*

Αποστολέας Θέμα: Τι ετοιμάζουν;  (Αναγνώστηκε 8028 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 24, 2013, 10:14:25 μμ »
Δε νομίζω να φτάσουμε και σε τέτοιες καταστάσεις!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:45:12 »

Αποσυνδεδεμένος paralia1978

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 220
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #15 στις: Ιανουάριος 24, 2013, 10:44:15 μμ »
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουάριος 30, 2013, 05:55:06 μμ από para5 »

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 24, 2013, 10:51:01 μμ »
Μόνο μην τα δει ο υπουργός παιδείας γιατί δε θέλει πολύ να τα υλοποιήσει!

Αποσυνδεδεμένος anixia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3071
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 30, 2013, 04:13:09 μμ »
Του Χρήστου Κάτσικα

 

Κάθε χρόνο, τόσο τα υψηλά ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών που καταγράφονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπου περίπου το 1/3 των εξετασθέντων γράφουν κάτω από τη βάση, όσο και τα βαθμολογικά «ναυάγια» (χιλιάδες εξετασθέντες δίνουν σχεδόν λευκή κόλλα) πριμοδοτούν την ανάπτυξη μιας δημόσιας συζήτησης γύρω από την εξήγηση του φαινομένου. Ωστόσο, τα τελευταία 2-3 χρόνια η συζήτηση για τις επιδόσεις των μαθητών έχει «πάρει φωτιά» καθώς ένα μεγάλο τμήμα εκπαιδευτικών επισημαίνει ότι υπάρχει μια ποιοτική διαφορά σε σχέση με το κοντινό παρελθόν.

 

Οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι έχουν πληθύνει οι «μαθητές των τελευταίων θρανίων», δηλαδή τα παιδιά εκείνα που νωρίς έχουν εγκαταλείψει κάθε προσπάθεια, ενώ από την άλλη είναι φανερή διά γυμνού οφθαλμού η συρρίκνωση της ομάδας των μαθητών που πασχίζει για καλά σχολικά αποτελέσματα. Δεν είναι λίγοι μάλιστα εκείνοι που υποστηρίζουν ότι, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, που συνδέονται με την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της στις οικογένειες των μαθητών και στην υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, το ελληνικό σχολείο τείνει να μεταλλαχθεί σε μια «βιομηχανία» ενός ιδιόμορφου αναλφαβητισμού.

 

Παράλληλα την ίδια ώρα έχει ανοίξει ένα μεγάλο, αγεφύρωτο χάσμα. Χάσμα στις βαθμολογίες, χάσμα στις προσδοκίες! «Αλογα κούρσας» και «ουραγοί»! Παράδοξο και πρωτότυπο; Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια αυτή η κατάσταση παγιώνεται. Τι συμβαίνει; Σαν να αντανακλά η ίδια η κοινωνία πάνω στην κίνηση των βάσεων. Μια κοινωνία όπου οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι και οι πλούσιοι πλουσιότεροι. Και στη μέση, σμπαραλιασμένα τα μεσαία στρώματα.

 

Δίπλα στα όλο και λιγότερα «άλογα κούρσας» με τα 18άρια και τα 19άρια που τινάζουν τις επιδόσεις στον αέρα, διαμορφώνονται οι «ουραγοί», μια μεγάλη ομάδα (ίσως η μεγαλύτερη μετά τη Μεταπολίτευση) παιδιών, κυρίως από τα λαϊκά στρώματα (γόνοι αγροτών, εργατών, μικροϋπαλλήλων κ.λπ.) οι οποίοι έχουν γυρίσει την πλάτη στη σχολική εκπαίδευση σαν απάντηση στο γεγονός ότι η τελευταία δεν έχει πλέον να τους προσφέρει αυτό που απλόχερα, στο πεδίο των επαγγελματικών προοπτικών, πρόσφερε στο παρελθόν.

 

Πριν από περίπου 30 χρόνια, την ακαδημαϊκή χρονιά 1981/82, σύμφωνα με τις αντιλήψεις της συντριπτικής πλειονότητας των φοιτητών/τριών που απάντησαν στην ερώτηση «νομίζετε ότι στη σημερινή ελληνική κοινωνία τα άτομα έχουν τη δυνατότητα να μεταπηδούν σε μια κοινωνική τάξη ανώτερη από αυτή στην οποία βρίσκονται οι γονείς τους;» η καταφατική απάντηση συγκέντρωσε συνολικά το 95% των φοιτητών/τριών. Στην ερώτηση «με ποιους τρόπους επιτυγχάνεται η κοινωνική άνοδος στη σημερινή ελληνική κοινωνία;» φοιτητές και φοιτήτριες θεωρούσαν την περίοδο αυτή τη μόρφωση κύριο μέσο κοινωνικής ανόδου, εννοώντας βέβαια ότι οι πανεπιστημιακές σπουδές, ειδικότερα, συντελούν στην κοινωνική άνοδο.

 

Πρόκειται, βέβαια, για πεποίθηση που «χρωστούσε» τα οικοδομικά υλικά του σχηματισμού της σε εκείνη την περίοδο (και ακόμη προγενέστερα) στην οποία, πράγματι, η εκπαίδευση διαδραμάτισε αποφασιστικό ρόλο στην ένταξη εκατοντάδων χιλιάδων νέων από όλα τα κοινωνικά στρώματα στις πολλαπλές νέες θέσεις εργασίας που «αναφύονταν» κατά χιλιάδες. Οι πανεπιστημιακοί τίτλοι και τα διπλώματα αποκτούν την ίδια περίοδο τη λειτουργία που είχαν παλαιότερα οι «τίτλοι ευγενείας» για την κατάληψη μιας ευνοημένης επαγγελματικής θέσης και φυσικά μαγνητίζουν, ιδιαίτερα, εκείνα τα τμήματα του πληθυσμού που προσπαθούν να «σπρώξουν» τα παιδιά τους -μέσω της εκπαίδευσης- στην «άλλη» πλευρά του λόφου, εκεί όπου απουσιάζουν η χειρωνακτική εργασία, η ανασφάλεια και τα χαμηλά εισοδήματα. Η εκπαίδευση για τους φτωχούς και μεσαίους αγρότες της εποχής ήταν μια επένδυση για τα παιδιά τους προστατευμένη από τον πληθωρισμό που φλόγιζε την ελπίδα να τα δουν να περάσουν στην άλλη όχθη, στα μεσαία και ανώτερα στρώματα. «Να φύγει», «να σπουδάσει», «να γίνει δάσκαλος, γιατρός, καθηγητής, δημόσιος υπάλληλος», «χορτάρι να βοσκήσω, αλλά να σπουδάσει». Η ιδεολογία της κοινωνικής ανόδου αποκτά αυτή την περίοδο μια άνευ προηγουμένου εμβέλεια.

 

Είκοσι οκτώ χρόνια αργότερα, σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει σημαντικά. Μιλάμε για ανατροπή στις καταστάσεις, στα δεδομένα και στις πεποιθήσεις. Το «κλειδί του παραδείσου», το πανεπιστήμιο, που την προηγούμενη περίοδο πρόβαλε σαν το σκαλοπάτι που έπρεπε ν” ανέβουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών για να «αποκατασταθούν-εξασφαλιστούν», δεν υπάρχει πια. Τα πτυχία έχουν χάσει την αποτελεσματικότητα που είχαν στο παρελθόν ως μέσα επαγγελματικής προώθησης καθώς η ολοένα και αυξανόμενη ανεργία «σαρώνει» όλων των ειδών τους τίτλους, ιδιαίτερα όταν δεν συνοδεύονται από υψηλή καταγωγή, «δίκτυο σχέσεων-γνωριμιών» και «κληρονομικά δικαιώματα». Ακόμη παραπέρα. Σε αντίθεση με το παρελθόν όχι μόνο το παιδί μιας εργατικής ή αγροτικής οικογένειας με το πτυχίο της φιλολογίας ή κάποιου τμήματος του Παντείου ή της Νομικής δεν έχει εγγυημένη επαγγελματική προοπτική, αλλά και το παιδί μιας οικογένειας εκπαιδευτικών ή δημοσίων υπαλλήλων ή μικροεμπόρων με το πτυχίο στο χέρι είναι πιθανόν να έχει καθοδική κοινωνική κινητικότητα, να βρεθεί, δηλαδή, σε χειρότερη θέση επαγγελματικά, κοινωνικά, οικονομικά από τους γονείς του οι οποίοι είχαν πετύχει ανοδική κοινωνική τροχιά στην προηγούμενη γενιά.

 

Είναι απαραίτητο να σημειώσουμε εδώ ότι αυτή η πραγματικότητα σημαίνει και την αναίρεση οποιασδήποτε εγγυημένης δυνατότητας ανοδικής κοινωνικής κινητικότητας μέσα από την πρόσβαση στον εκπαιδευτικό μηχανισμό, γεγονός που οδηγεί στη σταδιακή διάλυση των παραδοσιακών αντιλήψεων που συγκροτούνταν γύρω από τον εκπαιδευτικό μηχανισμό. Ακυρώνεται έτσι ένα ολόκληρο φάσμα κοινωνικών προσδοκιών, συγκροτημένο εδώ και αρκετές δεκαετίες για τη δυνατότητα εργασιακής απασχόλησης μέσα από την πρόσβαση στην εκπαίδευση και τα διαπιστευτήριά της. Οι προσδοκίες, βέβαια, αυτές την τελευταία 15ετία δέχθηκαν απανωτά χτυπήματα από την εργασιακή αβεβαιότητα, την ετεροαπασχόληση, την υποαπασχόληση, τη μισθολογική υποβάθμιση.

 

Κάτι για το τέλος, για να μην ξεχνιόμαστε. Η μπαταρία που φόρτιζε την πρώτη μεταπολιτευτική δεκαετία τη σχέση με το σχολείο και τη γνώση των παιδιών από τα λαϊκά στρώματα είχε δύο πόλους: Ο ένας πόλος συνδεόταν με το γεγονός ότι η Αριστερά είχε διεισδύσει βαθιά στη νεολαία και μαζί είχε διεισδύσει και η καλή της σχέση με τα «γράμματα». Ενα μεγάλο τμήμα των μαθητών της περιόδου εκείνης, όσοι κατάφερναν και ξέφευγαν από τους φανερούς και ενισχυμένους ταξικούς φραγμούς, θεωρούσαν τη γνώση δύναμη ανατροπής που συνδεόταν με ένα νήμα με τα «πληθωριστικά» όνειρα για αλλαγή του κόσμου. Γι” αυτό ένα μεγάλο τμήμα τους θριάμβευε σχολικά. Ο άλλος πόλος συνδεόταν με το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί τίτλοι οδηγούσαν κατευθείαν σε εργασία. Αυτό πριμοδοτούσε τις προσδοκίες καθώς «άναβε» το πράσινο φως για «επαγγελματική αποκατάσταση» σε ένα τοπίο κοινωνικής κινητικότητας.

 τι ζητανε;τι ετοιμαζαν;;; ::) ::) ;) ;) Απο τις λιγες φορες που συμφωνω σε πολλα μαζι του.Εσεις;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:45:12 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 30, 2013, 04:25:41 μμ »
Mια διαπιστωση κανει και τη στηριζει με πραγματικες καταστασεις και συσχετισμους. Δεν ειμαι βεβαιος πως καπου το παει. Αν καπου οδηγεί, αυτό μονο η ιδια η πραγματικοτητα θα το καταδειξει.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος anixia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3071
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #19 στις: Ιανουάριος 30, 2013, 04:55:44 μμ »
Mια διαπιστωση κανει και τη στηριζει με πραγματικες καταστασεις και συσχετισμους. Δεν ειμαι βεβαιος πως καπου το παει. Αν καπου οδηγεί, αυτό μονο η ιδια η πραγματικοτητα θα το καταδειξει.
Με τη πραγματικοτητα ειναι συνεδεμενο αφου χρησιμοποιει αντικειμενικες ερευνες απλα Μαρκο ....ο καιρος θα δειξει ....αν δεν αρχισε δειλα-δειλα να δειχνει  :)

Αποσυνδεδεμένος dinateacher

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2190
  • Φύλο: Γυναίκα
  • τα όνειρα θα βγουν αληθινά...
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #20 στις: Ιανουάριος 31, 2013, 10:13:04 μμ »
http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2013/01/15_5451.html

Φυλακή 1,5 τ.μ. για κάθε μαθητή!

Αγαπητό cretalive:
Πόσα τετραγωνικά χρειάζεται ένα παιδί για να ζήσει;
Πόσα τετραγωνικά χρειάζεται για να μάθει;
Πόσα τετραγωνικά χρειάζεται για να ονειρευτεί;
Σήμερα το έμαθα και αυτό. Στην διάρκεια του μαθήματος μπήκε ο διευθυντής με μία μεζούρα.
Μέτρησε την αίθουσα. 7Χ7. 49 τμ. Δεν το ήξερα. Για μένα ήταν απλώς η αίθουσα που είχαμε βολευτεί, όχι και πολύ άνετα, 24 παιδιά της Στ’ τάξης και ένας δάσκαλος. Δουλεύοντας σε ομάδες και με τα συνηθισμένα έπιπλα μίας τάξης δεν μας έμενε πολύς χώρος για να κινηθούμε. Δεν μπορούσα να κινηθώ με ευκολία μεταξύ των ομάδων και να δω την πορεία των εργασιών τους. Οι μαθητές δεν μπορούσαν να κινήσουν θρανία και καρέκλες, ώστε να διευκολυνθεί η εργασία τους. Δεν παραπονέθηκα όμως. Ήταν η μεγαλύτερη αίθουσα και την πήραμε με δεδομένο πως ήμασταν το μεγαλύτερο τμήμα.

Όμως το μέτρημα μάς έδωσε μία διαφορετική απάντηση για το χώρο μίας σχολικής αίθουσας. Το Υπουργείο μάς ζήτησε να καταγράψουμε τα τ.μ. κάθε αίθουσας και να διαιρέσουμε με το 1,5. Και αυτό διότι μόνο 1,5 τ.μ. δικαιούται κάθε παιδί μέσα στην τάξη για τη ζωή και την εκπαίδευση του. 1,5 τ.μ.!

Συνεπώς, 49 : 1,5 = 32,66. Στην τάξη μας θα χωρούσαν 32 και όχι 24 παιδιά. 8 παιδιά περισσότερα!

Πόση οικονομία!

Τι εξορθολογισμός!

Είμαστε τώρα έτοιμοι για την κατάργηση του 10% των σχολείων (γύρω στα 1.500), όπως έχει εξαγγείλει ο Υπουργός.

Ας ξεχάσουμε τις παιδαγωγικές φλυαρίες για ομαδικές εργασίες, για ευχάριστο περιβάλλον που συμβάλλει στη μάθηση και για παιδαγωγικές γωνιές.

Εδώ βρήκαμε σε πόσα τετραγωνικά χωράει μία ανθρώπινη ζωή και η παιδική ηλικία!

Ίσως πάλι να βρήκαμε απλώς το μοναδικό μας αίτημα.

Περισσότερο χώρο για να αναπνεύσουμε. Για να δουλέψουμε. Για να μάθουμε. Για να ζήσουμε.

Άντε γιατί μας έχουν πνίξει!

Ευχαριστώ
Αλεξάκης Δημήτρης
Δάσκαλος της Στ’ τάξης του 10ου ΔΣ Ρεθύμνου
Το μυαλό είναι σαν το αλεξίπτωτο: εκπληρώνει τον σκοπό του όταν είναι ανοικτό.
Νοημοσύνη είναι αυτό που χρησιμοποιείς όταν δεν ξέρεις τι να κάνεις.

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #21 στις: Ιανουάριος 31, 2013, 10:46:59 μμ »
Και αν θες να πας 32 παιδιά σε ένα χημικό εργαστήριο που υπάρχουν τόσοι κίνδυνοι πως θα τους ελέγξεις;; Θα χωράνε εκεί μέσα;; Πως θα κάνουν τα πειραμάτα;; Έχουν μπει σε τάξη να διδάξουν όλοι αυτοί που νομοθετούν;; Έξω από το χορό όλοι ξέρουν και χορεύουν!!

Αποσυνδεδεμένος physikos13

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3418
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #22 στις: Ιανουάριος 31, 2013, 11:19:31 μμ »
μας παιρνουν τα μετρα συναδελφοι, σε μας και τα παιδια μας >:(

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #23 στις: Ιανουάριος 31, 2013, 11:22:38 μμ »
Λέτε πως ΔΕΝ τα γνωριζουν όλα αυτά?  Με μια αναιμική οικονομία τί συζητάμε τώρα?
« Τελευταία τροποποίηση: Φεβρουάριος 01, 2013, 09:22:52 πμ από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #24 στις: Ιανουάριος 31, 2013, 11:24:42 μμ »
Θέλουν να μας αφανίσουν!!
Αυτό είναι το σχέδιο τους!!

Αποσυνδεδεμένος physikos13

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3418
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #25 στις: Ιανουάριος 31, 2013, 11:32:32 μμ »
δεν ειναι τιποτε αλλο παρα λογιστες με το τεφτερι στο χερι, δεν τους νοιαζει τιποτε αλλο, παρα να δειξουν καλο προσωπο στον ξενο αφεντη,ολα αυτα κρυβονται πισω απο εναν δηθεν εξορθολογισμο
λες και η διασπορα των αει και τει ανα την επικρατεια για παραδειγμα εγινε απο τους φοιτητες....ομως τη μετακομιση θα την πληρωσουν αυτοι και οι γονεις τους
α, και 35 στην ταξη καλα ειναι, αφου εχουμε τους διαδραστικους, την καινοτομια, μπλα μπλα μπλα....αννουλα

Αποσυνδεδεμένος -----

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5464
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 04-02
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #26 στις: Ιανουάριος 31, 2013, 11:37:36 μμ »
Είναι ικανοί να γκρεμίσουν τη μεσοτοιχία σε δύο τάξεις και να την κάνουν μία με 40 μαθητές και φυσικά έναν καθηγητή!!!

Αποσυνδεδεμένος fiore

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1323
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τι ετοιμάζουν;
« Απάντηση #27 στις: Ιανουάριος 31, 2013, 11:47:57 μμ »
ναι και στην ΑΣΠΑΙΤΕ όλο ΤΠΕ και εργασίες και moodle και LAMS όλα σε εικονική πραγματικότητα.
Έχουν γυρίσει τους μισθούς, τις υποδομές και την ποιότητα ζωής μας χρόνια πίσω και καταφέρνουν να περνούν τα μέτρα τους αβίστα, αφού έχουν διασπάσει όλους τους κλάδους σε όλους τους τομείς.
Οι άνθρωποι και οι ζωές τους δεν είναι μόνο αριθμοί όπως έτσι τα υπολογίζουν αυτοί

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161862
  • Σύνολο θεμάτων: 19234
  • Σε σύνδεση σήμερα: 503
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 92
Σύνολο: 92

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.108 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.