*

Αποστολέας Θέμα: Eργαστήριο φυσικών επιστημών  (Αναγνώστηκε 2719 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος 0401

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 150
    • Προφίλ
Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« στις: Ιανουάριος 07, 2010, 07:30:35 μμ »

Στο σχολείο σας υπάρχει εργαστήριο φυσικών επιστημών και αν ναι πόσο καλά είναι αυτό οργανωμένο / εξοπλισμένο, είναι εργαστήριο ΕΠΕΑΕΚ?

Υπάρχει ενδιαφέρον από τους συναδέλφους ΠΕ04 για την πραγματοποίηση των προβλεπόμενων εργαστηριακών πειραμάτων και τον Δ/ντή του σχολείου σχετικά με την αγορά αναλώσιμων (π.χ. χημικών αντιδραστηρίων, είδη φαρμακείου κτλ) και η ανάλογη μέριμνα για την ασφάλεια / καθαριότητα του χώρου του εργαστηρίου?   

Έχετε υποστήριξη από τα κατά νομούς ΕΚΦΕ?
Έχετε δυσκολίες στα πειράματα μαθημάτων εκτός της ειδικότητας σας?

Στα σχολεία που υπάρχουν εργαστήρια ΕΠΕΑΕΚ πως πιστεύεται ότι ως κλάδος θα κερδίσουμε το στοίχημα και οι φυσικές επιστήμες θα περάσουν από τον μαυροπίνακα στο εργαστήριο? 

Ελπίζω να γίνει μια εποικοδομητική ανταλλαγή εμπειριών/ απόψεων

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:28:37 »

Αποσυνδεδεμένος dimstella

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1151
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 08, 2010, 02:50:14 μμ »
το "εργαστήριο ΕΠΕΑΕΚ" τι είναι;

Αποσυνδεδεμένος 0401

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 150
    • Προφίλ
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 09, 2010, 11:43:13 πμ »
το "εργαστήριο ΕΠΕΑΕΚ" τι είναι;

Είναι τα νέα εργαστήρια τα οποία δημιουργήθηκαν με συγχρηματοδότηση ευρωπαϊκής ένωσης (75%) και εθνικών πόρων (25%)

Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ.: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης

Αποσυνδεδεμένος ----

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 782
    • Προφίλ
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 09, 2010, 05:40:21 μμ »
Δυστυχώς σε 4 γυμνάσια λύκεια που βρέθηκα τα τελευταία χρόνια δεν λειτουργούσαν καθόλου εργαστήρια με εξαίρεση τα  1ο λύκειο Αγίου Δημητρίου που έχουν οργανώσει ένα αξιόλογο εργαστήριο. Στα υπόλοιπα δεν γινόταν καθόλου πειράματα και οι μαθητές ήταν εντελώς ανεξοικείωτοι.  Παρόλο που έδειξα ενδιαφέρον εγώ και άλλοι συνάδελφοι ΠΕ4 δεν έγινε  τίποτα το αξιόλογο. Το θέμα με τα εργαστήρια είναι ζωτικό θα έλεγα για την διδασκαλία της φυσικής, χημείας και βιολογίας. Είναι κρίμα να μην έχουν έρθει σε καμία επαφή τα παιδιά με αυτό το βασικό κομμάτι των θετικών μαθημάτων.
Ειδικά το interactive physics ένα σπουδαίο εργαλείο για το μάθημα της φυσικής δεν είδα να το χρησιμοποιούν πουθενά , προσπάθησα να εξηγήσω την σημασία του σε αρκετούς συναδέλφους αλλά απογοητεύτηκα τελείως…

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:28:37 »

Αποσυνδεδεμένος 0401

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 150
    • Προφίλ
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 10, 2010, 04:59:22 μμ »

Δυστυχώς κάπως έτσι δείχνουν ότι είναι τα πράγματα στο σύνολο των σχολειών.

Εγώ, κι ας γίνω κακός, βλέπω πολλούς συναδέλφους με ιδιαίτερη ευκολία να οχυρώνονται πίσω  δικαιολογίες όπως: «δεν ξέρω πώς να κάνω το εργαστήριο» ή «που να θυμάμαι απ’ το πανεπιστήμιο πως λειτουργεί ο παλμογράφος»,
παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι η πραγματοποίηση μιας  εργαστηριακής άσκησης  απαιτεί/προϋποθέτει από μέρους τους προετοιμασία και κατά συνέπεια διάθεση να αφιερώσουν αρκετό χρόνο προκειμένου να ανταποκριθούν σε ένα υποχρεωτικό κομμάτι της διδασκαλίας του μαθήματός τους.     

Αλήθεια, μιας και αναφέρθηκες συνάδελφε joap στο interactive physics , χρησιμοποιούν οι διδάσκοντες στα σχολεία σας τα νέα λογισμικά των μαθημάτων φυσικών επιστημών του Γυμνασίου?

Τελικά πολύ σκέψη και μελάνι ξοδεύουμε για το πώς θα «διοριστούμε», πώς και γιατί χάσαμε κοτσαμάν 4 ώρες ωρομισθίας  την Δευτέρα της τάδε γιορτής και άλλα φλέγοντα ζητήματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά μηδενικός προβληματισμός για τις υποχρεώσεις μας…

Και αν δεν είναι έτσι τότε πως θα μπορούσε να διορθωθεί αυτή η κατάσταση?

Είναι δυνατόν στο 60 με 70% των λυκείων μας να υπάρχουν σήμερα νέα πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια κι εμείς ως κλάδος ΠΕ04 να κρύβουμε κάτω απ’ το χαλάκι την μη αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία?


Αποσυνδεδεμένος ----

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 782
    • Προφίλ
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 10, 2010, 05:20:09 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα, το θέμα της διδασκαλίας των θετικών μαθημάτων και η δυσκολίες που συναντούν με αυτά τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές είναι αυτό που έπρεπε να μας απασχολεί άμεσα.
Το ότι καταφεύγουν στο σύνολό τους οι μαθητές στα φροντιστήρια έχει να κάνει ακριβώς με το θέμα της χρήσης του εργαστηριακού και λογισμικού υλικού που διαθέτουν τα σχολεία . Χωρίς να εμπλέκονται με κάποιο τρόπο οι γνώσεις που διδάσκονται με εφαρμογή στην πράξη δημιουργούνται όλα αυτά τα κενά και τελικά η αποστροφή προς την φυσική ή την χημεία. Μόνο με μια κιμωλία στον πίνακα και ένα κακογραμμένο σχολικό βιβλίο οι περισσότεροι από τους μαθητές δεν καταλαβαίνουν τίποτα και σ’ αυτούς που κάπως μπαίνουν στο νόημα μακροπρόθεσμα δεν τους μένουν και πολλά.

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 10, 2010, 05:34:42 μμ »
Να ρωτήσω συνάδερφοι με το χρόνο πώς τα καταφέρνετε; Ασχολείστε κυρίως με πειράματα επίδειξης κι αν όχι, πώς τα καταφέρνετε έτσι ώστε οι μαθητές να ολοκληρώνουν την εργαστηριακή άσκηση στο χρόνο της μιας διδακτικής ώρας;
Εγώ τουλάχιστον είτε γιατί είμαι άπειρη είτε γιατί είμαι προκατειλημμένη κι έχω τμήματα των 23-24 μαθητών αρκετά ανομοιογενή καταφεύγω στην «εύκολη» λύση της επίδειξης. Τη μία και μοναδική φορά που προσπάθησα να κάνουμε το σχετικά απλό πείραμα εομκ χωρισμένοι σε 5 ομάδες δυσκολεύτηκα, «έφαγα» το διάλειμμα, δεν ολοκλήρωσαν όλες οι ομάδες τις μετρήσεις κι αισθάνθηκα ότι περισσότερο στρίγγλιζα πάρα καθοδηγούσα και υποστήριζα τους μαθητές μου.
Με τις εικονικές προσομοιώσεις τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα αλλά είναι ζήτημα αν 2-3 μαθητές έχουν πρόσβαση σε internet οπότε κάνουμε ότι μπορούμε με το laptop μου κι ο  χρόνος είναι πάλι αμείλικτος.
Να σημειώσω ότι δεν έχουμε κάποιο φοβερό εργαστήριο αλλά νομίζω ότι τα παιδιά έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από απλά πειράματα που να μπορούν να τα επαναλάβουν ως έναν βαθμό και στο σπίτι τους. Με την ευκαιρία να πω ότι ο Ρήγας Φεραίος έχει γράψει ένα καταπληκτικό οδηγό διδακτικής και παρότι η γλώσσα ξενίζει αρκετά αξίζει να διαβαστεί. «Φυσικής απάνθισμα» είναι ο τίτλος του.

Αποσυνδεδεμένος 0401

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 150
    • Προφίλ
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 10, 2010, 06:09:07 μμ »
Επιτέλους οι κατάλληλοι προβληματισμοί!!!

Αρκετοί ΕΚΦΕτζήδες και σχολικοί σύμβουλοι ΠΕ04 κάνουν λόγο για την αναγκαιότητα καθιέρωσης στο ωρολόγιο πρόγραμμα ενός συνεχούς 2-ωρου αφιερωμένου αποκλειστικά στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών - κυκλικά ανα μάθημα Φυσική – Χημεία – Βιολογία μέσα στο μήνα. 
 
Σε τμήματα με 25 μαθητές η πραγματοποίηση μετωπικών εργαστηρίων Φυσικής σε 45 λεπτά είναι αδύνατη (και μετωπικών εργαστηρίων Χημείας επικίνδυνη!)  χωρίς την παρουσία και δεύτερου καθηγητή.

Λύση εδώ θα ήταν η ύπαρξη ανά εργαστήριο ενός καθηγητή ΠΕ04 που θα απασχολούνταν αποκλειστικά με τις ανάγκες του εργαστηρίου (το στήσιμο των διατάξεων, την παρασκευή των χημ. διαλυμάτων, τη καθαριότητα των σκευών) και  επικουρικά στην εργαστηριακή διδασκαλία ως δεύτερος διδάσκων.
Πως θα γίνει όμως κάτι τέτοιο όταν σαν κλάδος, κι όχι αδικαιολόγητα,  κινδυνεύουμε να χάσουμε ακόμη και το 3-ωρο του υπεύθυνου εργαστηρίου?

----------------------
rozy4  εγώ το εργ. της εομκ το κάνω σε δύο μαθήματα, στο πρώτο γίνονται οι μετρήσεις στο εργαστήριο και στο δεύτερο στην τάξη οι υπολογισμοί και οι γραφικές παραστάσεις.
ΚΑΙ μια ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα με προσομοιώσεις πειραμάτων,τις οποίες μπορεί κάποιος να αποθηκεύσει στον Η/Υ,  από τον συνάδελφο Ηλία Σιτσανλή.
http://www.seilias.gr/



Αποσυνδεδεμένος ----

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 782
    • Προφίλ
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 10, 2010, 07:04:53 μμ »
Εδώ  μπορούμε να πιέσουμε όχι μόνο για το συμφέρον μας ως κλάδου αλλά γιατί είναι απόλυτα αναγκαίο. Το ανέφερα και πιο πριν ότι χωρίς εργαστήρια τα μαθήματα φυσικής κλπ είναι αδύνατο να διδαχθούν σύμφωνα με τις νέες μεθόδους διδασκαλίας.
Αν στο ασεπ μας εξετάζουν στην εφαρμογή του κονστρουκτιβισμού  ως μεθόδου θεωρητικά, εμείς πρέπει να απαιτήσουμε να αυξηθούν οι ώρες και να μπουν καθηγητές ,για να μπορούν αυτές οι ιδέες να γίνουν πράξη.
Δεν είναι μόνο τα ολοήμερα γυμνάσια που πρέπει να λειτουργήσουν αλλά και τα εργαστήρια θετικών επιστημών άμεσα. Ο καθηγητής του εργαστηρίου να ασχολείται αποκλειστικά με αυτό και να βοηθά τον διδάσκοντα στην πραγματοποίηση της διδασκαλίας με εργαστήριο ασφαλώς μετωπικό.

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Eργαστήριο φυσικών επιστημών
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 10, 2010, 10:08:51 μμ »
Πέρα από την αναγκαιότητα μικρότερου αριθμού μαθητών ή/και βοηθού κατά την προετοιμασία/εκτέλεση των πειραματικών ασκήσεων αλλά και της δυνατότητας συνεχόμενου δίωρου ώστε να μπορούν να ολοκληρώνονται οι ασκήσεις, θεωρώ εξίσου αναγκαίο τη μετακίνηση των μαθητών στον χώρο (εργαστήριο?) του καθηγητή πε-04 παρά του καθηγητή στην τάξη των μαθητών. Δυσκολεύομαι ακόμη και το laptop να μεταφέρω και να στήνω από τμήμα σε τμήμα, πόσο μάλλον που πολλές φορές φέρνω όργανα από το εργαστήριο για παρουσίαση, έστω και μόνο οπτική, στους μαθητές. Ας πούμε θες να δείξεις και να πειραματιστούν κι οι μαθητές σε μια απλή συνδεσμολογία αντιστατών, αμπερόμετρου και βολτομέτρου. Δεν είναι πάντα εύκολο να μετακινείς την τάξη στο εργαστήριο, άσε που υπάρχει κι ένα τυπικό / τελετουργικό «πρωτόκολλο». Ενώ αν έχεις τον χώρο σου έχεις ευκολότερη πρόσβαση αλλά και "δημιουργείς" και χρόνο ώστε να ασχοληθούν και οι μαθητές με την πειραματική διαδικασία. Επειδή είναι σαφώς δύσκολο να μιλήσουμε για περισσότερα από του ενός εργαστήρια σε κάθε σχολείο μπορούμε τουλάχιστον να προσπαθήσουμε να έχουμε τον «προσωπικό» μας χώρο/τάξη ανά δύο(?) καθηγητές πε04. Θεωρητικά μπορεί να υποστηριχθεί μια τέτοια κίνηση με καλή συνεργασία όλων.
Το ότι πολλοί συνάδελφοι δεν δίνουν βάρος στις πειραματικές ασκήσεις σε ένα βαθμό έχει να κάνει και με την έλλειψη χρόνου αλλά και με τεχνικά προβλήματα (πχ χρόνος για προετοιμασία του πειράματος πριν την εκτέλεση με τους μαθητές, συνεννόηση με τους άλλους συναδέλφους ώστε να υπάρχει διαθεσιμότητα του χώρου ώστε αν είναι αναγκαίο να στηθούν οι διατάξεις νωρίτερα, προβλήματα συμπεριφοράς των μαθητών που έχουν να κάνουν και με την ασφάλεια τους –που βέβαια εμείς τους έχουμε καταστήσει ανάπηρους αφού ποτέ πραγματικά δεν φροντίσαμε να τους εκπαιδεύσουμε σωστά- τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών που μας πιέζουν για την ολοκλήρωση της ύλης ακόμη και σε μικρές λυκειακές τάξεις, η δυσκολία κάποιων πειραμάτων που προτείνονται στους εργαστηριακούς οδηγούς για το επίπεδο και τις ανάγκες των μαθητών κα).
Συμφωνώ όμως ότι πρέπει να ανοίξουμε αυτή τη συζήτηση και να κάνουμε και την αυτοκριτική μας!

0401 ευχαριστώ πολύ για την ιστοσελίδα, σε πρώτη ανάγνωση μου φάνηκε αρκετά ενδιαφέρουσα, αν και αυτό που ήθελα να γράψω είναι ότι οι 2-3 μαθητές έχουν υπολογιστή στο σπίτι (όχι internet)  οπότε προσπαθώ να κάνω μάθημα για όλους και όχι για τους…λίγους κι εκλεκτούς ;).

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159846
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 608
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 574
Σύνολο: 585

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.097 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.