*

Αποστολέας Θέμα: Διαχείριση εκπαιδευομένων σε ΙΕΚ  (Αναγνώστηκε 3113 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος grtt

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 490
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Διαχείριση εκπαιδευομένων σε ΙΕΚ
« στις: Μαρτίου 13, 2013, 11:09:15 pm »
Αν και θέματα, όπως συμπεριφορά μαθητών εντός σχολικής τάξης, εξετάσεις κλπ αναφέρονται συχνά σε θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εδώ δεν έχω δει κάτι παρόμοιο. Θα ήθελα λοιπόν τη γνώμη σας για τα εξής:
- Πώς χειρίζεστε τους μαθητές-καταρτιζόμενους όταν κάνουν φασαρία, παρεμποδίζουν το μάθημα κλπ;
- Κατά την διάρκεια των εξετάσεων (πρόοδοι ή τελικές εξετάσεις) πολλοί "συνεργάζονται" μεταξύ τους, κάνουν σκονάκια κλπ.. Ένα πράγμα που διαπίστωσα είναι ότι ο καθηγητής τα βλέπει σχεδόν όλα και κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί, άλλο που οι καταρτιζόμενοι πιστεύουν το αντίθετο..τι κάνετε σε αυτή την περίπτωση; Κάνετε τα στραβά μάτια ή παίρνετε άλλα μέτρα;
- Ποιες οι σχέσεις σας με τους μαθητές σας δεδομένου ότι ουσιαστικά είναι ενήλικοι; Εννοώ ότι ορισμένες φορές κάποιοι μιλούν στον ενικό σε καθηγητές τους, ότι κάποιοι είναι αναιδείς ή κάποιοι άλλοι απλά προσπαθούν να αποκτήσουν φιλικές σχέσεις με καθηγητές τους (έχω βγει μια φορά σε ταβέρνα με δυο μαθητές μου, έναν άλλο συνάδερφο και την κοπέλα του ενός από τους μαθητές με μια φίλη της για παράδειγμα)...
- Έχετε όρεξη για μάθημα; ή λόγω φασαρίας κλπ δε βλέπετε την ώρα να φύγετε από την τάξη;;

E, ok, θα καταθέσω κι εγώ τις δικές μου εμπειρίες λίαν συντόμως αν δω ότι υπάρχει ενδιαφέρον!!   ::)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διαχείριση εκπαιδευομένων σε ΙΕΚ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:21:16 »

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση εκπαιδευομένων σε ΙΕΚ
« Απάντηση #1 στις: Μαρτίου 14, 2013, 02:10:26 am »
Σχετικά με τη διαχείριση της τάξης... Καταρχήν όντως πρόκειται για εκπαίδευση ενηλίκων, ακόμα και αν αρκετοί μαθητές έχουν ακόμα τη νοοτροπία σχολείου. Προσωπικά είμαι αντίθετος σε αποβολές ή σε "χοντρές" παρατηρήσεις. Το βέβαιο είναι ότι αν τους αντιμετωπίζεις σαν να είναι παιδιά, θα συνεχίσουν να συμπεριφέρονται σαν παιδιά. Και αυτό δεν σου λύνει το πρόβλημα.

Θα πρέπει από το πρώτο μάθημα να τους αντιμετωπίσεις ως εν δυνάμει επαγγελματίες - συνεργάτες. Ακόμα και αν κάποιος συμπεριφέρεται σαν παιδάκι δημοτικού ή ερειστικά, τον απομονώνεις σε κάποιο διάλειμμα και του ξεκαθαρίζεις ότι εδώ γίνεται επαγγελματική κατάρτιση και με τη συμπεριφορά του δημιουργεί πρόβλημα στη δουλειά σου και στη δουλειά των σπουδαστών. Αν συνεχίσει να συμπεριφέρεται απαράδεκτα, του ζητάς να βγει από την τάξη για 10 λεπτά για να ηρεμήσει. Συνήθως αυτό έχει αποτέλεσμα, γιατί συνειδητοποιούν ότι όντως δημιουργούν πρόβλημα. Το επόμενο βήμα (που παιδαγωγικά είναι αμφιλεγόμενο) είναι να θέσεις το πρόβλημα στο σύνολο. Μπορείς να τους πεις "δυσκολεύομαι να εργαστώ κάτω από αυτές τις συνθήκες, αρκετοί σπουδαστές θέλουν να παρακολουθήσουν και επίσης δυσκολεύονται, βγαίνω πέντε λεπτά έξω από την τάξη και θα ήθελα να συζητήσετε μεταξύ σας πώς θα αντιμετωπιστεί η κατάσταση".  Το πρόβλημα που μπορεί να προκύψει με αυτό είναι να στραφεί η μισή τάξη κόντρα στην υπόλοιπη μισή, κάτι που μπορεί να φέρει άλλες δύσκολες καταστάσεις, αλλά μπορεί να σου λύσει και το πρόβλημα. Αυτά αν έχεις να κάνεις με άτομα με στοιχειώδη αντίληψη, γιατί υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να υπάρξει άτομο με εγκληματική συμπεριφορά, χρήστες ναρκωτικών κτλ. Εκεί μάλλον φροντίζεις να μη δημιουργείς εντάσεις και ανέχεσαι καταστάσεις για να μην έχεις χειρότερα...

Για τις σχέσεις... Πιστεύω ότι είναι θετικό να έχεις καλές σχέσεις. Δηλαδή, να δείχνεις ενδιαφέρον για θέματα που τους απασχολούν, να δείχνεις ότι δεν τους υποτιμάς και δεν τους θεωρείς κάτι κατώτερο από εσένα. Ωστόσο, δεν είμαι της άποψης ότι πρέπει να επιδιώκεις ιδιαίτερες σχέσεις εκτός ΙΕΚ, εκτός αν έχεις να κάνεις με άτομα που έχουν κερδίσει την απόλυτη εμπιστοσύνη σου. Κάπου ενδιάμεσα πρέπει να βρίσκεται η χρυσή τομή.

Για τις αντιγραφές... Εκεί αρκετές φορές το βασικό λάθος είναι δικό μας. Όταν τους ζητάμε να γράψουν πράγματα που απαιτούν αποστήθιση είναι σαν να τους δίνουμε κίνητρο για αντιγραφή. Υπάρχουν μέθοδοι εξέτασης και διατυπώσεις θεμάτων, που δε σε προδιαθέτουν ή δε σου επιτρέπουν να αντιγράψεις. Πχ. αν στην ερώτηση υπάρχει κάποιο στοιχείο που απαιτεί την κρίση του κάθε σπουδαστή. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση παίρνεις τα μέτρα σου στην εξέταση. Δηλαδή, δεν επιτρέπεται η  χρήση κινητών, οι σπουδαστές κάθονται σε συγκεκριμένες θέσεις (πχ αλφαβητικά), δεν βάζουμε ρούχα ή τσάντες πάνω στο θρανίο, δεν έχουμε βιβλία ή χαρτιά από κάτω, ο ένας πίσω από τον άλλο, ομάδες θεμάτων (όπου επιτρέπεται αυτό) και ο επιτηρητής παρών και όχι σε μια έδρα να διαβάζει εφημερίδα ή να διορθώνει γραπτά... Αν και πάλι αντιγράφουν κάνεις σε σοβαρό ύφος παρατήρηση και αν συνεχίσουν παίρνεις το γραπτό.

-Για την όρεξη για μάθημα... Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Τη χημεία του τμήματος, το πόσο σου δείχνουν ότι σε εκτιμούν, αν σου αρέσει το μάθημα που κάνεις, αν βλέπεις ότι έχεις ανταπόκριση κτλ. Και όλα αυτά είναι συνάρτηση της προετοιμασίας που έχεις κάνει. Πχ. αν δουλεύω 10 ώρες για ένα μάθημα και διαπιστώσω ότι δεν με παρακολουθεί κανείς, προφανώς χάνω κάθε διάθεση και είμαι απόλυτα ξενερωμένος. Αν πάω ελάχιστα προετοιμασμένος, μπορεί να ξενερώσω λιγότερο γιατί θα ξέρω ότι εν μέρει ευθύνομαι εγώ για την αποτυχία του μαθήματος και έχω το κίνητρο την επόμενη φορά να προετοιμαστώ καλύτερα. Μου έχουν τύχει τμήματα που πραγματικά ανυπομονώ να περάσει η εβδομάδα για να κάνουμε μάθημα και άλλα που φτιάχνω προγραμματάκια με αντίστροφη μέτρηση για το τέλος!

Αποσυνδεδεμένος janeite

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 121
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση εκπαιδευομένων σε ΙΕΚ
« Απάντηση #2 στις: Μαρτίου 14, 2013, 09:52:38 pm »
Με 2 εξάμηνα σε ΙΕΚ και τώρα να είμαι στο 3ο δεν λες ότι έχω και πείρα... απλά θα πω τι μου έχει τύχει και τι μου φάνηκε παράξενο.
Αρχικά, όντως έχουν οι μαθητές αυτή την νοοτροπία λυκείου που ξενίζει στην αρχή, αφού είναι πια ενήλικες... μετά το συνηθίζεις νομίζω... αν και τους έλεγα "είστε μεγάλοι, πληρώνετε για τις σπουδές σας, σοβαρευτείτε" δεν ξέρω αν βοηθούσε ή αν τα έκανε χειρότερα... είχα φτάσει να πω σε μαθητές 29-31 χρονών να βγουν χωρίς απουσία γιατί μιλούσαν σαν να είχαν πάει για καφέ και με είχε πιάσει το κεφάλι μου... νομίζω τους πείραξε λίγο, αλλά εννοείται συνέχισαν την άλλη μέρα...
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 14, 2013, 10:56:07 pm από Lasid »

Αποσυνδεδεμένος csemis10

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 332
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση εκπαιδευομένων σε ΙΕΚ
« Απάντηση #3 στις: Μαρτίου 15, 2013, 03:37:07 pm »
ή αν θα μπορούσα να τους μιλάω στον πληθυντικό όπως έκαναν καποιοι καθηγητές στο πανεπιστήμιο? τι πιστεύετε ότι είναι καλύτερο?
Ούτε καν ... θα σε πάρουν στο ''ψιλό'' ... Εγώ αυτό που κάνω είναι το εξής και πάντα ''πιάνει'' ...
Μεταξύ μας όπως θέλετε, αλλά όταν είναι τρίτο πρόσωπο μπροστά (γραμματειακή υποστήριξη, διευθυντής κοκ)
ΠΑΝΤΑ στον πληθυντικό μηδενός εξαιρουμένου !!!
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 15, 2013, 04:37:43 pm από Lasid »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διαχείριση εκπαιδευομένων σε ΙΕΚ
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:21:16 »

Αποσυνδεδεμένος janeite

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 121
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση εκπαιδευομένων σε ΙΕΚ
« Απάντηση #4 στις: Μαρτίου 20, 2013, 10:10:14 pm »
ναι, όντως csemis10, αυτή η διευκρίνηση για το τρίτο πρόσωπο χρειάζεται... τελοσπάντων, ούτε με το επώνυμο δεν αποκαλώ τους μαθητές, πόσο μάλλον στον πληθυντικό...
το άλλο που έγινε σήμερα είναι που πάλι μιλούσαν και δεν έδιναν καμία σημασία και είπα για άλλη μια φορά όποια θέλει να περάσει έξω χωρίς απουσία, και δεν βγήκαν απλά ηρέμησαν για την μία ώρα. Και με αφορμή αυτό (υποθέτω) μία μαθήτρια με ρώτησε αργότερα αν έχω ξαναδιδάξει σε ΙΕΚ. Εντάξει, δεν κάνω σημαντικό μάθημα, αλλά αυτή την νοοτροπία δεν την μπορώ... θα το συζητήσω μαζί τους με την πρώτη ευκαιρία, δεν ξέρω τι θα πω, αλλά από περιέργια και μόνο πώς το βλέπουν... γιατί και άλλα πιο σημαντικά μαθήματα βαρετά μου έλεγαν ότι είναι...

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182588
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 635
Σύνολο: 648

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.046 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.