0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
να ρωτήσω κάτι, οι 3 ώρες αυτές εργαστηρίου όντως γίνονται; Δηλαδή όντως ο πληροφορικός αφιερώνει 3 ώρες στο εργαστήριο εβδομαδιαίως; ή τις κάνει κενό; Τις εργάζεται πραγματικά; ή απλά έτσι εξασφαλίζει -3 διδακτικές ώρες;
Πάντως, αυτή η μείωση ωραρίου κατά 3 ώρες δημιουργεί αδικίες και ανισότητες μεταξύ συναδέλφων σε πολλά σχολεία, όπως π.χ. στο δικό μας όπου ο φυσικός, υπεύθυνος εργαστηρίου φυσικών επιστημών, τα έχει γράψει όλα στα παλιά του τα παπούτσια και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι πότε θα βγει στη σύνταξη ...
Το εργαστήριο φυσικών επιστημων είναι απαραίτητο για τη σωστή εκπαίδευση των μαθητών μας. Χωρίς εργαστήριο , μόνο με θεωρία, οι μαθητές δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι όσα μαθαίνουν για το πως λειτουργεί ο κόσμος γύρω μας δεν είναι μπλα μπλα για αποστήθιση αλλά κάτι που τους αφορά. Αγγίζουν , μετακινούν, μετράνε, γενικά κάνουν και αυτό όχι μόνο τα κάνει να αισθάνονται, αλλά και να δημιουργούν αυθόρμητα ερωτήματα κάτι που δεν γίνεται μόνο με τη θεωρία. Σε αυτά και όσα άλλα μπορεί να απαριθμήσει κανείς δεν νομίζω να διαφωνούμε. Επειδή εμείς ως μαθητές και φοιτητές εκπαιδευτήκαμε να μαθαίνουμε θεωρίες, στις οποίες άλλωστε και εξεταζόμασταν, πολλοί από εμάς κάνουμε το ίδιο και ως καθηγητές. Θεωρούμε αυτονόητο ότι οι μαθητές μας πρέπει να μάθουν θεωρίες και να μπορούν να τις ανακαλούν. Έτσι βλέπουμε κάποιους ΠΕ04 να μην δίνουν τη σημασία που θα έπρεπε στη λειτουργία του εργαστηρίου. Αυτό φαίνεται και στους υπόλοιπους συναδέλφους που μας κατηγορούν ότι έχουμε προνόμια (πχ τη μείωση 3 ωρών ή παλιότερα και την απαλλαγή από τα εξωδιδακτικά καθήκοντα) χωρίς να κάνουμε αυτά που πρέπει. Κατά την εκτίμησή μου ernesto είναι πιο σημαντικό να αντιληφθούν οι μαθητές μας ότι ο κόσμος γύρω τους τους αφορά και μπορούν να τον αλλάξουν με οργανωμένο τρόπο (κάτι που περνά και στις άλλες πράξεις τους πχ τις κοινωνικές κλπ) παρά να μάθουν στείρα ότι: "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα". Πρέπει να μάθουν να θέλουν οργανωμένα και αυτό το καλλιεργεί το εργαστήριο Φ.Ε.. Πολύ σοβαρός λοιπόν ο ρόλος του εργαστηρίου Φ.Ε. Αν ο εκπαιδευτικός ξέρει , θέλει και μπορεί να τα οργανώσει όλα αυτά πρέπει να έχει όλα εκείνα τα "προνόμια" σε σχέση με άλλους καθηγητές που θα του επιτρέψουν να το κάνει πράξη. Υπάρχουν σχολεία που και να θέλει ο ΠΕ04 να έχει εργαστήριο , δεν υπάρχει αυτό. Πες μου τι μάθημα να κάνει για τον κόσμο γύρω μας με "ακαταλαβίστικες θεωρίες και τύπους" που δεν αισθάνονται οι μαθητές και οι περισσότεροι πιέζουν τον εαυτό τους να τις αποστηθίσουν. Ο φιλόλογος θα πει μια ιστορία , θα μιλήσει με τους μαθητές σε μια γλώσσα που την μιλάνε και στο σπίτι. Ο ΠΕ04 τί θα τους πει; F=m.a ===> (αν F=0) ====> a=0 ===>υ=σταθ.; Μεγάλη η ευθύνη του ΠΕ04, λοιπόν, για αυτό και πρέπει να έχει διευκολύνσεις από την υπηρεσία.
Να έχει μόνο ο υπεύθυνος του εργαστηρίου όμως ή και ο κάθε καθηγητής που θα κάνει πειράματα εκεί; Όλοι ξέρουμε πως για να γίνουν πειράματα σε εργαστήριο χρειάζεται πολλή προετοιμασία και πολύ μάζεμα μετά!
Αυτό που δεν αντιλαμβάνομαι είναι πώς τα παραπάνω τα συσχετίζεις με το "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα". Επίσης η ευθύνη της προετοιμασίας ενός πειράματος θεωρητικά συμπεριλαμβάνεται στην προετοιμασία που κάνουμε όλοι για το διδακτικό μας αντικείμενο.(ο ένας προετοιμάζει το πείραμα και μετά τα μαζεύει - ο άλλος φτιάχνει σχεδιαγράμματα και διορθώνει εκθέσεις και πίστεψέ με για να διορθώσει κάποιος ευσυνείδητα εκθέσεις χρειάζεται πάααρα μα πάαααρα πολλές ώρες κατά τη διάρκεια της χρονιάς.Θα μου πεις βέβαια μπορεί στην πράξη να μην τις διορθώνει όπως και κάποιος μπορεί στην πράξη να μην κάνει ούτε ένα πείραμα- αλλά αυτό είναι άλλο θέμα).
Παράθεση από: ernesto στις Οκτωβρίου 20, 2012, 07:32:05 pm Αυτό που δεν αντιλαμβάνομαι είναι πώς τα παραπάνω τα συσχετίζεις με το "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα". Επίσης η ευθύνη της προετοιμασίας ενός πειράματος θεωρητικά συμπεριλαμβάνεται στην προετοιμασία που κάνουμε όλοι για το διδακτικό μας αντικείμενο.(ο ένας προετοιμάζει το πείραμα και μετά τα μαζεύει - ο άλλος φτιάχνει σχεδιαγράμματα και διορθώνει εκθέσεις και πίστεψέ με για να διορθώσει κάποιος ευσυνείδητα εκθέσεις χρειάζεται πάααρα μα πάαααρα πολλές ώρες κατά τη διάρκεια της χρονιάς.Θα μου πεις βέβαια μπορεί στην πράξη να μην τις διορθώνει όπως και κάποιος μπορεί στην πράξη να μην κάνει ούτε ένα πείραμα- αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Πού προσφέρει στο μαθητή το να μάθει ότι "ο αόριστος του κάνω είναι έκανα" αν δεν το χρησιμοποιήσει στην καθημερινή γλώσσα; Πού προσφέρει στο μαθητή να μάθει ότι "F=m.a ===> (αν F=0) ====> a=0 ===>υ=σταθ." αν δεν το δει μπροστά του;Θέλω να πω ότι επαναπαυόμαστε στο ότι : "Αφού κι εγώ τα έμαθα έτσι στο σχολείο που πήγαινα-στο Πανεπιστήμιο" , έτσι θα τα μάθω κι εγώ στους μαθητές μου. Δεν μπορούμε να θυμηθούμε ότι κι όταν εμείς πηγαίναμε σχολείο πολλοί συμμαθητές μας δεν τα καταλάβαιναν. Λέμε απλά: "Δεν τα έπερναν τα γράμματα, ενώ εγώ τα έπαιρνα." Το σχολείο δεν είναι, όμως, μόνο για αυτούς που μπορούν να αποστηθίσουν. Δημιουργεί ενήλικες που να μπορούν να κάνουν.Η τεράστια διαφορά στα 2 παραδείγματα παραπάνω είναι ότι η απόκλιση στη χρήση γλώσσας είναι τεράστια (κάτι που κάνει τη δυσκολία των ΠΕ04 το ίδιο), και η χρησιμότητα στο να μάθουν το 2ο είναι απείρως μεγαλύτερη (δεν θέλω να θίξω τους ΠΕ02), καθώς οι μαθητές μαθαίνουν να μπορούν να οργανώνουν δράσεις και όχι λόγια (μπορώ να αναφέρω πολλά άλλα παραδείγματα όπου η διδασκαλία της Φυσικής "περνά" στους μαθητές τον οργανωμένο τρόπο δράσης).
Αν έχω καταλάβει καλά, θα συμφωνήσω σε όλα εκτός από τα υπογραμμισμένα γιατί καλό είναι να μη συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα,όσο απλοϊκό κι αν αυτό ακούγεται...
Όντως ας μην το συνεχίσουμε, αλλά για να μην παρεξηγηθούμε κιόλας ο λόγος(προφορικός και γραπτός) δε συνδέεται μόνο με αοριστολογικού τύπου θεωρίες αλλά και με τη σκέψη, κυρίως με αυτήν. Δεν είναι μόνο το μέσο για την έκφραση της σκέψης, αλλά βασικό συστατικό στοιχείο για το χτίσιμό της. The limits of my language mean the limits of my world (