*

Αποστολέας Θέμα: Eκπαιδευτική τραγωδία  (Αναγνώστηκε 2990 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Eκπαιδευτική τραγωδία
« στις: Απρίλιος 05, 2010, 06:29:59 πμ »
Γεώργιος Μπαμπινιώτης | Κυριακή 4 Απριλίου 2010

Στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση τής χώρας μας και με το φάσμα τής ανεργίας να γίνεται όλο και πιο απειλητικό, αισθάνομαι την ανάγκη- ως πανεπιστημιακός δάσκαλοςνα φέρω στο φως τής δημοσιότητας ένα οξύ κοινωνικό, επιστημονικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα που έχει οδηγήσει στην απελπισία χιλιάδες νέων πτυχιούχων των πανεπιστημίων μας, οι οποίοι παραμένουν αδιόριστοι, ενώ υπάρχουν κενές θέσεις στην Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, μετά την πλήρωση μεγάλου αριθμού θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δημοτικό Σχολείο) με τον διορισμό όλων σχεδόν των πτυχιούχων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων μας, πλήθος δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων εξακολουθούν να παραμένουν χωρίς δασκάλους τού δημοτικού! Παράλληλα υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι πτυχιούχοι εκπαιδευτικών κλάδων (φιλόλογοι κυρίως) οι οποίοι θα μπορούσαν άριστα να πληρώσουν τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών τής Πρωτοβάθμιας. Ενας φιλόλογος- χρειάζεται να το πούμε;- μπορεί να διδάξει τη γλώσσα και την ιστορία στις τρεις τελευταίες τάξεις τού Δημοτικού με ίση τουλάχιστον επάρκεια προς τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς τής Πρωτοβάθμιας. Φυσικά- το τονίζω προς άρσιν παρεξηγήσεων- όσο και εφόσον δεν υπάρχουν δάσκαλοι τής Πρωτοβάθμιας να καταλάβουν αυτές τις θέσεις.

Είναι αληθινά μια τραγωδία που ζει τα τελευταία χρόνια η ελληνική Εκπαίδευση, να υπάρχουν τόσες κενές θέσεις δασκάλων στα σχολεία μας, δημόσια και ιδιωτικά σχολεία να χρειάζονται δασκάλους να διδάξουν τα Ελληνόπουλα και να μη προσλαμβάνονται στις κενές θέσεις άξιοι και προσοντούχοι πτυχιούχοι που παραμένουν άνεργοι ή υποαπασχολούνται ή και ετεροαπασχολούνται, απλώς και μόνο για να μη θιγούν συντεχνιακά συμφέροντα που προστατεύονται συνδικαλιστικά! Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να δώσει άμεση λύση στο οξύ αυτό κοινωνικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα που ταλανίζει την Εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Σε ενδεχόμενες δε αντιρρήσεις πως δήθεν οι φιλόλογοι δεν γνωρίζουν τα ψυχοπαιδαγωγικά θέματα παιδιών 9-12 ετών ή τη μέθοδο διδασκαλίας, μια ταχύρρυθμη εκπαίδευση-επιμόρφωση μπορεί να καλύψει τέτοιες ελλείψεις. Γιατί μπορεί ένας φιλόλογος να υστερεί ενδεχομένως στο «πώς» (μέθοδο διδασκαλίας σε μικρότερα παιδιά), ωστόσο υπερέχει στο «τι» (περιεχόμενο διδασκαλίας). Καθηγητές δε ξένων γλωσσών, καθηγητές φυσικής αγωγής, καθηγητές μουσικής και καλλιτεχνικών διδάσκουν ήδη χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ανάλογη ρύθμιση- ως κάλυψη κενών θέσεων ελλείψει δασκάλων τής Πρωτοβάθμιας- θα μπορούσε να γίνει και για την πρώτη τάξη τού Δημοτικού με την πρόσληψη (και ταχύρρυθμη επιμόρφωση) πτυχιούχων Νηπιαγωγών. Και βεβαίως αδιόριστοι πτυχιούχοι μαθηματικοί, φυσικοί και χημικοί θα μπορούσαν- ελλείψει δασκάλων- να διδάξουν με πλήρη επάρκεια αντίστοιχα μαθήματα τής Πρωτοβάθμιας.

Μιλώντας γι΄ αυτό το μεγάλο θέμα, είναι καιρός να σκεφθούμε πώς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην Εκπαίδευση, σε μια προσπάθεια πάντοτε βελτίωσης τής ποιότητας τής Παιδείας μας, πτυχιούχοι και άλλων ειδικοτήτων. Ετσι πτυχιούχοι των Τμημάτων Φιλοσοφίας-ΠαιδαγωγικήςΦιλοσοφίας (ΦΠΨ) των Πανεπιστημίων μας, με κατάλληλη επιμόρφωση, θα μπορούσαν λ.χ. να ασκήσουν τη Συμβουλευτική που τόσο χρειάζεται σήμερα στα Σχολεία μας.

Σε μια ζώνη πολιτισμού, που έχουμε συμφωνήσει και επιμείνει όλοι στον Εθνικό Διάλογο να υπάρξει στα σχολεία μας, πτυχιούχοι τού Ιστορικού Αρχαιολογικού, εξοικειωμένοι με την ιστορία τής τέχνης, καθώς και ειδικότητες αισθητικής αγωγής (μουσικής, καλλιτεχνικών, θεατρολογίας) θα μπορούσαν να εργασθούν και να δώσουν άλλη πνοή στην Εκπαίδευση.

Ειδικότερα, οι πτυχιούχοι θεατρικών σπουδών μπορούν να συνεργασθούν με φιλολόγους που διδάσκουν αρχαίο δράμα, αναλαμβάνοντας να παρουσιάσουν τη θεατρική πλευρά τού αρχαίου δράματος ή ακόμη και να δραματοποιήσουν σε συνεργασία με τους μαθητές τα διδασκόμενα κείμενα. Σ΄ ένα Σχολείο με δυνατότητες επιλογών, όπως αυτό που προτείναμε στον Εθνικό Διάλογο, έχουν τη θέση τους και αντικείμενα μάθησης που μπορούν να αλλάξουν ποιοτικά το άνυδρο τοπίο τής σημερινής Εκπαίδευσης. Σ΄ αυτό έχουν τη θέση τους λ.χ. μαθήματα φιλοσοφίας, ψυχολογίας, ιστορίας των επιστημών, που μπορούν να διδαχθούν από πτυχιούχους αντιστοίχων πανεπιστημιακών τμημάτων.

Τέλος, γίνεται πολύς λόγος και περιλαμβάνεται και στις προτάσεις τού Εθνικού Διαλόγου η καθολική εφαρμογή τού ολοήμερου Σχολείου. Αν μιλάμε όμως για πραγματική παιδευτική επέκταση τού σχολικού χρόνου, τότε θα πρέπει να διευρυνθεί το σχολικό πρόγραμμα με δημιουργικές ενασχολήσεις σε αντικείμενα αθλητισμού, πολιτισμού, εμβάθυνσης σε αντικείμενα που ενδιαφέρουν τους μαθητές (λογοτεχνία, γλώσσα, μαθηματικά, φυσική κ.ά.) αλλά και προετοιμασίας για μαθήματα τού σχολείου. Και στο ολοήμερο μπορούν να απασχοληθούν πτυχιούχοι ειδικοτήτων που αναφέραμε, οι οποίοι τώρα πληθαίνουν τις τάξεις τής ανεργίας και τής υποαπασχόλησης.

Οι σκέψεις που εκτίθενται εδώ δεν πρέπει και δεν μπορούν να εκληφθούν ως αντίθεση προς τους δασκάλους τής Πρωτοβάθμιας, οι οποίοι αποτελούν την προϋπόθεση και τη βάση ολόκληρης τής σχολικής εκπαίδευσης. Απαγε απ΄ εμού η βλασφημία! Ούτε πρέπει να αναγνωσθούν συνδικαλιστικά και συντεχνιακά πως σε τέτοιες διευθετήσεις υποβόσκει τάχα ο κίνδυνος μείωσης τής εργασιακής απασχόλησης των εκπαιδευτικών τής Πρωτοβάθμιας. Αντιθέτως, είναι νομίζω κοινωνική πρόκληση και ασυγχώρητος εργασιακός αποκλεισμός των πτυχιούχων των πανεπιστημίων μας, οι οποίοι με την ισχύουσα πρακτική καταδικάζονται σε ανεργία, για να μη κινδυνεύσουν υποθετικά στο μέλλον τα εργασιακά συμφέροντα των πτυχιούχων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης. Αλλά και οι μεν και οι δε δεν είναι παιδιά τού ελληνικού λαού, δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες και, κυρίως, τα ίδια δικαιώματα;

http://www.alfavita.gr/typos/t3_4_10_924.php
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:16:17 »

Αποσυνδεδεμένος ppaio

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 194
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #1 στις: Απρίλιος 05, 2010, 07:06:47 πμ »
H πραγματικη τραγωδια ειναι οι 20 φιλολογικες σχολες που λειτουργουν κ.Μπαμπινιωτη . Για αυτες ουτε λογος. Τωρα για τις λυσεις που προτεινετε
αυτες ειναι αστεια πραγματα. Αλλα στον επομενο ΑΣΕΠ οποτε και να γινει θα φανει το πραγματικο μεγεθος του προβληματος αφου θα πρεπει να κατεβουν ολοι πλεον. Και τοτε ειδομεν... ;D

Αποσυνδεδεμένος asvos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 32
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #2 στις: Απρίλιος 05, 2010, 09:30:36 πμ »
Tο πιο τραγικο ειναι οτι υπαρχουν ακομη μαθητες που επιθυμουν να γινουν φιλολογοι και φοιτητες που φοιτουν σε αυτες τις σχολες! Σ' ενα αρθρο διαβασα οτι αντι να αυξηθουν οι θεσεις στις Παιδαγωγικες σχολες, ειτε παρεμειναν σταθερες ειτε μειωθηκαν, ενω αυξηθηκαν ελαφρα αυτες των φιλολογικων σχολων! «Στην Ελλάδα ζεις / δεν υπάρχει ελπίς», οπως τραγουδουσε ο Σαββοπουλος!

Αποσυνδεδεμένος xasa

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 53
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #3 στις: Απρίλιος 05, 2010, 12:34:47 μμ »
Ότι έχουν αυξηθεί οι φιλόλογοι το άκουσα κι εγώ, πάντως πολλοί μαθητές αισιοδοξούν ότι θα ανοίξει ο κλάδος των φιλολόγων όπως άνοιξε των δασκάλων και δηλώνουν τις φιλολογίες. Ο ξάδελφος μου δίνει φέτος πανελλήνιες εξετάσεις και του είπε ο φροντιστής να δηλώσει τις φιλολογίες γιατί
στο μέλλον θα ανοίξει ο κλάδος και θα μπλοκαριστεί των δασκάλων ,αυτή η φήμη επικρατεί εδώ και 2 χρόνια. Μακάρι να ανοίξει ο κλάδος μας.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:16:17 »

Αποσυνδεδεμένος psira

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 453
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #4 στις: Απρίλιος 05, 2010, 12:42:47 μμ »
Ότι έχουν αυξηθεί οι φιλόλογοι το άκουσα κι εγώ, πάντως πολλοί μαθητές αισιοδοξούν ότι θα ανοίξει ο κλάδος των φιλολόγων όπως άνοιξε των δασκάλων και δηλώνουν τις φιλολογίες. Ο ξάδελφος μου δίνει φέτος πανελλήνιες εξετάσεις και του είπε ο φροντιστής να δηλώσει τις φιλολογίες γιατί
στο μέλλον θα ανοίξει ο κλάδος και θα μπλοκαριστεί των δασκάλων ,αυτή η φήμη επικρατεί εδώ και 2 χρόνια. Μακάρι να ανοίξει ο κλάδος μας.
και που στηρίζει αυτή την άποψη ο φροντιστής του; Ακόμα και να ανοίξει ο κλάδος μας, είμαστε τόοοοοοοοσοι πολλοί -και συνεχώς προστίθενται και νέα τμήματα στον κλάδο ΠΕ02- που είναι αδύνατον να απορροφηθούν όλοι

Αποσυνδεδεμένος dchatzi

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 16
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #5 στις: Απρίλιος 05, 2010, 12:46:20 μμ »
Το να μειωθούν οι θέσεις των εισακτέων ή ακόμα και να κλείσουν ορισμένα φιλολογικά τμήματα πανεπιστημίων αφού αποδεδειγμένα οδηγούν στην ανεργία, δεν πέρασε από το μυαλό του κ.Μπαμπινιώτη; Ή μήπως με αυτόν τον τρόπο "απλώς και μόνο θιγονται συντεχνιακά συμφέροντα που προστατεύονται συνδικαλιστικά! (των συναδέλφων πανεπιστημιακών του κ.Καθηγητή)"

Τους εχθρούς μου τους ξέρω, από τους φίλους ποιος θα μας σώσει?

Αποσυνδεδεμένος thymiaras

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 458
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #6 στις: Απρίλιος 05, 2010, 01:25:26 μμ »
Εγώ παρατήρησα το άλλο, ότι δηλαδή δεν αναφέρονται πουθενά οι πληροφορικοί και το μάθημα νέες τεχνολογίες. Μέχρι και χημικοί ή δεν ξέρω εγώ τί αναφέρονται, εκτός από μας. Τελικά τόσο πολύ μας απεχθάνονται όλοι που δεν θέλουν καν να βάζουν το όνομα μας στο στόμα τους ? Υπάρχει τελικά επιστήμη της Πληροφορικής στην Ελλάδα ή υπάρχουν μόνο αυτοί που "ξέρουν κομπιούτερ" ? Που είναι ο high tech Γιωργάκης με τα e-mails και τα ρέστα να διορθώσει τα κακώς κείμενα ???

Αποσυνδεδεμένος rodos5

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 109
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #7 στις: Απρίλιος 05, 2010, 02:37:23 μμ »
Ευκαιρία να ανοίξουν κι άλλα τμήματα ΠΕ02, έτσι για να βρουν δουλεία και ορισμένοι νέοι διδάκτορες και να μειώσουμε και την ανεργία... ;)
Τι κι αν είναι φρούδες ελπίδες τα υπόλοιπα περί διορισμού των πτυχιούχων όπου σκεφτεί ο καθένας ... :(
Αληθεια για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς δεν είπε κανένας....



Αποσυνδεδεμένος anantina

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 41
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #8 στις: Απρίλιος 05, 2010, 06:37:56 μμ »
Το μόνο που μπορώ να προσθέσω είναι ότι μας εμπαίζουν γιατί με την οικονομική κρίση, όχι μόνοι δεν θα προσλάβουν εύκολα άλλους αλλά υπάρχει και το ενδεχόμενο απόλυσης εκπαιδευτικών που δεν θα πληρούν τις προϋποθέσεις που αυτοί στο μέλλον θα θέσουν. Ας μην ξεχνάμε εξάλλου ότι συνέχεια τονίζουν ότι είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και ότι περισσεύουν. Παρ' όλα αυτά, δημιουργούνται και άλλες φιλοσοφικές σε διαφορετικούς νομούς και αυξάνονται οι εισακτέοι. Ούτε εγώ θεωρώ πιθανό να απορροφηθούν όλοι στο μέλλον. Απλώς γλυκαίνουν το χάπι!
"Όσο ζω, ελπίζω!"

Αποσυνδεδεμένος Teko

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 75
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #9 στις: Απρίλιος 05, 2010, 07:01:09 μμ »
Εγώ παρατήρησα το άλλο, ότι δηλαδή δεν αναφέρονται πουθενά οι πληροφορικοί και το μάθημα νέες τεχνολογίες. Μέχρι και χημικοί ή δεν ξέρω εγώ τί αναφέρονται, εκτός από μας. Τελικά τόσο πολύ μας απεχθάνονται όλοι που δεν θέλουν καν να βάζουν το όνομα μας στο στόμα τους ? Υπάρχει τελικά επιστήμη της Πληροφορικής στην Ελλάδα ή υπάρχουν μόνο αυτοί που "ξέρουν κομπιούτερ" ? Που είναι ο high tech Γιωργάκης με τα e-mails και τα ρέστα να διορθώσει τα κακώς κείμενα ???

++++++++++++++ Πέστα με τον βλ@κ@ εκεί που τον βρήκαν .....
ΠΕ20

Αποσυνδεδεμένος kbazar

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 329
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #10 στις: Απρίλιος 06, 2010, 11:16:26 μμ »
Γεώργιος Μπαμπινιώτης | Κυριακή 4 Απριλίου 2010

Στην εξαιρετικά δύσκολη οικονομική κατάσταση τής χώρας μας και με το φάσμα τής ανεργίας να γίνεται όλο και πιο απειλητικό, αισθάνομαι την ανάγκη- ως πανεπιστημιακός δάσκαλοςνα φέρω στο φως τής δημοσιότητας ένα οξύ κοινωνικό, επιστημονικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα που έχει οδηγήσει στην απελπισία χιλιάδες νέων πτυχιούχων των πανεπιστημίων μας, οι οποίοι παραμένουν αδιόριστοι, ενώ υπάρχουν κενές θέσεις στην Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, μετά την πλήρωση μεγάλου αριθμού θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Δημοτικό Σχολείο) με τον διορισμό όλων σχεδόν των πτυχιούχων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων μας, πλήθος δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων εξακολουθούν να παραμένουν χωρίς δασκάλους τού δημοτικού! Παράλληλα υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι πτυχιούχοι εκπαιδευτικών κλάδων (φιλόλογοι κυρίως) οι οποίοι θα μπορούσαν άριστα να πληρώσουν τις κενές θέσεις εκπαιδευτικών τής Πρωτοβάθμιας. Ενας φιλόλογος- χρειάζεται να το πούμε;- μπορεί να διδάξεαςτη γλώσσα και την ιστορία στις τρεις τελευταίες τάξεις τού Δημοτικού με ίση τουλάχιστον επάρκεια προς τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς τής Πρωτοβάθμιας. Φυσικά- το τονίζω προς άρσιν παρεξηγήσεων- όσο και εφόσον δεν υπάρχουν δάσκαλοι τής Πρωτοβάθμιας να καταλάβουν αυτές τις θέσεις.

Είναι αληθινά μια τραγωδία που ζει τα τελευταία χρόνια η ελληνική Εκπαίδευση, να υπάρχουν τόσες κενές θέσεις δασκάλων στα σχολεία μας, δημόσια και ιδιωτικά σχολεία να χρειάζονται δασκάλους να διδάξουν τα Ελληνόπουλα και να μη προσλαμβάνονται στις κενές θέσεις άξιοι και προσοντούχοι πτυχιούχοι που παραμένουν άνεργοι ή υποαπασχολούνται ή και ετεροαπασχολούνται, απλώς και μόνο για να μη θιγούν συντεχνιακά συμφέροντα που προστατεύονται συνδικαλιστικά! Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να δώσει άμεση λύση στο οξύ αυτό κοινωνικό και εκπαιδευτικό πρόβλημα που ταλανίζει την Εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια. Σε ενδεχόμενες δε αντιρρήσεις πως δήθεν οι φιλόλογοι δεν γνωρίζουν τα ψυχοπαιδαγωγικά θέματα παιδιών 9-12 ετών ή τη μέθοδο διδασκαλίας, μια ταχύρρυθμη εκπαίδευση-επιμόρφωση μπορεί να καλύψει τέτοιες ελλείψεις. Γιατί μπορεί ένας φιλόλογος να υστερεί ενδεχομένως στο «πώς» (μέθοδο διδασκαλίας σε μικρότερα παιδιά), ωστόσο υπερέχει στο «τι» (περιεχόμενο διδασκαλίας). Καθηγητές δε ξένων γλωσσών, καθηγητές φυσικής αγωγής, καθηγητές μουσικής και καλλιτεχνικών διδάσκουν ήδη χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Ανάλογη ρύθμιση- ως κάλυψη κενών θέσεων ελλείψει δασκάλων τής Πρωτοβάθμιας- θα μπορούσε να γίνει και για την πρώτη τάξη τού Δημοτικού με την πρόσληψη (και ταχύρρυθμη επιμόρφωση) πτυχιούχων Νηπιαγωγών. Και βεβαίως αδιόριστοι πτυχιούχοι μαθηματικοί, φυσικοί και χημικοί θα μπορούσαν- ελλείψει δασκάλων- να διδάξουν με πλήρη επάρκεια αντίστοιχα μαθήματα τής Πρωτοβάθμιας.

Μιλώντας γι΄ αυτό το μεγάλο θέμα, είναι καιρός να σκεφθούμε πώς θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν στην Εκπαίδευση, σε μια προσπάθεια πάντοτε βελτίωσης τής ποιότητας τής Παιδείας μας, πτυχιούχοι και άλλων ειδικοτήτων. Ετσι πτυχιούχοι των Τμημάτων Φιλοσοφίας-ΠαιδαγωγικήςΦιλοσοφίας (ΦΠΨ) των Πανεπιστημίων μας, με κατάλληλη επιμόρφωση, θα μπορούσαν λ.χ. να ασκήσουν τη Συμβουλευτική που τόσο χρειάζεται σήμερα στα Σχολεία μας.

Σε μια ζώνη πολιτισμού, που έχουμε συμφωνήσει και επιμείνει όλοι στον Εθνικό Διάλογο να υπάρξει στα σχολεία μας, πτυχιούχοι τού Ιστορικού Αρχαιολογικού, εξοικειωμένοι με την ιστορία τής τέχνης, καθώς και ειδικότητες αισθητικής αγωγής (μουσικής, καλλιτεχνικών, θεατρολογίας) θα μπορούσαν να εργασθούν και να δώσουν άλλη πνοή στην Εκπαίδευση.

Ειδικότερα, οι πτυχιούχοι θεατρικών σπουδών μπορούν να συνεργασθούν με φιλολόγους που διδάσκουν αρχαίο δράμα, αναλαμβάνοντας να παρουσιάσουν τη θεατρική πλευρά τού αρχαίου δράματος ή ακόμη και να δραματοποιήσουν σε συνεργασία με τους μαθητές τα διδασκόμενα κείμενα. Σ΄ ένα Σχολείο με δυνατότητες επιλογών, όπως αυτό που προτείναμε στον Εθνικό Διάλογο, έχουν τη θέση τους και αντικείμενα μάθησης που μπορούν να αλλάξουν ποιοτικά το άνυδρο τοπίο τής σημερινής Εκπαίδευσης. Σ΄ αυτό έχουν τη θέση τους λ.χ. μαθήματα φιλοσοφίας, ψυχολογίας, ιστορίας των επιστημών, που μπορούν να διδαχθούν από πτυχιούχους αντιστοίχων πανεπιστημιακών τμημάτων.

Τέλος, γίνεται πολύς λόγος και περιλαμβάνεται και στις προτάσεις τού Εθνικού Διαλόγου η καθολική εφαρμογή τού ολοήμερου Σχολείου. Αν μιλάμε όμως για πραγματική παιδευτική επέκταση τού σχολικού χρόνου, τότε θα πρέπει να διευρυνθεί το σχολικό πρόγραμμα με δημιουργικές ενασχολήσεις σε αντικείμενα αθλητισμού, πολιτισμού, εμβάθυνσης σε αντικείμενα που ενδιαφέρουν τους μαθητές (λογοτεχνία, γλώσσα, μαθηματικά, φυσική κ.ά.) αλλά και προετοιμασίας για μαθήματα τού σχολείου. Και στο ολοήμερο μπορούν να απασχοληθούν πτυχιούχοι ειδικοτήτων που αναφέραμε, οι οποίοι τώρα πληθαίνουν τις τάξεις τής ανεργίας και τής υποαπασχόλησης.

Οι σκέψεις που εκτίθενται εδώ δεν πρέπει και δεν μπορούν να εκληφθούν ως αντίθεση προς τους δασκάλους τής Πρωτοβάθμιας, οι οποίοι αποτελούν την προϋπόθεση και τη βάση ολόκληρης τής σχολικής εκπαίδευσης. Απαγε απ΄ εμού η βλασφημία! Ούτε πρέπει να αναγνωσθούν συνδικαλιστικά και συντεχνιακά πως σε τέτοιες διευθετήσεις υποβόσκει τάχα ο κίνδυνος μείωσης τής εργασιακής απασχόλησης των εκπαιδευτικών τής Πρωτοβάθμιας. Αντιθέτως, είναι νομίζω κοινωνική πρόκληση και ασυγχώρητος εργασιακός αποκλεισμός των πτυχιούχων των πανεπιστημίων μας, οι οποίοι με την ισχύουσα πρακτική καταδικάζονται σε ανεργία, για να μη κινδυνεύσουν υποθετικά στο μέλλον τα εργασιακά συμφέροντα των πτυχιούχων των Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής Εκπαίδευσης. Αλλά και οι μεν και οι δε δεν είναι παιδιά τού ελληνικού λαού, δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες και, κυρίως, τα ίδια δικαιώματα;

http://www.alfavita.gr/typos/t3_4_10_924.php
Μαζί σας,κ.Μπαμπινιώτη!Μη μένετε όμως μόνο στα λόγια!Κάντε επιτέλους πράξη όσα πρεσβεύετε εδώ και χρόνια!Γιατί το γήρας εγγύς εστί!

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #11 στις: Απρίλιος 06, 2010, 11:57:52 μμ »
Και συμπληρώνω : "δεινόν τό γῆρας, οὐ γάρ ἔρχεται μόνον"! ::)

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #12 στις: Απρίλιος 08, 2010, 09:42:39 πμ »
Απάντηση στο άρθρο του κ. Γ. Μπαμπινιώτη

Διάβασα το άρθρο του καθηγητή, κ. Γ. Μπαμπινιώτη, στο Βήμα (4-4-2010) με τίτλο «Μια εκπαιδευτική τραγωδία». Καταρχήν θέλω να εκφράσω το σεβασμό  μου για το τεράστιο και πολυσχιδές έργο του. Δεν είχα την τύχη να είμαι φοιτητής του, αλλά τον έχω παρακολουθήσει σε αμφιθέατρα, διαλέξεις, συνέδρια και πραγματικά άξιζε τον κόπο. Επίσης  θέλω να διευκρινίσω ότι δε σκοπεύω να έρθω σε αντιπαράθεση με τους συναδέλφους της β/θμιας εκπαίδευσης, γιατί οι εποχές δεν προσφέρονται για ενδοεκπαιδευτικές συγκρούσεις. Άλλωστε δεν ευθύνονται για το πρόβλημα της ανεργίας και της απουσίας παιδαγωγικής και διδακτικής εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των σπουδών.

Το συγκεκριμένο άρθρο μου προκάλεσε δυσάρεστη έκπληξη, όχι λόγω της συντεχνιακής μου προκατάληψης. Είναι σύνηθες άλλωστε τελευταία να υποστηρίζεται κυρίως όμως από στόματα πολιτικών ότι κάθε διαφωνία από πλευράς εργαζομένων εκπορεύεται από το συνδικαλιστικό τους συμφέρον. Η έκπληξή μου προήλθε από το γεγονός ότι, ενώ ο κ. Μπαμπινιώτης διετέλεσε μεταξύ άλλων και πρόεδρος του ΕΣΥΠ και σχημάτισε μια ολοκληρωμένη άποψη για την παθογένεια του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου βρέθηκε ο νέος ΟΑΕΔ , ο οποίος όχι μόνο θα επιλύσει το πρόβλημα της ανεργίας χιλιάδων Ελλήνων εκπαιδευτικών αλλά και θα ανασύρει την παιδεία από το τέλμα στο οποίο έχει περιέλθει.

Καλοπροαίρετα υποβάλλω μερικά ερωτήματα στις διαπιστώσεις-προτάσεις του κ. καθηγητή:

α) Σε όλο το άρθρο απουσιάζει περιέργως η αναφορά στις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας. Η συντεχνία του κλάδου των δασκάλων καθορίζει πόσοι θα φοιτήσουν σε κάθε σχολή, τι είδους εκπαίδευση θα λάβουν, τι ανάγκες προσωπικού έχει η κάθε βαθμίδα και τι θα γίνουν οι άνεργοι κάθε εκπαιδευτικής ειδικότητας;

β) Υποστηρίζετε, κ. Καθηγητά, ότι οι φιλόλογοι και άλλες ειδικότητες υστερούν σε ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση σε σχέση με τους δασκάλους, αλλά με μια ταχύρρυθμη εκπαίδευση-επιμόρφωση μπορούν να καλύψουν τέτοιες ελλείψεις. Αφού η  ψυχοπαιδαγωγική και διδακτική κατάρτιση είναι ζήτημα γρήγορης επιμόρφωσης, τι χρειάζονται τα Παιδαγωγικά Τμήματα και γιατί δεν αντικαθίστανται από σεμινάρια εξπρές;

γ) Το πώς της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι μικρότερης αξίας σε σχέση με το τι;

δ) Αφού η παιδαγωγική επάρκεια είναι ένα ζήτημα ήσσονος σημασίας, γιατί θεωρείται προαπαιτούμενο για το διορισμό σύμφωνα με το νέο νόμο;

ε) Πρόσφατα κάποιοι ιεράρχες ζήτησαν το διορισμό θεολόγων για τη διδασκαλία των θρησκευτικών στο Δημοτικό Σχολείο. Δεν είναι πολλές οι συμπτώσεις ίδιων αιτημάτων από φορείς και πρόσωπα με στόχο το ίδιο χώρο;

στ) Αφού θα ανοίξουν οι πόρτες του Δημοτικού Σχολείου για φιλολόγους, μαθηματικούς, φυσικούς και άλλες ειδικότητες, γιατί να μην τεθεί το ίδιο θέμα και για αρχιτέκτονες, γεωπόνους, οικονομολόγους, νομικούς και άλλους;  Όλοι οι καλοί χωράνε. Με μια ταχύρρυθμη επιμόρφωση θα καλύψουν τα κενά τους και θα υπερέχουν σε εξειδίκευση από τους δασκάλους.

ζ) Δεν είναι αρκετά βαρύς ο χαρακτηρισμός του Δημοτικού Σχολείου ως «άνυδρο τοπίο της σημερινής εκπαίδευσης»; Σε ποια στοιχεία  στηρίζεται η κρίση σας αυτή; Έχετε παρακολουθήσει ποτέ από κοντά το έργο των δασκάλων και το υποβαθμίζετε τόσο;

η) Λέτε ότι δε θέλετε να  έρθετε σε αντίθεση με τους δασκάλους τους οποίους θεωρείτε βάση της σχολικής εκπαίδευσης. Μήπως φάσκετε και αντιφάσκετε; Πώς εκτιμάτε το έργο τους, όταν υποστηρίζετε ότι είναι ανεπαρκείς σε όλους τους τομείς και πρέπει να έρθουν οι καθηγητές να σώσουν την εκπαίδευση;

θ) Μπορείτε, κ. καθηγητά , να μας αναφέρετε μια χώρα της Ε.Ε. που έχει εφαρμοστεί ανάλογο μέτρο;

ι) Πώς φαντάζεστε ένα τμήμα της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου με όλες τις ιδιαιτερότητες της ηλικίας, όπου εναλλάσσονται δεκάδες εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της εβδομάδας;

Κωνσταντίνος Δουρούκας
Αναπληρωτής Αιρετός ΠΥΣΠΕ  Β΄ Αθήνας

http://www.alfavita.gr/ank_b/ank8_4_10_809.php
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος praeceptor

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 191
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02 & ΠΕ70
    • Προφίλ
Απ: Eκπαιδευτική τραγωδία
« Απάντηση #13 στις: Απρίλιος 08, 2010, 10:03:37 πμ »
Με τις νέες μεταρρυθμίσεις κ το συνταξιοδοτικό έχει ουσιαστικά κλείσει κ ο κλάδος των δασκάλων. Φέτος δεν έβγαλε βάση μεταθέσεων για αρκετές περιοχές. Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχουν πλέον θέσεις. Πώς είναι δυνατόν να έρθουν φιλόλογοι κ άλλες ειδικότητες; Μου φαίνεται πως ο Μπαμπινιώτης αυταπατάται οικτρά....
vanitas vanitatis
omnia vanitas

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162165
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 760
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 785
Σύνολο: 793

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.