγεται ο ένας μαθητής μου, που ο παππούς του είχε βγει στο βουνό στο αντάρτικο και τελικά τον κυνηγούσαν οι κομμουνιστές, που φταίνε για τα δεινά της χώρας μας. Σε αυτά του τα λόγια πετάγεται ο δεύτερος μαθητής μου, που μέλη της δικής του οικογένειας είχαν κυνηγηθεί και εξορισθεί επειδή ήταν αριστεροί.Και στη μέση οι υπόλοιποι μαθητές μου να με κοιτάνε με το ύφος "ποιος από τους δυο συμμαθητές μας έχει δίκιο;"Άντε τώρα να εξηγήσεις στα 8χρονα τι έγινε, χωρίς να παραποιήσεις την ιστορία και χωρίς να προσβάλλεις την προσωπική ιστορία των δυο οικογενειών.
Ελα ντε! Εμένα μου έτυχε να προσπαθώ να εξηγήσω σε ένα παιδάκι Γ δημοτικού τη θεωρία της εξέλιξης με αφορμή μια μπλούζα μου. Και μου λέει, "Όλοι οι άνθρωποι ήταν πίθικοι;" "Κάτι σαν πίθικοι" απαντώ. "Και μετά έπεσαν οι τρίχες τους και άρχισαν να περπατάνε στα 2 πόδια όρθιοι;" Χαρά ργώ που το πιτσιρίκι καταλαβάινει. Και τότε μου καένι την τρομερή ερώτηση "Και αν έτσι είναι τα πράγματα, τότε πώς έγινε ο Αδάμ από πηλό και η Εύα από τα πλευρά του;"..... Τι να πω εκεί;;;;;;;; Αλληλοσυγκρουόμενες θεωρίες! Να βγάλω λάθος τη δασκάλα; Να βγάλω λάθος το σχολέιο; Να πω ότι εγώ έχω λάθος και το σχολείο είναι σωστό;