PDE - Η κοινότητα των εκπαιδευτικών
Όνομα χρήστη:
Κωδικός:
ή
Εγγραφή
Αρχική
Νέα
Μόνιμοι
Τοποθετήσεις
Μεταθέσεις
Αποσπάσεις
Μετατάξεις
Παραιτήσεις
Αναθέσεις-Ωράριο
Οικονομικά
Άδειες
Αναπληρωτές
Διορισμοί
Προσλήψεις
ΑΣΕΠ
ΠΔΣ
Δελτία Τύπου
Σχολική ζώνη
Επιμόρφωση - Μετεκπαίδευση
Μεταπτυχιακά προγράμματα
Σεμινάρια - Επιμορφώσεις
Ημερίδες - Συνέδρια
Πιστοποιήσεις
Απεργίες-Κινητοποιήσεις
TV
Ιδιωτική Εκπαίδευση
Forum
Ημερολόγιο
Links
Σύνδεση
Εγγραφή
Αρχεία
Λήψεις αρχείων
Αναζήτηση
Στατιστικά
Προσθήκη αρχείου
Τράπεζα Θεμάτων
TV
Follow @PDE_GR
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
Τελευταία νέα
Πρόσκληση για απόσπαση εκπαιδευτικών Αβάθμιας και Β'βάθμιας σε φορείς του ΥΠΑΙΘΑ και από ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΠΕ, σε δομές Ε.Α.Ε., ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Έκδοση υπουργικής απόφασης μεταθέσεων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ σχολικού έτους 2024-2025
Προσλήψεις 31 εκπαιδευτικών Ββάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης
Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση
Μεταθέσεις εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής έτους 2025
« προηγούμενο
επόμενο »
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Κάτω
Αποστολέας
Θέμα: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο (Αναγνώστηκε 1360 φορές)
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
KAKTOS
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 199
Λατρεύω την εκπαίδευση
Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
«
στις:
Φεβρουαρίου 01, 2012, 08:11:53 pm »
Tweet
Στη συνεδρίαση της Διακομματικής Επιτροπής για την Παιδεία η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατέθεσε σήμερα την Πρότασή της για το Νέο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμιας Εκπαίδευση. Αν επιχειρηθεί η εφαρμογή στην πράξη του σχεδίου αυτού θα προκύψουν ουκ ολίγα προβλήματα σε πολλά επίπεδα. Προς το παρόν όμως θα ασχοληθούμε μόνο με ό,τι αφορά στο μάθημα των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο...
1. Η Πρόταση του Υπουργείου Παιδείας αποφεύγει κάθε σαφή αναφορά σε μαθήματα που θα διδάσκονται στις τάξεις του Νέου Λυκείου αλλά και στις ακριβείς ώρες που θα διδάσκονται. Επαναλαμβάνεται ωστόσο ότι «μονόωρο μάθημα δεν υφίσταται στο νέο Λύκειο». Μια τέτοια πρόβλεψη όμως υπήρχε και στην πρώτη (περσινή) πρόταση του Υπουργείου για το Νέο Λύκειο, πιο κάτω όμως το μάθημα των Θρησκευτικών στη
Καταγράφηκε
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 15:44:58 »
Green
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4580
Φύλο:
Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
«
Απάντηση #1 στις:
Φεβρουαρίου 01, 2012, 08:57:18 pm »
Η όλη η πρόταση αφορούσε λεπτομέρειες για το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τις εξετάσεις για αυτή. Τα θρησκευτικά που θα μπορούσαν να αναφέρονται σε αυτό;
Καταγράφηκε
KAKTOS
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 199
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
«
Απάντηση #2 στις:
Φεβρουαρίου 01, 2012, 09:00:31 pm »
Η πρόταση του υπ. Παιδείας (Επιστημονικής Επιτροπής) για τo Νέο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Tριτοβάθμια Eκπαίδευση
http://www.esos.gr/
δημοσια-εκπαιδευση/δευτεροβάθμια/item/27251-η-πρόταση-του-υπ-παιδείας-για-τo-νέο-λύκειο-και-το-σύστημα-πρόσβασης-στην-tριτοβάθμια-eκπαίδευση.html
Καταγράφηκε
atem
Πλήρες μέλος
Μηνύματα: 351
Thessaloniki
Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
«
Απάντηση #3 στις:
Φεβρουαρίου 01, 2012, 09:07:11 pm »
Τα Θρησκευτικα και αλλα μαθηματα ειναι παρωχημενα και καλα ειναι να απομακρυθουν απο το σχολικο προγραμμα..
Καταγράφηκε
Αναστασιάδης η Τάνκς;
Δογματικώς ΠΕ03.
PDE ads
Ιστορικό μέλος
Μηνύματα: 4006
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
«
Δημοσιεύτηκε:
Σήμερα
στις 15:44:58 »
KAKTOS
Προχωρημένο μέλος
Μηνύματα: 199
Λατρεύω την εκπαίδευση
Απ: Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο
«
Απάντηση #4 στις:
Φεβρουαρίου 01, 2012, 09:14:49 pm »
Συνήθως οι επικριτές της υποχρεωτικής διδασκαλίας των Θρησκευτικών θεωρούν ως δεδομένο το στενά ομολογιακό και κατηχητικό χαρακτήρα τους. Η πραγματικότητα αυτή προκαλεί εντάσεις που αποκαλύπτουν συχνά διαμετρικά αντιτιθέμενες θέσεις για τη θρησκευτική εκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο. Θεωρούμε ότι είναι καιρός τα Θρησκευτικά στο «Νέο Λύκειο» να προσλάβουν ένα πιο ανοικτό και πλουραλιστικό περιεχόμενο. Διατηρώντας και επεκτείνοντας τον γνωσιακό και παιδαγωγικό χαρακτήρα του, το μάθημα μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, υπηρετώντας ένα «θρησκευτικό γραμματισμό», ο οποίος εντάσσεται σε έναν πολιτισμικό εγκλιματισμό στην ευρύτερη κοινωνική πραγματικότητα. Πρόκειται για καίρια διάσταση της θρησκευτικής αγωγής, που συμβάλλει στη δημιουργία θρησκευτικά συνειδητοποιημένων και διαλεγόμενων πολιτών.
Η εναλλακτική θεώρηση των Θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο θα έχει επίκεντρο τη θρησκευτική παράδοση του τόπου, που σαρκώθηκε στη ζωή και αποτυπώθηκε στα μνημεία του πολιτισμού της Ορθοδοξίας. Οι μαθητές είναι χρήσιμο και πολύτιμο να γνωρίζουν τη θρησκευτική παράδοση του τόπου και συνάμα να διαλέγονται με τις χριστιανικές παραδόσεις της Ευρώπης και του κόσμου, αλλά και με τα μεγάλα θρησκεύματα, ιδιαίτερα όσα ενδιαφέρουν την ελληνική κοινωνία. Η διευρυμένη αυτή θρησκευτική εκπαίδευση εξετάζει ερευνητικά και κριτικά την προσφορά στην ιστορία και στον πολιτισμό κάθε θρησκευτικής παράδοσης, αποβλέποντας στο θρησκευτικό γραμματισμό, αλλά και στην ευαισθητοποίηση και στον αναστοχασμό των μαθητών απέναντι στο δικό τους θρησκευτικό και ηθικό προβληματισμό.
Ένα τέτοιο μάθημα Θρησκευτικών μπορεί να είναι ζήτημα επιλογής για έναν έφηβο στο Λύκειο - προθάλαμο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; Ποιο μάθημα θα συζητά τα ηθικά και υπαρξιακά ερωτήματά του ως ερμηνευτική αναζήτηση του νοήματος, ως υποδομή για την ίδια τη ζωή; Όταν τα Θρησκευτικά δεν διδάσκονται υποχρεωτικά, πώς θα αντιμετωπιστούν τα ολοένα και αυξανόμενα ζητήματα διαπολιτισμικής αγωγής, θρησκευτικού φονταμενταλισμού, θρησκευτικής ετερότητας, ηθικής ανάπτυξης και συμπεριφοράς κ.ά.; Η Ελληνική Πολιτεία έχει ευθύνη για μια σύγχρονη και υπεύθυνη θρησκευτική αγωγή. Για να διαχειριστεί επιτυχώς το θρησκευτικό φαινόμενο στην πολυείδεια και πολυπλοκότητά του, είναι ανάγκη οι πολίτες να γνωρίζουν έγκυρα τις πραγματικές διαστάσεις του.
Καταγράφηκε
Εκτύπωση
Σελίδες:
1
Πάνω
« προηγούμενο
επόμενο »
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Forum
Διάφορα θέματα για την εκπαίδευση
Διάφορα Εκπαιδευτικά θέματα
(Συντονιστές:
Χριστίνα
,
MARKOS
)
Επικίνδυνα θολό τοπίο για τα Θρησκευτικά στο Νέο Λύκειο