*

Αποστολέας Θέμα: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας  (Αναγνώστηκε 21350 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος BATMAN

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 294
  • Φύλο: Άντρας
  • NICK BAT
    • Προφίλ
Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« στις: Ιανουάριος 13, 2011, 03:21:30 μμ »
Επόμενο βήμα το «κουπόνι Παιδείας»

Ημερομηνία ανάρτησης: 02 Ιανουαρίου 2011.


Η κυβέρνηση Παπανδρέου ετοιμάζει την ελληνική εκπαίδευση για το «κουπόνι Παιδείας», μια παλιά ιδέα του νεοφιλελεύθερου νομπελίστα Μίλτος Φριντμαν, η οποία από πολλούς θεωρείται καταλύτης στα μαζικά «λουκέτα» στα δημόσια σχολεία της «δυτικής όχθης».

Σύμφωνα με πληροφορίες του «ΤτΚ», το «κουπόνι Παιδείας» θα είναι το επόμενο βήμα στο εκπαιδευτικό σχέδιο της κυβέρνησης μετά την ολοκλήρωση των συγχωνεύσεων σχολικών και ακαδημαϊκών μονάδων και την επέκταση του συστήματος αξιολόγησης στο σύνολο των βαθμίδων.

Το κουπόνι ή επιταγή Παιδείας εισήγαγε στην πολιτική ατζέντα ο Γ.Παπανδρέου από τη δεκαετία του ΄90. Η πρόταση, η οποία αποτελεί κατεύθυνση του ΟΟΣΑ, επανήλθε στο προσκήνιο ενσωματωμένη  στις προεκλογικές ομιλίες του ως προέδρου του ΠΑΣΟΚ. Αφού υπολογιστεί η δημόσια δαπάνη ανά μαθητή και φοιτητή τοαντίστοιχο ποσό ή μέρος αυτού θα εγγράφεται σε κουπόνι, το οποίο θα τίθεται στη διάθεση των γονέων και για να το μεταφέρουν στο σχολείο ή τη σχολή της επιλογής τους.

Σημειώνεται ότι το κουπόνι δεν μπορεί να εξαργυρωθεί και αποκτά αντίκρισμα μόνο ως επιδότηση παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών από αναγνωρισμένες μονάδες, ιδιωτικές ή δημόσιες.

Ήδη το υπουργείο Παιδείας με πρωτοβουλία του στενού συνεργάτη του πρωθυπουργού, Γ.Πανάρετου, προχώρησε στην προκήρυξη μελέτης για τον υπολογισμό του κατά κεφαλήν κόστους εκπαίδευσης ανά φοιτητήκαι ανά επιστημονικό αντικείμενο στο σύνολο των τμημάτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας, με βάση τις διατεθειμένες δαπάνες του τακτικού Προϋπολογισμού και του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

Στην προκήρυξη σημειώνεται ότι η μελέτη θα πρέπει να λάβει υπόψη «το άμεσο κόστος, όπως αυτό υπολογίζεται από τη λειτουργία κάθε Τμήματος, αλλά και το έμμεσο κόστος που συνεπάγεται η απώλεια πόρων για το κράτος όταν ένας φοιτητής δεν εργάζεται λόγω σποδών».

Οι μελετητές πρέπει επίσης να υπολογίσουν «τη δημόσια δαπάνη σε οποιονδήποτε φορέα και αν ανατίθεται, που έχει ως αντικείμενο την κάλυψη αναγκών φοιτητών».

Η ιδέα είναι το κράτος αντί να χρηματοδοτεί τα σχολεία, να χρηματοδοτεί απευθείας τους πολίτες οι οποίοι θα επιλέγουν σε ποια μονάδα θα εγγραφούν τα παιδιά τους. Η μονάδα θα εισπράττει από το κράτος τα ποσά που αντιστοιχούν στον αριθμό των μαθητών ή φοιτητών που την επέλεξαν. Αν την επιλέγουν λίγοι, λόγω του χαμηλών εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων της, της κακόφημης γειτονιάς ή άλλων παραγόντων, η τύχη της μονάδας προδιαγράφεται.

Σε μαζικά «λουκέτα» οδηγήθηκαν δημόσια σχολεία στη Χιλή και τη Ν.Ζηλανδία, όπου το σύστημα εφαρμόστηκε σε εθνική κλίμακα, καθώς η ζήτηση από τη συντριπτική πλειονότητα των γονέων επικεντρώθηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση προκαλώντας την  εκρηκτική άνθηση της.

Bookmark It
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 13, 2011, 03:32:49 μμ από Lenazagor »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ ΚΟΥΠΟΝΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:32:53 »

Αποσυνδεδεμένος Stelios

  • Global Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3298
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: ΕΠΟΜΕΝΟ ΒΗΜΑ ΚΟΥΠΟΝΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 13, 2011, 03:24:11 μμ »
Να μαζευτούμε να ιδρύσουμε ιδιωτικά σχολεία λοιπόν >:(

Αποσυνδεδεμένος Geo75

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Άντρας
  • Άντε να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #2 στις: Ιούνιος 08, 2014, 12:20:49 πμ »
Καλησπέρα, βλέπω ότι κάποιος είχε ανοίξει παλαιότερα αυτό το θέμα με το εκπαιδευτικό κουπόνι. Οι πληροφορίες του άρθρου αυτού είναι πολύ ενδιαφέρουσες. Εδώ και μια εβδομάδα έπεσε στην αντίληψή μου η "συνέχεια" της ιστορίας αυτής. Είναι ένα άρθρο του κ Δημήτρη Τσιριγώτη. Πιστεύω ότι εκεί πάει το πράγμα. Μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο ακόμα αλλά δεν το αποφεύγουμε. Στο άρθρο δίνει πάρα πολλά στοιχεία και λεπτομέρειες.

Τι άποψη έχετε;


"Το εκπαιδευτικό κουπόνι έρχεται να σκοτώσει το δημόσιο σχολείο


Όλα δείχνουν ότι το τελειωτικό χτύπημα στη δημόσια παιδεία θα δοθεί με όπλο το εκπαιδευτικό κουπόνι (School voucher ) που συνδυάζεται με την ελεύθερη επιλογή σχολείου από τις οικογένειες των μαθητών. Στο τέλος του κειμένου θα σας πω μία ιστορία που θα μοιάζει με ιστορία συνωμοσίας .Η αλήθεια είναι ότι δεν θα μπορούσε να είναι κάτι διαφορετικό από τη στιγμή που αναφέρεται σε συνωμότες .Για εκείνους που συνωμοτούν εις βάρος της δωρεάν και δημόσιας παιδείας της χώρας.

Τι είναι το εκπαιδευτικό κουπόνι (voucher)

Το εκπαιδευτικό κουπόνι θα δίνεται στους γονείς κάθε παιδιού και θα αντιστοιχεί στα έξοδα της φοίτησής του για ένα έτος .Οι γονείς θα αναζητούν το καλύτερο σχολείο για το παιδί τους σε μια μεγάλη βάση δεδομένων που θα περιέχει όλα τα στοιχεία των σχολείων της χώρας. Αν επιλέξουν ιδιωτικό σχολείο προφανώς θα πληρώνουν τη διαφορά .Στην αρχή κάθε εκπαιδευτικού έτους ο κάθε διευθυντής σχολείου θα πηγαίνει στην τράπεζα με τα κουπόνια που θα έχει καταφέρει να μαζέψει και θα τα εξαργυρώνει σε χρήματα. Με τα χρήματα αυτά θα πρέπει να καλύψει όλα τα λειτουργικά έξοδα του σχολείου του (μισθοί εκπαιδευτικών , ρεύμα, νερό, τηλέφωνο ,κτιριακή συντήρηση ,πετρέλαιο , εξοπλισμός εποπτικών μέσων κ.α).Κοντολογίς το κάθε σχολείο θα έχει το δικό του budget  (ανάλογα με τον αριθμό των εγγραφών ) και με αυτό θα πρέπει να  καλύπτει όλα τα λειτουργικά έξοδα για ένα έτος, σα να ήταν μια αυτόνομη επιχείρηση.

Επειδή παρακάτω θα ακούσετε πράγματα εξωφρενικά που θα δυσκολεύεστε να πιστέψετε θέλω να σας πληροφορήσω ότι υπάρχει μεγάλη διεθνής εμπειρία και ότι όμοιες ή παρόμοιες πρακτικές έχουν ήδη εφαρμόσει αρκετές χώρες όπως η Αγγλία,  οι Η.Π.Α., η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Σουηδία , η Δανία, η Ολλανδία κ.α. Επίσης αναρωτηθείτε πόσο δύσκολο ήταν πριν από 3-4 χρόνια να πιστέψετε κάποιες φωνές που μίλαγαν για αύξηση ωραρίου , για απολύσεις , για συγχώνευση σχολείων και για μείωση μισθών.

Θεωρία συνομωσίας ή πράξεις συνωμοτών

Ποιες είναι όμως οι αιτίες που η κυβέρνηση φαίνεται ότι μελετά πολύ σοβαρά την εφαρμογή του μοντέλου του εκπαιδευτικού  κουπονιού  ; Η απάντηση βρίσκεται στην παροιμία « με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια»: Από τη μία θα δώσει ένα νέο κτύπημα στο κοινωνικό κράτος ( συρρίκνωση δημόσιας παιδείας) και από την άλλη θα ευνοήσει τα ιδιωτικά συμφέροντα και τους αγαπημένους της «σχολάρχες»(δίνοντάς τους κρατική χρηματοδότηση αφού οι γονείς θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το voucher και στα ιδιωτικά σχολεία).

Α)  ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Το κλειδί της όλης υπόθεσης είναι να μεταφέρει την ευθύνη για το ποια δημόσια σχολεία θα συνεχίσουν να υπάρχουν και ποια θα κλείσουν στους γονείς. Δίνοντας σε εκείνους το δικαίωμα επιλογής σχολείου ( χωρίς κανένα πλέον γεωγραφικό όριο που υπήρχε μέχρι σήμερα και που επέτρεπε στα παιδιά να φοιτούν μόνο σε σχολεία της περιοχής κατοικίας τους) ουσιαστικά θα τους βάζει να ψηφίζουν ποια σχολεία είναι καλά( πολλές επιλογές γονέων)  και ποια είναι κακά .Φυσικά τα κακά σχολεία θα λειτουργούν με χαμηλό ετήσιο budget και τελικά θα κλείνουν αφού δεν θα έχουν αρκετούς πελάτες. Ουσιαστικός λοιπόν στόχος είναι το κάθε σχολείο να λειτουργεί σα μια αυτόνομη επιχείρηση που το μέλλον της θα κρίνεται από τις πωλήσεις της (εγγραφές μαθητών).Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς που θα ανήκουν σε ένα σχολείο που θα αναγκαστεί να κλείσει λόγω χαμηλής ζήτησης από τους γονείς το υπουργείο έχει φροντίσει να πάρει τα μέτρα του. Μέχρι σήμερα αυτοί οι εκπαιδευτικοί χαρακτηρίζονταν « υπεράριθμοι» και το υπουργείο παιδείας ήταν υποχρεωμένο να τους διασφαλίσει νέο σχολείο για να εργαστούν και μάλιστα κατά προτεραιότητα σε σχέση με άλλες χαρακτηρισμένες ομάδες ( από μετάθεση , διάθεση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ, κλπ).Από εδώ και στο εξής αυτοί οι εκπαιδευτικοί απλά θα απολύονται αφού το υπουργείο παιδείας έχει σκοπό να νομοθετήσει την υπαγωγή των οργανικών θέσεων κατευθείαν στα σχολεία .Ήδη έχει εξαγγείλει ότι μέχρι τις αρχές του Ιουλίου του 2014 θα δοθεί οργανική θέση σε συγκεκριμένο σχολείο ,και μάλιστα χωρίς περιορισμό ωρών,  σε όλους τους εκπαιδευτικούς .Ας καταλάβουμε ότι αυτό είναι μόνο το «τυράκι της φάκας».

Βέβαια για να διευκολυνθεί  η εφαρμογή του εκπαιδευτικού  κουπονιού  έχει γίνει μια απίστευτη προετοιμασία από πλευράς του υπουργείου παιδείας.(αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση, σύστημα καταγραφής δεδομένων my school, σταθμισμένες εξετάσεις με τη χρήση τράπεζας θεμάτων).

 Με τι κριτήρια θα επιλέγουν οι γονείς το σχολείο που επιθυμούν για τα παιδιά τους;

Με βάση και τη διεθνή εμπειρία οι γονείς θα έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη βάση δεδομένων (σε αρκετά κράτη έχει την ονομασία my school ) με όλα τα σχολεία της χώρας (δημόσια και ιδιωτικά)που θα περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζονται για να κάνουν τη σωστή επιλογή :

1)Στοιχεία για τους εκπαιδευτικούς κάθε σχολείου : Οι εκπαιδευτικοί θα έχουν μετρήσιμα προσόντα αφού θα έχουν περάσει από αξιολόγηση

2) Στοιχεία για τις επιδόσεις των μαθητών : Θα παρέχονται στατιστικά αποτελέσματα από τις επιδόσεις των μαθητών(leaguetables)  και φυσικά επειδή πρέπει η κρίση των επιδόσεων να θεωρείται αντικειμενική και αξιόπιστη εδώ ¨κουμπώνει ¨η χρήση της τράπεζας θεμάτων .

3) Στοιχεία για την συνολική εικόνα του σχολείου ( εύρυθμη λειτουργία , εξεύρεση περισσότερων οικονομικών πόρων από χορηγούς και  δημοτικούς φορείς  , τα project , οι μειονότητες που φοιτούν στο σχολείο ,το συνολικό διαθέσιμο budget του σχολείου).Τα στοιχεία αυτά θα καταγράφονται κάθε έτος με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδος (ΑΕΕ).

Β)ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων ,εδώ και λίγο καιρό, ζητούν επιτακτικά από την κυβέρνηση  κρατική χρηματοδότηση μέσω εκπαιδευτικών κουπονιών και φαίνεται ότι κατά πάσα πιθανότητα θα τη λάβουν. Το υπουργείο παιδείας λοιπόν θα δίνει στους γονείς το δικαίωμα να επιλέξουν ( με τη χρήση του voucher) και ιδιωτικό σχολείο για το παιδί τους αρκεί να καλύπτουν τη διαφορά στα έξοδα φοίτησης . Φυσικά δεν θα είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση θα προωθήσει κρατική χρηματοδότηση σε ιδιωτικά συμφέροντα (τρανό παράδειγμα οι τράπεζες).Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα σώσει οικονομικά πολλούς σχολάρχες που λόγω της κρίσης έχουν τεράστια οικονομικά αδιέξοδα  αλλά θα χρησιμοποιήσει την μετατόπιση πολλών παιδιών από τα δημόσια στα ιδιωτικά σχολεία για να ελαττωθεί ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στα δημόσια σχολεία και έτσι αυτά να οδηγούνται στη συγχώνευση ή στο κλείσιμο.

Με ποιες μεθόδους όμως στρώθηκε το έδαφος για την επέλαση των «σχολαρχών» ;

1)Η μελέτη του ΙΟΒΕ

Όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις προηγείται η λίπανση του εδάφους από μελέτες που αποδεικνύουν  αυτό που συμφέρει τους ενδιαφερόμενους . Στα μέσα του Φλεβάρη του 2014 έλαβε χώρα το 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων στην Ελληνοαμερικανική  Ένωση. Ποιό ήταν το βασικό θέμα του συνεδρίου ; Το εκπαιδευτικό κουπόνι. Ποιοί άλλοι παραβρέθηκαν εκτός από τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων ; Οι υπουργοί Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος και  κ.Κεδίκογλου , ο υπουργός Ανάπτυξης κ.Χατζηδάκης και Γενικός Επιθεωρητής ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης κ. Ρακιντζής .

Το  ΙΟΒΕ ( Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών ) είναι στην ουσία η «δεξαμενή σκέψης του ΣΕΒ (Σύλλογος Ελλήνων Βιομηχάνων)» .Μην ξεχνάμε ότι και ο κ. Στουρνάρας  που φέρεται να είναι ο συντάκτης των Μνημονίων είχε μακρά θητεία στη θέση του Γενικού Διευθυντή του  ΙΟΒΕ. Ποιά ήταν τα βασικά σημεία αυτής της έρευνας η οποία ,παρεμπιπτόντως αναφέρω,  διαβάστηκε στο  1ο Συνέδριο Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων ;

α) Στις 29  χώρες του ΟΟΣΑ  οι επιδόσεις των μαθητών των ιδιωτικών σχολείων είναι καλύτερες εκείνων των δημόσιων σχολείων και αυτό οφείλεται στην χρηματοδότηση των γονέων.

β) Σύμφωνα με  έκθεση του ΟΟΣΑ (2012)  ανάμεσα σε 29 χώρες-μέλη του, μόνο στην Ελλάδα και σε άλλες 2 χώρες δεν παρέχεται καθόλου κρατική χρηματοδότηση στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Θέτει, λοιπόν , επιτακτικά  το  ζήτημα της χορήγησης δημόσιας χρηματοδότησης στα ιδιωτικά σχολεία, για να μπορούν να φοιτούν μαθητές από όλα τα οικονομικά στρώματα και όχι μόνο από τα υψηλότερα έτσι ώστε να πραγματώνεται πιο ουσιωδώς η ισότητα ευκαιριών.

γ) Ότι πρέπει οι μαθητές να έχουν τη δυνατότητα επιλογής σχολείου: είτε δημόσιου είτε ιδιωτικού, ώστε με αυτό τον τρόπο να βελτιώνεται το εκπαιδευτικό έργο των σχολείων.

2)Η ένταξη των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο υπουργείο εργασίας.

Με την ψήφιση του τελευταίου πολυνομοσχεδίου οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια πλέον δεν υπάγονται στο υπουργείο παιδείας αλλά στο υπουργείο εργασίας .Πέραν από την άρση της εποπτείας του κράτους από τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί μετατρέπονται πλέον σε απλούς ιδιωτικούς  υπαλλήλους. Έτσι ελευθερώνονται οι απολύσεις (θα ισχύει ότι αφορά τον ιδιωτικό τομέα) και καταργούνται όλες οι συμβάσεις εργασίας και αντικαθίστανται από ατομικές. Είναι εύκολα αντιληπτό ότι με την απειλή της απόλυσης οι εργοδότες θα μπορούν κάθε χρόνο να επιβάλουν νέες συμβάσεις με χειρότερους όρους εργασίας. Τι όμως εξυπηρετεί μια τέτοια ενέργεια;

Δίνει το δικαίωμα στους «σχολάρχες» να μειώσουν τα έξοδά τους ( απόλυση παλαιότερων εκπαιδευτικών και πρόσληψη νέων και φθηνότερων) .Προσωπική μου άποψη είναι ότι με αυτό τον τρόπο οι  «σχολάρχες» μειώνοντας τα λειτουργικά τους έξοδα θα μπορούν να κάνουν καλύτερες τιμές στους γονείς ώστε το voucher να αρκεί και να μην απαιτείται από τους γονείς να καλύψουν καμία διαφορά από τη τσέπη τους. Έτσι με αυτό τον τρόπο οι εγγραφές των ιδιωτικών σχολείων θα εκτιναχθούν. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός στο συνέδριο των Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων που αναφέρθηκε πιο πάνω τονίστηκαν και τα εξής : 5.000 τον χρόνο κοστίζει ένας μαθητής δημοσίου Γυμνασίου στο ελληνικό κράτος. 7000 ευρώ κατά μέσο όρο κοστίζει ο αντίστοιχος μαθητής του ιδιωτικού Γυμνασίου στους γονείς του .Είναι φανερό ότι η διαφορά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη .Σκεφθείτε λοιπόν τους γονείς που θα έχουν ένα κουπόνι στα χέρια τους και θα μπορούν να επιλέξουν και δημόσιο και ιδιωτικό σχολείο .Τι λέτε ότι θα  επέλεγαν;

3) Η υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας και τα κοινωνικά στερεότυπα

Το υπουργείο παιδείας τα τελευταία χρόνια έχει φροντίσει να υποβαθμίσει τη δημόσια παιδεία , να αμαυρώσει την εικόνα των εκπαιδευτικών του δημοσίου και την εικόνα των δημόσιων σχολείων. Από την άλλη το υπουργείο ποντάρει στην αξιοποίηση των κοινωνικών στερεότυπων που επικρατούν : θεωρεί ότι τα μεσαία ή και κατώτερα στρώματα που ψάχνουν απελπισμένα να αναρριχηθούν ταξικά μέσω των παιδιών τους ,θα υποδεχτούν ως «μάννα εξ ουρανού» το εκπαιδευτικό κουπόνι που θα τους δίνει το δικαίωμα να γράψουν το παιδί τους  σε ένα καλό σχολείο της επιλογής τους.

Οι ολέθριες συνέπειες του voucher στις χώρες που εφαρμόστηκε

1)Στις ΗΠΑ και στην Αγγλία αλλά και σε αρκετές άλλες χώρες που εφαρμόστηκε το voucher στην αρχή είχε θετική υποδοχή ,κυρίως από τους γονείς χαμηλών και μεσαίων οικονομικών στρωμάτων που θεωρούσαν ότι το παιδί τους άξιζε ενός καλύτερου σχολείου .Οι στατιστικές όμως μελέτες έδειξαν ότι η αλλαγή σχολείου όχι μόνο δεν προκάλεσε βελτίωση της επίδοσης των παιδιών αλλά σε πολλές περιπτώσεις είχαμε και αισθητή πτώση .Οπότε ο αρχικός ενθουσιασμός των γονέων έχει πλέον μετατραπεί σε πονοκέφαλο.

2)Πάρα πολλά σχολεία που δεν είχαν αρκετή ζήτηση από τους γονείς έκλεισαν και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονταν σε αυτά απολύθηκαν.

3)Τα σχολεία μετατράπηκαν σε ανταγωνιστικές επιχειρήσεις όπου έπρεπε να διασφαλίζουν τη φήμη τους για να συνεχίζουν να υπάρχουν αφήνοντας όμως στην άκρη τον ουσιώδη παιδαγωγικό τους ρόλο. Προετοίμαζαν τους μαθητές τους μόνο για τις εξετάσεις και έριχναν το βάρος σε μαθήματα που εξετάζονταν σε εθνικό επίπεδο (μαθηματικά ,γλώσσα) με αποτέλεσμα την πλημμελή εκπαίδευση τους σε όλα τα άλλα μαθήματα.

4)Στους  εκπαιδευτικούς  που έβλεπαν ότι το επαγγελματικό τους μέλλον εξαρτάται από το μέλλον της σχολικής μονάδας (φήμη, επιτυχίες, εγγραφές ) παρατηρήθηκε έξαρση του συνδρόμου της εργασιακής εξουθένωσης ( burn out syndrome),αφού υπερέβαλαν εαυτόν λόγω της ανασφάλειας και αναγκάζονταν να εργάζονται πολλές ώρες εκτός ωραρίου για να προετοιμάσουν τους μαθητές για εξετάσεις , μη παίρνοντας καμία ευχαρίστηση από την διδασκαλία τους.

5)Ενώ στην αρχή όπου εφαρμόστηκε το  voucher κάλυπτε το σύνολο της φοίτησης από ένα σημείο και μετά άρχισαν να μπαίνουν επιπλέον χρεώσεις στους γονείς με νέα «εκπαιδευτικά  προϊόντα» που προσέφερε το σχολείο στους μαθητές και που δεν είχαν συμπεριληφθεί στο αρχικό πακέτο.

6)Ενώ οι υποστηρικτές του voucher μιλούσαν για πραγμάτωση της ισότητας ευκαιριών στην πραγματικότητα είχαμε μεγάλη όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση. Δημιουργήθηκε η κατηγορία των ανεπιθύμητων μαθητών που κανένα σχολείο δεν τους ήθελε γιατί θα αμαύρωναν τη φήμη του. Αδύναμοι μαθητές , μαθητές με μαθησιακά προβλήματα , μαθητές με οικογενειακά προβλήματα , παιδιά μεταναστών , ζωηροί μαθητές , παιδιά που ανήκουν σε μειονότητες θεωρήθηκαν προβλήματα του σχολείου και οι διευθυντές φρόντιζαν να απαλλαγούν από αυτούς είτε ελέγχοντας τις εγγραφές τους είτε εκμεταλλευόμενοι τις διατάξεις που ευνοούσαν κάτι τέτοιο.

To voucher είναι όπλο στα χέρια του νεοφιλελευθερισμού

Βασικός υποστηρικτής  του  εκπαιδευτικού  κουπονιού  (School voucher ) ήταν ο οικονομολόγος Μίλτον Φρίντμαν( θεμελιωτής του νεοφιλελεύθερου μοντέλου οικονομίας )  που ισχυριζόταν ότι  «το εκπαιδευτικό κουπόνι είναι ένα μέσο για να επιτευχθεί η μετάβαση από ένα κρατικό σύστημα σε ένα σύστημα της αγοράς». Η πρώτη που έτρεξε να εφαρμόσει το voucher στη χώρα της ήταν η  Μάργκαρετ Θάτσερ (της Αγγλίας) που ως γνωστόν ήταν φανατική θαυμάστρια του νεοφιλελευθερισμού και πιστή φίλη του Φρίντμαν.

Το voucher στην ουσία μετατρέπει τον γονέα σε καταναλωτή και το σχολείο σε προϊόν. Η εκπαίδευση από κοινωνικό αγαθό που αφορά όλους  μετατρέπεται σε ατομικό αγαθό . Το δημόσιο σχολείο όμως (όπως και όλα τα δημόσια αγαθά) ενισχύει το αίσθημα της λαϊκής ενότητας . Η συνέχειά του είναι συνυφασμένη με την ίδια την διατήρησης της δημοκρατίας. 

Το voucher είναι πολύ επικίνδυνο εργαλείο γιατί είναι ύπουλο και ξεγελάει τους γονείς για τις πραγματικές του προθέσεις. Ο νεοφιλελευθερισμός τους κλείνει το μάτι και τους λέει : « πάρτε την κατάσταση στα χέρια σας , το παιδί σας αξίζει ένα καλύτερο σχολείο και εσείς αξίζετε ένα καλύτερο μέλλον». Προσπαθεί να τους πείσει ότι όλα γίνονται για το καλό των παιδιών τους. Οι γονείς  δύσκολα μπορούν να καταλάβουν ότι πίσω από όλα κρύβονται συμφέροντα που απλά χρειάζονται τη δική τους συναίνεση για να εξυπηρετηθούν .

Ο καπιταλισμός  ,με ακόμα άλλον έναν τρόπο, δείχνει το πιο τρομακτικό του πρόσωπο μέσα στα σχολεία που φοιτούν τα παιδιά μας. Στόχος του είναι να ενισχύσει τις ανισότητες ώστε η πλειονότητα των μαθητών να αποθαρρύνεται και να επιλέγει το δρόμο της κατάρτισης και της μαθητείας , αφού το σύστημα αυτή τη στιγμή έχει ανάγκη από χέρια και όχι από μυαλά. Είναι προφανές ότι η  αντίσταση σε μια τέτοια επέλαση του νεοφιλελευθερισμού  και των συμφερόντων δεν μπορεί παρά να έχει πολιτική διάσταση.

Δημήτρης Τσιριγώτης. Φυσικός"

http://www.alfavita.gr/apopsin/%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%80%CF%8C%CE%BD%CE%B9-%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%84%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF

Αποσυνδεδεμένος josua

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1269
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #3 στις: Ιούνιος 08, 2014, 12:46:11 πμ »
Τελειως ανεφαρμοστο στην Ελλαδα της κρισης....οσο κ να χτυπιουνται!

...αποψη μου να μην το αναπαραγουμε καν το θεμα!
εχουμε αλλα σημαντικοτερα θεματα μπροστα μας για να αποπροσανατολιζομαστε με καταστροφολογιες!

αλλωστε οι μηνες τους ειναι πλεον μετρημενοι.....

ΥΓ: Σχεδον σε καμια ευρωπαικη χωρα δεν εφαρμοζεται αυτο!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:32:53 »

Αποσυνδεδεμένος Geo75

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Άντρας
  • Άντε να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #4 στις: Ιούνιος 08, 2014, 01:21:21 πμ »
josua τι εννοείς να μην αναπαράγουμε το θέμα; Ο στρουθοκαμηλισμός δεν είναι λύση όταν πας να πάθεις κάτι.

Επίσης καταστροφολογία δεν είναι ακριβώς μιας και η ανάγκη για εκπαιδευτικούς θα συνεχίσει να υπάρχει, απλά θα αλλάξουν οι όροι παροχής των υπηρεσιών τους.

Αναφέρεις ότι δεν έχει εφαρμοστεί σε καμία ευρωπαϊκή χώρα. Το άρθρο εμπεριέχει ψευδή στοιχεία;
"θέλω να σας πληροφορήσω ότι υπάρχει μεγάλη διεθνής εμπειρία και ότι όμοιες ή παρόμοιες πρακτικές έχουν ήδη εφαρμόσει αρκετές χώρες όπως η Αγγλία,  οι Η.Π.Α., η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Σουηδία , η Δανία, η Ολλανδία κ.α."

Τέλος, τι σχέση έχει εάν τελειώνει η θητεία της τρέχουσας κυβέρνησης; Πρώτον έχουν άλλα δύο χρόνια μπροστά τους, δεύτερον μην είσαι σίγουρος επειδή έκανε μια διαφορά ο ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές ότι θα την επαναλάβει στις βουλευτικές, τρίτον και να βγει πρώτο κόμμα και πάλι θα πρέπει να συνεργαστεί με κάποιο κόμμα για να αναλάβει την εξουσία (με ποιο;). Εγώ σου λέω ότι θα βγει πρώτο κόμμα αλλά δεν θα καταφέρει να κάνει κυβέρνηση. Δεν νομίζω ότι θα γλυτώσουμε εύκολα από την ΝΔ και τα δεκανίκια της...

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #5 στις: Ιούνιος 08, 2014, 06:57:17 πμ »
 Πολύ σοβαρό το θέμα και βλέπω οτι χαϊδεύει μια χαρά τα αυτιά της εκλογικής πελατείας ΝΔ και σία. Να δούμε τι θέση θα πάρει η ΟΛΜΕ.
  

Αποσυνδεδεμένος anemoni

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 442
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #6 στις: Ιούνιος 08, 2014, 08:44:41 πμ »
ΥΓ: Σχεδον σε καμια ευρωπαικη χωρα δεν εφαρμοζεται αυτο!
Γιατί, αυτές οι απάνθρωπες συνθήκες, σε ποια άλλη χώρα της ΕΕ ισχύουν; Ποιά άλλη έχει μνημόνιο (η Πορτογαλία μπηκε-βγήκε τσακ μπαμ), σε ποια άλλη λένε ότι το χρέος δε θα είναι βιώσιμο ούτε το 2022 (!!!); ποια ξεπουλάει παραλίες; ποια νομιμοποιεί το mall 10 χρόνια αφού ιδρυθεί ως αναπτυξιακό έργο για την κρίση, κλπ  :o

Μα, γιατί δε διαβάζετε το δόγμα του σοκ; 20 ευρώ είναι μόνο (το "μονο" είναι συνρτήσει του πόσο ανοίγει το μυαλό σου...). Και θα δείτε και για τα κουπόνια εκπαίδευσης....  Μέτρο που πρότεινε (το 2006 αν θυμάμαι καλά) ο Γιωργάκης για την τριτοβάθμια εκ/ση... Εννοείται ότι έρχονται τα κουπόνια! Και ό,τι και να έρθει, δυστυχώς, μας αξίζει. Είμαστε βόδια. Το λέω με πολύ πόνο, έχοντας εξανεμιστεί η κάθε ελπίδα που είχα για επικράτηση της λογικής σε αυτή τη χωρα.
Καλή μας μέρα και καλό μας μπάνιο  8)

Αποσυνδεδεμένος Geo75

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Άντρας
  • Άντε να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #7 στις: Ιούνιος 08, 2014, 09:19:46 μμ »
anemoni πολύ ενδιαφέρουσα η άποψη σου ότι έρχονται τα "κουπόνια" στα σίγουρα! Το ίδιο λέει και ο greedo θεωρώντας το "πολύ σοβαρό" θέμα. Απλά μου έχει κάνει εντύπωση που ενώ λέτε ότι έρχονται τέτοια μέτρα, τα οποία αλλάζουν σαν πυρηνική βόμβα το τοπίο στην εκπαίδευση, δεν έχω δει κάποιο προβληματισμό σχετικά με το θέμα.

Είναι επίσης πασιφανές ότι για να συμβεί αυτό έπρεπε να γίνουν κάποια πράγματα πριν, καταγραφή δεδομένων και λειτουργεί του my school, έναρξη της αξιολόγησης κλπ, τα οποία το 2011 (το πρώτο άρθρο στην αρχή του πόστ αυτού) δεν είχαν γίνει ενώ σήμερα όλα αυτά τα βήματα έχουν γίνει η είναι θέμα ενός έτους να ολοκληρωθούν! Με άλλα λόγια, στο επίπεδο της οργάνωσης είναι έτοιμοι ή σχεδόν έτοιμοι. Μου έχει κάνει λοιπόν εντύπωση που δεν μιλάει κανένας γι αυτό το θέμα! Ελπίζω να καταλαβαίνουμε ότι σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο αλλάζουν ολοκληρωτικά πάρα πολλές πτυχές του επαγγέλματος με κυριότερα να είναι φυσικά ο τρόπος διορισμού, οι ώρες απασχόλησης, οι γενικότερες συνθήκες εργασίας και το μισθολογικό (προς το χειρότερο φαντάζομαι ΟΛΑ).

 

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #8 στις: Ιούνιος 08, 2014, 10:04:24 μμ »
 Από την δική μου πλευρά το μόνο που έχω να πω είναι οτι όλα εξαρτώνται από το ποιός θα έχει τη διακυβέρνηση της χώρας την επόμενη σχολική χρονιά (με ορίζοντα εκλογών την εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας).
 Περαιτέρω προβληματισμός δεν υπάρχει από μένα. Ή μένουν οι yesmen και την τρώμε, ή φεύγουν και ελπίζουμε οτι κάτι θα αλλάξει...
  

Αποσυνδεδεμένος Geo75

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Άντρας
  • Άντε να δούμε τι θα δούμε...
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #9 στις: Ιούνιος 08, 2014, 10:50:08 μμ »
Καλησπέρα και πάλι, δηλαδή greedo πιστεύεις ότι με μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα συμβεί κάτι τραγικά διαφορετικό στην εκπαίδευση; Από περιέργεια τι νομίζεις ότι θα κάνει η νέα κυβέρνηση αυτή στο εκπαιδευτικό σύστημα; Φαντάζομαι ότι μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν θα προωθήσει το κουπόνι, αλλά ίσως έχεις κάποια ιδέα και για το τι μπορεί να κάνει χοντρικά στην εκπαίδευση. Θα δώσει παραπάνω από το ΑΕΠ; Θα προσλάβει κι άλλους εκπαιδευτικούς; Θα αυξήσει την μισθό τους;

Αποσυνδεδεμένος rollo_tomassi

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1402
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #10 στις: Ιούνιος 08, 2014, 11:49:16 μμ »
Είπε ελπίζουμε.
Ελπίζουμε να μην είναι μια κυβέρνηση που θα διαλύσει την Παιδεία.
Ελπίζουμε να μην είναι μια κυβέρνηση που θα διαλύσει την Υγεία.
Ελπίζουμε να μην είναι μια κυβέρνηση που θα οδηγήσει κόσμο στην αυτοκτονία για να εφαρμοστεί η εσωτερική υποτίμηση, η κάθαρση των παραγωγικών μονάδων και τα μονοπώλια.
Ελπίζουμε να μην είναι μια κυβέρνηση που ο ένας θα στηρίζει τον άλλο σε υποθέσεις διαφθοράς.

Ελπίζω στον μεν, ξέρω τον δε.

Αποσυνδεδεμένος greedo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3580
  • Φύλο: Άντρας
  • Han shot first...
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #11 στις: Ιούνιος 09, 2014, 12:00:05 πμ »
 Aκριβώς, η σημασία είναι στη λέξη "ελπίζω"!
 Ούτε μίλησα για Σύριζα, γενικότερα αναφέρθηκα, εννοώντας τις οποιεσδήποτε δυνάμεις θα μπορέσουν να μας πουν επιτέλους την αλήθεια και να μην γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως, γιατί από όσα διαβάζω και ακούω, οι δικοί μας κυβερνώντες έχουν ξεπεράσει σε φαντασία και εφευρετικότητα την ίδια την τρόϊκα στην "παραγωγή" αντιλαϊκών μέτρων, ώστε  να γίνουν αρεστοί σε αυτούς παριστάνοντας τα "καλά παιδιά" (ή τα "πιστά σκυλιά").
  

Αποσυνδεδεμένος josua

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1269
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #12 στις: Ιούνιος 09, 2014, 12:31:09 πμ »
josua τι εννοείς να μην αναπαράγουμε το θέμα; Ο στρουθοκαμηλισμός δεν είναι λύση όταν πας να πάθεις κάτι.

Επίσης καταστροφολογία δεν είναι ακριβώς μιας και η ανάγκη για εκπαιδευτικούς θα συνεχίσει να υπάρχει, απλά θα αλλάξουν οι όροι παροχής των υπηρεσιών τους.

Αναφέρεις ότι δεν έχει εφαρμοστεί σε καμία ευρωπαϊκή χώρα. Το άρθρο εμπεριέχει ψευδή στοιχεία;
"θέλω να σας πληροφορήσω ότι υπάρχει μεγάλη διεθνής εμπειρία και ότι όμοιες ή παρόμοιες πρακτικές έχουν ήδη εφαρμόσει αρκετές χώρες όπως η Αγγλία,  οι Η.Π.Α., η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Σουηδία , η Δανία, η Ολλανδία κ.α."

Τέλος, τι σχέση έχει εάν τελειώνει η θητεία της τρέχουσας κυβέρνησης; Πρώτον έχουν άλλα δύο χρόνια μπροστά τους, δεύτερον μην είσαι σίγουρος επειδή έκανε μια διαφορά ο ΣΥΡΙΖΑ στις ευρωεκλογές ότι θα την επαναλάβει στις βουλευτικές, τρίτον και να βγει πρώτο κόμμα και πάλι θα πρέπει να συνεργαστεί με κάποιο κόμμα για να αναλάβει την εξουσία (με ποιο;). Εγώ σου λέω ότι θα βγει πρώτο κόμμα αλλά δεν θα καταφέρει να κάνει κυβέρνηση. Δεν νομίζω ότι θα γλυτώσουμε εύκολα από την ΝΔ και τα δεκανίκια της...
Φιλε μου δε μου αρεσει ουτε να στρουνθοκαμηλιζω ουτε ομως και να ανοιγω ατζεντες βασισμενες σε ενα αρθρο, που παραγει ατομικα συμπερασματα βασισμενα σε καποια διασπαρτα γεγονοτα!

Η εκπαιδευση και οι εκπαιδευτικοι εχουν πολυ σοβαρα θεματα να λυσουν την παρουσα χρονικη περιοδο, και τετοια υπερ του δεοντος δυσοιωνα σεναρια περισσοτερο αποπροσανατολιζουν παρα βοηθανε στο να επικεντρωθουμε στα τρεχοντα προβληματα που μας ταλανιζουν (ελαχιστες προσληψεις, συγχωνευσεις, αξιολογηση κλπ).
Αλλωστε η τακτικη του "αφηνω να διαρεει το ακρως καταστροφικο σεναριο για να περασουν τα λιγοτερο επαχθη μετρα" ειναι πλεον συνηθισμενη και προβλεψιμη!

Το κουπονι ειναι τελειως ανεφαρμοστο στην Ελλαδα για πολλους λογους...
Ο πιο προφανης ειναι το κοστος... με περιπου 4 δις δαπανες υπουργειου παιδειας το 2015 και 1,3 περιπου μαθητες 5-18 ετων κανε τη διαιρεση και θα καταλαβεις οτι ενα αξιοπρεπες κουπονι θα εκτοξευε στα υψη τις δαπανες παιδειας....ουτε μια στο εκατομυριο να μπουν σε λογικη υπερβασης δαπανων!
Μηπως να μιλησουμε για τη γεωμορφολογια της Ελλαδος? Τι ειδους κουπονι θα λειτουργησει σε νησια και ορεινες περιοχες που οι επιλογες ειναι στην ουσια ΜΙΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ??
Ή μηπως πιστευεις οτι ο Ελληνας πολιτης θα εμπιστευτει τετοιες "παροχες" που ανετα τα επομενα χρονια, θα γινει και το κουπονι αντικειμενο περικοπης?

ΥΓ: Το οτι 3-4 χωρες μεταξυ των 25 της Ε.Ε. ενδεχομενως το εφαρμοζουν, εξακολουθει να ισχυει οτι σχεδον πουθενα δε παιζει τετοιο συστημα!

Αποσυνδεδεμένος Χόμπιτ

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 243
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Επόμενο βήμα κουπόνι Παιδείας
« Απάντηση #13 στις: Ιούνιος 09, 2014, 12:33:54 πμ »
πουθενά δεν εφαρμόζεται, εκτός από το μυαλό του τσιριγώτη

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32313
  • Τελευταία: anikologr3
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161192
  • Σύνολο θεμάτων: 19229
  • Σε σύνδεση σήμερα: 725
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 22
Επισκέπτες: 694
Σύνολο: 716

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.058 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.