PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Το «Νέο Σχολείο» αντιμάχεται τη Μουσική Παιδεία;
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Το «Νέο Σχολείο» αντιμάχεται τη Μουσική Παιδεία; (Αναγνώστηκε 708 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Pris
Νέο μέλος
Μηνύματα: 80
Το «Νέο Σχολείο» αντιμάχεται τη Μουσική Παιδεία;
«
στις:
Νοεμβρίου 14, 2011, 04:20:28 pm »
Tweet
Η φετινή σχολική χρονιά είναι, όπως άλλωστε αναμενόταν, η χειρότερη των τελευταίων δεκαετιών. Με τις βάναυσες περικοπές της χρηματοδότησης και στην Εκπαίδευση, οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, βιβλία και άλλες βασικές ανάγκες είναι πρωτοφανείς.
Ιδιαίτερα δε τα Μουσικά Σχολεία υπολειτουργούν, καθώς τα κενά είναι εκατοντάδες και οι διαθέσιμες πιστώσεις για αναπληρωτές καλύπτουν ένα ελάχιστο ποσοστό των αναγκών. Το χειρότερο δε είναι πως μέσα στην πολιτική αναταραχή και το φάσμα της πλήρους χρεωκοπίας της χώρας, σχεδόν απαγορεύεται να εγείρει κανείς διεκδικήσεις και αξιώσεις για θέματα παιδείας και πολιτισμού.
Θα πρέπει όμως να υπενθυμίσουμε ότι όσες φορές η χώρα μας είτε ηττήθηκε, είτε κατακτήθηκε, είτε καταστράφηκε, είτε χρεοκόπησε, πάντοτε επιβίωσε χάρη στις σταθερές αξίες του πολιτισμού της! Αυτές διαφύλαξαν τις παραδόσεις, την ιστορική συνείδηση και τη γλώσσα μας, όταν τα χρήματα και τα πολεμοφόδια τελείωναν. Η καταρράκωση και εγκατάλειψή τους συνιστά σοβαρότατη απειλή.
Το δυστύχημα είναι ότι τις απόψεις μας για την αξία των καλλιτεχνικών μαθημάτων και την θέση που θα έπρεπε να έχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα τις υιοθετεί και το υπουργείο παιδείας, αλλά μόνο στα λόγια. Στην πράξη απεργάζεται συγχώνευση Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων με νεφελώδεις στόχους, καθώς και μείωση των ωρών των καλλιτεχνικών μαθημάτων ή και την πλήρη εξαφάνισή τους από το αναλυτικό πρόγραμμα του Λυκείου. Διαβάζοντας δε κανείς τα εισαγωγικά σημειώματα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στα προγράμματα σπουδών για το "Νέο Σχολείο", μένει έκθαμβος από την τεκμηριωμένη υποστήριξη της μουσικής και της αξίας της για την εκπαίδευση, δυσκολεύεται ίσως να παρακολουθήσει τον συνήθη επιστημονικό βερμπαλισμό με διατυπώσεις όπως "η λογική των δραστηριοτήτων εξοικείωσης με τους ποικίλους χώρους της καλλιτεχνικής έκφρασης επιτρέπει επιλογές και επεξεργασία μέσα στην τάξη ορισμένων μόνο κομβικών εννοιών που κρίνονται ως θέματα ιδιαίτερου κοινωνικού και ιδεολογικού βάρους στα οποία είναι σημαντικό να εκτεθεί ο μαθητής, χωρίς απαραίτητα να επιδιώκεται η κατάκτηση μιας γνωστικής ολότητας - ο καθορισμός της οποίας άλλωστε συνήθως υπαγορεύεται από μη ομολογημένες κυρίαρχες επιστημολογικές απόψεις..." και εν τέλει μένει άφωνος από την έκπληξη όταν διαβάσει ότι "οι δραστηριότητες Οπτικοακουστικής Έκφρασης που περιέχονται στο προτεινόμενο Πρόγραμμα Σπουδών για το "Νέο Σχολείο" μπορούν να πραγματοποιηθούν από ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς κάθε ειδικότητας χωρίς να απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις"!!!! Δηλαδή , ο στόχος είναι να εξαφανίσουμε από τα σχολεία τους εκπαιδευτικούς των καλλιτεχνικών ειδικοτήτων και να επιστρέψουμε στην εποχή που δάσκαλοι και καθηγητές δίδασκαν απ' όλα και η υπερεξειδίκευση ανήκε στο χώρο της επιστημονικής φαντασίας;
Προσπαθώντας λοιπόν κι εμείς με τη σειρά μας να συμβάλουμε στο μέτρο των δυνάμεών μας στην διαφώτιση των ήδη λαμπρών επιστημόνων και των πολιτικών προϊσταμένων τους ως προς τις ιδιαιτερότητες της σωματικής φύσης της μουσικής που δεν είναι μόνον επιστήμη αλλά και τέχνη και δη εφαρμοσμένη, τους εφιστούμε την προσοχή στο γεγονός ότι το έργο του μουσικού στο σχολείο ξεπερνάει κατά πολύ την από καθέδρας και βάσει βιβλίου ύλης διδασκαλία φθόγγων ή την δημιουργική και πλήρη αναλύσεων και διδακτικών στόχων συνακρόαση ήχων, αλλά βασίζεται κυρίως στην σωματική και επομένως εξόχως βιωματική παραγωγή των ήχων, η διαδικασία της οποίας μπορεί να επηρεάσει ευμενώς ή δυσμενώς όχι μόνον την ψυχοσωματική ισορροπία αλλά και την καθεαυτή σωματική υγεία των παιδιών. Με πιο απλά λόγια, εκπαιδευτικοί που δεν γνωρίζουν να διδάξουν σωστά την αναπνοή και την τοποθέτηση της φωνής είναι ακατάλληλοι για την θέση του μουσικού στο σχολείο, επειδή μπορεί να βλάψουν την υγεία των μαθητών τους. Εμείς είμαστε τόσο αυστηροί ως προς την αξιολόγηση ακόμη και των εξειδικευμένων μουσικών στο θέμα αυτό, την οποία έχουμε (ματαίως) ζητήσει με υπόμνημα προς το ΑΣΕΠ κατά την προκήρυξη του τελευταίου διαγωνισμού για την ειδικότητα ΠΕ16, που είναι αδύνατο να δεχτούμε την απαξίωση της ειδικότητάς μας, με την "κατάληψή" της από μη ειδικούς.
Τέλος, απαραίτητο να επισημάνουμε πως η Ο.Λ.Μ.Ε. με έγγραφό της προς το υπουργείο στις 3/11/11, διαμαρτύρεται έντονα για την "γενική έξωση των Καλλιτεχνικών μαθημάτων (Εικαστικά, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, Ιστορία Τέχνης) από το λεγόμενο Νέο Λύκειο", καυτηριάζει την απόφαση "σύμφωνα με την οποία μπορούν να διδάσκουν τα Καλλιτεχνικά στο σχολείο και εκπαιδευτικοί ανεξαρτήτως κλάδου-ειδικότητας" ως δεικνύουσα "έλλειψη κατανόησης των λειτουργιών της Τέχνης και της καλλιτεχνικής διδασκαλίας, ακύρωση και καταφρόνηση των αξιών της, απειλή έξωσης από το σχολείο και κατάργησης των λειτουργιών της" και ζητάει την "άμεση ανάκληση" της σχετικής υπουργικής απόφασης (118218 / Γ7 / 13-10-11). Προσυπογράφουμε τις θέσεις αυτές, με την ευγενή, υπενθύμιση ότι μαζί με τα Καλλιτεχνικά μαθήματα υφίσταται ακριβώς τον ίδιο διωγμό και η Μουσική, στην οποία για μία ακόμη φορά η ΟΛΜΕ λησμόνησε να αναφερθεί.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΝΩΣΕΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
· ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
· ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΝΑΤΟΛ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ
· ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
· ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
· ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Πηγή
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Το «Νέο Σχολείο» αντιμάχεται τη Μουσική Παιδεία;