*

Αποστολέας Θέμα: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία  (Αναγνώστηκε 7887 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Συνάδελφοι γεια σας! Θα ήθελα και πάλι τη συμβουλή σας! Θα ξεκινήσω ένα ιδιαίτερο το Σεπτέμβρη στα αρχαία θεωρητικής κατεύθυνσης και θα ήθελα να μου προτείνετε αξιόλογα βοηθήματα για τα ρητορικά κείμενα και θεματογραφίες καθώς δεν έχω διδάξει ξανά αρχαία θεωρητικής στη β΄ λυκείου. Η μαθήτρια είναι καλή και μελετηρή. Πόσες ώρες λέτε να χρειάζεται, είναι αρκετές οι 2 ώρες τη βδομάδα, 1 ρητορικά κείμενα και 1 αδίδακτο; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:37:31 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Απάντηση #1 στις: Μάιος 20, 2011, 01:06:52 μμ »
Θα σου ελεγα για θεματογραφια 2 ωρες ή τουλαχιστον 1.30, οσο καλη και μελετηρη και αν ειναι η μαθητρια σου, δε νομιζω πως μεσα σε 1 ωρα προλαβαινεις. Στην αναγκη κανε 1 ωρα κειμενο και την επομενη εβδομαδα αλλη μια ωρα σε γραμματικη και συντακτικο (με ασκησεις).

Μια καλη θεματογραφια που ειδα προσφατα ειναι του Αντ.Σαχπεκίδη, εκδ.Ελληνοεκδοτικη.
 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Απάντηση #2 στις: Μάιος 20, 2011, 02:45:11 μμ »
Θα σου ελεγα για θεματογραφια 2 ωρες ή τουλαχιστον 1.30, οσο καλη και μελετηρη και αν ειναι η μαθητρια σου, δε νομιζω πως μεσα σε 1 ωρα προλαβαινεις. Στην αναγκη κανε 1 ωρα κειμενο και την επομενη εβδομαδα αλλη μια ωρα σε γραμματικη και συντακτικο (με ασκησεις).

Μια καλη θεματογραφια που ειδα προσφατα ειναι του Αντ.Σαχπεκίδη, εκδ.Ελληνοεκδοτικη.

Μάρκο σ'ευχαριστώ πολύ για συμβουλή σου, κι εγώ θεωρώ ότι για το αδίδακτο χρειάζονται οπωσδήποτε 2 ώρες τη βδομάδα. Γι'αυτην τη θεματογραφία έχω ακούσει θετικά σχόλια κι από άλλους συναδέλφους, είδα μια διαφήμισή της στο περιοδικό της Π.Ε.Φ. και την ξεφύλλισα στην ιστοσελιδα της Ελληνοεκδοτικής, ενδιαφέρουσα φαίνεται και με καλή οργάνωση.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Απάντηση #3 στις: Μάιος 20, 2011, 04:32:37 μμ »
πραγματι, ειναι παρα πολυ καλη. εχει και οδηγιες για τη διδασκαλια, πινακες γραμματικων και συντακτικων φαινομενων κά.
Εχω σπιτι μου πανω απο 20 θεματογραφιες (σου ειπα πως κανω αγνωστο αρκετα χρονια) και αυτη τη βρηκα ως μία απο τις καλυτερες.
Προσωπικη μου αποψη, γνωμη και γουστο ετσι;
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:37:31 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Απάντηση #4 στις: Μάιος 20, 2011, 07:39:45 μμ »
Προσωπικα εχω ενα "ιδιαιτερο" τροπο διδασκαλιας του αρχαιου ελληνικου κειμενου (για το αγνωστο).
 Κουραζει αρκετα τους υποψηφιους στην αρχη, αλλα ολοι οι μαθητες που ειχα εγραψαν πανω απο 18.50 στα αρχαια.
Ειναι αρκετα επιπονο ομως και για μενα, οσο αφορα την επιλογη κειμενων (αναλογα με τα κενα, την αντιληπτικη ικανοτητα, το χρονο που εχει στη διαθεση του ο υποψηφιος κλπ...)
Υπηρξα πολυ τυχερος γιατι ειχα καλους καθηγητες στα αρχαια, οπου με εμαθαν να κανω τον μαθητη να "ζει" το κειμενο στη λεξη και στην ουσια του.
χρησιμοποιω τεχνικες που φανταζουν ξεπερασμενες αλλα εχουν τη δυναμη να φερουν το αποτελεσμα και την αγαπη για το αρχαιο κειμενο.
 
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Απάντηση #5 στις: Μάιος 20, 2011, 11:43:36 μμ »
Εγώ στα αρχαία δεν είχα καθόλου καλούς καθηγητές στο σχολείο, ως επιστήμονες βέβαια καλοί ήταν αλλά καθόλου μεταδοτικοί και πολύ βαρετοί ως άνθρωποι...αντίθετα στο φροντιστήριο είχα μια πάρα πολύ καλή καθηγητρια από την οποία έμαθα αρχαία (τα οποία ξέχασα σχεδόν αργότερα στη σχολή και τα ξαναθυμήθηκα όταν άρχισα να ασχολούμαι με ιδιαίτερα και όταν έδωσα ΑΣΕΠ!) Στη διδασκαλία του αδίδακτου δεν έχω μεγάλη εμπειρία και ομολογώ ότι με αγχώνει αρκετά, ιδιαίτερα όταν οι μαθητές μου είναι καλοί. Απο τη στιγμή που ο τρόπος διδασκαλίας που χρησιμοποιείς αποδίδει, καλά κάνεις και τον χρησιμοποιείς όσο ξεπερασμένος κι αν θεωρείται...δηλαδή σε γενικές γραμμές τι κάνεις; ;D

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Απάντηση #6 στις: Μάιος 21, 2011, 11:17:13 μμ »
1.λιγα λογια για το εργο και συγκεκριμενα το γυρω απο το αποσπασμα περιεχομενο/υποθεση.
2. αναγνωση του κειμενου καθαρά και με ήθος για την αποκτηση μιας γενικης αντιληψης του κειμενου.
3. ΠΟΤΕ δεν κανω μεταφραση εν ωρα παραδοσης. Η μεταφραση αποτελει ασκηση γραπτή. Αντ αυτης θελω τη λογικη και συντακτικη σειρα των λεξεων του κειμενου.δηλ. να μου πει τοσο κατα περιοδο οσο και στο τελος ολο το κειμενο βαση της σειρας των λεξεων.(δινω βεβαια πολλα ερμηνευτικα για να δουλεψει τη μεταφορα του κειμενου σε ζωντανο νεοελληνικο λογο)
4. οποια/ες λεξεις δεν γνωριζει δεν λεω ΠΟΤΕ την ερμηνεια τους αλλα παραθετω παραγωγες/συνωνυμες κλπ για να βρισκει τη σημασια της  ο ιδιος ο μαθητης.
5. κανουμε λεπτομερη αναλυση σε περιοδους που εχουν καποια/ες δυσκολιες.
6. τα κειμενα ειναι αναλογα με το επιπεδο και σιγα σιγα προχωραμε στα πιο απαιτητικα. π.χ. Ισαιος ειναι ευκολος, Ξενοφωντας ομως οχι παντα (αν ο μαθητης εχει πολλα κενα προτιμω Ισαιο Ισοκρατη κλπ για αρχη)
7. Στο επομενο μαθημα που θα δουμε τη μεταφραση, ετσι οπως την εχει αποδωσει ο/η μαθητης/τρια, εκει θα ασχοληθουμε με τη "σωστη" μεταφραση /αποδοση του κειμενου για πανω απο μιση ωρα, ισως και πολυ παραπανω.
αυτη η εργασια ειναι πολυ κουραστικη και απαιτητικη, αλλα εχει το καλυτερο αποτελεσμα.
8. με τη γραμματικη ΔΕΝ επιμενω πολυ. Αυτο δεν σημαινει πως την αφηνουμε στη τυχη, αλλα η ουσια στα αρχαια δεν ειναι το τυπικο της γλωσσας. Προυποθετει και εχουμε κανει συμφωνια με το μαθητη εξ αρχης για το τι θαπρεπει να δουλεψει μονος του, οχι φυσικα χωρις την εποτεια μου και τον ελεγχο της καταστασης/προοδου.Δινω το τι θα πρεπει να διαβασει απο γραμματικη και μετα απλα τον εξεταζω μεσα απο καποιες ασκησεις την ωρα του μαθηματος.

 
Αυτα ειναι καποια βασικα.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 22, 2011, 07:33:28 μμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος pony30

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Απάντηση #7 στις: Μάιος 22, 2011, 08:38:00 μμ »
Μια χαρά είναι οι τεχνικές που ακολουθείς και δεν τις θεωρώ καθόλου ξεπερασμένες, κι εγώ σε γενικές γραμμές αυτή τη μέθοδο προσπαθώ να ακολουθήσω και πιστεύω ότι είναι αποτελεσματική όταν βέβαια βοηθάει και ο μαθητής. Σχετικά με τη γραμματική κι εγώ πιστεύω ότι θα πρέπει να τη δουλεύουν στο σπιτι και στο μάθημα θα πρέπει να δίνεται βάρος στη σύνταξη και τη λογική σειρά των λέξεων και κατά διαστήματα έλεγχος στη γραμματική.

Αποσυνδεδεμένος Scape

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 15, 2011, 12:49:36 πμ »
Καλησπέρα,
Στα ρητορικά κείμενα θα πρέπει να διδάξουμε γραμματική και συντακτικό ή μονο σχόλια?Το λεω αυτό γιατι μαθητής μου είπε οτι στο σχολείο δεν ασχολούνται με γραμματική-συντακτικό κι οτι δε θα τους το ζητήσει για το γνωστο, μόνο για το άγνωστο.

Αποσυνδεδεμένος mike78

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 91
    • Προφίλ
Απ: Ρητορικά κείμενα β΄ λυκείου και θεματογραφία
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 15, 2011, 01:53:04 πμ »
Αναφορικά στο ζήτημα των εξετάσεων τω όντι στο διδαγμένο κείμενο δεν εξετάζεται η γραμματική και το συντακτικό. νοηματικές, λεξιλογικές, εισαγωγή απο το διδαγμένο κείμενο και γραμματική και συντακτικό στο αδίδακτο.
βέβαια αρχαία ελληνικά διδάσκουμε, οπότε αξιοσημείωτα σημεία γραμματικής και συντακτικού στο γνωστό καλό είναι να επισημαίνονται. ΄Λλλωστε πως θα μεταφράσει το γνωστό αν δεν κάνει σύνταξη.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 710
Σύνολο: 717

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.123 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.