*

Αποστολέας Θέμα: Αλφαβήτα  (Αναγνώστηκε 6842 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος cklio76

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Αλφαβήτα
« στις: Ιανουάριος 17, 2013, 11:21:45 μμ »
Καλησπέρα σε όλους,

Γνωρίζοντας ότι όλοι λίγο πολύ έχετε διδάξει την αλφαβήτα σε νήπια, θα ήθελα αν είναι εύκολο να μου πείτε εμπειρικά διάφορους αποτελεσματικούς και ευχάριστους για τα παιδιά τρόπους διδασκαλίας των γραμμάτων. Ξέρετε κανένα καλό site για τέτοιου είδους δραστηριότητες; Πως ξεκινάτε εσείς τα γράμματα στα παιδιά; Δουλεύω σε ιδιωτικό σχολείο και ξέρετε το καθεστώς και τη λόξα των υπευθύνων με το να μάθουν ντε και καλά τα γράμματα τα παιδιά...!!!

Ευχαριστώ για την οποιαδήποτε απάντηση-διαφώτιση.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 18, 2013, 12:16:29 μμ από Stelios »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΑΛΦΑΒΗΤΑ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:34:22 »

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: ΑΛΦΑΒΗΤΑ
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 09:28:42 πμ »
Ποιός ο λόγος να μάθει το παιδί την αλφαβήτα;

Ποιός ο λόγος να μάθει ότι το "α" λέγεται "άλφα";;;;

Νόημα έχει να μάθει τη "φωνή΄" του κάθε γράμματος, να την αναγνωρίζει μέσα σε λέξη και να μπορεί να το γράψει.
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: ΑΛΦΑΒΗΤΑ
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 10:12:18 πμ »
Τα φωνήεντα είναι 7 και φωνάζουν δυνατά : Αααααααα
                                                                      Εεεεεεεεεε
                                                                      Ιιιιιιιιιιιιιιιιιιι
                                                                      Ηηηηηηηη
                                                                      Οοοοοοοο
                                                                      Υυυυυυυυ
                                                                      Ωωωωωω
                     (το λες στα παιδια σαν τραγουδακι, οπως και το επόμενο)

Για τα σύμφωνα:(πάλι σαν τραγουδακι-ποιηματάκι), ο τόνος στην τελευταία συλλαβή καθε στιχου,

Βι, Γα, Δε, Ζι, Θι,
Κα, Λα, Μι, Νι, Ξι,
Πι, Ρο,Σιγμα, Ταφ,
Φι, Χι, Ψι

Να τα λένε δυνατά και να τα γράφουν κιόλας ενα - ένα γράμμα που λένε.

Καλη επιτυχία,

* στην ανάγκη ας κατσουν οι γονεις να τους τα μαθουν, ;D
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: ΑΛΦΑΒΗΤΑ
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 10:20:30 πμ »
Μάρκο,
πλέον τα σύμφωνα δε διδάσκονται ως "βι" ή "βου", αλλά ως "βββ" (ήχος/΄φωνημα).

Πολύ συχνά στο ΚΕΔΔΥ έρχονται παιδιά Β Δημοτικού για αξιολόγηση επειδή δεν έμαθαν να διαβάζουν. Κατά την αξιολόγηση βλέπω ότι προσπαθούν να διαβάσουν τα σύμφωνα ως "βου", "μου" ή "βι", "μι", οπότε και δεν βγάζει νόημα η λέξη και άρα δεν την λένε.

Ο τρόπος διδασκαλίας έχει πολύ μεγάλη σημασία για τη μετέπειτα μαθησιακή πορεία του μαθητή....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΑΛΦΑΒΗΤΑ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:34:22 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: ΑΛΦΑΒΗΤΑ
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 10:30:40 πμ »
Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες και ετσι είναι,
Αναφερομαι μόνο ως προς τη προφορά καθε γράμματος ξεχωριστα. Π.χ. αν πω σε ενα παιδι "γραψε μου το γραμμα "βήτα" (Β) να μου το γραψει, Το ιδιο συμβαινει και με τις αλλες γλωσσες.
Λέμε το γραμμα W (τάμπλουγιου) αλλα δεν το προφερουμε μες τη λεξη ως "τάμπλουγιου) π.χ. τη λέξη wine δεν τη  λεμε (ταμπλουγιουαηενι) αλλα γουάιν.

Λοιπον, άλλο το ένα, άλλο το άλλο.
Και δε νομιζω πως εχουν αδικο οι γονεις,
π.χ. οταν το παιδι κανει ενα λαθος ορθογραφικο και θελω να του πω πως αυτη η λεξη γραφεται με "η" (ήτα) πως θα του το πω για να το καταλαβει? θα το λεω Ιιιιιιι?

Εχει λοιπον σημασια και πρεπει να μαθουν και ετσι το αλφαβητο.
Αυτο πιστευω, δεν ειμαι μοντερονος γιατι πολυ φοβαμαι τις μοντερνες παιδαγωγικες  ;D ;D ;D
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: ΑΛΦΑΒΗΤΑ
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 10:48:55 πμ »
Το βασικό στην πρώτη και ακόμα περισσότερο στο νηπιαγωγείο όπου αναφέρεται η θεματοθέτρια, δεν είναι να μάθουν ούτε την ορθογραφία (μεεξαίρεση κάποια πολύ βασικά πράγματα), ούτε τα ονόματα των γραμμάτων.
Το βασικό είναι να μάθουν τους ήχους των γραμμάτων και να μπορούν να τα γράψουν. Για το λόγο αυτό, άλλωστε δεν διδάσκοναται τα γράμματα με την αλφαβητική τους σειρά

Αργότερα, προς το τέλος της πρώτης, έρχεται και η ονομασία και η σωστή ορθογραφία.
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος MAITS

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 328
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΑΛΦΑΒΗΤΑ
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 11:41:01 πμ »
Ο στόχος δεν είναι να μάθουν τα παιδιά τα γράμματα στο Νηπιαγωγείο με την ονομασία τους αλλά με παιγνιώδη μορφή να τα αναγνωρίζουν σα φωνήματα σε ολόκληρες λέξεις.
Από τη μια το emmaki έχει δίκιο σ` αυτό αλλά γνώμη μου δεν θα ήταν κακό να προφέρεται η ονομασία του γράμματος- όπως λέει κι ο Μάρκος-στα όμοια γράμματα, προκειμένου τα παιδιά να μπορούν να ξεχωρίσουν τα η,ι,υ,ει,οι,υι,  τα ο,ω, και  ε, αι, για να μην πάρουν τα στραβό δρόμο από την αρχή και να τα γράφουν όλα με ι , ο κι ε στο δημοτικό, όπως πάει να προωθηθεί με το λατινικό αλφάβητο που μας πατρονάρουν.
Μια καλή λύση cklio 76 είναι να βρεις κάποια ιστοσελίδα νηπιαγωγείου με πολλές  εικόνες και αντίστοιχες λέξεις , που να αρχίζουν από το κάθε γράμμα, έτσι, ώστε τα παιδιά να συνδυάσουν εικόνα και λέξη και να κατανοήσουν το αρχικό γράμμα της λέξης.
Οι εκπαιδευτικοί τελείωσαν...τους πάτησαν τα τραίνα!

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: ΑΛΦΑΒΗΤΑ
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 12:16:46 μμ »
Μα δεν μας ενδιαφέρει στο νηπιαγωγείο να μάθουν να γράφουν ορθογραφημένα. Μας ενδιαφέρει να μάθουν να αντιγράφουν λέξεις.

Στην αντιγραφή, δεν το νοιάζει το παιδί αν το "ησυχία" γράφεται με ήτα και ύψιλον και γιώτα, αλλά να μπορεί να γράψει το συγκεκριμένο σχήμα/γράμμα. Δεν μας νοιάζει να μάθει ότι το λένε ".ύψιλον".

Δεν ξέρω αν γίνομαι κατανοητή.....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Συνδρομητής
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αλφαβήτα
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 01:48:50 μμ »
κατανοητότατη !!!  ;D

Απλως, λεω πως ας τα μαθαινουν και ετσι, ας τα ακουν και ας συγκρατησουν ο,τι μπορουν. Τα παιδια λενε πως αφομοιωνουν σαν σφουγγαρι, (προσωπικα τιποτα δεν θυμαμαι να ειχα αφομοιωσει εύκολα, και παραμενω- ευτυχως ακομα  ;D - μπουνταλάς)

* Ωραιο το Πομάκικο χωριο στη Ξανθη !!! Μεγαλη συναντηση pde  στη Ξανθη την επόμενη φορά  ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Αλφαβήτα
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 02:05:20 μμ »
Βρε, μπορεί να αφομοιώνουν σαν σφουγγάρα (λένε, δεν το έχω δει και δοατηρώ αμφιβολίες, αλλά για να το λένε κάτι θα ξέρουν), αλλά πολλά τα ,αθαίνουν και λάθος.

Έδωσα παράδειγμα. Κάθε χρόνο βλέπω 4-5 παιδιά που διαβάζουν "μου-α-μου-α" και δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι λέει "μαμά".
Αν μάθαιναν "μμμ-α-μμμ-α", θα μπορούσαν να το διαβάσουν (όπως και έγινε σε όλες τις περιπτώσεις, μετά από επαναδιδασκαλία)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αλφαβήτα
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 02:39:14 μμ »
Μάλλον η Cklio76 δεν εννοούσε ότι από το ιδιωτικό της ζήτησαν να μάθει ορθογραφία στα παιδιά (που έτσι κι αλλιώς θα ήταν απίθανο να καταφέρει, γιατί τα παιδιά σ' αυτή την ηλικία δεν έχουν μπει ακόμη στο στάδιο της ορθογραφικής γραφής), αλλά μάλλον της ζήτησαν να τους μάθει να γράφουν και να διαβάζουν, το οποίο μάλλον θα καταφέρει αν τους διδάξει τις "φωνές" των γραμμάτων παρά τις ονομασίες τους.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος MAITS

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 328
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Αλφαβήτα
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 18, 2013, 03:19:12 μμ »
Βρε, μπορεί να αφομοιώνουν σαν σφουγγάρα (λένε, δεν το έχω δει και δοατηρώ αμφιβολίες, αλλά για να το λένε κάτι θα ξέρουν), αλλά πολλά τα ,αθαίνουν και λάθος.

Έδωσα παράδειγμα. Κάθε χρόνο βλέπω 4-5 παιδιά που διαβάζουν "μου-α-μου-α" και δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι λέει "μαμά".
Αν μάθαιναν "μμμ-α-μμμ-α", θα μπορούσαν να το διαβάσουν (όπως και έγινε σε όλες τις περιπτώσεις, μετά από επαναδιδασκαλία)
Συμφωνώ σ` αυτά που λες αλλά γιατί, όταν σε ρωτάει για τα όμοια κάποιο παιδί "ποιο είναι αυτό κυρία;" π.χ. για το υ, το η και το  ι,   να μην του λες  κυπελάκι, καρεκλάκι ή μπαστουνάκι;
Οι εκπαιδευτικοί τελείωσαν...τους πάτησαν τα τραίνα!

Αποσυνδεδεμένος cklio76

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 115
    • Προφίλ
Απ: Αλφαβήτα
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 20, 2013, 02:05:33 μμ »
Παιδιά καταρχίν ευχαριστώ για το ενδιαφέρον να μου απαντήσετε τόσο γρήγορα.΄Ηταν όλες οι απαντήσεις σας πολύ χρήσιμες. Σαφώς και δεν πρόκειται να μάθω στα παιδιά ορθογραφία ούτε επισης να μάθουν να διαβάζουν. Εγώ απλά έχω αρχίσει να τους λέω τις "φωνές" των γραμμάτων σαν εεεεε, ιιιιιιι, ττττττ κλπ. κάτι που μου είπατε ούτως ή αλλώς. Απλώς ήθελα να δω μήπως κάνω κάτι λάθος ή μήπως υπάρχει κάποιος διασκεδαστικός τρόπος που να μου ξεφεύγει σχετικά με τα γράμματα. Προσωπικά έχω αναρτήσει καρτέλες Α5 στον τοίχο της τάξης με τα γράμματα συνδυαζοντας τα με μια εικόνα που να αρχίζει από αυτό το γράμμα και τη λέξη γραμμένη από κάτω. Δεν με ενδιαφέρει να μάθουν να γράφουν. Είναι πολύ μικρά γι'αυτό ακόμα. Ιδέες έψαχνα, αλλά μάλλον συμπέφτουν οι απόψεις μας. Τα γράμματα τα κάνω ανακατεμένα και όχι με τη σειρά προσπαθώντας να τελειώσω τα όσο το δυνατόν πιο εύκολα στη γραφή, πχ το ο είναι πιο εύκολο από το ξ στο να το γράψουν, μέχρι να συνηθίσει λίγο παραπάνω το χέρι τους.
Τέλος πάντων, ευχαριστώ για τις απόψεις σας.

Αποσυνδεδεμένος atherina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 289
    • Προφίλ
Απ: Αλφαβήτα
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 25, 2013, 07:46:10 μμ »
τα ομοια φωνηματα τα ξεχωριζουμε απο τις λεξεις που τα εχουμε συνδεσει οταν τα εχουμε πρωτοδιδαξει ή απο τις ζωγραφιες στις καρτελες που εχουν το γραμμα που εχεις αναρτησει..
ετσι το ι ειναι το ι του ιδνιανου ή του ιπποτη το η ειναι το η του ηλιου κ το υ το υ του υποβρυχιου..κ.τ.λ.
(οι λεξεις στο παραδειγμα ειναι αυτες που χρησιμοποιουν τα περισσότερα νηπιαγωγεια)

στοχος να αναγνωριζουν τη φωνη , να σου λενε λεξεις που αρχιζουν με το φωνημ κ.τ.λ.
μην ξεχναμε ομως οτι τα παιδια σε αυτη την ηλικια αναγνωριζουν πιο ευκολα ολοκληρες λεξεις παρα γραμματα οποτε ξεκινας απο εκει. π.χ. τους εχεις μια λεξη αναλογη με το θεμα που δουλευεις κ σε ενα πληθος λεξεων καλουνται να τη βρουν
το αμεσως επομενο ειναι να παιξεις με γραμματα που εχουν στο ονομα τους
η συνθεση λεξεων ειναι επισης κατι ευκολο για αρχη π.χ. εχεις γραμμενη μια λεξη κ χωριστα τα γραμματα που αποτελειται κ πρεπει να τη συνθεσουν
καλη επιτυχια

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159835
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 539
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 486
Σύνολο: 488

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.083 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.