*

Αποστολέας Θέμα: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου  (Αναγνώστηκε 22152 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος perastikos_kav

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2181
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #14 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 02:59:14 μμ »
να ρωτήσω κάτι, οι 3 ώρες αυτές εργαστηρίου όντως γίνονται; Δηλαδή όντως ο πληροφορικός αφιερώνει 3 ώρες στο εργαστήριο εβδομαδιαίως; ή τις κάνει κενό; Τις εργάζεται πραγματικά; ή απλά έτσι εξασφαλίζει -3 διδακτικές ώρες;

Όπως σε όλες τις εργασίες που ανατίθενται, εξαρτάται από το συνάδελφο. Έχω συνεργαστεί με συναδέλφους, οι οποίοι αφιερώνουν διπλές και τριπλές ώρες σε σχέση με τη μείωση για τη συντήρηση του εργαστηρίου και άλλους, οι οποίοι αφιέρωναν ελάχιστο χρόνο. Επίσης όπως έγραψε και ο προηγούμενος συνάδελφος, υπάρχουν και πολλές άλλες παράμετροι που συμβάλλουν στη μείωση ήτην αύξηση των ωρών που αφιερώνει ο καθηγητής πληροφορικής για τη συντήρηση του εργαστηρίου.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:45:19 »

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #15 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 04:19:20 μμ »
συμφωνώ με τα παραπάνω. είναι θέμα καθηγητή και τι θέλει να κάνει. Σίγουρα μπορεί κάποιος να μην ασχοληθεί καθόλου με το εργαστήριο, οπότε τις 3 ώρες εργαστηρίου να τις έχει σαν -3 από το διδακτικό του ωράριο και να αράξει!

υπάρχει βέβαια και η περίπτωση του ορεξάτου καθηγητή που θέλει να κάνει πολλά και ούτε οι 3 ώρες την εβδομάδα δεν θα του έφταναν.

όπως και ναέχει, εγώ πιστεύω το δίκαιο θα ήταν, ο καθηγητής πληροφορικής να έχει και αυτός 21 ώρες διδασκαλίας όπως και όλοι οι υπόλοιποι, και να απαλλαγεί από κάθε εξωδιδακτική εργασία αφού θα έχει το εργαστήριο!

Αποσυνδεδεμένος DM

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 220
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #16 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 04:39:25 μμ »
Πάντως, αυτή η μείωση ωραρίου κατά 3 ώρες δημιουργεί αδικίες και ανισότητες μεταξύ συναδέλφων σε πολλά σχολεία, όπως π.χ. στο δικό μας όπου ο φυσικός, υπεύθυνος εργαστηρίου φυσικών επιστημών, τα έχει γράψει όλα στα παλιά του τα παπούτσια και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι πότε θα βγει στη σύνταξη ...

Αποσυνδεδεμένος kinegiros

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3567
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #17 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 05:19:20 μμ »
Πάντως, αυτή η μείωση ωραρίου κατά 3 ώρες δημιουργεί αδικίες και ανισότητες μεταξύ συναδέλφων σε πολλά σχολεία, όπως π.χ. στο δικό μας όπου ο φυσικός, υπεύθυνος εργαστηρίου φυσικών επιστημών, τα έχει γράψει όλα στα παλιά του τα παπούτσια και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι πότε θα βγει στη σύνταξη ...

αν είναι να βγει φέτος τότε κάνε υπομονή

αν είναι να βγει αργότερα, τότε στον σύλλογο του χρόνου που θα προτείνεται υπεύθυνο εργαστηρίου να πείτε τι γινόταν πέρυσι, δηλαδή ότι τα είχε γραμμένα και να προταθεί άλλος.


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:45:19 »

Αποσυνδεδεμένος ernesto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 572
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #18 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 06:23:05 μμ »
Εγώ πάλι θεωρώ άδικη την κατά 3 ώρες μείωση του διδακτικού ωραρίου για τους υπεύθυνους εργαστηρίων. (Με την ίδια λογική να έχουν και οι ΠΕ02 μείωση γιατί κάθε τρεις και λίγο διορθώνουν εκθέσεις, κάτι που καμία άλλη ειδικότητα δεν έχει.)Να μοιραστώ την εμπειρία μου μαζί σας: αναπληρωτής σε ορεινό χωριό της Ηπείρου,ΠΕ02,21 ώρες/εβδ.Το σχολείο με πολύ λίγους μαθητές. Ο πληροφορικάριος είχε ως εξής: ωράριο 3 ώρες/εβδ.+ 1 ώρα σεπ. Τις υπόλοιπες μέρες "διατεθειμένος" στη δδε της πρωτεύουσας νομού, αλλά...με τα μόρια του ορεινού χωριού φυσικά. Για το εργαστήριο δεν έκανε ποτέ τίποτα πέρα από το να χαζεύει στο ίντερνετ. Ακόμη και για να περάσει τους βαθμούς τριμήνου(για συνολικά ελάχιστους μαθητές)μας ήθελε όλους δίπλα να τον βοηθάμε (και να διορθώνουμε τα λάθη του). Τι να πω, ο στόχος μου δεν είναι να φωτογραφήσω τον συγκεκριμένο άνθρωπο,που άλλωστε μπορεί να αποτελεί και μεμονωμένη περίπτωση,αλλά είχε και απόψεις όπως: όλοι στα σχολεία 8-2, οι εκπαιδευτικοί είναι τεμπέλικος κλάδος,να μπει η αξιολόγηση κλπ. Για κάνε 21 ώρες την εβδομάδα φιλαράκο και μετά γίνε και υπέρμαχος του 8-2! Το κορυφαίο είναι που στις πανελλήνιες πήγε επιτηρητής(όπως σχεδόν όλοι μας με την εξαίρεση μιας μητέρας μικρών παιδιών φυσικού) κι έλεγε ότι πρέπει να αλλάξουν τα ρεπό από το πρόγραμμα των ενδοσχολικών εξετάσεων γιατί είναι άδικα για όσους είναι και στις πανελλήνιες. (Σημείωση:τα γραπτά που είχε να "διορθώσει"για τις ενδοσχολικέςήταν μόλις...6) Είναι που δούλευε όλη τη χρονιά και η φυσικός του έθιξε τα δικαιώματα.
 Για να μην κουράζω άλλο: ίδιο διδακτικό ωράριο για όλους και οι υπεύθυνοι εργαστηριων ας απαλλάσσονται από εξωδιδακτικές όπως λέει ο killbill. Η μείωση ωραρίου είναι απαράδεκτη.

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #19 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 07:11:26 μμ »
    Το εργαστήριο φυσικών επιστημων είναι απαραίτητο για τη σωστή εκπαίδευση των μαθητών μας. Χωρίς εργαστήριο , μόνο με θεωρία, οι μαθητές δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι όσα μαθαίνουν για το πως λειτουργεί ο κόσμος γύρω μας δεν είναι μπλα μπλα για αποστήθιση αλλά κάτι που τους αφορά. Αγγίζουν , μετακινούν, μετράνε, γενικά κάνουν και αυτό όχι μόνο τα κάνει να αισθάνονται, αλλά και να δημιουργούν αυθόρμητα ερωτήματα κάτι που δεν γίνεται μόνο με τη θεωρία. Σε αυτά και όσα άλλα μπορεί να απαριθμήσει κανείς δεν νομίζω να διαφωνούμε.

    Επειδή εμείς ως μαθητές και φοιτητές εκπαιδευτήκαμε να μαθαίνουμε θεωρίες, στις οποίες άλλωστε και εξεταζόμασταν, πολλοί από εμάς κάνουμε το ίδιο και ως καθηγητές. Θεωρούμε αυτονόητο ότι οι μαθητές μας πρέπει να μάθουν θεωρίες και να μπορούν να τις ανακαλούν. Έτσι βλέπουμε κάποιους ΠΕ04 να μην δίνουν τη σημασία που θα έπρεπε στη λειτουργία του εργαστηρίου. Αυτό φαίνεται και στους υπόλοιπους συναδέλφους που μας κατηγορούν ότι έχουμε προνόμια (πχ τη μείωση 3 ωρών ή παλιότερα και την απαλλαγή από τα εξωδιδακτικά καθήκοντα) χωρίς να κάνουμε αυτά που πρέπει.

   Κατά την εκτίμησή μου ernesto είναι πιο σημαντικό να αντιληφθούν οι μαθητές μας ότι ο κόσμος γύρω τους τους αφορά και μπορούν να τον αλλάξουν με οργανωμένο τρόπο (κάτι που περνά και στις άλλες πράξεις τους πχ τις κοινωνικές κλπ) παρά να μάθουν στείρα ότι: "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα". Πρέπει να μάθουν να θέλουν οργανωμένα και αυτό το καλλιεργεί το εργαστήριο Φ.Ε.. Πολύ σοβαρός λοιπόν ο ρόλος του εργαστηρίου Φ.Ε. Αν ο εκπαιδευτικός ξέρει , θέλει και μπορεί να τα οργανώσει όλα αυτά πρέπει να έχει όλα εκείνα τα "προνόμια" σε σχέση με άλλους καθηγητές που θα του επιτρέψουν να το κάνει πράξη.

    Υπάρχουν σχολεία που και να θέλει ο ΠΕ04 να έχει εργαστήριο , δεν υπάρχει αυτό. Πες μου τι μάθημα να κάνει για τον κόσμο γύρω μας με "ακαταλαβίστικες θεωρίες και τύπους" που δεν αισθάνονται οι μαθητές και οι περισσότεροι πιέζουν τον εαυτό τους να τις αποστηθίσουν. Ο φιλόλογος θα πει μια ιστορία , θα μιλήσει με τους μαθητές σε μια γλώσσα που την μιλάνε και στο σπίτι. Ο ΠΕ04 τί θα τους πει; F=m.a ===> (αν F=0) ====> a=0 ===>υ=σταθ.; Μεγάλη η ευθύνη του ΠΕ04, λοιπόν, για αυτό και πρέπει να έχει διευκολύνσεις από την υπηρεσία.

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #20 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 07:16:17 μμ »
Να έχει μόνο ο υπεύθυνος του εργαστηρίου όμως ή και ο κάθε καθηγητής που θα κάνει πειράματα εκεί; Όλοι ξέρουμε πως για να γίνουν πειράματα σε εργαστήριο χρειάζεται πολλή προετοιμασία και πολύ μάζεμα μετά!

Αποσυνδεδεμένος ernesto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 572
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #21 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 07:32:05 μμ »
    Το εργαστήριο φυσικών επιστημων είναι απαραίτητο για τη σωστή εκπαίδευση των μαθητών μας. Χωρίς εργαστήριο , μόνο με θεωρία, οι μαθητές δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι όσα μαθαίνουν για το πως λειτουργεί ο κόσμος γύρω μας δεν είναι μπλα μπλα για αποστήθιση αλλά κάτι που τους αφορά. Αγγίζουν , μετακινούν, μετράνε, γενικά κάνουν και αυτό όχι μόνο τα κάνει να αισθάνονται, αλλά και να δημιουργούν αυθόρμητα ερωτήματα κάτι που δεν γίνεται μόνο με τη θεωρία. Σε αυτά και όσα άλλα μπορεί να απαριθμήσει κανείς δεν νομίζω να διαφωνούμε.

    Επειδή εμείς ως μαθητές και φοιτητές εκπαιδευτήκαμε να μαθαίνουμε θεωρίες, στις οποίες άλλωστε και εξεταζόμασταν, πολλοί από εμάς κάνουμε το ίδιο και ως καθηγητές. Θεωρούμε αυτονόητο ότι οι μαθητές μας πρέπει να μάθουν θεωρίες και να μπορούν να τις ανακαλούν. Έτσι βλέπουμε κάποιους ΠΕ04 να μην δίνουν τη σημασία που θα έπρεπε στη λειτουργία του εργαστηρίου. Αυτό φαίνεται και στους υπόλοιπους συναδέλφους που μας κατηγορούν ότι έχουμε προνόμια (πχ τη μείωση 3 ωρών ή παλιότερα και την απαλλαγή από τα εξωδιδακτικά καθήκοντα) χωρίς να κάνουμε αυτά που πρέπει.

   Κατά την εκτίμησή μου ernesto είναι πιο σημαντικό να αντιληφθούν οι μαθητές μας ότι ο κόσμος γύρω τους τους αφορά και μπορούν να τον αλλάξουν με οργανωμένο τρόπο (κάτι που περνά και στις άλλες πράξεις τους πχ τις κοινωνικές κλπ) παρά να μάθουν στείρα ότι: "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα". Πρέπει να μάθουν να θέλουν οργανωμένα και αυτό το καλλιεργεί το εργαστήριο Φ.Ε.. Πολύ σοβαρός λοιπόν ο ρόλος του εργαστηρίου Φ.Ε. Αν ο εκπαιδευτικός ξέρει , θέλει και μπορεί να τα οργανώσει όλα αυτά πρέπει να έχει όλα εκείνα τα "προνόμια" σε σχέση με άλλους καθηγητές που θα του επιτρέψουν να το κάνει πράξη.

    Υπάρχουν σχολεία που και να θέλει ο ΠΕ04 να έχει εργαστήριο , δεν υπάρχει αυτό. Πες μου τι μάθημα να κάνει για τον κόσμο γύρω μας με "ακαταλαβίστικες θεωρίες και τύπους" που δεν αισθάνονται οι μαθητές και οι περισσότεροι πιέζουν τον εαυτό τους να τις αποστηθίσουν. Ο φιλόλογος θα πει μια ιστορία , θα μιλήσει με τους μαθητές σε μια γλώσσα που την μιλάνε και στο σπίτι. Ο ΠΕ04 τί θα τους πει; F=m.a ===> (αν F=0) ====> a=0 ===>υ=σταθ.; Μεγάλη η ευθύνη του ΠΕ04, λοιπόν, για αυτό και πρέπει να έχει διευκολύνσεις από την υπηρεσία.
Δε θα διαφωνήσω. Εγώ ανέφερα την περίπτωση ενός πληροφορικάριου που είχα συναντήσει και πίστεψέ με, θέλω πραγματικά να τη θεωρώ μεμονωμένη και ακραία.Εγώ όταν ήμουν μαθητής κανείς ΠΕ04 ποτέ δε μας έκανε ούτε ένα πείραμα γι αυτό και κανείς μας δεν κατάλαβε τι είναι φυσική - αντιλαμβάνομαι όσα λες.
  Αυτό που δεν αντιλαμβάνομαι είναι πώς τα παραπάνω τα συσχετίζεις με το "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα". Επίσης η ευθύνη της προετοιμασίας ενός πειράματος θεωρητικά συμπεριλαμβάνεται στην προετοιμασία που κάνουμε όλοι για το διδακτικό μας αντικείμενο.(ο ένας προετοιμάζει το πείραμα και μετά τα μαζεύει - ο άλλος φτιάχνει σχεδιαγράμματα και διορθώνει εκθέσεις και πίστεψέ με για να διορθώσει κάποιος ευσυνείδητα εκθέσεις χρειάζεται πάααρα μα πάαααρα πολλές ώρες κατά τη διάρκεια της χρονιάς.Θα μου πεις βέβαια μπορεί στην πράξη να μην τις διορθώνει όπως και κάποιος μπορεί στην πράξη να μην κάνει ούτε ένα πείραμα- αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).
 Όπως κι αν έχει εγώ μετέφερα ένα παράδειγμα από μια χρονιά εργασίας μου που εύχομαι όμοιό του να μη συναντήσει ποτέ κανείς γιατί τότε μόνο αδικημένος από το ίδιο το σύστημα μπορεί να νιώσει αν ο ίδιος εργάζεται ευσυνείδητα και χρεώνεται ως ο πλέον κατάλληλος τη μία εξωδιδακτική μετά την άλλη (πρακτικό-γιορτές-ό,τι απαιτεί γράψιμο κλπ κλπ ) χωρίς την παραμικρή μείωση στο ωράριό του...

Αποσυνδεδεμένος ernesto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 572
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #22 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 07:33:15 μμ »
Να έχει μόνο ο υπεύθυνος του εργαστηρίου όμως ή και ο κάθε καθηγητής που θα κάνει πειράματα εκεί; Όλοι ξέρουμε πως για να γίνουν πειράματα σε εργαστήριο χρειάζεται πολλή προετοιμασία και πολύ μάζεμα μετά!
Πολύ καλή ερώτηση, Κωνσταντίνε...

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #23 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 07:33:52 μμ »
Να έχει μόνο ο υπεύθυνος του εργαστηρίου όμως ή και ο κάθε καθηγητής που θα κάνει πειράματα εκεί; Όλοι ξέρουμε πως για να γίνουν πειράματα σε εργαστήριο χρειάζεται πολλή προετοιμασία και πολύ μάζεμα μετά!

Ο υπεύθυνος εργαστηρίου Φ.Ε. το οργανώνει. Θέλει πολύ προετοιμασία για το τι θα επιλέξει και πως θα το κάνει. Τα πειράματα πρέπει να γίνονται οργανωμένα, παρουσία του υπεύθυνου (για αυτό άλλωστε προτείνεται στη φετεινή εγκύκλιο το 3ωρο ει δυνατόν να συμπίπτει με ώρες διδασκαλίας μαθημάτων Φ.Ε. άλλων ΠΕ04).

Αν θες την άποψή μου, όλοι οι ΠΕ04 έχουν πολύ δύσκολο ρόλο να "περάσουν" στους μαθητές μας (αυριανούς ενήλικες) όλα αυτά που ανέφερα πιο πάνω. Η αλήθεια είναι ότι ότι οι περισσότεροι "καθίζουν τους μαθητές στα θρανία" και "τους βομβαρδίζουν με θεωρίες και τύπους" σε "ακαταλαβίστικη γλώσσα που δεν μιλάνε στο σπίτι" που άλλοι (επιστήμονες) για να τους βρούνε έκαναν πρώτα και μετά σκέφθηκαν. Ο μαθητής ξέρει-ζει από το σπίτι και την κοινωνία που ζει ότι "αν τον σπρώξω θα πέσει", άρα μπορείς να του ΜΙΛΗΣΕΙΣ για αυτό-μιλάς στη γλώσσα που ξέρει. Πώς θα καταλάβει, όμως ότι "αν δεν εξασκούνται δυνάμεις σε ένα αντικείμενο αυτό είναι ακίνητο ή κινείται με σταθερή ταχύτητα"; Εδώ οι ίδιοι οι επιστήμονες δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακριβώς "τί ακριβώς λέει αυτό". Θα το καταλάβει ο μαθητής που το ΑΚΟΥΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ;

 Η οργάνωση του εργαστηρίου Φ.Ε. έχει μεγάλη υπευθυνότητα, ιδίως αν τίθενται θέματα ασφάλειας-κινδύνου. Αν κάποιος θέλει να τις αναλάβει πρέπει να έχει και προνόμια εκτός από ευθύνες.

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #24 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 07:50:39 μμ »

  Αυτό που δεν αντιλαμβάνομαι είναι πώς τα παραπάνω τα συσχετίζεις με το "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα". Επίσης η ευθύνη της προετοιμασίας ενός πειράματος θεωρητικά συμπεριλαμβάνεται στην προετοιμασία που κάνουμε όλοι για το διδακτικό μας αντικείμενο.(ο ένας προετοιμάζει το πείραμα και μετά τα μαζεύει - ο άλλος φτιάχνει σχεδιαγράμματα και διορθώνει εκθέσεις και πίστεψέ με για να διορθώσει κάποιος ευσυνείδητα εκθέσεις χρειάζεται πάααρα μα πάαααρα πολλές ώρες κατά τη διάρκεια της χρονιάς.Θα μου πεις βέβαια μπορεί στην πράξη να μην τις διορθώνει όπως και κάποιος μπορεί στην πράξη να μην κάνει ούτε ένα πείραμα- αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).


  Πού προσφέρει στο μαθητή το να μάθει ότι  "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα" αν δεν το χρησιμοποιήσει στην καθημερινή γλώσσα;
    Πού προσφέρει στο μαθητή να μάθει ότι  "F=m.a ===> (αν F=0) ====> a=0 ===>υ=σταθ." αν δεν το δει μπροστά του;

Θέλω να πω ότι επαναπαυόμαστε στο ότι : "Αφού κι εγώ τα έμαθα έτσι στο σχολείο που πήγαινα-στο Πανεπιστήμιο" , έτσι θα τα μάθω κι εγώ στους μαθητές μου. Δεν μπορούμε να θυμηθούμε ότι κι όταν εμείς πηγαίναμε σχολείο πολλοί συμμαθητές μας δεν τα καταλάβαιναν. Λέμε απλά: "Δεν τα έπερναν τα γράμματα, ενώ εγώ τα έπαιρνα." Το σχολείο δεν είναι, όμως, μόνο για αυτούς που μπορούν να αποστηθίσουν. Δημιουργεί ενήλικες που να μπορούν να κάνουν.

Η τεράστια διαφορά στα 2 παραδείγματα παραπάνω είναι ότι η απόκλιση στη χρήση γλώσσας είναι τεράστια (κάτι που κάνει τη δυσκολία των ΠΕ04 το ίδιο), και η χρησιμότητα στο να μάθουν το 2ο είναι απείρως μεγαλύτερη (δεν θέλω να θίξω τους ΠΕ02), καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να μπορούν να οργανώνουν δράσεις και όχι λόγια (μπορώ να αναφέρω πολλά άλλα παραδείγματα όπου η διδασκαλία της Φυσικής "περνά" στους μαθητές τον οργανωμένο τρόπο δράσης).

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #25 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 07:56:31 μμ »
Πάντως εγώ όσες φορές πήγαινα στο εργαστήριο για πειράματα το έβλεπα συνεχώς ανοργάνωτο και φρόντιζα να το φτιάξω στα της χημείας για να κάνω τα πειράματά μου! Θεωρώ ότι την ίδια εργασία έκανα εγώ και ο υπεύθυνος!

Αποσυνδεδεμένος ernesto

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 572
    • Προφίλ
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #26 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 07:57:46 μμ »

  Αυτό που δεν αντιλαμβάνομαι είναι πώς τα παραπάνω τα συσχετίζεις με το "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα". Επίσης η ευθύνη της προετοιμασίας ενός πειράματος θεωρητικά συμπεριλαμβάνεται στην προετοιμασία που κάνουμε όλοι για το διδακτικό μας αντικείμενο.(ο ένας προετοιμάζει το πείραμα και μετά τα μαζεύει - ο άλλος φτιάχνει σχεδιαγράμματα και διορθώνει εκθέσεις και πίστεψέ με για να διορθώσει κάποιος ευσυνείδητα εκθέσεις χρειάζεται πάααρα μα πάαααρα πολλές ώρες κατά τη διάρκεια της χρονιάς.Θα μου πεις βέβαια μπορεί στην πράξη να μην τις διορθώνει όπως και κάποιος μπορεί στην πράξη να μην κάνει ούτε ένα πείραμα- αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).


  Πού προσφέρει στο μαθητή το να μάθει ότι  "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα" αν δεν το χρησιμοποιήσει στην καθημερινή γλώσσα;
    Πού προσφέρει στο μαθητή να μάθει ότι  "F=m.a ===> (αν F=0) ====> a=0 ===>υ=σταθ." αν δεν το δει μπροστά του;

Θέλω να πω ότι επαναπαυόμαστε στο ότι : "Αφού κι εγώ τα έμαθα έτσι στο σχολείο που πήγαινα-στο Πανεπιστήμιο" , έτσι θα τα μάθω κι εγώ στους μαθητές μου. Δεν μπορούμε να θυμηθούμε ότι κι όταν εμείς πηγαίναμε σχολείο πολλοί συμμαθητές μας δεν τα καταλάβαιναν. Λέμε απλά: "Δεν τα έπερναν τα γράμματα, ενώ εγώ τα έπαιρνα." Το σχολείο δεν είναι, όμως, μόνο για αυτούς που μπορούν να αποστηθίσουν. Δημιουργεί ενήλικες που να μπορούν να κάνουν.

Η τεράστια διαφορά στα 2 παραδείγματα παραπάνω είναι ότι η απόκλιση στη χρήση γλώσσας είναι τεράστια (κάτι που κάνει τη δυσκολία των ΠΕ04 το ίδιο), και η χρησιμότητα στο να μάθουν το 2ο είναι απείρως μεγαλύτερη (δεν θέλω να θίξω τους ΠΕ02), καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να μπορούν να οργανώνουν δράσεις και όχι λόγια (μπορώ να αναφέρω πολλά άλλα παραδείγματα όπου η διδασκαλία της Φυσικής "περνά" στους μαθητές τον οργανωμένο τρόπο δράσης).

Αν έχω καταλάβει καλά, θα συμφωνήσω σε όλα εκτός από τα υπογραμμισμένα γιατί καλό είναι να μη συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα,όσο απλοϊκό κι αν αυτό ακούγεται...

sapore

  • Επισκέπτης
Απ: Ωράριο υπεύθυνου εργαστηρίου
« Απάντηση #27 στις: Οκτώβριος 20, 2012, 08:04:36 μμ »

Αν έχω καταλάβει καλά, θα συμφωνήσω σε όλα εκτός από τα υπογραμμισμένα γιατί καλό είναι να μη συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα,όσο απλοϊκό κι αν αυτό ακούγεται...

Είναι προσωπική άποψη, για αυτό ας μην το συνεχίσουμε και αλλάξει ο ρους του topic σε ΠΕ04 vs ΠΕ02.

Απλώς να σκεφτούμε πως ακούγονται τα παρακάτω δύο:

"Τα λόγια τα ωραία τα μεγάλα".
"Τα έργα τα ωραία τα μεγάλα". (περί εργαστηρίου το topic, άρα όχι off)

Ιδίως στις εποχές που ζούμε!!



Συγνώμη που γύρισα το χρόνο πίσω, αλλά το έκανα για να "μην το συνεχίσουμε":


Όντως ας μην το συνεχίσουμε, αλλά για να μην παρεξηγηθούμε κιόλας ο λόγος(προφορικός και γραπτός) δε συνδέεται μόνο με αοριστολογικού τύπου θεωρίες αλλά και με τη σκέψη, κυρίως με αυτήν. Δεν είναι μόνο το μέσο για την έκφραση της σκέψης, αλλά βασικό συστατικό στοιχείο για το χτίσιμό της.
 The limits of my language mean the limits of my world (Βιντγκενστάιν)
 Απο κει και πέρα φυσικά χρειάζονται και οι πράξεις πέρα από λόγια και σκέψεις. :)

Και ποιό έρχεται πρώτο; Σκέφτεσαι χωρίς να έχεις κάνει ή να έχεις δει- αισθανθεί πρώτα ή κάνεις χωρίς χωρίς να έχεις σκεφτεί πρώτα;

Κάνεις/βλέπεις----> Σκέφτεσαι----->Κάνεις/βλέπεις----> Σκέφτεσαι----->Κάνεις/βλέπεις----> Σκέφτεσαι----->.....
Η άποψή μου για την εξέλικτική ψυχολογία.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 20, 2012, 08:19:22 μμ από sapore »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32294
  • Τελευταία: etaap0021
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159899
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 540
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 493
Σύνολο: 506

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.