*

Αποστολέας Θέμα: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ  (Αναγνώστηκε 4533 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος schots

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« στις: Απριλίου 08, 2012, 08:02:37 pm »
1
Μαρούσι, 03- 04- 2012
Αριθ. Πρωτ. 37596/Γ2
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 08, 2012, 09:12:45 pm από MARKOS »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΛ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:44:35 »

Αποσυνδεδεμένος schots

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΜΕΙΩΣΗ ΩΡΩΝ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΛ
« Απάντηση #1 στις: Απριλίου 08, 2012, 08:04:47 pm »
Συνάδελφοι στο esos βγήκε η απόφαση με την οποία μειώνονται τα αγγλικά στη

Αποσυνδεδεμένος bookfreak

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 59
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Απάντηση #2 στις: Απριλίου 08, 2012, 10:51:52 pm »
Ωραία...Ήθελα να'ξερα, αυτή την έρμη την ΤΕΕ, γιατί την ταλαιπωρούν τόσο; Κάνουν κυριολεκτικά ό,τι τους έρθει!! Και όποτε τους έρθει!!

Αποσυνδεδεμένος MissPE06

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 553
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Απάντηση #3 στις: Απριλίου 09, 2012, 04:07:55 pm »
Πολύ θα θελα να ξέρω το σκεπτικό της μείωσης των ωρών των Αγγλικών (πέρα βέβαια από την προσπάθεια να χρειάζονται όσο το δυνατό λιγότεροι εκπαιδευτικοί...). Δε θεωρείται άραγε αναγκαία η γνώση των Αγγλικών για τους αποφοίτους της τεχνολογικής εκπαίδευσης; Τόσο επουσιώδης είναι, για παράδειγμα, η γνώση της ορολογίας; :-[

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:44:35 »

Αποσυνδεδεμένος planety

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 868
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Απάντηση #4 στις: Απριλίου 09, 2012, 04:56:14 pm »
εδω θεωρουν οτι τα αγγλικα πρεπει να ειναι γλωσσα επιλογης αναμεσα σε αλλες τεσσερις στο λυκειο και δεν τα θεωρουν δεδομενα και απαραιτητα μιας και ζουμε στο 2012 και η διεθνης γλωσσα ειναι τα αγγλικα, θα τα θεωρουν αναγκαιο στο επαλ;; δεν νομιζω.. δυστυχως... παντως περα απο το γεγονος οτι ειναι ο κλαδος μας, το θεωρω αδιανοητα τα αγγλικα να ειναι επιλογη και οχι και τοσο απαραιτητα... δεν βλεπουν γυρω τους;; και άλλου κλαδου να ημουνα, αυτο το πιστευω γενικα, ασχετως δουλειας.
Σ' όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε! Χρόνια τώρα...

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Απάντηση #5 στις: Απριλίου 09, 2012, 06:35:53 pm »
Το γεγονός ότι τα Αγγλικά είναι διεθνής γλώσσα (και όχι "η διεθνής γλώσσα") δε σημαίνει ότι είναι απαραίτητα σε όλους τους μαθητές Λυκείου. Με το νέο σχεδιασμό, από την Α' Δημοτικού μέχρι την Γ' Γυμνασίου οι μαθητές θα έχουν διδαχθεί Αγγλικά περίπου 1000 (!) διδακτικές ώρες (για να έχουμε μέτρο σύγκρισης, για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής αναλογούν 1600 ώρες, που στο Δημοτικό συμπεριλαμβάνουν και την επαφή με τη Λογοτεχνία). Πόσες παραπάνω θεωρείτε "απαραίτητες" για να μάθει κανείς να επικοινωνεί στα Αγγλικά, και γιατί; Και στο κάτω-κάτω της γραφής, όποιος μαθητής κρίνει ότι χρειάζεται περισσότερη διδασκαλία, μπορεί ελεύθερα να το επιλέξει το μάθημα. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί την απόφαση αυτή πρέπει να τη λάβει το Υπουργείο για λογαριασμό του.

Αποσυνδεδεμένος planety

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 868
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Απάντηση #6 στις: Απριλίου 09, 2012, 07:18:17 pm »
στο δικό μου μυαλό δεν μπορώ να συγκρίνω τα αγγλικά με τα ισπανικά πχ ως προς την διάδοση τους στην ευρώπη και τη χρήση τους σε αυτήν. Εφόσον λοιπόν ζω σε ένα ευρωπαικό, όπως μας πρήζουν, κράτος, όπου κυρίαρχη γλώσσα θεωρώ ότι ειναι τα αγγλικά, μετά την επίσημη γλώσσα του κράτους μου πιστευω ότι τα αγγλικά έπρεπε να είναι υποχρεωτική πρώτη ξένη γλώσσα και έπειτα να ακολουθεί επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας. Όλα αυτά εφόσον μιλάμε για δημόσιο σχολείο που θέλει να φεύγουν τα παιδιά από την εκπαίδευση του έχοντας πάρει τουλάχιστον το lower...  σε ποιο δημόσιο ελληνικό σχολείο γίνεται αυτό; με πόσες διδασκαλίας στο σύνολο; πόσες από αυτές να γίνονται και πόσες να χάνονται; μιλάμε για 45' και αν...
Σ' όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε! Χρόνια τώρα...

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Απάντηση #7 στις: Απριλίου 09, 2012, 07:49:21 pm »
στο δικό μου μυαλό δεν μπορώ να συγκρίνω τα αγγλικά με τα ισπανικά πχ ως προς την διάδοση τους στην ευρώπη και τη χρήση τους σε αυτήν.
Δηλαδή, όταν λες "η διεθνής γλώσσα" εγώ πρέπει να καταλαβαίνω "η γλώσσα που μιλιέται περισσότερο στην Ευρώπη". Καμία αντίρρηση επ' αυτού, απλώς για να καταλαβαινόμαστε.

Εφόσον λοιπόν ζω σε ένα ευρωπαικό, όπως μας πρήζουν, κράτος, όπου κυρίαρχη γλώσσα θεωρώ ότι ειναι τα αγγλικά, μετά την επίσημη γλώσσα του κράτους μου πιστευω ότι τα αγγλικά έπρεπε να είναι υποχρεωτική πρώτη ξένη γλώσσα και έπειτα να ακολουθεί επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας.
Καμία αντίρρηση, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να διδάσκονται υποχρεωτικά σε μαθητές που ήδη τη γνωρίζουν. 

Όλα αυτά εφόσον μιλάμε για δημόσιο σχολείο που θέλει να φεύγουν τα παιδιά από την εκπαίδευση του έχοντας πάρει τουλάχιστον το lower...
Ξαναλέω, δεν έχω πεισθεί πως εννέα χρόνια και 1000 ώρες δεν επαρκούν γι' αυτό.

σε ποιο δημόσιο ελληνικό σχολείο γίνεται αυτό; με πόσες διδασκαλίας στο σύνολο; πόσες από αυτές να γίνονται και πόσες να χάνονται; μιλάμε για 45' και αν..
Αφού λοιπόν το λες και μόνη σου: το πρόβλημα αφορά τις ποιοτικές διαστάσεις τις εκπαίδευσης και όχι το χρόνο, που είναι -κατά τη γνώμη μου- επαρκής (στα ΚΞΓ διατίθενται μέχρι το Lower 750, ενώ κάποτε το
« Τελευταία τροποποίηση: Απριλίου 09, 2012, 07:52:15 pm από Marcus »

Αποσυνδεδεμένος planety

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 868
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Απάντηση #8 στις: Απριλίου 09, 2012, 10:15:45 pm »
ναι, αυτό πιστεύω για τη "διεθνή"γλώσσα. υποχρεωτικά οι μαθητές διδάσκονται πολλά μαθήματα, με την ίδια λογική, επειδή η Ιστορία επαναλαμβάνεται (απο το δημοτικο ως το λύκειο) τα παιδιά δεν έπρεπε να συνεχίζουν να την διδάσκονται από μια ηλικία κι έπειτα, γιατί ξαναδιαβάζουν τα ίδια.. δεν πάει ακριβώς έτσι, κατά τη γνώμη μου. Η γραμματική που διδάσκω στα παιδιά, είτε κάνω έκτη δημοτικού είτε κάνω γ' γυμνασίου είναι κατά βάση ίδια(θέλω να πω ότι ξαναακούνε όλοι για τον Simple past-Present perfect), όμως αναφέρω διαφορετικής δυσκολίας παραδείγματα και επεξηγώ εξαιρέσεις που το παιδί πρέπει να μάθει όσο μεγαλώνει και που αν τις μάθαινε πιο πριν, θα το μπέρδευαν.

επίσης, εννοείται ότι το βασικότερο πρόβλημα είναι η ποιότητα της εκπαίδευσης που προσφέρουμε... Αν είχαμε καταφέρει, το σχολείο να έδινε στα παιδιά όσες γνώσεις δίνει ένα φροντιστήριο ή ένα ιδιαίτερο σε λίγα χρόνια, πχ ως την τρίτη γυμνασίου, τοτε δεν θα χρειαζόμασταν πολλές ώρες στο λύκειο, ούτε καν υποχρεωτικές. Όταν όμως η κατάσταση είναι έτσι όπως είναι, με το να εφαρμόζεις αυτό το σύστημα που θα εφαρμοστεί πια στο Νεο Λύκειο, τα πράγματα απλώς χειροτερεύουν, τους δίνεις μια και πάνε στον γκρεμό, δεν τα βοηθάς... Αντί να πάμε τα πράγματα καλύτερα, τα πάμε χειρότερα. Φυσικά το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι, και το πρόβλημα ξεκινά από το δημοτικό, όταν και δεν διδάσκονται οι κατάλληλες ώρες με τα κατάλληλα εργαλεία και βιβλία, αλλά δεν γίνεται να μην αλλάζεις ούτε αυτό και ταυτόχρονα να διαλύεις και ότι μπορεί να γίνει και στο λύκειο. Γιατί ξέρω ότι το μάθημα της γλώσσας το θεωρούν χαβαλέ στο λύκειο, αλλά κι αυτό στο χέρι του υπουργείου είναι.. Αν ήθελαν από εκεί, δεν θα ήταν καθόλου χαβαλές...
Σ' όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε! Χρόνια τώρα...

Αποσυνδεδεμένος Marcus

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 221
    • Προφίλ
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Απάντηση #9 στις: Απριλίου 09, 2012, 11:19:36 pm »
Φαίνεται πως συμφωνούμε ότι το πρόβλημα είναι ποιοτικό, αλλά η λύση που προτείνεις είναι περισσότερες ώρες διδασκαλίας. Αυτό που λέω εγώ είναι πως αν δεν αντιμετωπισθούν τα εγγενή προβλήματα της διδασκαλίας, οι ώρες αυτές θα πάνε χαμένες, οπότε καλύτερα να αναλωθούν σε κάτι πιο χρήσιμο. Αν, αντίθετα, αντιμετωπισθούν, τότε δε χρειάζονται περισσότερες ώρες διότι οι υπάρχουσες επαρκούν.

Δε διαφωνώ πως η διάταξη της ύλης στη γραμματική είναι σπειροειδής. Αυτό όμως δε σημαίνει τίποτε αναφορικά με τη διάρκεια των σπουδών. Αντίθετα, κάθε νέα επανάληψη / εμβάθυνση προσφέρει αναλογικά λιγότερα επικοινωνιακά οφέλη από την προηγούμενη (law of diminishing returns). Για παράδειγμα, η πρώτη επαφή με τις χρήσεις του Present Continuous είναι πολύ πιο σημαντική από την τέταρτη ή πέμπτη, όταν αρχίζουμε να αναλισκόμαστε σε εξεζητημένες χρήσεις όπως Present Continuous to convey annoyance. Από ένα σημείο και μετά, τα όποια επικοινωνιακά οφέλη καταντούν αναντίστοιχα με τους πόρους που δαπανώνται, και όταν φτάσουμε στο σημείο αυτό, είναι πιστεύω επιβεβλημένο ν'αφήσουμε τους μαθητές να αξιοποιήσουν το χρόνο τους πιο παραγωγικά, εντρυφώντας σε κάποιο άλλο αντικείμενο.

Εμβαθύνοντας λίγο περισσότερο, νομίζω πως η διαφωνία μας έγκειται στο πως αντιλαμβανόμαστε το ρόλο του Λυκείου. Μου φαίνεται πως έχεις κατά νου ένα Υπουργείο που προβλέπει τις γλωσσικές ανάγκες των μαθητών για λογαριασμό τους, και νομοθετεί συλλήβδην υπαγορεύοντας στην ουσία στους μαθητές τι να μάθουν (και συνακόλουθα, τι δε θα διδαχθούν). Η άποψή μου είναι πως ένα τέτοιο σύστημα είναι πρόδηλα αντιδημοκρατικό και καταφανώς αποτυχημένο. Οι μαθητές οδηγούνται νομοτελειακά στην αδιαφορία, όταν το ίδιο το σύστημα παραγνωρίζει πως ορισμένοι, μάλλον πολλοί, δεν έχουν πλέον ανάγκη το μάθημα των Αγγλικών, όσο διεθνής κι αν είναι η γλώσσα, είτε επειδή έχουν άλλες επαγγελματικές βλέψεις, είτε επειδή έχουν εμπιστοσύνη στη γλωσσομάθειά τους. Και η απάθεια αυτή δεν αντιμετωπίζεται ούτε με καλύτερα βιβλία, ούτε με αυστηρότερους καθηγητές.  Το ότι στους μαθητές αυτούς δίνεται, επιτέλους, το δικαίωμα να μάθουν κάτι διαφορετικό δεν αποτελεί, για μένα τουλάχιστον, αλλαγή προς το χειρότερο. Όπως επίσης δεν το θεωρώ αλλαγή προς το χειρότερο, ότι οι καθηγητές θα μπορούν, επιτέλους, να ασχοληθούν αποκλειστικά με όσους μαθητές έχουν πραγματικά κίνητρα να μάθουν.

Αποσυνδεδεμένος planety

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 868
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Μείωση ωρών αγγλικών στα ΕΠΑΛ
« Απάντηση #10 στις: Απριλίου 10, 2012, 02:13:20 pm »
ειμαι αρκετά στεναχωρημένη σήμερα με κάτι που έγινε και δεν μπορώ να σκεφτώ σοβαρά να σου απαντήσω... σόρρυ! συμφωνούμε ότι διαφωνούμε πάντως κι είμαστε οκ! τα προβλήματα είναι πολλά και βαθιά, ας ελπίσουμε κάποιος να ασχοληθεί σοβαρά με την παιδεία μπας και δούμε άσπρη μέρα.
Σ' όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε! Χρόνια τώρα...

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182687
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 656
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 572
Σύνολο: 573

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.046 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.