*

Αποστολέας Θέμα: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών  (Αναγνώστηκε 10969 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« στις: Σεπτέμβριος 27, 2011, 04:29:02 μμ »
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΟΥ ΔΩΣΕΤΕ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΩΣ ΑΦΟΡΜΗΣΕΙΣ, ΣΧΕΔΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΛΠ
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 27, 2011, 04:52:38 μμ από ΠΕ01 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:05:55 »

Αποσυνδεδεμένος bitch

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5148
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΕΝΝΙΑ ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΕΦΤΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΝΑ ΣΗΚΩΝΕΣΑΙ!!!
    • Προφίλ
Απ: ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 27, 2011, 04:34:28 μμ »
ένας θεολόγος που ξέρω και ήμασταν μαζι στο σχολείο κάνει μάθημα μέσω υπολογιστη και δείχνει απο ταινίες - τις οποίες συζητούν αργότερα οι μαθητές - μέχρι βίντεο κλιπ που επίσης σχολιάζουν είτε καθαρά ιδεολογικά ( πχ έννοιες του ινδουισμού μέσα από το bollywood )  είτε καθαρά θρησκευτικώς  ( πχ στο judas  της  Lady Gaga) .
Κάποτε τους έδειξε και το Passions  του Μελ Γκίμπσον και το έκανε διαθεματικά : και ιστορία και λατινικά και φυσικά και θρησκευτικά.

Τα παιδιά το λάτρεψαν το σκηνικό και περίμεναν πώς και πώς για το μάθημα αυτό.

ίσως είναι πολύ ...προχώ αλλά λειτουργεί καταπληκτικά!
Ρε....μην τρώτε συνέχεια !! Θα χρειαστεί να πάμε μετανάστες και δε θα χωράμε στις βάρκες!!!  :)


"έχω 476 μέρες καθυστέρηση...λέτε να μαι έγκυος; "γράφει η άλλη.. όχι μαντάμ!!! Απλά τράβα πάρτο απ΄το σχολείο γιατί σχόλασε!!!

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ01

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 378
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 27, 2011, 04:58:44 μμ »
Μπράβο του!!! Προχώ δεν είναι, αλλά θέλει κόπο και τρόπο... ;) πάνω από όλα αγάπη σε αυτό που διδάσκεις και ας μη γελιόμαστε... γνώση του αντικειμένου σου.

Κάκτος, μπορείς να να γίνεις πιο συγκεκριμένος? Και για τις τρεις τάξεις λυκείου? αριθμός μαθητών, επίπεδο, χαρακτηριστικά του κάθε τμήματος...κ.α.? Θα χαρώ να ανταλλάξουμε απόψεις. Αν θέλεις στείλε μου π.μ.
Together we stand!!! Divided we fall...

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 27, 2011, 05:37:09 μμ »
ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΛΙΓΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΑΦΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΤΟΥΣ...
ΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΙ ΝΑ ΜΠΩ ΣΤΟ 2ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ α ΛΥΚΕΙΟΥ  ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ, για  το 1ο μάθημα χρησιμποίησα την μέθοδο του κατευθυνόμενου διαλόγου βασιζόμενος στο:

blogs.sch.gr/ardallas/files/2011/05/latreia1.pdf ανοιγει  στο Quick View
τι μου προτείνετε για το 2ο μάθημα της α λυκείου και το 3ο της Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ; ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΚΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 12:05:55 »

Αποσυνδεδεμένος mrtheo

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 139
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 28, 2011, 09:48:07 πμ »
Συνάδελφε, ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος Ο ΚΑΙΡΟΣ έχει πολύ καλή εκπαιδευτική πλατφόρμα, επίσης και οι θεολόγοι Κρήτης.
Όπως λέει ο συνάδελφος, θέλει κόπο, χρόνο, φαντασία και μεράκι!
ΣΕ ΑΛΛΗ ΜΟΙΡΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΔΙΝΩ ΚΙ Ο,ΤΙ ΨΑΧΝΩ ΠΙΣΩ ΜΟΥ ΤΟ ΑΦΗΝΩ.

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 28, 2011, 10:25:18 μμ »

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ01

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 378
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 29, 2011, 09:38:19 πμ »
Ωραίο και αυτό το site... ευχαριστούμε κάκτε... (γιατί βρε πουλάκι μου τέτοιο nickname?)
Together we stand!!! Divided we fall...

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 29, 2011, 01:50:53 μμ »

Αποσυνδεδεμένος KAKTOS

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 29, 2011, 02:00:56 μμ »
ΘΕΜΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ: "Σχεδιασμός διδασκαλίας Θεολογικού μαθήματος"
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: Ευαγγελία Τσαγκαρλή-Διαμάντη, Δρ Θεολογίας-Μr Φιλολογίας
Ειδίκευση: "Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης"
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
      Από τα θετικά της σύγχρονης τεχνολογίας είναι και η επικοινωνία μας για θέματα επιστημονικά-εκπαιδευτικά, ώστε να προκύψει βελτίωση στον τομέα που δραστηριοποιούμαστε.
      Μέσω της ιστοσελίδας της ΠΕΘ προτείνουμε διδακτικές προσεγγίσεις(1) του μαθήματος των Θρησκευτικών, που θα μπορούσαν να δοκιμάζουν στην τάξη οι διδάσκοντες το μάθημα. Είναι δημιουργικό( 2) να δοκιμάζουν οι θεολόγοι εκπαιδευτικοί τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις, προσθέτοντας, οι εμπειρότεροι και από τη δική τους πείρα και επιστημοσύνη( 3).
      Επισημαίνουμε ότι οι διδακτικές μας προτάσεις, σχετικά με τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών, δεν αποτελούν απαρέγκλιτες επιστημονικές προσεγγίσεις, αλλά σύγχρονες διδακτικές-μαθησιακές διαδικασίες(4) , που δοκιμάζοντας στην τάξη τις περισσότερες, είχαμε θετικά αποτελέσματα. Αν, με κοινή προσπάθεια ή και μόνος του ο καθένας, δοκίμαζε στην τάξη του τα νέα δεδομένα, αυτό θα αποτελούσε μια άτυπη έρευνα δράσης(5) (action research) με θετικά αποτελέσματα για το σχολείο και το μάθημα. Έτσι πραγματοποιείται και η υπόσχεση που δόθηκε επισήμως, με το υπόμνημα της Θεολογικής Σχολής Αθηνών το Σεπτέμβριο του 2008 και ανεπισήμως από τον καθένα μας, μετά τις εγκυκλίους του Καλοκαιριού του 2008, ότι μπορούμε να αναβαθμίσουμε το μάθημά μας.
      Είναι γνωστό από την παιδαγωγική επιστήμη, ότι η ανανέωση στη διδασκαλία δημιουργεί τις προϋποθέσεις για δράση και υπέρβαση της σχολικής κρίσης, κυρίως σε ό,τι αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αλλά οι καιροί ου μενετοί και αν ακόμη δεν έχει υποχωρήσει η χαρακτηριστική παιδαγωγική αισιοδοξία του δασκάλου και αν δεν έλαβε τη μορφή ρουτίνας η συναντησιακή σχέση, η διάγνωση για την υπέρβαση της κρίσης δεν είναι δύσκολη. Βεβαίως τα κίνητρα που συνέβαλαν, τις παλαιότερες εποχές, στην εγρήγορση της σχολικής κοινότητας, σήμερα έχουν εκλείψει, ωστόσο οι θεολόγοι ελπίζουμε. Οι αλήθειες που διδάσκονται μέσω του μαθήματός μας, μπορούν να ζωντανέψουν το σύγχρονο σχολείο με τις πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών.
      Έχει γραφεί ότι, αν από το 1982 που έπαυσε να υπάρχει αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ανέπτυσσαν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μορφές συλλογικού προγραμματισμού και απολογισμού του έργου τους, ίσως και να μη δοκιμάζονταν έτσι ο θεσμός του σχολείου σήμερα. Αυτό δεν έγινε σχεδόν ποτέ στα σχολεία, για λόγους που γνωρίζουμε ή φανταζόμαστε, αλλά ίσως συμβαίνει και αυτό που γράφει σύγχρονος στοχαστής ότι, μέσα στον καθένα μας υπάρχει το αμάρτημα της οκνηρίας...

2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ
      Με τις διδακτικές προτάσεις μας επιθυμούμε να συμβάλουμε στην παιδαγωγική-πνευματική στήριξη των μαθητών μας. Γιατί, αν το ζητούμενο στην ελληνική εκπαίδευση είναι η βελτίωση και η ανάπτυξή της, μπορεί να συμβάλει σ΄αυτό και η σύγχρονη άποψη για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Ο λόγος του Lawrence Stenhouse φαίνεται να είναι επίκαιρος. Έλεγε χαρακτηριστικά, ότι η ανάπτυξη της "τέχνης του να διδάσκεις" (art of teaching), μπορεί να οδηγήσει στη βελτίωση της εκπαίδευσης.
      Το θεολογικό μάθημα μπορεί να συμβάλει ιδιαίτερα στη βελτίωση του σχολείου, επειδή είναι το κατεξοχήν ανθρωπιστικό μάθημα, με την ορθόδοξη έννοια του όρου(6) . Θεωρούμε δεδομένο και το ότι η θρησκευτική αγωγή του παιδιού δεν παραβιάζει ούτε τις αρχές της φιλελεύθερης αγωγής ούτε την προσωπική του αυτονομία.
      Επιλέγουμε, για το Γυμνάσιο και το Λύκειο, διδακτικές προτάσεις, που μας δίνουν τη δυνατότητα να εντάξουμε το μάθημά μας σε πλαίσια, που δεν μας απομακρύνουν πολύ από τις καθημερινές μας συνήθειες. Το θέμα που επιλέγουμε για διδακτική- μαθησιακή διαδικασία, είναι σχετικό με τη θέση των παιδιών στην Εκκλησία. Λόγω επικαιρότητος - της γιορτής των Χριστουγέννων, γίνεται πολύς λόγος για τα παιδιά σήμερα, από πολλούς φορείς, στα πλαίσια της κοινωνικής προσφοράς τους και αυτό είναι αισιόδοξο. Το παιδί, όμως, έχει και πνευματικές αναζητήσεις και μεταφυσικούς προβληματισμούς, κυρίως όταν εισέρχεται στην εφηβική ηλικία. Γι' αυτό η Εκκλησία, η Πολιτεία με το Σχολείο και η Οικογένεια οφείλουν να ικανοποιούν την ανάγκη προσέγγισης αυτών των θεμάτων, με τον πιο υπεύθυνο τρόπο. Η αρχή της παιδαγωγικής ευθύνης αποτελεί την αρχή κάθε παιδαγωγικής πράξης, που αναφέρεται όχι μόνο στο παρόν αλλά και στο μέλλον. Την επιτυχία των μαθητών του δεν την έχει ολοκληρωτικά στα χέρια του ο παιδαγωγός, επειδή η απόδοση καρπών θα εξαρτηθεί και από τη μαθησιακή ικανότητα και πνευματική ικμάδα του μαθητή. Μπορεί όμως, να ισχυρισθεί κανείς ότι ο παιδαγωγός επιστρατεύοντας την παιδαγωγική του τέχνη, τη μόρφωσή του και την πνευματική του παρουσία, μπορεί να ελπίζει και να αναμένει τη μελλοντική ευδοκίμηση των μαθητών του.

3. ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΩΝ
      Επικεντρώνουμε την προσοχή μας στη Δευτέρα Γυμνασίου επειδή το θέμα, σύμφωνα με τα ισχύοντα αναλυτικά προγράμματα, αναφέρεται στην τάξη αυτή. Αλλά και σε τάξη του Λυκείου μπορεί να διδαχθεί, αφού θέματα κοινωνικoύ προβληματισμού διδάσκονται και στην Τρίτη Λυκείου. Με τις αλλαγές των στόχων για την κάθε τάξη και την επιλογή διαφορετικού διδακτικού μοντέλου(7) , μπορούμε το ίδιο κείμενο, το ίδιο θέμα, να το διδάξουμε σε διαφορετική τάξη. Και επειδή οι νεώτεροι θεολόγοι, που ετοιμάζονται να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των εξετάσεων, προσδοκούν τις προτάσεις μας, με σαφήνεια προτείνουμε τη διδακτική μεθοδολογία για το θέμα που επιλέγουμε. Κάθε φορά που οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουμε μια διδασκαλία, ως απόλυτα υπεύθυνοι για τις σχετικές επιλογές, ετοιμάζουμε εξαρχής τα τέσσερα δομικά στοιχεία(8) , που βοηθούν στον τελικό σχεδιασμό της διδασκαλίας(9) , όπως παρακάτω.

ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΤΗΣ ΩΡΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (Εντάσσουμε, στη συνέχεια, τα στοιχεία αυτά, στο σχεδιασμό του μαθήματος, που ετοιμάζουμε για την ωριαία διδασκαλία, με βάση το διδακτικό μοντέλο)
      1α. Στόχοι της Δ.Ε. (Για τη Δευτέρα Γυμνασίου): α) Να κατανοήσουν οι μαθητές τη θέση των παιδιών στην κοινωνία, και πώς αντιμετωπίζονται από τον Ιησού. β) Οι μαθητές να θελήσουν να ανταποκριθούν στην ανάγκη συμπαράστασης των παιδιών του κόσμου...
      1β. Στόχοι της Δ.Ε. (Για το Λύκειο): α) Να αξιολογήσουν οι μαθητές τη θέση και τη συμπεριφορά του Ιησού έναντι των παιδιών (Με Κριτήρια ανθρωπιστικά και κοινωνικά). β) Να συναισθανθούν οι μαθητές την ευθύνη τους έναντι των παιδιών του κόσμου και να ενεργήσουν ανάλογα.
      2. Περιεχόμενο: Tο κείμενο - απόσπασμα από σύγχρονο βιβλίο.
      3. Διδακτικό μοντέλο και εποπτικά μέσα: α) Επιλέγουμε (10) το διδακτικό μοντέλο της Συνεκτικής του W. Gordon, "Μετατροπή του αγνώστου σε οικείο" για τη Δευτέρα Γυμνασίου και το Μοντέλο Διερεύνησης κοινωνικών προβλημάτων των B. Massialas και B. Cox (Social Science Inquiry) για την Τρίτη Λυκείου. Χρησιμοποιούμε τα σχετικά εποπτικά μέσα, που ανευρίσκουμε στον Η/Υ (Ο σχεδιασμός της διδασκαλίας θα πραγματοποιηθεί, για την κάθε τάξη, με βάση αυτά τα διδακτικά μοντέλα).
      4. Έλεγχος επιτυχίας των στόχων - Αξιολόγηση: α) Ετοιμάζουμε ερωτήσεις, με βάση τα επίπεδα των στόχων που θέσαμε, ώστε να ελέγξουμε κατά πόσον οι μαθητές μπόρεσαν να προσεγγίσουν τους στόχους του μαθήματος. β) Ετοιμάζουμε ερωτήσεις και από τα τρία είδη (Ανοιχτού τύπου - Κλειστού τύπου- Σύντομης απάντησης) και ζητούμε από τους μαθητές να επιλέξουν και να απαντήσουν σε μία ή δύο από τις ερωτήσεις αυτές (στο σπίτι) ή ζητούμε προτάσεις για δράση σχετική με το θέμα (...Αυτό ταιριάζει στην προκειμένη περίπτωση).
      Γι' αυτό οφείλουμε να γνωρίζουμε τις σύγχρονες προτάσεις, μια σειρά από διδακτικά μοντέλα, που μπορούν, με τον κατάλληλο σχεδιασμό, να συμβάλουν στην καλλίτερη διδακτική διαδικασία. Οφείλουμε να υπενθυμίζουμε και την ανάγκη των εποπτικών μέσων. Το θέμα αυτό μπορεί να αντιμετωπίζεται και με τη συνεργασία κάποιων συναδέλφων-εκπαιδευτικών. Πολλοί γνωρίζουν τον Η/Υ πολύ καλά και άλλοι έχουν καλή γνώση των θεμάτων της τέχνης. Θα μπορούσαν λοιπόν, παράλληλα με τα βοηθήματα-βιβλία, να κυκλοφορήσουν και CD ROM, από τους θεολόγους εκπαιδευτικούς, για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο.

4. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
      Με βάση το Διδακτικό μοντέλο του W. Gordon "Μετατροπή του αγνώστου σε οικείο"
      1. Πληροφόρηση: Οι Στόχοι του μαθήματος όπως ετοιμάστηκαν: α) Να κατανοήσουν οι μαθητές τη θέση των παιδιών στην κοινωνία, καθώς και την αντιμετώπιση του Ιησού. β) Οι μαθητές να θελήσουν να ανταποκριθούν στην ανάγκη συμπαράστασης των παιδιών του κόσμου...
      Διαβάζει ο διδάσκων το κατωτέρω κείμενο (Απόσπασμα, με τη σχετική γλωσσική προσαρμογή, από βιβλίο συγγραφέα του 20ού αιώνα).
      "... Τα παιδιά είχαν ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του Κυρίου, αφελή όπως ήταν, αγνά, αθώα, απλά και χαριτωμένα, σύμβολα της αθωότητας, της εμπιστοσύνης και ταπεινοφροσύνης. Με τους αγγέλους φύλακες στη γη και εκπροσώπους τους στον ουρανό, ήταν εκείνα για τα οποία επανειλημμένα μίλησε ο Κύριος και ευλόγησε ιδιαίτερα... . Αλλά οι μαθητές στην επιθυμία τους να ασφαλίσουν την ησυχία του δασκάλου ύστερα από τόσους και τόσους κόπους του, ή, το πιθανότερο, επειδή κυριαρχούνταν και αυτοί από το γενικότερο πνεύμα της αδιαφορίας και αστοργίας προς το παιδί, προκαλούσαν πρόσκομμα μεταξύ εκείνων και του Κυρίου. Απηύθυναν και δριμείς ελέγχους εναντίον εκείνων που τα οδήγησαν εκεί...". Βασικά σημεία του κειμένου
      Α) Τα παιδιά είχαν ιδιαίτερη θέση στην καρδιά του Κυρίου.
      1) Ήταν σύμβολα της αθωότητας...
      2) Επανειλημμένα μίλησε ο Κύριος για τα παιδιά και τα ευλόγησε (Μάρκ. 10, 13-16 ).
      Β) Οι μαθητές του Χριστού:
      1) κυριαρχούνταν και αυτοί από το γενικότερο πνεύμα της αδιαφορίας και αστοργίας προς το παιδί και
      2) προκαλούσαν πρόσκομμα…και απηύθυναν δριμείς ελέγχους εναντίον εκείνων που τα οδήγησαν εκεί...
      2. Aμεση αναλογία - Πώς αντιμετωπίζονται τα σύγχρονα παιδιά στον κόσμο (Διαλογική επικοινωνία στην τάξη).
      3. Προσωπική αναλογία. Καλούνται οι μαθητές να φαντασθούν τον εαυτό τους... (Ως παιδιά του κόσμου οι μαθητές, μπορούν να φαντασθούν τις διάφορες καταστάσεις των παιδιών της Οικουμένης, ως προσωπικές τους εμπειρίες).
      4. Σύγκριση αναλογιών. Διερευνώνται τα βασικά προβλήματα των σύγχρονων παιδιών της χώρας μας και των παιδιών όλου του κόσμου. Συγκρίνονται με αυτά των παλαιότερων εποχών, ώστε να κατανοήσουν τις αιτίες τους ...
      5. Ερμηνεία των διαφορών. Εξηγούν οι μαθητές, γιατί υπάρχουν τα προβλήματα της κάθε εποχής, γιατί σε πολλές περιπτώσεις φαίνονται αξεπέραστα.
      6. Διερεύνηση. Διερευνούν τη στάση του Ιησού έναντι των αδύναμων ανθρώπων, και των παιδιών καθώς και την ανάγκη προσαρμογής μας, κατά το πρότυπό του. Επισημαίνεται η ανάγκη αγάπης και φροντίδας των παιδιών, όπως ενήργησε ο Ιησούς στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπως πληροφορούμαστε από τα Ευαγγέλια. Επισημαίνεται η ανάγκη της αγάπης σύμφωνα και με τη σύγχρονη ψυχολογία, αφού "η βασική αιτία ψυχοπάθειας είναι η έλλειψη αγάπης".
      7. Παραγωγή της αναλογίας. Προτάσεις για υπέρβαση των σύγχρονων δυσκολιών των παιδιών, όπως πραγματοποίησε ο Ιησούς σε πολλές περιπτώσεις (μπορούμε να θυμηθούμε τις θεραπείες παιδιών και την Ανάσταση του γιού της χήρας στη Ναίν - Αποφάσεις δράσεων, όπως είναι οι επισκέψεις σε χώρους όπου φιλοξενούνται παιδιά και όπου μπορεί να συμβάλουν οι μαθητές στη συμπαράσταση.

5. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ - ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΛΥΚΕΙΟΥ
      Διδακτικό μοντέλο των B. Massialas - B. Cox "Διερεύνηση κοινωνικών προβλημάτων" (Μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα θέματα κοινωνικού προβληματισμού)
      1. Προσανατολισμός: Παρουσιάζεται στους μαθητές ή από τους μαθητές η προβληματική κατάσταση των παιδιών (ταραγμένη οικογένεια, πείνα, φτώχεια και εκμετάλλευση) - Μπορεί ο διδάσκων να ανακοινώσει τους στόχους, που έχει ετοιμάσει, σ' αυτή τη φάση: α) Να αξιολογήσουν11 οι μαθητές τη θέση και τη συμπεριφορά του Ιησού έναντι των παιδιών (Με Κριτήρια ανθρωπιστικά και κοινωνικά). β) Να συναισθανθούν οι μαθητές την ευθύνη τους έναντι των παιδιών του κόσμου και να ενεργήσουν ανάλογα.
      2. Προβολή απόψεων. Αναπτύσσονται απόψεις από την πλευρά των μαθητών, με τις οποίες προτείνονται λύσεις των προβληματικών καταστάσεων των παιδιών (Οι μαθητές του Λυκείου γνωρίζουν τα κοινωνικά φαινόμενα σχετικά με τα παιδιά και από μικρότερες τάξεις, αλλά και από συζητήσεις σε άλλα μαθήματα,).
      3. Προσδιορισμός. Προσδιορίζεται επακριβώς κάθε προβαλλόμενη θέση (Σχέσεις των παιδιών με τους φορείς-οικογένεια, σχολείο, κοινωνία και εκμετάλλευσή τους).
      4. Διερεύνηση. Συζήτηση για τις επιπτώσεις από τη σύγχρονη αγωγή (θετική ή αρνητική), αλλά και από την εκμετάλλευση των παιδιών.
      5. Απόδειξη. Προσκομίζεται αποδεικτικό υλικό για τη θετική αντιμετώπιση από την πνευματική ορθόδοξη παράδοση (Διαβάζουμε το σχετικό κείμενο που προτείναμε και για τη Δευτέρα Γυμνασίου. Είναι υπογραμμισμένες οι ίδιες λέξεις και φράσεις επειδή μας ενδιαφέρουν. Επισημαίνουμε και άλλα κείμενα, όπως: Αγιογραφικά, πατερικά, λογοτεχνικά ή σύγχρονα κείμενα).
      6. Γενίκευση. Συνάγονται γενικά συμπεράσματα για την κατάσταση των παιδιών του κόσμου, των παιδιών με προβλήματα υγείας και οι μαθητές καταθέτουν προτάσεις για συμπαράσταση. Αξιολογούνται συνολικά οι προτεινόμενες λύσεις και αποφασίζονται εκείνες που θεωρούνται οι πιο κατάλληλες.-
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΣΑΓΚΑΡΛΗ - ΔΙΑΜΑΝΤΗ

Αποσυνδεδεμένος ΠΕ01

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 378
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδέες για μάθημα Θρησκευτικών
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 29, 2011, 05:07:36 μμ »
http://e-theologia.blogspot.com/ ...ΚΑΙ ΑΥΤΟ

Ήταν ο σύμβουλος μου όταν πήγα πρώτη φορά αναπληρώτρια... ωραίος, δραστήριος, ευθύς και αγαπάει αυτό που κάνει...
Together we stand!!! Divided we fall...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32292
  • Τελευταία: johntsoum
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159771
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 529
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 453
Σύνολο: 464

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.113 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.