*

Αποστολέας Θέμα: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα  (Αναγνώστηκε 10613 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος KPAPATH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #56 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:09:21 μμ »
foibos81 με πολύ εκτίμηση θα ήθελα να σε ρωτήσω: "προς τι αυτή η απαξιωτική συμπεριφορά;". Δεν έχουν όλες οι τεχνικές και επαγγελματικές ειδικότητες κλάδους ΤΕ και ΔΕ; Υπάρχει κάποια διαφορά μεταξύ τους; Μη σκεφτείς (όχι μόνο εσύ, αλλά και όλοι που έχουμε άσχημες εμπειρίες από συναδέλφισσες/ους της κομμωτικής στα σχολεία που έχουμε υπηρετήσει ή υπηρετούμε). Επιμένω να είμαστε ισότιμοι, δίκαιοι και ταπεινοί.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:58:23 »

Αποσυνδεδεμένος Aris81

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 464
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #57 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:15:29 μμ »
foibos81 με πολύ εκτίμηση θα ήθελα να σε ρωτήσω: "προς τι αυτή η απαξιωτική συμπεριφορά;". Δεν έχουν όλες οι τεχνικές και επαγγελματικές ειδικότητες κλάδους ΤΕ και ΔΕ; Υπάρχει κάποια διαφορά μεταξύ τους; Μη σκεφτείς (όχι μόνο εσύ, αλλά και όλοι που έχουμε άσχημες εμπειρίες από συναδέλφισσες/ους της κομμωτικής στα σχολεία που έχουμε υπηρετήσει ή υπηρετούμε). Επιμένω να είμαστε ισότιμοι, δίκαιοι και ταπεινοί.

Δεν είμαι συνήγορος κανενός,αλλά ο συνάδελφος μάλλον αφήνει υπαινιγμό για αυτό που γράφτηκε για το Υπουργείο,όπου εργάζεται κάθε καρυδιάς καρύδι..

Δεν νομίζω να απαξιώθηκε κανένας κλάδος.

Άνδρας που κρύβει τα χρόνια του,δεν λογίζεται για άνδρας.
Οι θρασύδειλοι ψεύτες,γερνάνε μόνοι και πεθαίνουν μόνοι.

Αποσυνδεδεμένος KPAPATH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #58 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:24:07 μμ »
Προκύπτει Aris81 από αυτά που γράφονται και από τα προσωπάκια που παραθέτουμε κάποιοι. Τελικά "χωρούν" όλες οι ειδικότητες στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, ναι ή όχι; Αυτή είναι η ερώτηση που θα αποδείξει την έλλειψη υπαινιγμών και την παρουσία επιπέδου. Όχι τα χαμογελάκια και οι πραγματικοί υπαινιγμοί. Και όλα αυτά τα λόγια με όλη την έννοια της συναδελφικότητας από μέρους μου!

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #59 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:25:13 μμ »
Με συγχωρείτε αλλά απόφοιτοι ΕΠΑΛ δεν μπορούν να διδάσκουν ως εκπαιδευτικοί σε δομές που παρέχουν απολυτήριο Λυκείου σε μαθητές. Υπάρχει και η κατάρτιση για τους τεχνίτες που θέλουν να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους σε μαθητευόμενους.

Οι δικές μου ενστάσεις ως προς την κομμωτική, κατά τα άλλα συμπαθή ειδικότητα, έχει να κάνει με την διαχείριση γενικότερα της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως προς το τι παράγει σε αυτή την καταστραμμένη παραγωγικά χώρα. Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με τους εκπαιδευτικούς, αλλά με τον κεντρικό σχεδιασμό του υπουργείου.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:58:23 »

Αποσυνδεδεμένος cat

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 294
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #60 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:31:45 μμ »
Και γω φίλε Green είμαι απόφοιτη ΤΕΙ και απόφοιτη ΤΕΕ στην ίδια ακριβώς ειδικότητα και κάνω αίτηση και για ΠΕ και για ΤΕ για ακριβώς το ίδιο πράγμα! Αυτό και αν είναι κουφό...........

Αποσυνδεδεμένος Aris81

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 464
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #61 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:33:50 μμ »
@KPAPATH Δεν είμαι τεχνική ειδικότητα,δεν γνωρίζω την κατάσταση, οπότε δεν μπαίνω στα χωράφια σας.
Μάλλον είμαστε ακόμη πιο κατακερματισμένος κλάδος από όσο νόμιζα.
Άνδρας που κρύβει τα χρόνια του,δεν λογίζεται για άνδρας.
Οι θρασύδειλοι ψεύτες,γερνάνε μόνοι και πεθαίνουν μόνοι.

Αποσυνδεδεμένος KPAPATH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #62 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:36:47 μμ »
Σωστά αυτά που γράφεις Green. Τρεις παρατηρήσεις: α) Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΔΕ εύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των Σ.Ε.Κ. έχουν βοηθητικό ρόλο, β) Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΤΕ θα πρέπει να έχουν και παιδαγωγικό πτυχίο (έχουν σπουδάσει παιδαγωγικά όλοι οι ΠΕ;) και γ) υπάρχουν στα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ. πολλοί συνάδελφοι (μόνιμοι και αναπληρωτές) ΤΕ και ΔΕ πολλοί καλύτεροι από πολλούς ΠΕ (τεχνικών και γενικών ειδικοτήτων). Φυσικά υφίσταταικαι το αντίστροφο.

Αποσυνδεδεμένος KPAPATH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #63 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:41:45 μμ »
Εγώ είμαι ΠΕ 17 Μηχανολόγος με μεταπτυχιακό. Δε σημαίνει τίποτα αυτό όμως όταν μιλάμε για συναδελφικότητα, ίσα δικαιώματα και αντιμετώπιση χωρίς κατηγοριοποιήσεις ανθρώπων που υπηρετούν ως αναπληρωτές ή ως μόνιμοι στα σχολειά μας...

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #64 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:43:53 μμ »
Σωστά αυτά που γράφεις Green. Τρεις παρατηρήσεις: α) Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΔΕ εύμφωνα με τον κανονισμό λειτουργίας των Σ.Ε.Κ. έχουν βοηθητικό ρόλο, β) Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΤΕ θα πρέπει να έχουν και παιδαγωγικό πτυχίο (έχουν σπουδάσει παιδαγωγικά όλοι οι ΠΕ;) και γ) υπάρχουν στα ΕΠΑ.Λ. και τις ΕΠΑ.Σ. πολλοί συνάδελφοι (μόνιμοι και αναπληρωτές) ΤΕ και ΔΕ πολλοί καλύτεροι από πολλούς ΠΕ (τεχνικών και γενικών ειδικοτήτων). Φυσικά υφίσταταικαι το αντίστροφο.
Η παιδαγωγική επάρκεια στους ΤΕ είναι τόσο απαραίτητη όσο και στις τεχνικές ειδικότητες ΠΕ, απλά σε προτάσσει, δεν είναι προϋπόθεση για να κληθείς αναπληρωτής (μία ματιά π.χ. στον πίνακα αναπληρωτών κομμωτριών θα σε πείσει). Το ο τάδε είναι καλύτερος από τον άλλο είναι μία αυθαίρετη και προσωπική εκτίμηση, από τη στιγμή που δεν υπάρχει αξιολόγηση του διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών. Εγώ λέω για το τι θα έπρεπε να προβλέπει ο νόμος ως προς την διαφοροποίηση εκπαίδευσης και κατάρτισης. Δεν είναι το ίδιο πράγμα.

Αποσυνδεδεμένος panos

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 187
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #65 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 09:52:46 μμ »
Tο πρόβλημα της τεχνικής εκπαίδευσης - πειραματόζωο έγκειται και στον κατακερματισμό της ανά ειδικότητες. Πριν πάτε να κρίνετε και να χαρακτηρίσετε συναδέλφους αναλογιστείτε τη προσπάθεια και το επίπεδο μόρφωσής τους - όχι παιδείας...μιλάψ για σπουδές. Είναι ξεκάθαρο πως οι απόφοιτοι ΑΕΙ είναι άλλης βαθμίδας, οι ΤΕΙ άλλης και οι ΔΕ άλλης. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει τριτοβάθμιο ίδρυμα να εξάγει κομμωτές τότε μιλάμε για ΔΕ σε αυτό το κλάδο. Από κει και πέρα μην ισοπεδώνουμε πτυχία έτσι απλά. Ούτε εγώ θα απολογηθώ για ότι κατάφερα, ούτε ο ένας ούτε ο άλλος...Αλλά κάποιες διαφορετικότητες είναι ξεκάθαρες και οριοθετημένες. Χωρίς να θέλω να απαξιώσω κανένα πέρισυ σε σχολείο που ήμουν αναπληρωτής σε μια κομμώτρια 4 χρόνια μόνιμη προσπαθούσα να της δείξω πως βγαίνει μέσος όρος, μια άλλη κομμώτρια δεν αναλάμβανε γραφειοκρατικά γιατί όπως έλεγε "Εγώ κομμώτρια είμαι" και μια αισθητικός προσπαθούσε να με πείσει πως θεωρείται απόφοιτος πανεπιστημίου επειδή η κατηγορία της είναι ΠΕ 18.04. Υπάρχει άνιση κατανομή αποφοίτων ΤΕΙ και ΑΕΙ υπέρ των πρώτων στην τεχνική εκπαίδευση και σίγουρα αυτό δεν είναι απόρροια του ότι οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων είναι πιο ανίκανοι...Πολιτικές και λογικές δημιούργησαν κατεστημένα και...υπεραριθμίες...Ας μη μιλάμε για την ακύρωση των προσόντων των συναδέλφων...Αρκετά γελάνε μαζί μας...Μη γελάνε κι άλλο διαβάζοντας τις τοποθετήσεις μας...
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 25, 2012, 10:31:37 μμ από Lasid »

Αποσυνδεδεμένος KPAPATH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #66 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 10:02:50 μμ »
     Μόνο που εμείς Green δε συζητάμε για τους νόμους. Ως εκπαιδευτικοί συζητάμε για την ουσία της παιδείας και δε συζητάμε διοικητικά. Δε μίλησα για τον τάδε. Αναφέρθηκα γενικά. Και δε μίλησα αυθαίρετα και και με προσωπική εμπάθεια (εύχομαι όχι και 'συ). Στηρίζομαι στη γνώση και την εμπειρία μου.
     Επιπρόσθετα, η πραγματική αξιοκρατική αξιολόγηση μπορεί ναι γίνει μόνο από εμάς τους ίδιους. Τους μάχιμους εκπαιδευτικούς εννοώ. Φαντάζομαι δεν εννοείς για αξιολόγηση από διορισμένους διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειάρχες, διευθυντές, υποδιευθυντές, σύμβουλους κ.ο.κ.
      Τέλος, πάλι πέρα από τους νόμους, μη θεωρείς ως δεδομένο ότι όλοι είμαστε υπέρ της κατάρτισης. Εγώ προσωπικά θέλω σχολεία (σε αυτά διοριζόμαστε ως μόνιμοι και αναπληρωτές και όχι σε ΙΕΚ). Σε αυτό είμαι κάθετος όταν μιλάμε για τις ευαίσθητες ηλικίες της εφηβίας. Για μεγαλύτερες ηλικίες; Είμαι επίσης υπέρ της γνώσης (θεωρία και πράξη εννοώ) και όχι της κατάρτισης. Μοιάζει με το: εργασία και όχι απασχόληση.

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #67 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 10:04:26 μμ »
Το πρόβλημα με την επαγγελματική-τεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι ότι παρεξηγήσαμε το τι είναι. Στην υπόλοιπη Ευρώπη όταν λένε Τεχνικό Λύκειο εννοούν το λύκειο που θα φοιτήσουν οι μαθητές που θέλουν να συνεχίσουν στο Πανεπιστήμιο για τεχνολογικά, πιο πρακτικά, αντικείμενα, δηλ. μηχανολόγοι, αρχιτέκτονες, γεωπόνοι, γιατροί κλπ. Και εκεί κάνουν από τη Α’ ή τη Β’ Λυκείου μαθήματα του επιστημονικού αντικειμένου που θέλουν να ακολουθήσουν. Αυτό που πήγε να κάνει η Διαμαντοπούλου με το Νέο Λύκειο και δεν την άφησαν.
Εδώ το Τεχνικό λύκειο παράγει κομμώτριες, αγρότες, ηλεκτρολόγους και φαρνατζήδες. Δεν είναι δουλειά όμως τους Λυκείου, της βασικής εκπαίδευσης,  να βγάζει τεχνίτες. Αυτό είναι δουλειά της μεταλυκιακής κατάρτισης, του ΙΕΚ που θα εντρυφούν σε μία τέχνη οι ήδη απόφοιτοι λυκείου.

Έχουμε φτιάξει μία μπούρδα που το μόνο που κατάφερε είναι να τραβά όλο το χαμηλό δυναμικό των γενικών λυκείων που δεν έχουν καν όρεξη να μάθουν ένα τεχνικό αντικείμενο και επιμένουμε να την διατηρούμε, αντί να την ξαναφτιάξουμε από την αρχή.

Αποσυνδεδεμένος KPAPATH

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 30
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #68 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 10:08:52 μμ »
Green με συγχωρείς αλλά δεν είσαι καλά ενημερωμένος για την τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση στο εξωτερικό. Μια ματιά στο Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα θα σε βοηθούσε.

Αποσυνδεδεμένος Green

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4580
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα
« Απάντηση #69 στις: Οκτώβριος 25, 2012, 10:19:07 μμ »
Παράθεση
     Μόνο που εμείς Green δε συζητάμε για τους νόμους. Ως εκπαιδευτικοί συζητάμε για την ουσία της παιδείας και δε συζητάμε διοικητικά. Δε μίλησα για τον τάδε. Αναφέρθηκα γενικά. Και δε μίλησα αυθαίρετα και και με προσωπική εμπάθεια (εύχομαι όχι και 'συ). Στηρίζομαι στη γνώση και την εμπειρία μου.
Δεν υπάρχει ουσία της Παιδείας όταν οι ΕΠΑΣ παρέχουν μόνο κατάρτιση και όχι εκπαίδευση και παρόλα αυτά δίνουν απολυτήριο Λυκείου. Η γνώση και η εμπειρία η δική σου ή του καθενός δεν αποτελεί τον γενικό κανόνα.

     
Παράθεση
Επιπρόσθετα, η πραγματική αξιοκρατική αξιολόγηση μπορεί ναι γίνει μόνο από εμάς τους ίδιους. Τους μάχιμους εκπαιδευτικούς εννοώ. Φαντάζομαι δεν εννοείς για αξιολόγηση από διορισμένους διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειάρχες, διευθυντές, υποδιευθυντές, σύμβουλους κ.ο.κ.
Εννοώ επιτέλους αξιλόγηση του τι κάνει ο καθένας μέσα σε μία τάξη. Το πως θα γίνει είναι ένα άλλο θέμα.

   

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160929
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 725
Σύνολο: 738

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.085 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.