0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Στη διεύθυνση τοποθετήθηκαν πρώτα οι νεοδιοριστοι κι ύστερα οι αποσπασμένοι...απλά με προβληματίζει το ότι θεωρητικά είμαστε " δοκιμοι" έως τη μονιμοποίηση, αλλά δε βλέπω κάποια αναφορά σε αυτό επομένως δικό μου αγχος είναι. Επίσης,παρατήρησα ότι στον πίνακα με τα λειτουργικά κενα που δόθηκαν στους αποσπασμένους, δεν υπήρχαν σχολεία στα οποία τελικά τοποθετηθηκαν. Δηλαδή, το ένα κενό που υπήρχε στο σχολείο,το κάλυψα εγώ ως νεοδιοριστη. Όμως τοποθετήθηκε αποσπασμένος χωρίς να έχει δοθεί κενό...Γίνεται έτσι στις αποσπασεις; Του χρόνου ,ας πούμε,μπορώ να αιτηθω αποσπαση σε όποιο σχολείο θελω;
Όλοι οι νεοδιόριστοι υπάλληλοι του δημοσίου τα πρώτα 2 χρόνια είναι δόκιμοι. Στο τέλος του 2ου χρόνου ο διευθυντής του σχολείου κάνει μία έκθεση θετική ή αρνητική (στο ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) για την μονιμοποιήση του εκπαιδευτικού. Ακόμα όμως και αρνητική να κάνει (εξαιρετικά σπάνιο) πρέπει να αποδείξει στο συμβούλιο τους λόγους. Π.χ έδερνε τα παιδια και τους έβαζε χέρι. Υπάρχουν 5 καταγελίες επίσημες γονιών ή άφηνε την τάξη και πήγαινε για τσιγάρο, ορίστε οι πέντε έγγραφες αναφορές που του έχω κάνει κλπ. Την τελική απόφαση την παίρνει του ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ και την στέλενει στο υπουργείο για αποφάσεις.
Όταν κάνουμε αίτηση για απόσπαση εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ δηλώνουμε όποια σχολεία θέλουμε ακόμα κ αν εκεινη τη στιγμή δεν φαίνονται λειτουργικά κενά σε κάποια από αυτά καθώς μπορεί να προκύψουν στην πορεία.
Τον πρώτο χρόνο έχεις προσωρινή τοποθέτηση. Τον δεύτερο χρόνο θα έχεις την οριστική τοποθέτηση (οργανική θέση). Μπορείς τότε να αιτηθείς απόσπαση εντός του νομού. Αν την πάρεις όμως, θα χρωστάς την υπηρέτηση στην οργανική σου για να έχεις δικαίωμα βελτίωσης (αλλαγή οργανικής εντός νομού).
Μερικά σχολια ως προς τις τοποθετησεις των νεοδιοριστων και ιδιαιτερα εκεινων που ισοβαθμούν, μιας και σημερα ή αυριο θα εχουν ολοκληρωθει στην πλειοψηφία των πυσδε οι τοποθετήσεις τους:Περυσι, το υπουργειο εστειλε την 100252/Ε2/12-08-2021 προφανως για να συμπληρωσει την 137644/ε1/3-9-15 ως προς την τοποθετηση των νεοδιοριστων, εφοσον μεταξυ 2010-2020 δεν υπηρχαν μαζικοι διορισμοι και δεν ειχε ληφθει μεριμνα για τον τρόπο τοποθετησης των νεοδιοριστων. Η εγκυκλιος αυτή του 2021, ξεκαθαριζε μεν το ότι οι νεοδιοριστοι θα τοποθετηθούν από κοινου με τους υπο διαθεση πυσδε και πριν απο τους αποσπασμενους έπασχε -κατά τη γνωμη μου όμως- σε δυο σημεία,α) δεν ξεκαθάριζε ποιος προηγούνταν στην τοποθετηση σε ένα σχολείο που το είχαν αιτηθεί ταυτόχρονα ένας νεοδιόριστος και ένας παλιός μονιμος που ήταν στη διαθεση πυσδε, εφόσον είχαν διαφορετική βάση υπολογισμού μορίων (παλιοι μονιμοι =μορια μεταθεσης, νεοδιοριστοι =κοινων κριτηρια) και β) δεν ξεκαθαριζε ποιος προηγειται μεταξυ των νεοδιόριστων σε περιπτωση ισοβαθμιας στις μονάδες τοποθέτησης από οικογενειακούς λόγους, συνυπηρέτηση και εντοπιότητα.Μεχρι σημερα δεν εχει ερθει (με βαση τα οσα γνωριζω) καποια διευκρινιστική εγκύκλιος για κανενα από τα δυο ζητήματα.Οποτε τα πυσδε αυτοσχεδιαζουν όπως εχω παρατηρησει από τις αναρτησεις στις ιστοσελιδες τους.Ως προς το (α) οι περισσοτερες δδε δεν αντιμετωπισαν θεμα, αφου το υπουργειο τους ζητησε κενα στις 12 αυγούστου δηλ πριν από την τοποθετηση των νεοδιόριστων. Οσες αργησαν να εκκινησουν τις διαδικασιες, προκειμενου να τοποθετησουν τους υπο διαθεση πυσδε από κοινου με τους νεοδιόριστους (και μετα την τοποθετηση των λειτουγ υπεραριθμων) στα εναπομειναντα λειτουργικά κενά, τους ομαδοποιουν -με φθινουσα σειρα μοριων- σε ξεχωριστά γκρουπ και από κει και υστερα με βαση την φωτιση που θα τους δωσει ο θεος δινουν προτεραιοτητα τοποθετησης στο ένα ή στο άλλο γκρουπ (και το ζητημα είναι όταν καποιοι απο τα 2 γκρουπ ζητησουν το ιδιο σχολειο ποια σταση τηρει το πυσδε). Όμως και ως προς το (β) κάθε δδε κανει (χωρις να φταιει βεβαια εφοσον δεν εχουν δοθει διευκρινησεις από το υπουργειο) τα δικά της δηλ καποιες στην ισοβαθμια των νεοδιόριστων τοποθετουν με κριτηριο την ημερομηνία + σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενω καποιες άλλες εφσρμοζουν την υπεροχή κατά κριτήριο (που κατά τη γνωμη μου είναι ο ορθοτερος τροπος τοποθετησης με δεδομενο το θολο τοπιο στην υφισταμενη νομοθεσια και την απουσια διευκρινήσεων από την πλευρά του υπουργειου).Ειδικότερα οι δδε αυτές εφαρμοζουν την Δ2 / 22006 / 25 – 08 – 99 «..Σε περίπτωση ισοβαθμίας κατά τις προσωρινές τοποθετήσεις προηγούνται οι εκπ/κοί που υπερέχουν κατά κριτήριο αν αυτά συντρέχουν και με την εξής σειρά:α) στη συνυπηρέτηση β) στην εντοπιότητα γ) στους οικογενειακούς λόγουςδ) στη συνολική υπηρεσία ε) στις δυσμενείς συνθήκες σχολείων όπου υπηρέτησαν. Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στα επιμέρους κριτήρια λαμβάνεται υπόψιν η ημερομηνία και η σειρά δημοσίευσης του διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.Οι διοριζόμενοι θα καλύψουν καταρχήν λειτουργικές ανάγκες στο σχολείο των περιοχών διορισμού τους..» και η οποια στηριζεται στο αρ 3 παρ 3 και αρ 16 παρ 12-13 πδ 50/96 (με άλλη μια διασταλτικη εφαρμογη αυτου του πδ σε λειτουργικα κενά).Αν ημουν στη θεση ενός νεοδιόριστου και θιγονταν τα συμφεροντα μου σε σχεση με τα προαναφερθεντα, θα εστελνα ένα γραπτο ερωτημα στη δδε ώστε να μου κοινοποιησει το πλαισιο με βαση το οποίο εγινε η τοποθέτησή μου. Εχω την εντυπωση ότι η επομενη ενεργεια της δδε θα ηταν να ζητησει διευκρινηση από το υπουργείο και να μην αρκεστει στη νομοθεσία που υπάρχει αυτή τη στιγμή
Όχι. Η οργανική θεωρείται ξεχρεωμένη. Είναι σαφές αυτό από την εγκύκλιο μεταθέσεων και έχει ήδη εφαρμοστεί στους νεοδιόριστους της ειδικής αγωγής του 2020. 2. Ο χρόνος υπηρεσίας σε θέσεις προσωρινής τοποθέτησης των νεοδιοριζομένων και των μετατασσομένων εκπαιδευτικών, καθώς και ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης.».καιΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΙV: Στη συμπλήρωση του χρόνου θεμελίωσης δικαιώματος μετάθεσης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών συμπεριλαμβάνεται και η απόσπαση από σχολείο σε σχολείο εντός της περιοχής διορισμού τους κατά το δεύτερο έτος υπηρεσίας. Ο χρόνος αυτός λαμβάνεται υπόψη τόσο για μετάθεση από περιοχή σε περιοχή όσο και για βελτίωση.